NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Προβλήματα με τον σιδηρόδρομο και επιδοτήσεις, -50% οι επιβάτες, -11% τα εμπορεύματα

Προβλήματα με τον σιδηρόδρομο και επιδοτήσεις, -50% οι επιβάτες, -11% τα εμπορεύματα

Σε κατάσταση συναγερμού οι επιδόσεις του σιδηρόδρομου στην Ευρώπη. Τα έσοδα από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάϊο του 2021 συρρικνώθηκαν σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με μελέτη της CER.

Κατά 50% μειώθηκαν οι υπηρεσίες των επιβατών, κατά 11% οι υπηρεσίες εμπορικών μεταφορών και κατά 12% οι υπηρεσίες υποδομών

Ο όγκος των επιβατών μειώθηκε κατά 2/3 (-66%) σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 και μετά (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019) και παρέμεινε σε αυτό το επίπεδο έως τον Απρίλιο του 2021. O μήνας Μάϊος παρουσιάζει μία μικρή βελτίωση, ανεβαίνοντας στα επίπεδα του -59%, ωστόσο οι ζημιές στα έσοδα παρέμειναν στο -50%.

Αν και οι πληροφορίες για τις εμπορευματικές μεταφορές δεν επαρκούν για να εξάγουμε συμπεράσματα, από τα στοιχεία που έδωσαν οι εταιρείες στην CER φαίνεται πως η κατάσταση στις εμπορευματικές μεταφορές παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Οι απώλειες εσόδων παραμένουν στο -11% κατά μέσο όρο από τον Ιανουάριο του 2021.

Πολύ καλύτερη είναι η κατάσταση με τις υπηρεσίες υποδομών οι οποίες επέστρεψαν στα κανονικά επίπεδα. Από τον Μάρτιο μέχρι τον Μαϊο οι απώλειες υπολογίζονται στο μείον 2% ανά χιλιομετρική σιδηροδρομική απόσταση. Ωστόσο, οι απώλειες στα έσοδα παρέμειναν στο μείον 10%.

Τα έσοδα και ο όγκος των υπηρεσιών διαφέρουν ανάλογα με τον διαχειριστή, εκτός δύο διαχειριστών που έχουν απολέσει σημαντικό μέρος από τα έσοδα τους παρά από τον όγκο. Βασικά οι δύο αυτοί διαχειριστές αυξάνουν σημαντικά το συνολικό ποσοστό των απωλειών.

Το γεγονός αυτό, αναφέρει η CER, συνδέεται με τη μείωση των τελών υποδομής που δεν αποζημιώνονται από τα κράτη-μέλη της ΕΕ όπου οι διαχειριστές δραστηριοποιούνται.

Η CER χαιρετίζει την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Ιούνιο να παρατείνει την περίοδο αναφοράς του κανονισμού (ΕΕ) 2020/1429, η οποία επιτρέπει στα κράτη μέλη να εξουσιοδοτούν τους διαχειριστές υποδομής να παραιτούνται, να μειώνουν ή να αναβάλλουν τα τέλη πρόσβασης και κράτησης διαδρομής έως το τέλος του 2021.

Κατά την CER, η πολιτική κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ. Ζητώντας να βελτιωθεί το καθεστώς, τονίζει η CER ότι αγορές που έχουν πληγεί όσο και οι σιδηρόδρομοι έχουν λάβει πολύ υψηλότερες επιδοτήσεις μέσω των κρατικών ενισχύσεων ενώ δεν είναι φιλικές προς το περιβάλλον.

trena_pinakes_elena001.jpg?mtime=20210722165939#asset:285298trena_pinakes_elena002.jpg?mtime=20210722165940#asset:285299trena_pinakes_elena003.jpg?mtime=20210722165941#asset:285300

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr