NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

kontolixima.gr: Ένα site, για όλα τα κοντολήξιμα προϊόντα

kontolixima.gr: Ένα site, για όλα τα κοντολήξιμα προϊόντα

Ο Ίων Προκόπης, διαπίστωσε τις πρακτικές δυσκολίες πώλησης των προϊόντων που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους αλλά και τις οικονομικές – περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη λήξη αυτών των προϊόντων με αποτέλεσμα να ιδρύσει το kontolixima.gr, για το οποίο και μίλησε στο epixeiro.gr.

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, από ποιους και γιατί δημιουργήθηκε το kontolixima.gr και ποιος  ο σκοπός του;

Το kontolixima.gr είναι η πρώτη ελληνική πλατφόρμα αποκλειστικά για προϊόντα που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Μέσω των υπηρεσιών μας οι καταναλωτές μπορούν να εντοπίσουν εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά, τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται στα πλησιέστερα super market και καταστήματα λιανικής.

Στόχος μας είναι η δημιουργία μίας εξειδικευμένης πλατφόρμας η οποία θα αποτελέσει σημείο αναφοράς σε πανελλαδικό επίπεδο, για όλα τα κοντολήξιμα προϊόντα, όχι μόνο των τροφίμων.

Η ιδέα για την κατασκευή της πλατφόρμας ανήκει σε εμένα ενώ την πλήρη προγραμματιστική υλοποίησή της, πραγματοποίησε ο συνεργάτης μου Αγοράκης Μπομπότας, ο οποίος αποδείχτηκε πέραν του δέοντος ικανός.

kodolixima_m1.jpg?mtime=20180109122845#asset:73786

Ποια τα οφέλη για τους αγοραστές και αντίστοιχα τους πωλητές του kontolixima.gr;

Η χρήση των υπηρεσιών του kontolixima.gr δημιουργεί μία win-win-win συναλλαγή για αγοραστές, πωλητές και περιβάλλον.

Οι αγοραστές ωφελούνται καθώς μπορούν να εντοπίσουν χωρίς να καταβάλουν κόπο, χρόνο και χρήμα, τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται δίπλα τους και να τα αγοράσουν με μεγάλες εκπτώσεις.

Ο εντοπισμός των προϊόντων είναι πολύ απλός, καθώς το kontolixima.gr μπορεί να εντοπίσει τη θέση του κάθε χρήστη και να του εμφανίσει στο διαθέσιμο χάρτη, τα πλησιέστερα σε αυτόν συνεργαζόμενα καταστήματα. Επιπρόσθετα ο  χρήστης έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει φίλτρα αναζήτησης όπως: (ημερομηνία λήξης, απόσταση, ποσοστό έκπτωσης, τιμή, προσφορές, κα.) και να εντοπίσει από την άνεση του υπολογιστή του, τα κοντολήξιμα προϊόντα που επιθυμεί.

Στη συνέχεια μπορεί να λάβει οδηγίες προς τα καταστήματα που τον ενδιαφέρουν, να δημιουργήσει λίστες αγορών για να οργανώσει τα ψώνια του καθώς και να κάνει share προϊόντα σε φίλους του, που μπορεί να ενδιαφέρονται.

Τα εγγεγραμμένα μέλη έχουν επιπρόσθετες παροχές, με κυριότερη τη χρήση της υπηρεσίας «Θέλω Ενημέρωση!». Η χρήση αυτής της υπηρεσίας είναι πολύ απλή και αποτελεσματική!

Αρχικά το μέλος επιλέγει τις κατηγορίες προϊόντων για τις οποίες επιθυμεί να λαμβάνει ενημέρωση.

kodolixima_m2.jpg?mtime=20180109122945#asset:73787

Στη συνέχεια ορίζει συγκεκριμένα καταστήματα ή συγκεκριμένη περιοχή στην οποία συνήθως κάνει τις αγορές του (π.χ. κοντά στο σπίτι του).

kontolixima_m33.jpg?mtime=20180109123035#asset:73788

Με αυτό τον τρόπο το μέλος, δεν χρειάζεται να ψάχνει για τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται δίπλα του, καθώς θα λαμβάνει ημερήσια ενημέρωση στο e-mail του, βάσει των προτιμήσεων του, για τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται στα συγκεκριμένα καταστήματα ή στην περιοχή της επιλογής του.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλητές ωφελούνται καθώς απευθύνονται στοχευμένα στους πλησιέστερους ενδιαφερόμενους αγοραστές, κάνοντας με αυτό τον τρόπο δυνατή την άμεση πώληση των προϊόντων τους. Η μη πώληση και λήξη των προϊόντων αποτελεί τεράστια ζημία για την εταιρεία που τα κατέχει, καθώς εκτός από το κόστος παραγωγής και μεταφορικών, έχει να επωμιστεί και το κόστος καταστροφής των προϊόντων.

Παράλληλα το περιβάλλον ωφελείται, από τη μη καταστροφή των απούλητων ληγμένων προϊόντων. Για να έχετε μία εικόνα, μόνο στον κλάδο των τροφίμων, το 1/3 των προϊόντων που παράγονται παγκοσμίως (1,3 δις. τόνοι) δεν καταναλώνονται αλλά καταστρέφονται. Η κυριότερη αιτία καταστροφής των προϊόντων αποτελεί η ημερομηνία λήξης τους. Δυστυχώς η σπατάλη τροφίμων προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6% έως και το 2022, σύμφωνα με τη EUROSTAT. (FUSION 2016)

Η πρώτη ερώτηση που ίσως έρχεται σε κάποιον είναι «Γιατί να αναζητήσω προϊόντα κοντά στην ημερομηνία λήξης τους;». Το σχόλιό σας;

Τα κοντολήξιμα προϊόντα αποτελούν κατά τη γνώμη μου την πιο value for money επιλογή για καταναλωτές που αναζητούν φθηνές και ποιοτικές αγορές, καθώς είναι προϊόντα σε άριστη κατάσταση, που λήγουν σε μερικούς μήνες – εβδομάδες – ημέρες (ανάλογα με τον κύκλο ζωής του κάθε προϊόντος) και πωλούνται με μεγάλες εκπτώσεις που μπορεί να φτάνουν και τιμές κόστους.

Παράλληλα ο καταναλωτής σε κάθε αγορά κοντολήξιμων προϊόντων, λαμβάνει και την ευχαρίστηση ότι δεν έκανε απλά μια οικονομική αγορά (όπως είναι οι προσφορές) αλλά έκανε συγχρόνως και μία οικολογική αγορά, σώζοντας υγιή προϊόντα από την καταστροφή.

Αντίστοιχα projects όπως το kontolixima.gr υπάρχουν στο εξωτερικό, τα περισσότερα εκ των οποίων επικεντρώνονται μόνο στον τομέα των τροφίμων και έχουν καταφέρει να αυξήσουν τις πωλήσεις κοντολήξιμων προϊόντων έως και 25% στην Ολλανδία, ενώ στην Αυστραλία το ποσοστό αγγίζει έως και το 50%. Θεωρώ ότι στην Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κρίσης, το ποσοστό αυτό θα είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Επιπρόσθετα σε όλα αυτά, υπάρχει και ηθικό θέμα  καθώς υγιή προϊόντα οδηγούνται στην καταστροφή, ενώ άνθρωποι υποσιτίζονται. 

kontolixima_m4.jpg?mtime=20180109123145#asset:73789

Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;

Η ιδέα για τη δημιουργία του kontolixima.gr γεννήθηκε ενώ εργαζόμουν σε εμπορικό τμήμα εταιρείας τροφίμων, όταν διαπίστωσα τις πρακτικές δυσκολίες που διέπουν τη διαδικασία πώλησης των προϊόντων που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους.

