NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Πώς να δημιουργήσετε content με στόχο τα ποιοτικά backlinks

Πώς να δημιουργήσετε content με στόχο τα ποιοτικά backlinks
Φωτογραφία: Nick Youngson

Και πιο συγκεκριμένα, backlinks από δημοσιογράφους και high-authority media sites.

Όπως λένε και οι Αμερικάνοι «let’s address the elephant in the room now». Αν ασχολείστε με το Content Marketing ή το SEO σίγουρα σας ενδιαφέρουν τα ποιοτικά backlinks. Το πιο πιθανό είναι ότι κάποιοι από εσάς έχετε πληρώσει κιόλας για αυτά. Ο λόγος; Τα links από άλλα site προς μια σελίδα λένε στη Google ότι το άρθρο σας είναι τόσο καλή πηγή που αναγκάστηκαν να την χρησιμοποιήσουν και να σας αποδώσουν τα εύσημα με ένα link που να στέλνει πίσω σε αυτή (με εξαίρεση, βέβαια, αρκετούς καλοθελητές οι οποίοι θα σας χρησιμοποιήσουν ως πηγή αλλά χωρίς link ή άλλη αναφορά).

Για να ακριβολογούμε, τα links μαζί με το content ανήκουν στο Top 3 των ranking factors που έχει επινοήσει η Google για να ταξινομεί περιεχόμενο. Με απλά λόγια, τα καλά links (και συγκεκριμένα τα καλά do-follow links) σας βοηθούν να ανέβετε ψηλότερα στις αναζητήσεις. 

Σε έναν ιδανικό κόσμο, το περιεχόμενο που γράφουμε χαίρει τόσο μεγάλης εκτίμησης που παίρνει εύκολα και φυσικά backlinks από high authority sites. Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι το προηγούμενο μου άρθρο στο epixeiro.gr σχετικά με τις διαφορές ανάμεσα στο Copywriting και το Content Writing, το οποίο αναδημοσιεύτηκε από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης συνοδευόμενο από ένα link προς το original άρθρο.

Δυστυχώς όμως, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική, ειδικά αν στοχεύετε σε ποιοτικά backlinks από αξιόπιστα site. Ένας τρόπος να κάνετε target τέτοιου είδους backlinks είναι μέσω δημοσιογράφων που έχουν πρόσβαση ή δουλεύουν σε γνωστά media sites. 

Τι δεν ενδιαφέρει τους δημοσιογράφους;

Αν θεωρείτε ότι φτιάχνοντας ένα άρθρο της μορφής «10 τρόποι να...» θα αφήσετε άφωνα τα media που θα linkάρουν στο περιεχόμενο σας σαν να μην υπάρχει αύριο, τότε καλή τύχη και η παναγία μαζί σας. Τις περισσότερες φορές θα βρείτε τοίχο καθώς το Internet είναι γεμάτο από τέτοια, και, εντελώς ειλικρινά μιλώντας, content αυτού του είδους σπάνια θα τραβήξει την προσοχή του Τύπου.

Όσο εκτεταμένο outreach και αν κάνετε σε μεγάλο αριθμό δημοσιογράφων και όσο σωστά και αν «pitch-άρετε» την δουλειά σας, δυστυχώς δεν σας ευνοεί ο τύπος του content γιατί απλά δεν τους ενδιαφέρει. Οι δημοσιογράφοι δύσκολα θα ασχοληθούν με listicles και επίσης δύσκολα θα ασχοληθούν με την επιχείρηση σας (μιλάμε πάντα για non-sponsored posts).

Παράθεση - epixeiro.gr

Δημιουργήστε content που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή από δημοσιογράφους

Τι ενδιαφέρει τους δημοσιογράφους;

Η δουλειά των δημοσιογράφων είναι να φτιάχνουν stories και νέα τα οποία θα αρέσουν στο κοινό τους. Για να φτιάξουν όμως αυτό το περιεχόμενο, συχνά χρειάζονται πηγές και πληροφορίες. Κατ’ επέκταση αυτό είναι το μόνο που τους ενδιαφέρει και επίσης είναι μια καλή αρχή για να πάρετε το πολυπόθητο link σας.

Βασικό κομμάτι σε όλο αυτό είναι να target-άρετε συγκεκριμένους δημοσιογράφους και media sites και όχι να κάνετε outreach μαζικά σε όλους. Ο λόγος είναι απλός: πρέπει να βρείτε δημοσιογράφους που να είναι σχετικοί με την επιχείρηση σας και να κάνετε έρευνα γύρω από το τι θέματα καλύπτουν συνήθως. Στη συνέχεια, μπείτε λίγο πιο βαθιά και δείτε τι πηγές χρησιμοποιούν στα άρθρα τους. Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να καταλάβετε τι είδους πληροφορίες είναι της αρεσκείας τους και θα είναι μια πολύ καλή βάση για να δημιουργήσετε content βασισμένο σε δεδομένα που έχουν πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν από αυτούς. 

Ποιοι τύποι content παίρνουν συνήθως backlinks από δημοσιογράφους και media sites;

Η αυθεντικότητα στο content marketing είναι πολύτιμη και σε αυτή πρέπει να στοχεύετε για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα αρέσει στα media. Ευτυχώς για εσάς, αυτό είναι που λείπει στον μεγαλύτερο όγκο content εκεί έξω. Όσο καλά γραμμένο και αν είναι ένα άρθρο, η πιθανότητα να αποτελέσει πηγή για τον Τύπο είναι αρκετά μεγαλύτερη εάν βασίζεται ή χρησιμοποιεί κάτι από τα παρακάτω:

  1. Original έρευνα που δεν έχει διεξαχθεί στο παρελθόν: το πιο πιθανό είναι ότι στέλνετε ήδη newsletter για προσφορές ή για να ενημερώσετε τους συνδρομητές σας για το καινούριο blog post, έτσι; Μπορείτε λοιπόν να διεξάγετε και μια έρευνα μέσω αυτού. Η διεξαγωγή μιας έρευνας είναι αρκετές φορές χρονοβόρα διαδικασία και η αλήθεια είναι ότι οι έρευνες μέσω newsletters δεν έχουν πάντα επαρκή συμμετοχή. Ευτυχώς όμως για εσάς, η σύγχρονη τεχνολογία και εργαλεία όπως το Pollfish και το Google Surveys σας λύνουν τα χέρια σε αυτό το κομμάτι. Το θέμα με τις έρευνες είναι ότι πρέπει να έχετε ένα καλό δείγμα για να καταλήξετε σε αξιόπιστα αποτελέσματα τα οποία θα είναι άξια αναφοράς από τα media. Επίσης, ιδανικά μιλώντας, το θέμα της έρευνας θα πρέπει να είναι αυθεντικό και να μην έχει υπάρξει κάποια άλλη πάνω σε αυτό. Αλλά ακόμη και αν έχει γίνει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν, το πιο πιθανό είναι ότι τα αποτελέσματα θα είναι εντελώς out-of-date αν έχει περάσει αρκετό διάστημα. Η έρευνα φυσικά θα πρέπει να είναι πάνω σε ένα θέμα ή μια ερώτηση που να είναι μετρήσιμη.
  2. Ανάλυση δεδομένων: Το ξέρω ότι χασμουριέστε ήδη με αυτό το είδος περιεχομένου, αλλά δυστυχώς είναι από τα ιδανικά για link-building και για να κάνει το περιεχόμενο σας αυθεντικό και άξιο αναφοράς από τα media. Πολλές φορές, τα δεδομένα αυτά είναι προς δημόσια χρήση και κάποιες άλλες είναι πιο δύσκολα προσβάσιμα ή και ιδιωτικά. Γνωστά tools όπως το SEMRush, το Ahrefs και το Buzzsumo χρησιμοποιούν συχνά τέτοιου είδους αναλύσεις για να κερδίσουν backlinks, οπότε μπορείτε να είστε αρκετά σίγουροι για την αποτελεσματικότητα τους. Το θέμα με αυτού του είδους την ανάλυση δεδομένων είναι ότι φυσικά πρέπει να καταλήξετε κάπου μετά την ανάλυση τους. Επίσης, πρέπει να υπάρχει και ένας βαθμός σχετικότητας ανάμεσα στα metrics που χρησιμοποιείτε. Το site γνωριμιών okcupid έχει κάνει συχνά τέτοιου είδους αναλύσεις δεδομένων, όπως, για παράδειγμα, μια ανάλυση πάνω στα χαρακτηριστικά στα οποία δίνουν σημασία οι χρήστες του site όταν βαθμολογούν την ομορφιά άλλων χρηστών. Ένα από τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας λοιπόν, ήταν ότι οι φωτογραφίες με flash κάνουν τους ανθρώπους να φαίνονται γύρω στα 7 χρόνια μεγαλύτεροι και κατ’ επέκταση επηρεάζουν το rating τους. Μαντέψτε το αποτέλεσμα αυτής της ανάλυσης: backlinks από περισσότερα από 300 domains. Αρκετά πειστικό για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου έτσι;
  3. Στατιστική παράμετρος που κανείς δεν έχει χρησιμοποιήσει: Ακόμα και οι έρευνες έχουν αρκετές φορές (και σε συγκεκριμένα industries) χρησιμοποιηθεί κατά κόρον για content-driven link building με στόχο τα media. Πολλές έρευνες όμως αναμασούν τα ίδια και τα ίδια ερωτήματα ή την ίδια οπτική γωνία. Παραδείγματος χάριν, όλοι μιλούν για το πώς οι freelancers έχουν την ελευθερία να δουλέψουν από όπου θέλουν, αλλά ελάχιστοι για το πώς στους freelancers συχνά λείπει το στοιχείο του interaction με συναδέλφους που απαντάται κυρίως σε in-house ρόλους. Ακόμη λοιπόν και σε θεματολογία έρευνας που έχει γίνει ξανά και ξανά στο παρελθόν, έχετε τη δυνατότητα να βρείτε την στατιστική παράμετρο που λείπει και που θα δώσει την αυθεντικότητα στο content σας. Και αυτό είναι που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε στα μάτια των δημοσιογράφων.

Το link-building είναι μια αρκετά επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη εάν το content σας δεν έχει καμία ειδοποιό διαφορά συγκριτικά με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί εκεί έξω. Βοηθήστε λοιπόν τον εαυτό σας συμπεριλαμβάνοντας αυτούς τους τύπους περιεχομένου, έτσι ώστε να δώσετε και στα media ένα λόγο να σας προτιμήσουν από τον σωρό άρθρων που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Καλή τύχη!

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr