NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Η Nova ανοίγει τα χαρτιά της - «Ψάχνεται» για Hub στην Ελλάδα και εξαγορά Wind

Η Nova ανοίγει τα χαρτιά της - «Ψάχνεται» για Hub στην Ελλάδα και εξαγορά Wind

​Σε μια «μεταμόρφωση» στοχεύει το United Group για την Forthnet, η οποία γίνεται γνωστή ως Nova. Σε αυτήν την «μεταμόρφωση» -η οποία βρίσκεται τώρα υπό ανάπτυξη- και την αντιστροφή της κατάστασης που υπήρχε έως σήμερα, μπορεί να συμπτυχθεί το μήνυμα που μετέδωσαν τα στελέχη της εταιρείας, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνάντησης με δημοσιογράφους.

Στόχος του United Group είναι να μεταμορφωθεί η Nova σε έναν «σε έναν ισχυρό διεκδικητή της ελληνικής αγοράς», με νέες τεχνολογίες, νέα προϊόντα, νέο περιεχόμενο, νέα σημεία επαφής και νέα εμπειρία πελάτη. Άλλωστε, η συνολική επένδυση του ομίλου στην Nova θα είναι, για φέτος, 200 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 150 έχουν ήδη επενδυθεί και τα υπόλοιπα 50 εκατομμύρια θα αξιοποιηθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η δεύτερη φάση αφορά σε ένα πενταετές επενδυτικό πλάνο που βρίσκεται υπό κατασκευή.

Hub στην Ελλάδα

Πάνω από 200 developers εργάζονται στα πέντε united.cloud, τα κέντρα καινοτομίας του United Group που βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές χώρες, δηλαδή Σερβία, Σλοβενία και Ελβετία. Η CEO του ομίλου, κ. Victoriya Boklag, τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή την αλλαγή ονομασίας της Forthnet σε Nova, ότι ένα τέτοιο παρόμοιο γραφείο ενδέχεται να υπάρξει και στην Ελλάδα, με την χώρα μας να φαίνεται πως «ανταγωνίζεται» για αυτό με την Βουλγαρία.

Σε ερώτηση του epixeiro.gr σχετικά με το θέμα, η κ. Boklag δήλωσε πως «το united.cloud τώρα ξεδιπλώνει τη δραστηριότητα του σε κάποιες χώρες. Μιλάμε για την ανάπτυξη ενός hub με 10-20 ανθρώπους, ανάλογα με το επίπεδο εμπειρογνωμοσύνης. Αναζητούμε μικρότερα γραφεία τα οποία θα υποστηρίξουν όλα τα σχέδια ανάπτυξης του ομίλου μας». Χωρίς να λάβει κάποια δέσμευση, σημείωσε πως «αν υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι, με τις κατάλληλες δεξιότητες, αν είναι πιο εύκολο να υπάρχει μια επένδυση εδώ κτλ, τότε προφανώς θα έχουμε περισσότερο ειδικό βάρος για εδώ».

Υποδομές και κινητή

Για την κινητή τηλεφωνία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, σημείωσε πως η ελληνική αγορά και οι συνδρομητές, εδώ και πάρα πολύ καιρό, «χρειάζονται έναν τέταρτο παίκτη κινητής» και ότι «έχουμε φτάσει σε ένα σημείο στο οποίο κάθε MVNO που μπήκε στην χώρα» δεν πέτυχε, «κάτι που λέει πάρα πολλά». «Περιμένουμε ότι με καλή διάθεση και από την πολιτεία και από την Vodafone και από εμάς, θα φτάσουμε σε ένα σημείο που θα μπορέσουμε να το κάνουμε πραγματικότητα».