Εκ πρώτης όψεως, μία τέτοια πώληση φαντάζει αρκετά εύκολη, καθώς αναφερόμαστε σε προϊόντα τα οποία είναι σε εξαιρετική κατάσταση και πωλούνται με μεγάλες εκπτώσεις. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι αυτή η επωφελής συναλλαγή για πωλητή και αγοραστή, σπάνια επιτυγχάνεται λόγω της πίεσης του χρόνου και της έλλειψης εξειδίκευσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη λήξη των περισσοτέρων προϊόντων και την καταστροφή τους.

Με αυτά τα δεδομένα στο μυαλό μου αποφάσισα τη δημιουργία μίας εξειδικευμένης πλατφόρμας με λειτουργίες που θα επιλύουν όλα τα πρακτικά προβλήματα και θα κάνουν δυνατή αυτή την κοινώς συμφέρουσα συναλλαγή.

Από πόσα άτομα αποτελείται η ομάδα σας;

Τα βασικά μέλη της ομάδας που ασχολούνται αποκλειστικά με το kontolixima.gr είναι δύο και ο όγκος δουλειάς είναι πολύ μεγάλος. Σύντομα θα προσθέσουμε και νέο μέλος στην ομάδα.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητά σας;

Αυτή την περίοδο κάνουμε κάποιες τελευταίες προσθήκες λειτουργιών ενώ παράλληλα πραγματοποιούμε συναντήσεις με super market και καταστήματα λιανικής, για σύναψη συνεργασιών. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, είναι η διστακτικότητα των εταιρειών να δοκιμάσουν κάτι εντελώς καινούριο, το οποίο αλλάζει τον υπάρχοντα τρόπο λειτουργίας τους.

Αυτό το πρόβλημα δεν έχει να κάνει μόνο με το δικό μας εγχείρημα αλλά και άλλων startups που επιδιώκουν να αλλάξουν ολοκληρωτικά μία υπάρχουσα κατάσταση.

Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;

Τα μεγαλύτερα εμπόδια που συναντήσαμε στις αρχές είχαν να κάνουν με γραφειοκρατικά ζητήματα, καθώς οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες είναι τεχνολογικά αναλφάβητες και αδυνατούν να ανταποκριθούν σε εξεζητημένες  ανάγκες τεχνολογικών εταιρειών σε νομικά και λογιστικά θέματα. Για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια απαιτήθηκε χρόνος, κόπος και προσωπική ενασχόληση.

Σε ποιες περιοχές δραστηριοποιείται το kontolixima.gr;

Το kontolixima.gr δραστηριοποιείται σε πανελλαδικό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή το κομμάτι των εταιρειών (b2b – χονδρική πώληση) είναι πλήρως λειτουργικό και δίνει τη δυνατότητα του πανελλαδικού εντοπισμού των κοντολήξιμων προϊόντων που πωλούνται από τις εταιρείες, ενώ το κομμάτι των ιδιωτών (b2c – super market) θα είναι σύντομα διαθέσιμο και σταδιακά θα καλύψει όλη την Ελλάδα.

Τι θέλετε να δείτε το kontolixima.gr να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;

Αυτό που θα ήθελα για το kontolixima.gr σε 5 χρόνια από τώρα, είναι να έχει επιτύχει το στόχο του και να αποτελεί πανελλαδικό σημείο αναφοράς, για όλα τα κοντολήξιμα προϊόντα. Επιδίωξή μου είναι να μπει στην καθημερινότητα των καταναλωτών και να χρησιμοποιείται ως το κύριο εργαλείο εντοπισμού των κοντολήξιμων προϊόντων, εξαλείφοντας παράλληλα την επιφυλακτικότητα που υπάρχει απέναντι σε αυτή την κατηγορία προϊόντων.

Στον πρόσφατο διαγωνισμό του The Squeeze λάβατε 2η θέση και το έπαθλο των 10.000 ευρώ. Υπάρχει στρατηγικό πλάνο αξιοποίησης αυτού του επάθλου; Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές τελικά;

Η διάκριση στο διαγωνισμό ¨Squeeze¨ που διοργανώθηκε από  το Orange Grove με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) αποτελεί μία επιβράβευση των δικών μου προσπαθειών αλλά και του προγραμματιστή της πλατφόρμας.

Το μεγαλύτερο μέρος του χρηματικού επάθλου, θα επενδυθεί στη διαφήμιση της πλατφόρμας, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα διατεθεί στην προσθήκη ενός ακόμα μέλους στην ομάδα μας.

Όσον αφορά το τελευταίο σκέλος του ερωτήματός σας, θεωρώ ότι αν το timing είναι σωστό, η ιδέα είναι καλή και η ομάδα στελεχωθεί σωστά, υπάρχουν πιθανότητες επιτυχίας για κάθε startup. Όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχουν πολλά «αν» που πρέπει να αναλογιστεί κανείς στο ξεκίνημά του. Γνώμη μου είναι ότι σε περίπτωση που μία νέα startup πληροί όλα αυτά τα κριτήρια, μπορεί να επιτύχει χωρίς κάποιον επενδυτή, προφανώς όμως θα είναι πολύ πιο δύσκολο.

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Η διαδικασία υλοποίησης μίας πραγματικά καινοτόμου ιδέας, αποτελεί μία περίπλοκη και χρονοβόρα δοκιμασία. Στατιστικά μπορούμε να πούμε ότι 9 στα 10 startup αποτυγχάνουν.  Ο χρόνος που απαιτείται για την υλοποίηση του αρχικού σχεδιασμού αλλά και για τις προσθήκες-διορθώσεις που είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούν έως το τελικό προϊόν, μπορεί να αποβεί μοιραίος για κάθε εγχείρημα.

Η συμβουλή μου στους επιχειρηματίες που είναι στο ξεκίνημά τους, είναι να έχουν υπομονή, επιμονή και να ρισκάρουν, καθώς η επιτυχία εμπεριέχει μπόλικο ρίσκο! Η ικανοποίηση του να βλέπεις κάτι το οποίο αποτελεί δημιούργημά σου να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται είναι κάτι το μοναδικό.

Και δύο γρήγορες ερωτήσεις για το τέλος.

Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας όταν δεν ασχολείστε με την εταιρία σας;

Αν και ο ελεύθερος χρόνος μου είναι αρκετά περιορισμένος, τα πράγματα που με ευχαριστούν είναι να συναντιέμαι με τους φίλους μου, να παρακολουθώ ποδόσφαιρο και να πηγαίνω βόλτες με τη μηχανή μου.

Αν ήσασταν κλεισμένος σε ένα ασανσέρ με έναν επενδυτή και είχατε 60 δευτερόλεπτα στην διάθεσή σας, τι θα του λέγατε για να τον πείσετε να επενδύσει στην startup σας;

Σε 60 δευτερόλεπτα το μόνο που θα μπορούσα να κάνω είναι να παραθέσω τα στοιχεία που σχετίζονται με το εγχείρημά μου και κατά τη γνώμη μου προμηνύουν επιτυχία του project.

  • Το timing είναι ιδανικό
  • Υπάρχει εμπειρία και γνώση του χώρου και του αντικειμένου
  • Δημιουργεί μία win-win συναλλαγή για πωλητές και αγοραστές με θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον (win-win-win)
  • Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα (δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός)
  • Προβλέπεται αύξηση στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τα επόμενα χρόνια
  • Καλύπτει όλο το κομμάτι της αγοράς (b2c και b2b) με διαφορετικές λειτουργίες
  • Tailor-made εφαρμογή με πλήρη ευελιξία προσθήκης νέων λειτουργιών, βάσει αναγκών
  • Οι προγραμματιστικές δυνατότητες της ομάδας, είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο
  • Το domain μας είναι χαρακτηριστικό και παραπέμπει άμεσα τον χρήστη
  • Υπάρχει όρεξη, όραμα και φιλοδοξίες για το project
  • Είμαστε στο ξεκίνημά μας
  • Βράβευση στον πρώτο διαγωνισμό startup που συμμετείχαμε, από κριτική επιτροπή που απαρτιζόταν από εκπροσώπους του επενδυτικού και επιχειρηματικού τομέα
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr