
Η Κατερίνα Βλάχου, Managing Director της ΜΙΝΕΡΒΑ, γνωρίζει πώς λειτουργεί η αγορά, έχοντας περάσει από διάφορους επαγγελματικούς ρόλους που της έδωσαν την κατάλληλη εμπειρία. Έχει μεταξύ άλλων διατελέσει διευθύνουσα σύμβουλος Ελλάδος και Κύπρου στην εταιρία Mondelēz Hellas με προϋπηρεσία στο Marketing και τις Πωλήσεις.
Η ίδια σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing, και συγκεκριμένα κατέχει πτυχίο από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος-Deree College, αλλά και ΜΒΑ από το Athens Laboratory of Business Administration.
Δεν είδε ποτέ το marketing και τις πωλήσεις απλώς ως εργαλεία ανάπτυξης, αλλά ως μια ζωντανή διαδικασία συνδημιουργίας, η οποία επιτυγχάνεται μέσα από συνεργασίες, έμπνευση και κατανόηση των αναγκών του καταναλωτικού κοινού.
Με μια έμφυτη περιέργεια για το πώς «μιλούν» τα brands στον καταναλωτή, η Κατερίνα Βλάχου ακολούθησε μια σταθερά ανοδική πορεία στον χώρο της αγοράς και της στρατηγικής επικοινωνίας. Σήμερα, από τη θέση της Managing Director στη ΜΙΝΕΡΒΑ, κουβαλά μαζί της μια εμπειρία δεκαετιών, που διαμορφώθηκε τόσο μέσα από τον κόσμο του Marketing όσο και μέσα από τις Πωλήσεις –δύο τομείς που η ίδια θεωρεί θεμελιώδεις για κάθε ηγετικό ρόλο.
Η επαγγελματική της διαδρομή χαρακτηρίζεται και από μια φιλοσοφία ηγεσίας που αφορά την πίστη στην ομάδα, έναν συνδυασμό δημιουργικότητας και στρατηγικής σκέψης αλλά και τη συνεχή προσήλωση στον άνθρωπο (τόσο στους συνεργάτες της όσο και στους καταναλωτές).
«Ο συνδυασμός εμπειρίας Marketing και Πωλήσεων αποτελεί εξαιρετικά σημαντική προϋπηρεσία για κάποιον που θέλει να διεκδικήσει ρόλο Managing Director»
Η Κατερίνα Βλάχου αποφάσισε να ασχοληθεί με το marketing και τις πωλήσεις καθώς από μικρή ηλικία τη γοήτευαν οι διαφημίσεις και ο τρόπος επικοινωνίας των προϊόντων και των μαρκών. «Το αγαπημένο μου παιχνίδι σε κάθε διαφημιστικό διάλειμμα στην τηλεόραση, ήταν να προσπαθώ να προβλέψω το προϊόν στα πρώτα δευτερόλεπτα κάθε διαφήμισης. Συνεπώς, για μένα ήταν ξεκάθαρη η επιλογή να σπουδάσω Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing. Το Marketing είναι μια στρατηγική, ομαδική και δημιουργική δουλειά και η κάθε μάρκα είναι για τον marketeer σαν ένα παιδί που χρειάζεται ολοκληρωμένη προσέγγιση και υποστήριξη για να "ανθίσει". Το Marketing βρίσκεται στο επίκεντρο μεγάλου μέρους της δραστηριότητας της εταιρείας και ταυτόχρονα, για να έχει αποτέλεσμα, απαιτεί τη συνεργασία όλων των τμημάτων της εταιρείας και πολλών συνεργατών εκτός αυτής (διαφημιστική, εταιρεία ερευνών, media shop κλπ). Υπάρχει μια "μαγεία" μέσα από τη συνεργασία αυτή γιατί δημιουργείται κάτι μεγαλύτερο από αυτό που θα είχε πετύχει ο καθένας μόνος του», σημειώνει χαρακτηριστικά.
«Οι Πωλήσεις είναι ένας άλλος μεγάλος και θαυμαστός κόσμος, ο οποίος προσωπικά με βοήθησε να αναπτύξω διαφορετικές δεξιότητες και να συνειδητοποιήσω ακόμα περισσότερο την αξία του τμήματος Πωλήσεων, που είναι η εικόνα της εταιρίας προς τα έξω, τα μάτια και τα αυτιά της», συμπληρώνει. «Έτσι, μπόρεσα να δω με διευρυμένη οπτική τη σημασία της σωστής υλοποίησης και πώς αυτή δένει με τις στρατηγικές προτεραιότητες των μαρκών και τους επιχειρηματικούς στόχους. Παράλληλα, μέσα από τις Πωλήσεις, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω εξαιρετικούς επιχειρηματίες και επαγγελματίες από την πλευρά των πελατών. Ο συνδυασμός εμπειρίας Marketing και Πωλήσεων αποτελεί εξαιρετικά σημαντική προϋπηρεσία για κάποιον που θέλει να διεκδικήσει ρόλο Managing Director».
Οι τελευταίες τάσεις στον τομέα της διατροφής
Κατόπιν, η κυρία Βλάχου κάνει αναφορά στις πιο αξιοσημείωτες αλλαγές που παρατηρεί στον τομέα της διατροφής τα τελευταία χρόνια. «Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της διατροφής εξελίσσεται με ταχύτατο ρυθμό, αντανακλώντας τις νέες ανάγκες και προτεραιότητες που θέτουν οι καταναλωτές, και ταυτόχρονα και τις σύγχρονες προκλήσεις της εποχής μας», αναφέρει σχετικά. Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες τάσεις που διαμορφώνουν το νέο τοπίο στην παγκόσμια διατροφή περιλαμβάνουν επανεστίαση στη μεσογειακή διατροφή, με έμφαση στην ισορροπημένη πρόσληψη θρεπτικών στοιχείων, την προώθηση της υγείας και τη μακροζωία, αλλά και αυξανόμενη προτίμηση σε λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα, με απλά, καθαρά και αναγνωρίσιμα συστατικά. Επίσης, στις τάσεις αυτές συγκαταλέγεται η ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας των φυτικών προϊόντων (plant-based), ως αποτέλεσμα της αυξημένης ευαισθητοποίησης για την υγεία, το περιβάλλον και την ηθική διάσταση της διατροφής. Ακόμα, όπως αναφέρει η κα Βλάχου, παρατηρείται άνοδος των convenience προϊόντων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες για γρήγορες αλλά ποιοτικές λύσεις διατροφής σε έναν έντονα απαιτητικό καθημερινό ρυθμό ζωής.
«Οι παραπάνω τάσεις διαμορφώνονται στην παγκόσμια αγορά –και φυσικά και τη δική μας- και εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο όπου αναδεικνύονται αυξημένες απαιτήσεις από την πλευρά της βιομηχανίας τροφίμων για βιώσιμες πρακτικές και υπεύθυνη επιχειρηματικότητα», εξηγεί.
Όπως επισημαίνει η Κατερίνα Βλάχου, η ΜΙΝΕΡΒΑ ανταποκρίνεται ενεργά και ουσιαστικά σε αυτές τις αλλαγές, παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για ποιότητα, αυθεντικότητα και βιωσιμότητα. «Σκοπός μας είναι, μέσα από ένα πλούσιο και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, να καλύπτουμε τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, προσφέροντας διάφορες επιλογές. Η στρατηγική μας βασίζεται στη συνεχή καινοτομία, την ευαισθησία προς τον καταναλωτή και τη διαρκή προσαρμογή στις διατροφικές εξελίξεις της εποχής».
120 χρόνια ΜΙΝΕΡΒΑ
«Το 2024 ήταν μια χρονιά επετειακή για τη ΜΙΝΕΡΒΑ, καθώς κλείσαμε 120 χρόνια δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά. Σήμερα, παρά τις οικονομικές προκλήσεις διεθνώς που επηρέασαν και την εσωτερική μας αγορά, η ΜΙΝΕΡΒΑ συνεχίζει να εστιάζει στον Έλληνα καταναλωτή και την ελληνική οικογένεια. Ταυτόχρονα, αναπτύξαμε σημαντικές συνεργασίες που προσβλέπουν στη βιωσιμότητα της αγροτικής παραγωγής», δηλώνει για τις επιτυχίες της εταιρείας το 2024. Με αφορμή την επέτειο των 120 χρόνων ζωής της ΜΙΝΕΡΒΑ, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα διευρυμένο επικοινωνιακό και εμπορικό πλάνο, το οποίο περιλάμβανε ειδικές προωθητικές ενέργειες και εκστρατείες προβολής στα προϊόντα μας. «Στόχος ήταν να τιμήσουμε τους καταναλωτές για τη σταθερή εμπιστοσύνη και προτίμησή τους, που αποτελούν βασικό πυλώνα της διαχρονικής επιτυχίας μας», σχολιάζει η ίδια. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΜΙΝΕΡΒΑ προχώρησε σε σημαντική συνεργασία με δύο καταξιωμένα ελληνικά ακαδημαϊκά ιδρύματα —το Πολυτεχνείο Κρήτης και το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο— με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητας και τη στήριξη της ελληνικής γεωργίας. Μέσω της συνεργασίας αυτής, εκπονείται ερευνητικό έργο που στοχεύει στην ανάπτυξη εργαλείων για την υποστήριξη των αγροτών απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής.
«Το 2024 χαρακτηρίστηκε επίσης από την ανάγκη διαρκούς προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, όπως οι αυξήσεις στο κόστος πρώτων υλών και οι νέοι κανονιστικοί περιορισμοί. Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση των βασικών brands της ΜΙΝΕΡΒΑ, μέσα από στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, λανσαρίσματα νέων κωδικών προϊόντων και ενισχυμένο πλάνο προώθησης».
«Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνονται βάσει της προσωπικότητάς τους και του συνόλου των ικανοτήτων τους»
«Είμαι από τους ανθρώπους που είχα την τύχη να εργαστώ σε περιβάλλοντα όπου δεν υπήρχαν διακρίσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών», δηλώνει η κυρία Βλάχου σχολιάζοντας τις διακρίσεις που συχνά ακόμη υφίστανται οι γυναίκες στα εργασιακά περιβάλλοντα. «Ένα τέτοιο περιβάλλον είναι και η ΜΙΝΕΡΒΑ, και μάλιστα θα πρέπει να σημειώσω ότι σε αυτή την ηγετική ομάδα, το ποσοστό των γυναικών υπερτερεί. Γενικά είναι ένας οργανισμός συμπεριληπτικός, όπου υπάρχει μια ισορροπημένη κατανομή ανδρών και γυναικών. Θεωρώ ότι κάθε εργαζόμενος πρέπει να κρίνεται και να αναγνωρίζεται για το σύνολο των ικανοτήτων του και την προσωπικότητά του και το κατά πόσο αυτά ταιριάζουν στις προδιαγραφές του ρόλου που αναλαμβάνει, ανεξάρτητα από το φύλο ή άλλα χαρακτηριστικά του».
«Μια γυναίκα μπορεί να είναι φορέας αλλαγής και να εμπνέει τους συνεργάτες της»
Η Κατερίνα Βλάχου υποστηρίζει ότι οι γυναίκες σε ηγετικούς ρόλους μπορούν να λειτουργούν συμμετοχικά και να «χτίζουν ομάδα». «Η γυναίκα-ηγέτιδα δημιουργεί και μοιράζεται το όραμα της με την ομάδα, και ταυτόχρονα εμπνέει εμπιστοσύνη αλλά και εμπιστεύεται την ομάδα της.

Η γυναίκα-ηγέτιδα δημιουργεί και μοιράζεται το όραμα της με την ομάδα, και ταυτόχρονα εμπνέει εμπιστοσύνη αλλά και εμπιστεύεται την ομάδα της
Είναι σημαντικό να δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι νιώθουν ενδυναμωμένοι και έχουν τα κατάλληλα εργαλεία να αποδώσουν, να τους προκαλεί να φτάσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.
Σε ό,τι αφορά τον τρόπο δουλειάς, μια γυναίκα μπορεί να είναι φορέας αλλαγής και να εμπνέει τους συνεργάτες της, καθώς είναι σημαντικό να επιδεικνύει προσαρμοστικότητα και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων. Βέβαια, θα πρέπει να είναι ανοιχτή και να μαθαίνει από τα λάθη και να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες με ψυχραιμία.
Σχετικά με τον κλάδο των τροφίμων, όπου δραστηριοποιούμαστε, κάθε ηγέτης ομάδας θα πρέπει να παρακολουθεί και να προλαμβάνει τις εξελίξεις στο χώρο, να δημιουργεί προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών και να εξασφαλίζει την ποιότητα και βιωσιμότητα της παραγωγής με αίσθημα ευθύνης», εξηγεί.
Οι Έλληνες στρέφονται όλο και περισσότερο στην υγιεινή διατροφή
Όσον αφορά την υγιεινή διατροφή, αυτή κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές, όπως μας λέει η κυρία Βλάχου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες είναι πλέον πιο άμεση και ευρεία, κυρίως μέσα από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα. «Ωστόσο, αυτή η πληθώρα πληροφόρησης συχνά συνοδεύεται από παραπληροφόρηση ή μη τεκμηριωμένα διατροφικά πρότυπα.
Σε αυτό το περιβάλλον, οι εταιρείες έχουν την ευθύνη και τη δυνατότητα να συμβάλλουν στη σωστή ενημέρωση του κοινού. Μέσα από αξιόπιστες δράσεις επικοινωνίας και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, ενισχύουμε τη διατροφική παιδεία και προωθούμε τεκμηριωμένες επιλογές που ευνοούν την υγεία και την ευεξία.
Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ως ΜΙΝΕΡΒΑ στηρίζουμε ενεργά την πρωτοβουλία του ΣΕΒΙΤΕΛ για την προώθηση του συσκευασμένου ελαιολάδου, η οποία στοχεύει στην προστασία του καταναλωτή μέσω της διασφάλισης ποιότητας και διατροφικής ασφάλειας. Παράλληλα, η πρωτοβουλία αναδεικνύει τον ρόλο του επώνυμου ελληνικού ελαιολάδου στην υγιεινή διατροφή και τη βιώσιμη ανάπτυξη».
«Οι γυναίκες που επιλέγουν το επιχειρείν πρέπει να έχουν αυτοπεποίθηση»
«Σε μια γυναίκα που κάνει τα πρώτα βήματα στο επιχειρείν, θα έλεγα πρωτίστως ότι πρέπει να έχει αυτοπεποίθηση και να σέβεται τον εαυτό της και τους γύρω της. Πάντα να προσπαθεί να εξελίσσεται και να μαθαίνει νέα πράγματα, και θα την προέτρεπα να επιμένει και να ξέρει μέσα της ότι όταν βάλει έναν στόχο, εκείνη μόνο, μπορεί να τον πετύχει», αναφέρει καταληκτικά η Managing Director της ΜΙΝΕΡΒΑ.
Σχόλια