NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Blueground: Ανιχνεύοντας την «κρυμμένη» αξία στη διαχείριση ιδιωτικών κατοικιών

Blueground: Ανιχνεύοντας την «κρυμμένη» αξία στη διαχείριση ιδιωτικών κατοικιών

Πρόσφατα η blueground απέσπασε το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας ανάμεσα σε 1.100 επιχειρηματικές ιδέες. Σήμερα ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου μας μιλά για το ξεκίνημα, τα τωρινά και τα επερχόμενα της βήματα αλλά και την εν εξελίξει ραγδαία μετατροπή της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς στο κομμάτι της φιλοξενίας.

Ήταν η στιγμή που ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου ήθελε να επιστρέψει από το εξωτερικό στην Ελλάδα και να δημιουργήσει κάτι δικό του. To 2013, αφήνοντας πίσω μια πορεία σε καλά αμειβόμενες θέσεις, σε εταιρείες όπως η McKinsey & Company για την οποία εργάστηκε επί έξι χρόνια μεταξύ άλλων σε Τουρκία, Γαλλία και Γερμανία και η Samsung Electronics για την οποία εργάστηκε στη Σεούλ της Νότιας Κορέας, έθεσε σε τροχιά το προσωπικό του στοίχημα: Μαζί με τους υπόλοιπους συνιδρυτές (Α. Μαραγκό, Α. Νεζερίτη, Π. Παπακωνσταντίνου) έστησε την blueground.

Η «μαγιά» της blueground προέκυψε αρχικά ως συνδυασμός προσωπικών εμπειριών και λογικής σκέψης. Από τη μία είχαν προηγηθεί πέντε περίπου χρόνια κατά τα οποία ο ίδιος χρειάστηκε να διαμείνει ως πελάτης, σε ξενοδοχεία και αυτοεξυπηρετούμενα διαμερίσματα στο πλαίσιο της καριέρας του στο εξωτερικό. Από την άλλη είχε καταστεί ήδη σαφές ότι ο τουρισμός αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες βιομηχανίες στη χώρα μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι η συνεισφορά του άγγιξε το 22% του ΑΕΠ το περασμένο έτος. Σε αρχικό στάδιο εστίασαν την προσοχή τους στο να διεισδύσουν στο κομμάτι της αγοράς που αφορά στους εταιρικούς πελάτες δίνοντας τους τη δυνατότητα να νοικιάσουν κάποια κατοικία ακόμη και για μικρό χρονικό διάστημα, με μεγαλύτερη άνεση χώρου σε σχέση με ένα ξενοδοχείο. Με περισσότερη ιδιωτικότητα αλλά και απαλλάσσοντας τους από τη διαδικασία ανεύρεσης και εξοπλισμού κάποιου διαμερίσματος από το μηδέν. Στην Ελλάδα, μας αναφέρει, μόλις το 10% των διαθέσιμων κατοικιών προς ενοικίαση είναι επιπλωμένες και μάλιστα πολλές από αυτές είναι παλιές, με βαριά διακόσμηση.

Σύντομα όμως δεδομένης και της εκρηκτικής αύξησης της ζήτησης ιδιωτικών κατοικιών από τους ταξιδιώτες ως εναλλακτικής επιλογής έναντι των ξενοδοχείων και της ανάδυσης δικτύων όπως το πρωταγωνιστικό στον κλάδο, Airbnb ή το Homeaway, η blueground ανοίχτηκε στην πιο ευρεία αγορά, την τουριστική, επεκτείνοντας παράλληλα τις δραστηριότητές της σε Μύκονο, Πάρο, Αντίπαρο, Κρήτη και Σαντορίνη. Πολλοί έχουν βαφτίσει το Airbnb ως το μεγαλύτερο «ξενοδοχείο» του κόσμου, με διάσπαρτα δωμάτια σε διαφορετικές περιοχές ενώ είναι πια εμφανές ότι η νοοτροπία σχετικά με τη φιλοξενία στην παγκόσμια τουριστική αγορά έχει αλλάξει. Οι προϋπάρχουσες δομές και τύποι φιλοξενίας φαίνεται να έχουν ήδη αποδεχθεί τη νέα κατεύθυνση και να αναπροσαρμόζονται σταδιακά στα νέα δεδομένα. «Ένας ανταγωνιστής μας το One Fine Stay το οποίο δραστηριοποιείται σε Αγγλία, Γαλλία και Αμερική πρόσφατα εξαγοράστηκε από την αλυσίδα ξενοδοχείων Αccor Ηotels, κάτι το οποίο είναι ένα ενδεικτικό σημάδι αναγνώρισης της τάσης αυτής».

Κάνοντας λόγο για την Ελλάδα, ο Αλέξανδρος μας εξηγεί, ότι ένα καλό τουριστικό προϊόν απαιτεί και την ύπαρξη πολλών διαφορετικών επιλογών. Επομένως οι εναλλακτικοί όροι φιλοξενίας, η αύξηση της προσφοράς δωματίων, η καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων δομών και οι πιο ανταγωνιστικές τιμές δεν μπορούν παρά να διαδραματίσουν θετικό ρόλο, τόσο για τα έσοδα που επιτυγχάνει ο τουριστικός κλάδος όσο και για μια σειρά άλλων παραγόντων, όπως για παράδειγμα οι περιβαλλοντικοί (μείωση ρύπων κλπ). Ιδιαίτερα σε περιοχές που παρουσιάζουν πολύ μεγάλο αριθμό αφίξεων τουριστών όπως είναι για αρκετούς μήνες το χρόνο η Σαντορίνη αλλά και η Μύκονος κυρίως τον Αύγουστο. Η ύπαρξη εναλλακτικού τρόπου φιλοξενίας δίνει ουσιαστικά μία λύση στο να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση από τις ήδη υπάρχουσες δομές.

Σήμερα, η blueground διαχειρίζεται 350 ακίνητα. Στην επιλογή των ακινήτων αυτών κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν οι προτιμήσεις των ίδιων των επισκεπτών. Η τοποθεσία αποτελεί το πιο σημαντικό κριτήριο για τους πελάτες που επισκέπτονται τη χώρα μας για επαγγελματικούς σκοπούς. Προτιμούν συνήθως περιοχές όπως το Μαρούσι, την Κηφισιά ή το Χαλάνδρι, ενώ για τα ταξίδια αναψυχής πρώτο στις προτιμήσεις είναι φυσικά το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και περιοχές όπως η Πλάκα. Επιπλέον, όπως είναι αναμενόμενο, το design (με το οποίο ασχολείται η blueground σε επίπεδο διαμόρφωσης των κατοικιών που διαχειρίζεται), η θέα αλλά και μια καλή φωτογράφιση που αναδεικνύει τα στοιχεία αυτά δρουν καταλυτικά ως προς την τελική απόφαση των πελατών. Όσο μάλιστα αυξάνονται οι επιλογές τους γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικοί, γνωρίζουν καλά τι αναζητούν και επιλέγουν ακίνητα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους.

Η blueground επεμβαίνει και επενδύει στα ακίνητα, δεν τα κοιτά βραχυπρόθεσμα ή ευκαιριακά. Άλλωστε οι άνθρωποί της πιστεύουν ακράδαντα ότι οι όποιες αρνητικές εξαιρέσεις ανάμεσα στις κατά τα άλλα θετικές εντυπώσεις των ξένων επισκεπτών για τη χώρα μας προκύπτουν συνήθως από την αντίθετη θεώρηση. «Δεν στοχεύουμε στον τουρίστα που θα έρθει μία φορά στην Ελλάδα και δεν θα την επισκεφθεί ποτέ ξανά αλλά αντιθέτως σε εκείνον που θα φύγει τόσο ικανοποιημένος ώστε να θέλει συνεχώς να επιστρέφει».

Οι ίδιοι έχουν αναπτύξει απευθείας συνδέσεις με τις εταιρείες αναφορικά με τους εταιρικούς τους πελάτες και τουριστικά προωθούν τα ακίνητά τους σε οχτώ κανάλια που απευθύνονται απευθείας σε επισκέπτες. Η ενασχόληση που χρειάζεται ένα ακίνητο, ώστε να μεγιστοποιήσει τα έσοδά του είναι συνεχής, συνολική και χρονοβόρα και ο συντονισμός όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με όλα τα διάσπαρτα ακίνητα επιτυγχάνεται μέσω του επιχειρησιακού τους συστήματος και της εφαρμογής που απευθύνεται σε επισκέπτες και ιδιοκτήτες. Πέρα από το τεχνολογικό υπάρχει βεβαίως και το κομμάτι της φυσικής παρουσίας. Όπως περιγράφει ο Αλέξανδρος «Η φιλοξενία σου αφήνει πάντοτε το περιθώριο να βελτιώσεις κάτι, από το πως θα υποδεχθείς τον επισκέπτη, τι θα του προτείνεις να κάνει, πόσο ευαισθησία θα δείξεις στις ανάγκες του, έως το πως θα ανταποκριθείς αν κάτι δεν πάει όπως το είχες προβλέψει. Είναι κάτι που συνεχώς το εξελίσσουμε».

Το χρόνο που μας πέρασε, η blueground η οποία δανείζεται το όνομά της από το ομώνυμο πέτρωμα από το οποίο βγαίνουν τα διαμάντια, τετραπλασίασε τον τζίρο της μέσα από την ανάδειξη της «κρυμμένης» αξίας των ακινήτων που διαχειρίζεται. Πλέον διαχειρίζεται και 20 διαμερίσματα στην Τουρκία, όπου υπάρχει αισιοδοξία για την περαιτέρω ανάπτυξή της αφού η αγορά είναι μεγαλύτερη, υπάρχει συνεργασία με αρκετές εταιρείες αλλά και δεκτικότητα από τους πελάτες. Το αμέσως επόμενο βήμα τους στο εξωτερικό είναι ήδη στα σκαριά και θα γίνει στο Ντουμπάι.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr