DNA: Αποκωδικοποιήθηκε για πρώτη φορά το πλήρες ανθρώπινο γονιδίωμα

​Οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες ανθρώπινο γονιδίωμα, προσθέτοντας τα κομμάτια που λείπουν σε ένα παζλ που σχεδόν ολοκληρώθηκε πριν από δύο δεκαετίες.

Μια διεθνής ομάδα αναφέρθηκε στην πρώτη αλληλουχία ενός πλήρους ανθρώπινου γονιδιώματος, σε έρευνα που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη στο περιοδικό Science.

Η προηγούμενη προσπάθεια ήταν ημιτελής επειδή οι τεχνολογίες αλληλουχίας DNA της εποχής δεν ήταν σε θέση να διαβάσουν ορισμένα μέρη της. Ακόμη και μετά από ενημερώσεις, έλειπε περίπου το 8% του γονιδιώματος.

Οι επιστήμονες είπαν ότι η πλήρης εικόνα του γονιδιώματος θα δώσει στην ανθρωπότητα μια καλύτερη κατανόηση της εξέλιξης και της βιολογίας της, ενώ παράλληλα θα ανοίξει την «πόρτα» σε ιατρικές ανακαλύψεις σε τομείς όπως η γήρανση, οι νευροεκφυλιστικές καταστάσεις, ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις.

Το ανθρώπινο γονιδίωμα αποτελείται από περίπου 3,1 δισεκατομμύρια υπομονάδες, ζεύγη χημικών βάσεων γνωστών με τα γράμματα A, C, G και T. Τα γονίδια είναι σειρές από αυτά τα ζεύγη που περιέχουν οδηγίες για την κατασκευή πρωτεϊνών, των δομικών στοιχείων της ζωής. Οι άνθρωποι έχουν περίπου 30.000 γονίδια, οργανωμένα σε 23 ομάδες που ονομάζονται χρωμοσώματα και βρίσκονται στον πυρήνα κάθε κυττάρου.