Προώθηση Ιστοσελίδων - Στρατηγικές SEO και πως λειτουργεί
15/02/2023 | 16:24
08/08/2025 | 16:42
Έφτιαξες μία νέα επαγγελματική ιστοσελίδα και εύχεσαι να γίνει αισθητή η παρουσία της; Η ευχή σου μπορεί να πραγματοποιηθεί δίχως μαγικά ξόρκια αλλά με σκληρή δουλειά και το SEO ως πολύτιμο σύμμαχο. Ο όρος προκύπτει από τα αρχικά της φράσης ‘Search Engine Optimization’ και μεταφράζεται ως ‘βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης’. Είναι μία σειρά ενεργειών που είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθούν προκειμένου να γίνει εφικτή η προώθηση ιστοσελίδας. Οι επόμενες γραμμές θα σου εξηγήσουν πιο αναλυτικά πώς λειτουργεί το SEO και πώς θα βοηθηθείς από αυτό.
SEO και μηχανές αναζήτησης: Πώς λειτουργούν
Με τις ενέργειες του SEO που πραγματοποιούνται σε ένα ιστότοπο η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης το εντοπίζουν και το κατατάσσουν στα πρώτα τους αποτελέσματα, με σκοπό να το δουν οι διαδικτυακοί χρήστες και να το επισκεφτούν. Αλλά τι ακριβώς είναι μία μηχανή αναζήτησης και γιατί είναι τόσο σημαντική; Είναι ένα εργαλείο που βοηθά το άτομο να βρει ό,τι αρχείο θέλει μέσα στο ψηφιακό κόσμο.
Με πιο απλά λόγια, μία μηχανή αναζήτησης λειτουργεί όπως μία digital βιβλιοθήκη. Μία ψηφιακή βιβλιοθήκη αποθηκεύει αντίγραφα ηλεκτρονικών βιβλίων και μία μηχανή αναζήτησης αποθηκεύει (ευρετηριάζει) αντίγραφα ιστοσελίδων. Πριν όμως την ευρετηρίαση των websites, η μηχανή αναζήτησης ανιχνεύει (crawling) ό,τι υπάρχει στο διαδίκτυο. Τα προγράμματα ανίχνευσης (bots) που διαθέτουν οι μηχανές σαρώνουν εξονυχιστικά όλα τα νέα sites, τις ενότητες, το περιεχόμενο, τα keywords, τις επικεφαλίδες, τα links, τις εικόνες τους.
Μετά την ευρετηρίαση, εάν ο χρήστης εισέλθει στην μηχανή αναζήτησης και πληκτρολογήσει μία λέξη ή μία φράση, αυτή θα ελέγξει όλους τους ιστότοπους που έχει αποθηκεύσει και στην συνέχεια θα προβάλλει αυτούς που σχετίζονται με το συγκεκριμένο ερώτημα. Η Google δημιουργήθηκε το 1998 και είναι η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης έως σήμερα. Άλλες γνωστές μηχανές αναζήτησης είναι η Yahoo, η Bing, η Baidu, η Yandex κ.α.
Τα κριτήρια που ακολουθεί η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης για να κατατάξουν ένα website στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αλλάζουν συνέχεια. Κάποια από αυτά είναι:
- Η σχετικότητα του domain name: όσο πιο σχετικό είναι το domain name με το αντικείμενο του website τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες αυτό να βρίσκεται σε υψηλές θέσεις. Αν για παράδειγμα, έχεις ένα επαγγελματικό site που ασχολείται με την ψυχολογία, αλλά έχεις ως domain name “freshmeat’, η προώθηση ιστοσελίδας στην κορυφή της Google δεν θα επιτευχθεί.
- Η ύπαρξη αξιόλογων συνδέσμων προς τον ιστότοπο,
- Tο πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας: συχνά οι γνώστες του SEO αναφέρουν πως το περιεχόμενο είναι ο ‘βασιλιάς’ κάθε στρατηγικής για την προώθηση ιστοσελίδων. Έτσι, σε μία ιστοσελίδα για θέματα ψυχικής υγείας, ο ψηφιακός αναγνώστης περιμένει να συναντήσει ανάλογα άρθρα και όχι κάτι διαφορετικό.
Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά και πώς ωφελούν την προώθηση ιστοσελίδων
Οι λέξεις-κλειδιά (‘keywords’) είναι σημαντικές για την SEO βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Είναι οι λέξεις που εισάγουν οι διαδικτυακοί χρήστες στην μπάρα αναζήτησης, όταν θέλουν να βρουν πληροφορίες και η Google τους συνδέει με τους ιστότοπους που προσφέρουν αυτές τις πληροφορίες. Για παράδειγμα, αν έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αθλητικών ειδών, θα προσθέσεις μερικές λέξεις-κλειδιά σε αυτό που θα περιγράφουν τι ακριβώς πουλάς προκειμένου να το δουν οι μηχανές αναζήτησης.
Αν κάποια στιγμή ένας χρήστης που πηγαίνει στο γυμναστήριο, αναζητήσει στο διαδίκτυο φόρμες γυμναστικής και το πληκτρολογήσει στην Google, τότε θα εμφανιστεί μπροστά του το δικό σου e-shop αλλά και όλα τα άλλα e-shops που πωλούν παρόμοια είδη. Τα keywords ονομάζονται και ‘ερωτήματα αναζήτησης’. Οι λέξεις-κλειδιά χωρίζονται σε ‘short tail’ και σε ‘long tail’. Τα short tail keywords είναι έως δύο λέξεις, δηλαδή, ‘αθλητικές φόρμες’ ενώ στα long tail keywords υπάρχουν πάνω από δύο λέξεις, όπως ‘οι πιο φθηνές αθλητικές φόρμες στην Αθήνα’.
Αν και οι χρήστες κάνουν περισσότερες αναζητήσεις με τις short-tail λέξεις-κλειδιά, έχουν χαμηλό ποσοστό μετατροπής (conversion rate). Αντίθετα οι long tail λέξεις-κλειδιά είναι λιγότερο ανταγωνιστικές και έχουν υψηλότερο conversion rate. Για να γίνει σωστή η προώθηση ιστοσελίδας με τα κατάλληλα keywords, είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθεί από τον δημιουργό της ιστοσελίδας έρευνα των λέξεων-κλειδιών.
Πώς κατηγοριοποιείται το SEO ενός website
Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, για την προώθηση ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης απαιτούνται ορισμένες ενέργειες βελτιστοποίησης της. Αυτές οι ενέργειες πραγματοποιούνται είτε εντός του ιστότοπου είτε εκτός. Έτσι το SEO χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: στο On Page ή On Site και στο Off Page ή Off Site. Πιο αναλυτικά, το On Page SEO αφορά όλες τις ενέργειες που γίνονται στο εσωτερικό του ιστότοπου, δηλαδή στην δομή του, στο περιεχόμενο του και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του προκειμένου να τον αντιληφθούν εύκολα οι ψηφιακοί χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης.
Στην on page βελτιστοποίηση ερευνώνται και τοποθετούνται στα σωστά σημεία της ιστοσελίδας οι λέξεις-κλειδιά. Επίσης, εσωτερικά του ιστοχώρου βελτιστοποιείται η ετικέτα τίτλου (title tag), η μετά-περιγραφή (meta description) και τα εσωτερικά links. Στο Off- Page SEO περιλαμβάνονται όλες οι εξωτερικές ενέργειες βελτιστοποίησης του website. Έτσι, ενδεικτικές Off Site ενέργειες είναι η δημιουργία διασυνδέσεων, η προώθηση ιστοσελίδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ.
Πώς ωφελεί το SEO την προώθηση ιστοσελίδων στην Google
Η βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης είναι ιδιαίτερα σημαντική για πολλούς λόγους. Αρχικά, με τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο ιστοχώρο γίνεται ορατό στην Google που το κατατάσσει στις υψηλές θέσεις και αυξάνεται η επισκεψιμότητα του. Η επιτυχία ενός website εξαρτάται απόλυτα από τους επισκέπτες που έχει. Χωρίς αυτούς, δεν θα υπάρχουν πωλήσεις των υπηρεσιών ή των προϊόντων που προσφέρει η κάθε ιστοσελίδα.
Επιπλέον, με το SEO οι επισκέπτες είναι στοχευμένοι καθώς φτάνουν στο website μετά από αναζήτηση και την στιγμή που εκείνοι επιθυμούν. Έτσι, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες οι επισκέπτες να προβούν σε αγορά της υπηρεσίας ή του προϊόντος που ο ιστότοπος διαθέτει. Η προώθηση ιστοσελίδας με το SEΟ είναι μία πιο οικονομική λύση και ο δημιουργός της δεν χρειάζεται να πραγματοποιήσει άλλες διαφημιστικές καμπάνιες.
Με τις αλλαγές της βελτιστοποίησης ο ιστότοπος ισχυροποιεί την παρουσία του στο ψηφιακό κόσμο και με αυτό το τρόπο αυξάνεται η εμπιστοσύνη των πελατών. Για να βρίσκεται ένα website στα πρώτα αποτελέσματα, σημαίνει πως πρώτα η Google το έχει ελέγξει εξονυχιστικά, έτσι ο επισκέπτης του αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια.
Εκτός από την αύξηση της εμπιστοσύνης των χρηστών και της αξιοπιστίας προς το website, ενδυναμώνεται σε μεγάλο βαθμό και το brand name της επιχείρησης. Το SEO, ακόμη, είναι μία μακροπρόθεσμη στρατηγική και όλες οι ενέργειες που πραγματοποιούνται για την προώθηση ιστοσελίδων διαρκούν πολλά χρόνια.
Βασικές στρατηγικές SEO για την προώθηση ιστοσελίδων
Υπάρχουν αρκετές στρατηγικές SEO που ακολουθούνται προκειμένου να επιτύχει η προώθηση ιστοσελίδας. Mία από τις στρατηγικές είναι η keyword research. Για να βρεις τα σωστά keywords για την ιστοσελίδα που διαθέτεις, πρέπει να σκεφτείς προσεκτικά το περιεχόμενό της. Σκέψου, στη συνέχεια, αν εσύ έψαχνες κάτι σχετικό με το περιεχόμενο, τι λέξεις-κλειδιά θα πληκτρολογούσες στην μπάρα αναζήτησης. Ετοίμασε ένα κατάλογο με αυτά τα keywords. Αργότερα, δίπλα από κάθε keyword, συμπλήρωσε ένα συνώνυμό του.
Άλλη αλλαγή που δύνασαι να κάνεις είναι να γράψεις ενδιαφέρουσες ετικέτες τίτλου και μετά-περιγραφές. Το πρώτο πράγμα που ‘βλέπει’ η μηχανή αναζήτησης είναι ο τίτλος. Γράψε έναν τίτλο σχετικό με την πρόθεση αναζήτησης και να μη ξεπερνά τους 60 χαρακτήρες. Πρόσθεσε σε αυτό λέξεις-κλειδιά και πρόσεξε να μη δημιουργήσεις δύο ίδιους τίτλους.
Φρόντισε να γράψεις διαφορετικές μετά-περιγραφές για κάθε σελίδα και συμπεριέλαβε λέξεις-κλειδιά και σε αυτό το σημείο. Η ταχύτητα φόρτωσης ενός ιστοχώρου παίζει σημαντικό ρόλο για να καταταχθεί στις υψηλές θέσεις της Google. Οι εικόνες που υπάρχουν σε αυτό, πολύ συχνά είναι μεγάλου μεγέθους και επηρεάζουν την ταχύτητα.
Για να αποφύγεις αυτό και να βελτιώσεις την εμπειρία του χρήστη στο site, βελτιστοποίησε και τις εικόνες. Χρησιμοποίησε την JPEG μορφή αρχείου για αυτές και πριν τις ‘ανεβάσεις’ στο ιστότοπο συμπίεσε τις με κάποιο δωρεάν εργαλείο. Επίσης, πρόσθεσε στις εικόνες εναλλακτικό κείμενο. Η συγγραφή αξιόλογων κειμένων και η σύνδεση τους με εσωτερικά links είναι άλλη μία εξαιρετική στρατηγική για την προώθηση ιστοσελίδας. Επίσης, η παρουσία του site στα social media θα το ωφελήσει σε μεγάλο βαθμό.
Τι είναι το Black Hat SEO και πώς βοηθά ο SEO Specialist
Ο δημιουργός ενός website, μερικές φορές, στην προσπάθειά του να το δει στην κορυφή της Google μπορεί να υποπέσει σε ένα σφάλμα και να ακολουθήσει μία Black Hat SEO τεχνική. Πρόκειται για μία σειρά αναξιόπιστων ενεργειών που παραβιάζουν τους όρους που θέτει η Google. Ενδεικτικές black hat τεχνικές είναι:
- η τοποθέτηση links που είναι αόρατα στους χρήστες μα ανιχνεύσιμα από την Google,
- υπερβολική χρήση keywords,
- πληρωμένα links κλπ. Αν αυτό γίνει αντιληπτό από την Google θα τιμωρήσει αυστηρά την σελίδα που χρησιμοποίησε αυτές τις τεχνικές.
Για να αποφευχθούν οι Black Hat τεχνικές και να προωθηθεί στις μηχανές αναζήτησης με μεγαλύτερη επιτυχία ένας ιστοχώρος, είναι πολύτιμος ο ρόλος του SEO Expert. Ο ειδικός γνωρίζει πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας της Google και εργάζεται πάνω στο site προκειμένου να καταταγεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Αν συνεργαστείς μαζί του, θα εξετάσει την ιστοσελίδα και θα ψάξει τρόπους για να την βελτιώσει. Θα ελέγξει τις στρατηγικές των αντιπάλων σου, θα ερευνήσει τα σωστά keywords και θα συντάξει άρθρα.
Συνεπώς, χωρίς το Search Engine Optimization μια ιστοσελίδα δεν μπορεί να επιβιώσει στο αχανές ψηφιακό χώρο. Αν δεν έχεις το κατάλληλο χρόνο ή τις κατάλληλες γνώσεις για να προωθήσεις το site σου στην Google, ζήτησε βοήθεια από έναν SEO Specialist για να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σχολιάστε