Διεθνής διάκριση για το «mr. Barberos», που άνοιξε μέσα στην κρίση στη Ρόδο
16/04/2021 | 17:28
08/08/2025 | 08:37
Μία ιδιαίτερα σημαντική διάκριση έλαβε μία νέα επιχείρηση που τόλμησε να ανοίξει εν μέσω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης που διανύουμε. Πρόκειται για το «mr. Barberos», το νέο μπαρμπέρικο στο κέντρο της Ρόδου, που έλαβε το βραβείο διακόσμησης BIGSEE INTERIOR DESIGN AWARD 2021.
Ο Διαγωνισμός BIGSEE περιλαμβάνει 7 κατηγορίες βραβείων, μεταξύ των οποίων είναι η Αρχιτεκτονική, η Διακόσμηση, η Μόδα και ο Τουρισμός. Συμμετέχουν 21 χώρες, μεταξύ των οποίων είναι η Ιταλία, η Αυστρία, το Ισραήλ, η Κύπρος, η Τουρκία, η Κροατία, η Τσεχία, κ.α.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιδιοκτήτες κκ. Θεοδόσης Ροδίτης και Κατερίνα Δρούγκα: «Για εμάς αποτέλεσε σίγουρα μία δύσκολη απόφαση το να ανοίξουμε μια επιχείρηση στην εποχή που διανύουμε. Η αβεβαιότητα είναι διάχυτη σε όλον τον οικονομικό κόσμο. Στον δικό μας κλάδο, δίχως έγκαιρη προειδοποίηση, οι συνεχώς ρευστές οδηγίες του lockdown μας επιβάλλουν άλλοτε να ανοίγουμε για σύντομο χρονικό διάστημα, άλλοτε να κλείνουμε, να ανοίγουμε εκ νέου, κ.ο.κ.
Παρόλα αυτά, η εμπειρία και η αγάπη μας για το αντικείμενό μας, καθώς και η εμπιστοσύνη που δείξαμε στο τεχνικό γραφείο GK SKIADOPOULOS και τον αρχιτέκτονα κ Γιώργο Σκιαδόπουλο, αποτέλεσαν τα συστατικά της σημερινής μας επιτυχίας. Η βράβευση του mr. Barberos αποτέλεσε αφενός μία ευχάριστη έκπληξη, αλλά αφετέρου και κατά κάποιον τρόπο μία ηθική ανταμοιβή για τους κόπους όλων μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον έρχονται πελάτες στο μπαρμπέρικό μας, οι οποίοι επιθυμούν να δουν από κοντά το μπαρπέρικο με τη διεθνή διάκριση, όπως χαρακτηριστικά μας λένε.»
Αναφορικά με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού BIGSEE προηγούμενων ετών, στην εθνική γεωγραφική κατάταξη του 2020, το μεγαλύτερο ποσοστό διακρίσεων και βραβείων κατέχουν η Ιταλία με ποσοστό 28,49%, η Αυστρία με ποσοστό 12,8%, η Τουρκία με ποσοστό 11,74% και η Τσεχία με ποσοστό 7,02%. Ακολουθούν άλλες χώρες, ενώ η Ελλάδα κατέχει ποσοστό μόλις 4,248%. Σε κάθε περίπτωση, τα 3 βραβεία που ήδη απέσπασε η χώρα μας μέσω των έργων στη Ρόδο, θα συμβάλλουν στην ευνοϊκότερη κατάταξή της.
Βάσει στατιστικών στοιχείων του 2020 (1 Ιανουαρίου) αναφορικά με τον πληθυσμό των 3 χωρών που βρίσκονται στην υψηλότερη κατάταξη, η Τουρκία και η Ιταλία έχουν πληθυσμό 83,154,997 και 60,244,639 κατοίκους αντίστοιχα, ενώ η Αυστρία 8,901,064. Αναφορικά με το κατα κεφαλήν εισόδημα, η Αυστρία έχει GDP 38,170 ευρώ, η Ιταλία 26,920 ευρώ, ενώ η Τουρκία 11,500 ευρώ. Η Ελλάδα το 2020 είχε πληθυσμό 10,709,739 κατοίκους, ενώ το κατά κεφαλήν εισόδημά της ήταν 17,740 ευρώ.
Το τεχνικό γραφείο GK SKIADOPOULOS απέσπασε συνολικά 3 διεθνείς διακρίσεις, 2 βραβεία εσωτερικής Αρχιτεκτονικής και 1 Αρχιτεκτονικής τοπίου. Πρόκειται για:
- τo τουριστικό κατάλυμα «Elpida Beach Studios» στο Φαληράκι της Ρόδου (βραβείο διακόσμησης).
- τη διαμόρφωση της αυλής και του υπαίθριου μπαρ της «Manolis Taverna» στο Φαληράκι της Ρόδου (βραβείο αρχιτεκτονικής τοπίου).
- το «mr. Barberos» (βραβείο διακόσμησης) στο κέντρο της πόλης.