Για το θέμα των υποδομών, η κ. Boklag ανέφερε πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα «όπου δεν μας ανήκει η υποδομή και θέλουμε να επενδύσουμε σε αυτό». Για το ενδεχόμενο κάποιας συνεργασίας με την ΔΕΗ, όσον αφορά στην πιθανότητα χρήσης οπτικών ινών στους πυλώνες της, η ίδια ανέφερε πως «το συζητούμε». «Επί του παρόντος υπάρχουν πολλά project, συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, με την οποία μιλάμε και ενδιαφερόμαστε για να κάνουμε λιανική/χονδρική με βάση το δίκτυο τους». Για τις πληροφορίες σχετικά με τα σενάρια που ακούγονται για την Wind, η κ. Boklag τόνισε πως υπάρχει ενδιαφέρον, «γιατί είμαστε ο μοναδικός παίκτης που δεν έχει κινητή. Η συγχώνευση μεταξύ Nova και Wind θα μπορούσε να είναι ένα λογικό βήμα για την παγίωση μας στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα».

Το οργανόγραμμα της εταιρείας πλέον θα αφορά σε τρεις πυλώνες: media, περιεχόμενο και τηλεπικοινωνίες, ενώ υπάρχει και το κομμάτι του ecommerce, το οποίο επί του παρόντος δεν σχεδιάζεται να έρθει στην Ελλάδα. Στο κομμάτι της χονδρικής, «η Ελλάδα και η Βουλγαρία βρίσκονται στο κομμάτι της μεγαλύτερης κίνησης που έρχεται από την Μέση Ανατολή και πηγαίνει προς την Ευρώπη. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να υπάρχει ένα ξεκάθαρο σημείο πώλησης αυτής της υποδομής, που θα την επεκτείνει όπου είναι απαραίτητο. Επιλέξαμε την Ελλάδα ως το αρχηγείο για αυτήν την κίνηση».

Πειρατεία και απώλειες

Η κ. Boklag έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο θέμα της «πειρατείας», σημειώνοντας πως «κατά την άποψη μας, ο λόγος για τον οποίο η επένδυση στο ελληνικό ποδόσφαιρο, που κάναμε την προηγούμενη σαιζόν, δεν απέδωσε, σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο υψηλό επίπεδο "πειρατείας". Πιστεύω ότι είναι κοινό πρόβλημα της βιομηχανίας στις τηλεπικοινωνίες, τα ΜΜΕ και το ποδόσφαιρο», τονίζοντας πως «εάν καταφέρουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας στην κοινή μάχη κατά της πειρατείας, τότε θα υπάρχουν περισσότερα χρήματα για όλους».

Η εταιρεία, σε συνεργασία με μια συμβουλευτική, προσπάθησε να αξιολογήσει το εύρος της πειρατείας, εκτιμώντας το νούμερο σε 400.000 συνδρομητές, με τον αριθμό να αναπτύσσεται σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια, μετά και την βελτίωση των διαδικτυακών υποδομών. «Εάν τα χρήματα που πηγαίνουν σε συνδρομές στις πειρατικές πλατφόρμες έρθουν στην βιομηχανία, τότε το ύψος των επενδύσεων θα αυξηθεί» είπε η κ. Boklag. «Βλέπουμε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα, μιλάμε με τις Αρχές, μιλάμε για ένα σοβαρό αδίκημα. Κάθε πειρατεία αποτελεί μια πληγή για την βιομηχανία».

Streaming και τηλεόραση

Σε ερώτηση του epixeiro.gr σχετικά με την streaming τηλεόραση, ο κ. Γεωργιόπουλος ανέφερε πως «το πώς θα διαμορφωθούν τα μερίδια έχει να κάνει με το περιεχόμενο αλλά και με το πόσο αποτελεσματικοί θα είναι η πολιτεία και οι πάροχοι στην καταπολέμηση της πειρατείας», με τις επενδύσεις που γίνονται να έχουν στόχο και στην αντιστροφή της πτωτικής τάσης που υπάρχει στη συνδρομητική βάση της εταιρείας. «Θέλουμε κάθε νέο συνδρομητής, που θέλει να βάλει ή να αλλάξει πάροχο συνδρομητικής, να έχει σαν πρώτη του επιλογή την Nova και να επανέλθουμε σε μια ανοδική πορεία».

Στην ίδια ερώτηση, η κ. Boklag πρόσθεσε πως «δεν είμαστε μόνο παραγωγοί περιεχομένου, αλλά είμαστε και συλλέκτες περιεχομένου. Άρα, λοιπόν, οποιοδήποτε περιεχόμενο είναι σχετικό και οποιοδήποτε περιεχόμενο το αναζητά ο Έλληνας καταναλωτής, θα προσπαθήσουμε να το καταστήσουμε προσβάσιμο από την δική μας πλατφόρμα. Θα μιλήσουμε με το Netflix, θα μιλήσουμε με οποιονδήποτε που παράγει ή προσφέρει πλατφόρμα ή περιεχόμενο που σχετίζεται με την ελληνική αγορά».

Για το ενδεχόμενο ενδιαφέρον του ομίλου γύρω από εξαγορές, σε αναζήτηση περισσότερου content, στα media κτλ, η κ. Boklag σημείωσε σε ερώτηση μας πως «είμαστε πάροχος PayTV, άρα δεν μπορούμε να εξαγοράσουμε οποιοδήποτε τηλεοπτικό σταθμό. Άρα, οποιοσδήποτε αδειοδοτημένος τηλεοπτικός σταθμός, δεν μπορεί να εξαγοραστεί, δια του νόμου. Είναι ένας παράξενος νόμος που έχει ψηφιστεί στην Ελλάδα, γιατί αντιβαίνει στον ευρωπαϊκό κανονισμό. Νομίζω ότι η μόνη χώρα που είχε έναν αντίστοιχο νόμο ήταν η Κροατία, που τώρα τον αλλάζει. Άρα εδώ υπάρχει κάποια παρεξήγηση, κάποια παρανόηση, γιατί εδώ απομακρυνόμαστε από την ευρωπαϊκή οπτική. Ελπίζουμε ότι όταν μπορέσουμε να εξαγοράσουμε κάτι τέτοιο, τότε ίσως, ναι, να υπάρχουν ευκαιρίες».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, σημείωσε πως «είμαστε ο μεγαλύτερος επενδυτής στη χώρα σε περιεχόμενο, θέλουμε να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο σε διεθνές περιεχόμενο αλλά και να καλύψουμε το κενό που υπάρχει αυτή τη στιγμή σε ανάπτυξη τοπικού περιεχομένου», με την κ. Boklag να προσθέτει πως «έχουμε και εδώ, στην Ελλάδα, μια πολύ καλή ευκαιρία για παραγωγές, είμαι σίγουρη ότι θα υπάρχουν πολλά πράγματα από εμάς». Η ίδια αναφέρθηκε και στην video platform EON του United Group, που έχει λανσαριστεί μέχρι σήμερα σε επτά αγορές και που θα χρησιμοποιηθεί «σίγουρα» για να καλυφθούν οι ανάγκες της Nova, από το φθινόπωρο, μετά και την απόσυρση της υπάρχουσας υπηρεσίας «η οποία ποτέ δεν έφερε τους συνδρομητές που αναμένονταν».

Τέλος, ο κ. Γεωργιόπουλος μίλησε και για τα έργα που μπορεί να κάνει η Nova τόσο για το δημόσιο όσο και για άλλες εταιρείες, υπογραμμίζοντας πως «ναι, είμαστε εδώ, όχι μόνο για τα έργα του δημοσίου, αλλά και για ICT, δηλαδή και οι ιδιωτικές εταιρείες θα χρειαστεί να κάνουν πράγματα για τη δική τους ψηφιοποίηση. Είμαστε εδώ, με την εμπειρία που έχουμε και με το ακόμα περισσότερο εύρος που θα αποκτήσουμε με το United Group, να παραδώσουμε ICT έργα με μεγάλη ποιότητα και στο σωστό χρόνο».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr