NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Τα παράνομα συμφέροντα υποδαυλίζουν τον θαλάσσιο τουρισμό. Τι ζητά ο Γ. Βερνίκος από τις Βρυξέλλες

Τα παράνομα συμφέροντα υποδαυλίζουν τον θαλάσσιο τουρισμό. Τι ζητά ο Γ. Βερνίκος από τις Βρυξέλλες

Εκσυγχρονισμό του πλαισίου θαλασσίου τουρισμού και περιορισμό των παράνομων ναυλώσεων, αθέμιτων απαιτήσεων και παράνομων συμφερόντων ζήτησε ο Γιώργος Βερνίκος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ μιλώντας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες.

Στην Ευρώπη -και ιδιαίτερα στη Μεσόγειο- απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για τη χωροθέτηση και υλοποίηση μαρινών, λόγων περιβαλλοντικών περιορισμών και αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών τη στιγμή που το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει σημαντική αύξηση της ζήτησης για ναύλωση επαγγελματικών σκαφών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, τόνισε ο κος Βερνίκος, πρέπει να ενθαρρύνει τις επενδύσεις μεταξύ των οποίων είναι η ηλεκτροκίνηση των σκαφών, το ηλεκτρικό δίκτυο υποστήριξης στις μαρίνες και τους Δήμους και η διαχείριση των αποβλήτων.

Η θαλάσσια οικονομία στην Ελλάδα

Το 15% της συνολικής απασχόλησης -570.000 θέσεις εργασίας- αντιπροσωπεύει ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στο 5,1% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2018 ο θαλάσσιος τουρισμός είχε κύκλο εργασιών 231 δισεκατομμυρίων ευρώ, δίνοντας εργασίας σε 2,8 εκατ. ανθρώπους.

Ο αριθμός των σκαφών αναψυχής παγκοσμίως υπολογίζεται σε 30 εκατ. εκ των οποίων το 90% είναι σκάφη μέχρι 8 μέτρα, 6 εκατ. υπολογίζεται ότι είναι τα σκάφη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 48 εκατ. ευρωπαίοι συμμετέχουν τακτικά σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τα σκάφη. Στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα 11.000 τουριστικοί λιμένες, με τις βόρειες χώρες να έχουν κατά κανόνα περισσότερους, αλλά μικρότερους λιμένες από τις νότιες χώρες. Το 2020 το σύνολο της αξίας των σκαφών που εξήγαγε η Ευρώπη ήταν 5.882 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με την ICOMNIA, στη Μεσόγειο λειτουργούν πάνω από 1.200 μαρίνες. Η ελληνική ακτογραμμή είναι 16.000 χλμ. και το εθνικό λιμενικό σύστημα της χώρας περιλαμβάνει 12 μεγάλους λιμένες, 72 Λιμενικά και Δημοτικά Ταμεία και 1.250 περιφερειακούς λιμένες, μαρίνες, αλιευτικά καταφύγια και λιμενίσκους. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπάρχουν 170.000 σκάφη αναψυχής όλων των μεγεθών και απ’ αυτά τα επαγγελματικά σκάφη ανέρχονται σε 6.500. Περίπου 200 με 300 ελληνικά επαγγελματικά σκάφη θα προστίθενται κάθε χρόνο στον ελληνικό στόλο. Αξιοσημείωτο ότι τα ιστιοπλοϊκά σκάφη που ναυλώνονται στην Ανατολική Μεσόγειο υπολογίζονται πάνω από 10.000, μ’ ένα τζίρο της τάξης των 2 δισεκ. ευρώ.

Εκτόξευση ναυλώσεων σε Ευρώπη και Ελλάδα

Σ’ όλο τον κόσμο το 1980 υπήρχαν 1.534 superyachts πάνω από 30 μέτρα και το 2021 ο αριθμός τους αυξήθηκε σε 11.713. Οι πωλήσεις των superyachts ανέβηκαν σε επίπεδα ρεκόρ το 2021 και αναμένεται το ίδιο για το 2022. Τα αυξανόμενα επιτόκια, οι ασταθείς αγορές μετοχών και ιδιαίτερα οι αναταράξεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν θα επηρεάσουν τις τιμές, λόγω έλλειψης προσφερόμενων σκαφών. Τα γνωστά ναυπηγεία έχουν πολλαπλές παραγγελίες για παραδόσεις μέχρι το 2025-26.

Οι ναυλώσεις υπερπολυτελών σκαφών αυξήθηκαν κατά 20% το καλοκαίρι του 2022. Η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο αριθμό ναυλώσεων θαλαμηγών μήκους άνω των 20 μέτρων σε σύγκριση με όλους τους προορισμούς για ναυλώσεις σκαφών το καλοκαίρι του 2022, συγκριτικά με τα ήδη υψηλά επίπεδα του 2021. Οι Αμερικανοί αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτή τη στιγμή, βοηθώντας να καλυφτούν τα κενά που έχουν δημιουργήσει οι Ρώσοι ολιγάρχες, λόγω των κυρώσεων που τους έχουν υποβληθεί έπειτα από την εισβολή στην Ουκρανία.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr