NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Mr. Puffs: Οι λουκουμάδες από την Ελλάδα που γλυκαίνουν τη Βόρεια Αμερική

Mr. Puffs: Οι λουκουμάδες από την Ελλάδα που γλυκαίνουν τη Βόρεια Αμερική

Αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι να μιλάμε για επιχειρήσεις που ξεκίνησαν από την Ελλάδα και αναζήτησαν ευκαιρίες στο εξωτερικό. Η Mr. Puffs λειτούργησε διαφορετικά, αφού από την αγορά του Καναδά έφτασε, πλέον, και στην Ελλάδα. Ο Θέμης Tζουλιαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της καναδέζικης εταιρείας για την ελληνική αγορά, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr.

Πώς προέκυψε η ανάπτυξη της αλυσίδας Mr. Puffs; Πόσα καταστήματα διαθέτει αυτή τη στιγμή, σε ποιες περιοχές και ποια τα προϊόντα που προσφέρει;

Η ιδέα ξεκίνησε από τον ιδρυτή της αλυσίδας, Παντελή Σιούνη, και τον φίλο του Δημήτρη Νικολιδάκη, γύρω στο 2003. Σε ένα ταξίδι στην Ελλάδα, ο Παντελής επισκέφθηκε μερικά μικρά παραδοσιακά λουκουματζίδικα της Αθήνας και αναρωτήθηκε γιατί να μην μπορούν αυτά να δουλέψουν και στο εξωτερικό, αφού δεν υπήρχε κανένα κατάστημα τέτοιου τύπου στην Αμερική.

Έτσι, το 2004 άνοιξαν την πρώτη καντίνα σε πανηγύρι, προσφέροντας μόνο λουκουμάδες με μέλι, κανέλα, καρύδια και σουσάμι, και εκεί συνειδητοποίησαν ότι οι ξένοι ήταν πιο ενθουσιασμένοι με το προϊόν από ότι οι Έλληνες!

Είμασταν οι πρώτοι που τους παρουσιάσαμε στο εξωτερικό και θεωρούμε ότι η ποιότητα που προσφέρουμε δεν έχει ανταγωνισμό. Έχουμε κάνει και ιδιαίτερους συνδυασμούς, όπως το γνωστό πλέον Mount Olympus που συνδυάζει λουκουμάδες με παγωτό. Η ιδέα ολοκληρώθηκε με τη συσκευασία για το σπίτι.

Η τεράστια ευκαιρία που έδωσε ώθηση στις πωλήσεις ήταν ότι οι λουκουμάδες μας δεν ήταν μόνο για κατανάλωση μέσα στο κατάστημα, αλλά και στο σπίτι, ως γλυκό που το μοιράζεται όλη η οικογένεια, αλλά και ως γλυκό που το πας δώρο σε μία επίσκεψη. Επίσης, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, χωρίς γάλα, αυγά και χοληστερόλη, αλλά και vegan, έκαναν πολύ γρήγορα τους λουκουμάδες μας διάσημους σε όλο το Κεμπέκ.

Μέχρι το τέλος του 2021 θα έχουμε 40 καταστήματα στον Καναδά και το 2022 θα είμαστε στο Τορόντο και στο Βανκούβερ. Παράλληλα, θα ανοίξουμε καταστήματα στη Νέα Υόρκη, το Μεξικό και την Φλόριντα. Όλα τα καταστήματα στον Καναδά και τις ΗΠΑ ανοίγουν με την μορφή του franchise. Η αλυσίδα, εκτός από λουκουμάδες με όποιο topping ονειρεύεστε, προσφέρει milkshakes από παγωτό soft serve με φρέσκο γάλα.

Πλέον, εισέρχεστε και στην ελληνική αγορά. Υπάρχουν διαφοροποιήσεις στη στρατηγική που θα ακολουθήσετε; Με άλλα λόγια, είναι το ίδιο κατάστημα Mr. Puffs που θα βρει κάποιος και στον Καναδά ή έχουν γίνει προσαρμογές, στα προϊόντα, τις γεύσεις κτλ;

Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στις 17 Αυγούστου, στη Γλυφάδα. Επιλέξαμε αυτή την περίοδο που θεωρείται low season για την Αττική, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των Αθηναίων είναι στα εξοχικά τους και οι περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης στην Γλυφάδα είναι κλειστές. Αυτή η χαμηλή, σε κίνηση, περίοδο μας βοήθησε να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό μας και να βελτιώσουμε τους χρόνους εξυπηρέτησης, ενώ παράλληλα βελτιώσαμε την ποιότητα των προϊόντων και προσαρμόσαμε τις συνταγές σύμφωνα με την ελληνική αγορά.

Η πρώτη εικόνα είναι αρκετά καλή, αφού χτίζουμε καθημερινά σχέσεις με νέους πελάτες και βλέπουμε ότι όσοι δοκιμάζουν τους λουκουμάδες μας, τα milk shakes και το παγωτό μας, γυρίζουν και αγοράζουν άλλη μία συσκευασία λουκουμάδες για το σπίτι, ή τους βλέπουμε και την επόμενη μέρα.

Αρχικά, όλοι ήθελαν να δοκιμάσουν την κλασική γεύση με μέλι και κανέλλα, ενώ και τα Choco loco και Choco berry ήταν από τις πιο αγαπημένες. Τα πιο ιδιαίτερα, όπως το Cinapuff, το salted caramel και το Βuenno με διάφορους συνδυασμούς topping όπως KitKat, smarties, σοκοφρέτα ΙΟΝ και Caprice Παπαδοπούλου, άρεσαν σε μικρότερες ηλικίες.

Σίγουρα έχουν γίνει προσαρμογές, αφού όλοι οι προμηθευτές μας είναι ελληνικές εταιρείες και έχουμε προσαρμόσει ανάλογα τις γεύσεις μας. Όμως, η εξυπηρέτηση και η ποιότητα των καταστημάτων Mr. Puffs είναι ίδια σε όλο τον κόσμο.

Ποιο είναι το πλάνο για την ανάπτυξη σας στην Ελλάδα; Πόσα καταστήματα, ποιο το μέγεθος της επένδυσης; Παράλληλα, ποια θα είναι η αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρείας στο εξωτερικό; Στοχεύει σε νέες τοποθεσίες;

Το δεύτερο κατάστημα θα ανοίξει μέσα στο 2021 και μπορεί ακόμα και ένα τρίτο να λειτουργεί μέσα στο χειμώνα. Οι επόμενες περιοχές που μας ενδιαφέρουν, πέρα από την Αττική, είναι η Πάτρα, η Θεσσαλονίκη και η Κρήτη, χωρίς να εξαιρούμε τα hot νησιά μας, όπως Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο, Ρόδο, Σύρο κτλ.

Υπάρχουν προτάσεις συνεργασίας που αναμένεται να αξιολογηθούν και για ευρωπαϊκές χώρες αλλά και για αραβικές, όπου το προϊόν έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Εκεί θα δώσουμε βάρος σε εταιρείες που είναι εδραιωμένες στην ανάπτυξη δικτύου franchise στην εστίαση.

Ποια είναι τα επιχειρηματικά «μαθήματα» που θα λέγατε πως «πήρε» η αλυσίδα λόγω του ότι ξεκίνησε από το εξωτερικό; Γενικότερα, πως διαφοροποιείται το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα σε σύγκριση με εκείνο της Β. Αμερικής;

Γενικά, στην Αμερική τα καταστήματά μας κάνουν κατά μέσο όρο 1.000.000 δολάρια το χρόνο, με πολύ υψηλή κερδοφορία και με ROI που μπορεί να φτάσει και λιγότερο από 1 έτος - δηλαδή μπορείς να βγάλεις τα χρήματα της επένδυσης μέσα σε ένα χρόνο. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχει τη δυναμική που θέλουμε και έχουμε σκοπό να αναπτύξουμε την αλυσίδα μας, ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες τη δυνατότητα να γευτούν αυτό το εξαιρετικό προϊόν.

Καθώς θα αναπτυχθείτε με την μέθοδο του franchising, μιλήστε μας για αυτό. Τι αναζητάτε, τι προσφέρετε, ποια τα οφέλη της μεθόδου, ποια σημεία χρειάζονται προσοχή;

Πιστεύουμε πολύ στην μέθοδο του franchise και αναζητούμε συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα που θέλουν να επενδύσουν μαζί μας και έχουν όρεξη να ασχοληθούν οι ίδιοι με την επιχείρησή τους. Την μελέτη για την Ελλάδα την έχει κάνει ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία στην Ελλάδα, η Archicon, και έχουμε σκοπό να ανοίξουμε τρία διαφορετικά concept καταστημάτων: ένα μεγάλο, όπως είναι αυτό της Γλυφάδας (περίπου 500 τετραγωνικά μετρά), ένα μεσαίο στα 150 τετραγωνικά και ένα μικρό στα 70 τετραγωνικά και με έμφαση στο take away και delivery.

Η εταιρία μας προσφέρει συνεχή εκπαίδευση, υποστήριξη σε όλους τους τομείς και εμπειρία από το εξωτερικό. Το concept έχει χαμηλό food cost και με τη λειτουργία του franchise o επιχειρηματίας μπορεί να έχει διπλό όφελος, γιατί θα είναι και στην παραγωγή, βελτιώνοντας έτσι και το labor cost. Ένα ακόμα σημαντικό σημείο είναι ότι το delivery μπορεί να φέρει το 50% του τζίρου, οπότε η συνταγή για την επιτυχία είναι σίγουρη.

Το προϊόν έχει δοκιμαστεί στην Ελλάδα και η συνταγή έχει προσαρμοστεί για να παραμένει τραγανή και γευστική χωρίς να πανιάζει, ακόμα και πολλές ώρες μετά την παρασκευή, έτσι στο delivery το προϊόν να φτάνει στον πελάτη με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως θα το απολάμβανε και στο κατάστημα.

Κλείνοντας, θα ήθελα την γνώμη σας για τον κλάδο της εστίασης στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημίας. Προσφέρονται, πλέον, ευκαιρίες ή ο μεγάλος αριθμός καταστημάτων του είδους έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον; Και τι απαιτείται για ξεχωρίσει κάποιος σε αυτό;

Ο κλάδος της εστίασης είναι έντονα ανταγωνιστικός γιατί υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία στην ανάπτυξη νέων brands τα οποία μπορούν άνετα να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και να πετύχουν. Βέβαια, θα πρέπει να έχουν βασικό συστατικό την ποιότητα και το healthy style.

Το σίγουρο είναι ότι το μοντέλο του μικρού καταστήματος εστίασης με ποιότητα και delivery σε 30 λεπτά θα πετύχει, γιατί μπορεί να συνδυάσει χαμηλό κόστος λειτουργίας και υψηλή ποιότητα.

Υπάρχουν πολλά καταστήματα με τεράστιο καθιστικό και υψηλά ενοίκια τα οποία μετά την ολοκλήρωση των επιστρεπτέων καταβολών θα αναγκαστούν να κλείσουν ή να μεταφερθούν σε άλλους χώρους, με μικρότερη χωρητικότητα. Η πορεία του τουρισμού βοήθησε αρκετά την αλλαγή της τάσης αλλά, σίγουρα, στο τέλος της σεζόν, θα υπάρχουν πολλές ανακατατάξεις.

Ευκαιρίες πάντα υπάρχουν, γιατί η αγορά δεν είναι στατική και υπάρχουν αρκετά projects για τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα. Σε 5 χρόνια από τώρα η Αττική θα είναι μία από τις πιο ελκυστικές περιοχές στην Ευρώπη για επενδύσεις σε εστίαση και τουρισμό.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr