NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Τι φέρνει το μέλλον για την efood - Σε online και offline η αναπτυξιακή στρατηγική

Τι φέρνει το μέλλον για την efood - Σε online και offline η αναπτυξιακή στρατηγική
Φωτογραφία: Χάρης Τάκας, Senior Logistics & Q-commerce Director, efood

Την αναπτυξιακή στρατηγική που θα ακολουθήσει η efood τα επόμενα χρόνια, μετά και τη συμφωνία με τον Όμιλο Μούχαλη, «αποκαλύπτει», μιλώντας στο epixeiro.gr, ο Χάρης Τάκας, Senior Logistics & Q-commerce Director της εταιρείας.

Η efood άνοιξε τις ψηφιακές «πόρτες» της στο μακρινό 2012, δέκα ολόκληρα χρόνια πριν, ξεκινώντας ως πλατφόρμα παραγγελιοληψίας φαγητού και καφέ. Τέλη του 2015 εξαγοράστηκε από τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero, ενώ το 2018 ξεκίνησε τη δική της υπηρεσία delivery, γνωστή σήμερα ως «delivered by efood». Από το 2019 αλλά και μέσα στην πανδημία, βγήκε και εκτός φαγητού, εντάσσοντας super market και τοπικά καταστήματα -όπως κάβες, μανάβικα και mini market- φτάνοντας πλέον να φιλοξενεί βιβλία, gadgets, ακόμη και delivery προϊόντων λαϊκής.

Παράλληλα, η efood «μπήκε» και στα dark stores, αυτά που η Delivery hero χαρακτηρίζει ως «Dmarts», προσφέροντας »quick commerce» με παραδόσεις σε 15-20 λεπτά. Αυτή η δραστηριοποίηση ξεκίνησε «υβριδικά», με το efood να «τρέχει» το online κομμάτι και τον Όμιλο Μούχαλη τα ίδια τα dark stores. Στο επόμενο βήμα, μετά και την εξαγορά των σχετικών δραστηριοτήτων, η efood ουσιαστικά «κληρονομεί» το κομμάτι των dark stores, δημιουργώντας, έτσι, ένα «end to end» μοντέλο λειτουργίας Dmart γύρω από το «quick delivery» ειδών super market.

Η εταιρεία λειτουργεί σήμερα 42 dark stores, καλύπτοντας πάνω από το 85% της βάσης της efood, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις. Τους τελευταίους τρεις μήνες, το delivery πραγματοποιείται σε περίπου 16 λεπτά, κάτι που η υπηρεσία θεωρεί πως μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Και αυτό γιατί μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, θα χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες που η Delivery Hero υιοθετεί στα dark stores της σε άλλα μέρη του πλανήτη, με μια in-house τεχνολογία που έρχεται και στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στο κλείσιμο της συμφωνίας με τον Όμιλο Μούχαλη, σύμφωνα με τον κ. Τάκα αυτό είναι πολύ πιθανό πως θα γίνει μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, οπότε και θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι σχετικές διαδικασίες, μετά και τις εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Υπενθυμίζεται πως αυτό αφορά στη σύναψη συνεργασίας με τον Όμιλο Μούχαλη για την κυριότητα των θυγατρικών εταιρειών ALPHA διανομές και INKAΤ (delivery.gr και kiosky’s).

Αυτή η συμφωνία, πέρα από τα dark stores, παρέχει στην efood ένα ολόκληρο offline δίκτυο, με τα Kiosky's και τα third-party mini market και περίπτερα που ανήκουν, και αυτά, στο ευρύτερο δίκτυο του Ομίλου Μούχαλη. Πρόκειται για περισσότερα από 400 σημεία συνολικά, εκ των οποίων τα 50 είναι Kiosky's. Το επόμενο κομμάτι που «κληρονομείται» είναι οι Alpha Διανομές, δηλαδή η χονδρική διανομή του δικτύου, αλλά και κάποιες digital πλατφόρμες, δηλαδή το delivery.gr και το e-table.

Σύμφωνα με τον κ. Τάκα, αυτό που κάνει η efood είναι κάτι που δεν βλέπεις συχνά - δηλαδή το να αναπτύσσει μια εταιρεία τη στρατηγική της από το online (και) προς το offline. Σε αυτό το πλαίσιο, ο σχεδιασμός αφορά σε περαιτέρω ανάπτυξη του efood market τα επόμενα χρόνια, με στόχευση, όπως προαναφέρθηκε, για ανάπτυξη του offline δικτύου, με περισσότερες και πιο εξελιγμένες υπηρεσίες - κάτι που θα πραγματοποιηθεί τόσο για τα Kiosky's όσο και για το δίκτυο των τρίτων καταστημάτων.

Αναμένεται, έτσι, πως θα μεγαλώσει και το «κλασικό» κομμάτι του efood αλλά και εκείνο που έρχεται μετά την εξαγορά, παράλληλα με εκείνο του στόλου, με τα επόμενα 2-3 χρόνια να είναι αναπτυξιακά σε όλο τα επίπεδα. Ένας πυλώνας ανάπτυξης για τα καταστήματα θα είναι το franchise, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «στρατηγικό». Σε ερώτηση μας σχετικά με το εάν θα παραμείνουν τα νέα brands, όπως το delivery.gr, ο κ. Τάκας σημείωσε πως θα δοθεί χρόνος, να καταλάβει η εταιρεία το μέγεθος τους, και μετά θα οριστεί η στρατηγική.

Όσον αφορά στο τι φέρνει στην efood η συμφωνία, αυτό, σύμφωνα με τον κ. Τάκα, αφορά και στην συμπληρωματική τεχνογνωσία, σε οτιδήποτε περιστρέφεται γύρω από τα «κλασικά» logistics και το πώς λειτουργεί ένα φυσικό δίκτυο, ένα franchise. Η συμφωνία προσφέρει στην υπηρεσία ανθρώπους με συμπληρωματικά skills, που αναμένεται πως θα βοηθήσουν την εταιρεία να πραγματοποιήσει τη νέα της στρατηγική.

Κάπως έτσι, έρχεται ένα ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνά τα 200 άτομα - που, σύμφωνα με το πλάνο, θα παραμείνει, ακόμη και σε ίδιες θέσεις. Σημειώνεται πως πριν την καραντίνα, η efood απασχολούσε περίπου 350 άτομα. Αυτή τη στιγμή απασχολεί 800 στα κεντρικά της και πάνω από 4.000 διανομείς, με την εξαγορά να οδηγεί σε πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό. Σε αυτά δεν υπολογίζεται ο κόσμος που δουλεύει στα dark stores και τα convenience stores. Η efood ετοιμάζει και δύο νέα κτίρια, συμπληρωματικά στο κεντρικό, που βρίσκεται στο Νέο Ηράκλειο.

Η πλατφόρμα διαθέτει αυτή τη στιγμή 20.000 συνεργάτες, ενώ νέες επιχειρήσεις μπαίνουν στη λίστα κάθε μήνα. Μέσα στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον Senior Logistics & Q-commerce Director της εταιρείας, δεν αποκλείεται να φτάσει ακόμη και τους 25.000 με 30.000 συνεργάτες. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όσον αφορά στον αριθμό αυτών των συνεργατών, αναφέρεται πως είναι μακράν η μεγαλύτερη πλατφόρμα.

Αξίζει να τονιστεί πως ο περασμένος Μάιος και Ιούνιος ήταν, ιστορικά, μήνες - ρεκόρ για την πλατφόρμα. Σε αυτό το πλαίσιο, σε σχέση και με την αύξηση των τιμών που παρατηρείται στην εστίαση, το κομμάτι των προσφορών αναφέρεται πως αποτελεί πάντα μέρος της στρατηγικής, στο affordability. Παράλληλα, στο CSR, οι σχετικές δράσεις κινούνται γύρω από τους άξονες της εταιρικής συνεισφοράς, των δωρεών από τους χρήστες μέσω της πλατφόρμας και των εθελοντικών δράσεων, που πραγματοποιούνται εσωτερικά.

Κλείνουμε με τη σημασία της ελληνικής αγοράς για την Delivery Hero. Σύμφωνα με τον κ. Τάκα, μπορεί η Ελλάδα να μην έχει το μέγεθος περιοχών όπως οι ΗΠΑ, η Κορέα ή η Ταϊβάν, αλλά η efood θεωρείται, σε κάθε περίπτωση, μια πολύ επιτυχημένη δραστηριότητα. Κάπως έτσι, λαμβάνει πολύ «know how» από την Delivery Hero, ενώ υπάρχει και ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των διαφόρων χωρών στις οποίες διαθέτει η τελευταία παρουσία, μέσω των εκάστοτε τοπικών brands.

Άλλωστε, η ίδια η efood παράγει και τεχνολογία καθώς, ναι μεν αποτελεί μέρος της Delivery Hero, αλλά η πλατφόρμα που έχει στη διάθεση του ο καταναλωτής αναπτύσσεται από Έλληνες developers, στην Ελλάδα. Αν και υπάρχει «mix and match», με την ελληνική ομάδα να προσφέρει υπηρεσίες σε παγκόσμιο επίπεδο και το ανάποδο, το core platform, το frontend, σχεδιάζεται και υλοποιείται στην χώρα μας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr