Ποιες οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης για ταξίδια με κατοικίδια ζώα το 2025
08/09/2025 | 14:59
25/10/2025 | 13:01
Καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν να ταξιδεύουν με τα κατοικίδια ζώα τους, η AirAdvisor, παγκόσμια πλατφόρμα για τα δικαιώματα των επιβατών, δημοσίευσε την κατάταξή της για τις πιο φιλικές προς τα κατοικίδια αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη.
Η μελέτη εξέτασε τις πολιτικές των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών με έδρα στην ΕΕ/ΕΟΧ σχετικά με τα κατοικίδια ζώα και προσδιόρισε τις πέντε κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες που κάνουν το ταξίδι με γάτες ή σκύλους λιγότερο αγχωτικό.
Η ανάλυση επικεντρώθηκε σε τρία βασικά ερωτήματα:
- Επιτρέπονται τα κατοικίδια στην καμπίνα;
- Μπορούν τα κατοικίδια να ταξιδεύουν ως παραδοτέα αποσκευή ή φορτίο;
- Είναι τα κατοικίδια ευπρόσδεκτα στα σαλόνια των αεροπορικών εταιρειών;
Για να θεωρηθούν φιλικές προς τα κατοικίδια, οι αεροπορικές εταιρείες έπρεπε να απαντήσουν «ναι» και στα τρία ερωτήματα. Μόνο πέντε αεροπορικές εταιρείες πληρούσαν όλα τα κριτήρια: Aegean Airlines, Lufthansa, KLM, SAS Scandinavian Airlines και Finnair.
Σημαντικά στοιχεία από την κατάταξη του 2025
- Μόνο 5 αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν τα κατοικίδια στην καμπίνα, στον χώρο αποσκευών και στα σαλόνια αναμονής.
- Η Aegean Airlines κατατάσσεται μεταξύ των 5 κορυφαίων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών που είναι φιλικές προς τα κατοικίδια, με τις χαμηλότερες χρεώσεις για κατοικίδια.
- 3 αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (Ryanair, Wizz Air, Easyjet) συνεχίζουν να απαγορεύουν τα κατοικίδια.
- Τα έξοδα κυμαίνονται από 35 € με την Aegean έως 725 € με την SAS, δείχνοντας πόσο ασυνεπείς παραμένουν οι πολιτικές.
Οι 5 κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες φιλικές προς τα κατοικίδια στην Ευρώπη
- Aegean Airlines: Από τις χαμηλότερες χρεώσεις για κατοικίδια στην Ευρώπη, ξεκινώντας από 35 € για πτήσεις εσωτερικού.
- KLM: Όριο φορτίου έως 75 κιλά, ιδανικό για μεγαλύτερα σκυλιά.
- Lufthansa: Επιτρέπει σε δύο μικρά ζώα να ταξιδεύουν μαζί σε ένα κλουβί μεταφοράς.
- SAS Scandinavian Airlines: Επιτρέπει έως 150 κιλά στο χώρο αποσκευών, ένα από τα υψηλότερα όρια στην Ευρώπη.
- Finnair: Μεταφέρει μικρά ζώα όπως σκαντζόχοιροι, κουνέλια και χελώνες σε συγκεκριμένες διαδρομές.
Και οι πέντε αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν τα κατοικίδια ζώα στην καμπίνα, στον χώρο αποσκευών και ακόμη και στα σαλόνια τους, προσφέροντας μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία για τους επιβάτες και τα ζώα τους.
Οι 3 χειρότερες αεροπορικές εταιρείες για ταξίδια με κατοικίδια
Ενώ ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ξεχωρίζουν για την μεταφορά των κατοικίδιων, άλλες συνεχίζουν να τα απαγορεύουν εντελώς.
- Ryanair: Δεν επιτρέπονται κατοικίδια στο αεροσκάφος, εκτός από πιστοποιημένους σκύλους-οδηγούς.
- Wizz Air: Ίδιος περιορισμός: δεν επιτρέπονται γάτες ή σκύλοι στην καμπίνα ή στον χώρο αποσκευών.
- EasyJet: Δεν επιτρέπονται κατοικίδια στο αεροσκάφος, εκτός από σκύλους-οδηγούς.
Για τους ταξιδιώτες με κατοικίδια, αυτές οι αεροπορικές εταιρείες δεν προσφέρουν καμία βιώσιμη επιλογή, συνεπώς είναι οι λιγότερο φιλικές προς τα κατοικίδια επιλογές στην Ευρώπη.
Μια εντυπωσιακή εξαίρεση: το Ηνωμένο Βασίλειο
Ενώ πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν τη μεταφορά γατών και σκύλων στην καμπίνα, καμία από τις αεροπορικές εταιρείες με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο δεν το επιτρέπει, με εξαίρεση τους πιστοποιημένους σκύλους βοήθειας. Οι Βρετανοί ταξιδιώτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με κατοικίδια ζώα πρέπει να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες μεταφοράς φορτίου, μια πολιτική που διαφοροποιεί το Ηνωμένο Βασίλειο από την υπόλοιπη Ευρώπη.
Η πλήρης μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ.
Γιατί είναι σημαντικό
Τα ταξίδια με κατοικίδια ζώα συνεπάγονται τόσο λογιστικές όσο και συναισθηματικές προκλήσεις, οι οποίες γίνονται ακόμη πιο δύσκολες όταν οι πτήσεις καθυστερούν ή ακυρώνονται. Στην Ελλάδα, όπου μεγάλο ποσοστό των νοικοκυριών έχει ένα κατοικίδιο ζώο, αυτά τα ζητήματα επηρεάζουν εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες.
«Για πολλούς Έλληνες, τα κατοικίδια ζώα είναι μέλη της οικογένειας. Ωστόσο, οι κανόνες των αεροπορικών εταιρειών εξακολουθούν να διαφέρουν σημαντικά, τα τέλη μπορεί να είναι απρόβλεπτα και το άγχος του να πρέπει να τοποθετήσετε ένα ζώο στο χώρο αποσκευών παραμένει πολύ πραγματικό», λέει ο Anton Radchenko, διευθύνων σύμβουλος της AirAdvisor. λέει ο Anton Radchenko, Διευθύνων Σύμβουλος της AirAdvisor.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η AirAdvisor δημιούργησε αυτή την κατάταξη: για να παρέχει στους ταξιδιώτες διαφανείς, συγκρίσιμες πληροφορίες, ώστε να μπορούν να προβλέπουν τους περιορισμούς, να προγραμματίζουν με σιγουριά και να διασφαλίζουν ότι τα κατοικίδια ζώα τους θα αντιμετωπίζονται με φροντίδα σε κάθε στάδιο του ταξιδιού.
Έκκληση για ισχυρότερες και εναρμονισμένες πολιτικές
Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων επηρεάζουν δυσανάλογα τους επιβάτες με κατοικίδια ζώα, ενώ οι ασυνεπείς κανόνες των αεροπορικών εταιρειών κάνουν τις εκ νέου κρατήσεις αρκετά δύσκολες.
«Η Ευρώπη χρειάζεται επειγόντως ένα σαφές, εναρμονισμένο πλαίσιο που να αναγνωρίζει τα κατοικίδια ως μέλη της οικογένειας και να προστατεύει την ευημερία τους όταν διαταράσσεται το ταξίδι», προσθέτει ο Radchenko.
Σήμερα, δεν υπάρχει κανένα πρότυπο σε επίπεδο ΕΕ, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες να θέτουν τους δικούς τους κανόνες. Η AirAdvisor ζητά κοινές πολιτικές για να διασφαλιστεί ότι όλοι οι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με κατοικίδια, μπορούν να πετάξουν με σιγουριά.
Μεθοδολογία
Για τη διεξαγωγή αυτής της ανάλυσης, εξετάστηκαν οι πολιτικές μεταφοράς κατοικίδιων ζώων των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών με έδρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο: Aegean Airlines, Finnair, Iberia, Lufthansa, KLM, SAS, Norwegian Air Shuttle, Air France, TAP Air Portugal, Volotea, Vueling, Ryanair, Wizz Air, LOT Polish Airlines, easyJet και Air Europa. Οι επίσημες οδηγίες κάθε αεροπορικής εταιρείας εξετάστηκαν και συγκρίθηκαν με βάση τρία βασικά κριτήρια: αν επιτρέπονται τα κατοικίδια στην καμπίνα, αν μπορούν να ταξιδέψουν ως παραδοτέα αποσκευή ή φορτίο και αν τα κατοικίδια φιλοξενούνται στα σαλόνια των αεροπορικών εταιρειών. Αυτή η δομημένη προσέγγιση εξασφάλισε μια συνεπή και διαφανή σύγκριση μεταξύ των αερομεταφορέων.
Σχετικά με την AirAdvisor
Η AirAdvisor είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα που ειδικεύεται στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών. Από την ίδρυσή της, έχει βοηθήσει περισσότερους από 500.000 ταξιδιώτες να λάβουν αποζημίωση για πτήσεις με καθυστέρηση, ακύρωση ή υπεράριθμες κρατήσεις, καθώς και για χαμένες αποσκευές. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατάταξη εδώ.
Σχολιάστε