Επιστήμονες έφτιαξαν μικρορομπότ για τη θεραπεία λοιμώξεων των πνευμόνων

Οι επιστήμονες νανομηχανικής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας San Diego έχουν αναπτύξει μικροσκοπικά ρομπότ, που ονομάζονται μικρορομπότ, που μπορούν να «κολυμπούν» στους πνεύμονες, να χορηγούν φάρμακα και να χρησιμοποιούνται για την εξάλειψη σοβαρών λοιμώξεων, όπως η βακτηριακή πνευμονία.

Στα ποντίκια τα μικρορομπότ εξάλειψαν με ασφάλεια τα βακτήρια που προκαλούν πνευμονία και πετυχαίνοντας, μάλιστα, 100% επιβίωση. Αντίθετα, τα ποντίκια που δεν υποβλήθηκαν σε θεραπεία πέθαναν όλα μέσα σε τρεις μέρες μετά τη μόλυνση.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν την Πέμπτη, 22/09/10, στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Materials».

Τα μικρορομπότ αποτελούνται από κύτταρα φυκιών (άλγη), των οποίων οι επιφάνειες είναι γεμάτες με νανοσωματίδια γεμάτα αντιβιοτικά. Τα φύκια παρέχουν κίνηση που επιτρέπει στα μικρορομπότ να κολυμπούν και να χορηγούν αντιβιοτικά απευθείας σε περισσότερα βακτήρια στους πνεύμονες.

Τα νανοσωματίδια που παρέχουν τα αντιβιοτικά είναι φτιαγμένα από μικροσκοπικά βιοδιασπώμενά πολυμερή σωματίδια που είναι επικαλυμμένες με τις κυτταρικές μεμβράνες των ουδετερόφιλων, ένας τύπος λευκών αιμοσφαιρίων. Το ιδιαίτερο με αυτές τις κυτταρικές μεμβράνες είναι ότι απορροφούν και εξουδετερώνουν τα φλεγμονώδη μόρια που παράγονται από τα βακτήρια και το ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτό δίνει την ικανότητα στα μικρορομπότ να μειώσουν την επιβλαβή φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της τα καθιστά πιο αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της πνευμονικής λοίμωξης.