Ερωτηθείς ο αρχιτέκτονας Γιώργος Σκιαδόπουλος, συνιδρυτής του γραφείου GK SKIADOPOULOS, για το πού αποδίδεται η συγκεκριμένη επιτυχία, την αιτιολόγησε με δύο τρόπους:
«Ο 1ος παράγοντας που οδήγησε στη διάκριση του γραφείου μας είναι το γεγονός ότι η διακόσμηση και η Αρχιτεκτονική τοπίου αποτελούν εξειδικεύσεις μας. Οι μεταπτυχιακές σπουδές που κατέχω από το Μιλάνο, κατόπιν των σπουδών μου στην Αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, ήταν εξειδικευμένες στο Interior Design. Κατ’ επέκταση, στόχος των μελετων μας δεν είναι απλά η δημιουργία αισθητικά άρτιων χώρων, αλλά η στρατηγική διαμόρφωση πετυχημένων business plan που θα αποδώσουν επιχειρηματικά στους πελάτες μας. Ο 2ος λόγος είναι οι σχέσεις που δημιουργούνται με τους ιδιοκτήτες. Δεν αναλαμβάνουμε ένα project αν δεν έχουμε πιστέψει εκ των προτέρων εμείς οι ίδιοι σε αυτό, καθώς και στους ανθρώπους που μας εμπιστεύτηκαν. Την επιτυχία των πελατών μας την αισθανόμαστε και ως δικιά μας επιτυχία και αυτό μας δίνει μία ιδιαίτερη ώθηση.
Τέλος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ Σκιαδόπουλος «Στόχος μας είναι κάθε νέο έργο μας να είναι καλύτερο από το προηγούμενο. Ως γραφείο επιθυμούμε να χτίσουμε μία διεθνή καριέρα με έδρα τη Ρόδο. Είναι μεγάλη μας χαρά όταν -μέσα σε ένα παγκοσμίως ανταγωνιστικό περιβάλλον- έργα στο νησί μας διακρίνονται διεθνώς ανάμεσα σε άλλα σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, διότι εν τέλει αυτή η επιτυχία αποτελεί μοναδική διαφήμιση για τη Ρόδο μας.»
Το κεντρικό concept, η πρωτοτυπία του συγκεκριμένου σχεδιαστικού εγχειρήματος και οι λόγοι που το καθιστούν ελκυστικό προς τους επισκέπτες του, βασίστηκαν στον συσχετισμό και τον διάλογο μεταξύ των παρακάτω στοιχείων:
- Σχεδιαστικές αναφορές και χρήση υλικών εμπνευσμένα από παραδοσιακά -vintage μπαρμπέρικα.
- Σχεδιαστικές αναφορές στην καμάρα της Δωδεκανήσιας Αρχιτεκτονικής.
- Η μεταφορά των παραπάνω δύο στοιχείων στη σημερινή εποχή με ένα σύγχρονο λεξιλόγιο.
- Η έμφαση στον τεχνητό φωτισμό.
Πιο αναλυτικά, η χρήση κλασσικών, διαχρονικών και εν μέρη παραδοσιακών υλικών πραγματοποιείται ιδιαίτερα έντεχνα:
Το ξύλο σε διάφορες παραλλαγές, τόσο χρωματικές, όσο και υφών, διαμορφώνεται - υλοποιείται και συντίθεται με ποικίλους τρόπους: Άλλοτε σαν ψαροκόκαλο που «αναρριχάται» και επενδύει τους κύριους πλευρικούς τοίχους, άλλοτε ως γραμμική επαναλαμβανόμενη λεπτή και πυκνή μορφή, άλλοτε σμιλεμένο σε αυστηρές συμμετρικές ταμπλαδωτές γεωμετρίες και άλλοτε τοποθετημένο στο πάτωμα, πλαισιώνει ουσιαστικά το κέλυφος του συνόλου του δομημένου χώρου, προσδίδει την επιθυμητή «ζεστασιά» και οικειότητα, ενώ ταυτόχρονα συμβάλει στην παραπομπή σε παραδοσιακά μπαρμπέρικα. Το δίχρωμο τούβλο τοποθετημένο στο βάθος του χώρου, συνδιαλέγεται με το ταμπλαδωτό λακαριστό ξύλο, προσδίδοντας μία περισσότερο άγρια και ωμή αίσθηση, τοποθετημένο αυτούσιο και «γυμνό» ως υλικό, αποτελεί το ιδανικό φόντο για να τοποθετηθούν έμπροσθεν οι φιγούρες από γνωστούς «εγκληματίες» και ληστές.
Το μάρμαρο, λειτουργεί στην κλασική του λευκή μορφή και απόχρωση, με μικρές αλλά λεπτομερείς παραλλαγές -κυρίως όσον αφορά την χρωματική παλέτα των «νερών» που το διατρέχουν, είτε ως καπάκι επίπλου για το κεντρικό ταμείο και τα βοηθητικά έπιπλα των θέσεων εργασίας, είτε λειτουργεί σκαλισμένο τοξωτά στο πάτωμα, ώστε να πλαισιώσει την κύρια και κεντρική καμπύλη της καμάρας, προκειμένου να διαχωρίσει τα διαφορετικά υψομετρικά επίπεδα του χώρου.
Ο τεχνητός φωτισμός κατέχει έναν ιδιαίτερα ουσιαστικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση της εσωτερικής αρχιτεκτονικής του mr. Barberos. Οι κρυφές led-ταινίες, τοποθετημένες σε γύψινες εσοχές προκειμένου να μην είναι άμεσα ορατές, ακολουθούν την κάθε μία από τις εύστοχα επιλεγμένες γεωμετρίες που τονίσαμε, όπως για παράδειγμα τις καμάρες, τα ξύλινα πηχάκια ύψους δύο επιπέδων στον χώρο του ταμείου, τις ταμπλαδωτές επιτοίχιες κατασκευές στο σαλόνι-χώρο αναμονής, στο έπιπλο του ταμείου, κ.α.
Αναφορικά με την προστασία της υγείας, οι αποστάσεις που σχεδιάστηκαν τόσο μεταξύ των εργαζομένων, όσο και τον πελατών του καταστήματος, είναι ιδιαίτερα μεγάλες, γεγονός που προβλέφθηκε από τον αρχική μελέτη, ούτως ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές υγειονομικές προϋποθέσεις.
Σχολιάστε