NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Το α’ τρίμηνο θα έχει αυξημένους τζίρους για εστίαση και καταλύματα... αλλά μειωμένες κερδοφορίες

Το α’ τρίμηνο θα έχει αυξημένους τζίρους για εστίαση και καταλύματα... αλλά μειωμένες κερδοφορίες

Τα δύο τριήμερα του Μαρτίου έφεραν τζίρους σε εστίαση και καταλύματα αλλά από εγχώριους επισκέπτες. Να αυξηθούν οι χρηματοδοτήσεις επενδύσεων στις κατηγορίες 1-3*

Το α τρίμηνο 2024 θα ολοκληρωθεί με αυξημένους τζίρους για τους κλάδους εστίασης και καταλυμάτων(ξενοδοχεία) εξαιτίας της παρατεταμένης καλοκαιρίας σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και του γεγονότος ότι τα δύο εορταστικά 3ήμερα (Καθαρά Δευτέρα και 25η Μαρτίου) συνέπεσαν μέσα στον Μάρτιο με αποτέλεσμα οι τζίροι να είναι αυξημένοι. Επίσης στο τέλος Μαρτίου ξεκινά και η Μεγάλη Εβδομάδα των Καθολικών με αποτέλεσμα να έχουμε αυξημένες αφίξεις ξένων που θα εγγραφούν στους λογαριασμούς Απριλίου 2024.

Χαμηλότερες οι αφίξεις ξένων τουριστών σε αρκετές περιοχές

Τα μηνύματα που έρχονται από τις τουριστικές περιοχές για το α’ τρίμηνο είναι ότι έχουν μειωθεί (οριακά ή και πιο έντονα) οι αφίξεις ξένων τουριστών και θα φανεί εντονότερα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών που θα δούμε για τον Μάρτιο.

Το γεγονός ότι οι δείκτες εξαγωγών του Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου είναι οριακά μειωμένοι στους Εθνικούς Λογαριασμούς ίσως οφείλεται και στην υποχώρηση των αφίξεων σε ορισμένες κομβικές περιοχές.

Ας μην ξεχνάμε ότι η οικονομική κατάσταση στα κράτη που τροφοδοτούν τον ελληνικό τουρισμό (δηλαδή Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ) κινείται σε κομβικά επίπεδα (μεταξύ ύφεσης και στασιμοπληθωρισμού), το Ισραήλ (παραδοσιακός πελάτης για ορισμένες περιοχές) βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση ενώ και οι περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης δεν έχουν δείξει την άνοδο που είχαν τα προηγούμενα χρόνια.

Σε ότι αφορά του βαλκάνιους επισκέπτες (ιδιαίτερα στη Β. Ελλάδα) και εκεί οι αριθμοί είναι μειωμένοι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Αυξημένοι οι τζίροι στο α’ τρίμηνο αλλά το ζητούμενο είναι η «τελική γραμμή»

Οι τζίροι του α’ τριμήνου 2024 θα είναι αυξημένοι αλλά αυξημένα κατά 10% περίπου εμφανίζονται σύμφωνα με πληροφορίες και τα λειτουργικά κόστη σε εστίαση και καταλύματα.

Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί πολλά εστιατόρια και ξενοδοχεία να προσφέρουν σημαντικά αυξημένους μισθούς σε σχέση με την Κλαδική Σύμβαση προκειμένου να έχουν προσωπικό.

Το γεγονός ότι το α’ τρίμηνο δεν είναι περίοδος υψηλού τουρισμού (όπως είναι το 6μηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου) διαμορφώνει μία σχέση υψηλού κόστους / συγκρατημένων εσόδων.

Ο στόχος πλέον εστιάζεται κυρίως στην αύξηση της κερδοφορίας για το β’ τρίμηνο (Απρίλιος-Ιούνιος) λόγω του καθολικού Πάσχα και του ορθόδοξου Πάσχα και την έναρξη της θερινής σεζόν από τον Μάιο για την πλειονότητα των τουριστικών περιοχών.

Να επεκταθούν οι χρηματοδοτήσεις σε όλους του κλάδους των καταλυμάτων

Η ανάγκη για διεύρυνση των επενδύσεων και βελτίωσης των υποδομών βρίσκεται στην αύξηση των χρηματοδοτήσεων εγχώριων εγκαταστάσεων (καταλυμάτων) που ανήκουν σε 1-2-3 αστέρια. Τα ξενοδοχεία 1* – 3* αντιπροσωπεύουν το 74% του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας και το 47% σε όρους δωματίων. Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα ξενοδοχεία 1* – 3* έχουν μέγεθος μέχρι 50 δωμάτια.

Βάσει των μελετών του ΙΤΕΠ, οι συγκεκριμένες κατηγορίες ξενοδοχείων έχουν σημαντική συμβολή για τις τοπικές οικονομίες και την απασχόληση του τοπικού ανθρώπινου δυναμικού. Τα ελληνικά προϊόντα που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία 1 έως 3* ανέρχονται στο 90% με 94% των συνολικών αγορών τους, το 38% από παραγωγούς εντός νομού. Επίσης, το 86% των εργαζομένων στα ξενοδοχεία 2* και το 76% στα ξενοδοχεία 1* προέρχονται από την τοπική κοινωνία.

Αυξημένα κόστη λειτουργίας και επενδύσεων

Τα ξενοδοχεία 1* – 3* δαπανούν ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου τους για επισκευές, ανακαίνιση και συντήρηση και πρόθεση για περαιτέρω εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση. Εντούτοις, το υψηλό κόστος των τεχνικών λύσεων πράσινου μετασχηματισμού, ενεργειακής και τεχνολογικής αναβάθμισης αποτελεί το κυριότερο εμπόδιο στην υλοποίηση αυτών των επενδύσεων, γι’ αυτό και κρίνεται αναγκαία η δημιουργία των κατάλληλων προγραμμάτων χρηματοδότησης.

Τα βασικά συμπεράσματα

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας της τελευταίας έρευνας του ΙΤΕΠ έχουν ως ακολούθως:

  • Στην πλειονότητά τους έχουν μικρό μέγεθος μέχρι 50 δωμάτια.
  • Το εποχικό τους πρότυπο δεν διαφέρει από αυτό του μέσου όρου του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού.
  • Οι τιμές τους διαμορφώνονται σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα του μέσου όρου και σε μεγάλο ποσοστό φιλοξενούν Έλληνες τουρίστες.
  • Δαπανούν σημαντικό ποσοστό του ετήσιου τζίρου τους σε επενδύσεις για ανακαίνιση και συντήρηση.
  • Συμβάλλουν σημαντικά στη στήριξη της τοπικής οικονομίας, καθώς το 90%-94% των συνολικών αγορών τροφίμων και ποτών προέρχεται από την τοπική και την ευρύτερη ελληνική αγορά.
  • Στηρίζουν την τοπική κοινωνία με την πρόσληψη ανθρώπινου δυναμικού από την τοπική αγορά εργασίας
  • Σημαντική μερίδα αυτών των ξενοδοχείων έχει επενδύσει σε δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης και πράσινου μετασχηματισμού.
  • Παρόλο που τα ξενοδοχεία αυτά έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την απόκτηση των σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης, εντούτοις παραμένει υψηλή η ανάγκη για περαιτέρω και οριζόντια τεχνολογική αναβάθμιση.
  • Επιθυμούν να επενδύσουν σε πρόσθετες δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας και άλλων δράσεων πράσινου μετασχηματισμού, με την προϋπόθεση ύπαρξης κατάλληλων χρηματοδοτικών προγραμμάτων.
  • Ειδικότερα για τα ξενοδοχεία 1*-2*, οι οικονομικές δυσκολίες αλλά και το σταθερά υψηλό κόστος λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων αποτελούν τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, καθώς δεν μπορούν να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας.
  • Είναι πολύ θετικό το μήνυμα, ότι οι ξενοδόχοι, αντιλαμβανόμενοι την ανάγκη για ποιοτική αναβάθμισή τους, δήλωσαν σε ποσοστό 80% ότι επιθυμούν να ενταχθούν σε σχήμα πιστοποίησης ποιοτικού προτύπου λειτουργίας.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr