Οριακή άνοδο 0,4% σημειώνει ο Οκτώβριος 2022 και για πρώτη φορά στην πορεία του έτους καταγράφεται ‘θετικό πρόσημο’ στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, τα οποία διένυσαν από τον Μάιο ως τον Οκτώβριο μια αρκετά σταθερή πορεία, με μονοψήφιες αρνητικές αποκλίσεις - συγκριτικά με τις αντίστοιχες επιδόσεις μέσης πληρότητας του 2019.
Βέβαια, η πορεία όλης της χρονιάς μέχρι και τον Οκτώβριο δεν κατάφερε να εξελιχθεί προς θετικό πρόσημο και συγκεκριμένα η μέση πληρότητα 10μηνου 2022 βρίσκεται στο -12,5% έναντι του αντίστοιχου 10μήνου του 2019, μιας χρονιάς μεγάλων ρεκόρ.
Αυτό αποτυπώνεται σε τελευταία ανακοίνωση Ξενοδοχείων Αθήνας – Αττικής & Αργοσαρωνικού. για τη πορεία 10μηνου και τη μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία. Σε άλλα στοιχεία:
Μέση τιμή δωματίου και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο και οι ανταγωνιστές της Αθήνας
Σε ότι αφορά στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, η πορεία ήταν σε γενικές γραμμές αντίστοιχη της πορείας της μέσης πληρότητας των μονάδων.
Παρατηρούμε να καταγράφεται θετικό πρόσημο από τον μήνα Ιούνιο και μετά – ωστόσο αν και ο Οκτώβριος έδωσε RevPar (+) 21,3%, σε σύνολο 10μήνου η θετική αυτή μεταβολή δεν υπερβαίνει το 0,5%.
Στην δε μέση τιμή δωματίου (ADR) εμφανίζεται επίσης σταδιακή θετική μεταβολή από τον Απρίλιο και μετά, δίνοντας αύξηση στην μέση τιμή δωμάτιου το 10μηνο 14,8%. Τον Οκτώβριο 2022 παρατηρείται απόδοση σε ADR, της τάξης του +20,8%.
Ο Οκτώβριος, συμπερασματικά, σαφώς κινήθηκε λίγο καλύτερα από τους προηγούμενους μήνες (αυτό και σε σχέση με ορισμένους από τους ανταγωνιστές της Αθήνας) οι επιδόσεις της Αθήνας ωστόσο συγκρινόμενες με αυτές των πόλεων ανταγωνιστών της, σίγουρα δεν είναι οι ιδανικές ούτε σε επίπεδο 10μήνου, ούτε και διαχρονικά.
Αντιθέτως, συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε μια δύσκολη -διαχρονικά- διαδρομή, όπου η Αθήνα σε όλα σχεδόν, ‘ακολουθεί’ τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Παράδειγμα αποτελεί η μέση τιμή δωματίου για την Αθήνα που φτάνει τα 125.39 ευρώ, ενώ στον ίδιο πίνακα βλέπουμε να σημειώνονται πολύ καλύτερες επιδόσεις σε τιμές δωματίου στους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της Αθήνας, όπως Κωνσταντινούπολη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη κ.ά.
Η Ένωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων τις παρεμβάσεις που απαιτούνται για την ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος: Ειδικότερα, μιλά για:
- την σημασία -αλλά και την αναγκαιότητα- των σημαντικών σύγχρονων έργων ειδικής υποδομής για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της τουριστικής πρότασης του προορισμού,
- την ανάγκη υποστήριξης που χρειάζονται οι επιχειρήσεις του Τουρισμού για να ανταπεξέλθουν στο υψηλό κόστος προμηθειών και λειτουργίας τους της εποχής, αλλά και
- την ανάγκη ‘νοικοκυρέματος’ των τουριστικών κλινών σε όλη την επικράτεια της Αττικής,
Όπως εξηγεί αναλυτικά, «μόνον έτσι θα μπορέσει κάποτε να ξεφύγει ο προορισμός από τη στασιμότητά του, βελτιώνοντας αποτελεσματικά -και ορατά στις ξένες αγορές- την συνολική ποιότητα ζωής πολιτών και επισκεπτών, άρα και την φήμη του, επομένως και τις τιμές του».
Σχόλια