Ο Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης (ΜΒΑ) έχει συγγράψει 16 επιχειρηματικά βιβλία, μεταξύ των οποίων «Υποδειγματική Εξυπηρέτηση Πελατών», «Παράπονα Πελατών. Μπελάς ή Ευκαιρία», «E-Tourism», «Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση» και «Μάρκετινγκ Υπηρεσιών. Εφαρμογή στον Τουρισμό». Είναι, επίσης, καθηγητής, blogger και αρθρογράφος σε έντυπα και online περιοδικά.
Είναι τακτικός ομιλητής σε ημερίδες και συνέδρια, αλλά και εισηγητής σε σεμινάρια Μάρκετινγκ, Εξυπηρέτησης Πελατών και Διαχείρισης Παραπόνων, που απευθύνονται σε στελέχη επιχειρήσεων.
Eίναι διαχειριστής του μπλογκ protopapadakis.blogspot.com, ενώ, μεταξύ άλλων, έχει διατελέσει σύμβουλος μάρκετινγκ για το ιστορικό ξενοδοχείο «Το Σπίτι του Καπετάνιου» στην Πρέβεζα, καθώς και το «Tesoro» στην Λευκάδα.