Κοινωνία

Στο «κόκκινο» οι δρόμοι της Αττικής: Ανάσα στο μετρό από το 2026 με ανακαινισμένους συρμούς – Άμεση ανάγκη για μέτρα διαχείρισης κυκλοφορίας

Νέες γραμμές Μετρό, αναδιάρθρωση των δημόσιων συγκοινωνιών και απαγόρευση του ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Στο «κόκκινο» οι δρόμοι της Αττικής: Ανάσα στο μετρό από το 2026 με ανακαινισμένους συρμούς – Άμεση ανάγκη για μέτρα διαχείρισης κυκλοφορίας

Τις 27,5 εκατομμύρια επικυρώσεις έφτασε το μετρό Θεσσαλονίκης στους έντεκα μήνες λειτουργίας του, ενώ υλοποιήθηκαν 175.000 δρομολόγια, με την ακρίβεια εκτέλεσης να φτάνει στο 99,8%, σύμφωνα με δήλωση του Νίκου Κουρέτα, διευθύνοντα συμβούλου και αντιπροέδρου Δ.Σ. της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. «Έχει αλλάξει ο τρόπος ζωής των κατοίκων της πόλης, καθώς είχαμε 15% λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους», επεσήμανε.

Μετά τη χθεσινή επαναλειτουργία της βασικής γραμμής, τοποθέτησε τον στόχο της ολοκλήρωση όλων των δοκιμών για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026.

Απαντώντας στο πολυετές debate αν χρειαζόταν ή όχι μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κουρέτας έκανε σύγκριση με ευρωπαϊκές πόλεις, που διαθέτουν χαρακτηριστικά αντίστοιχα της Θεσσαλονίκης. «Για παράδειγμα, η Λυόν έχει τέσσερις γραμμές μετρό με 46 σταθμούς, ενώ η Βαλένθια έχει τρεις γραμμές με 112 σταθμούς. Όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι το μετρό είναι απαραίτητο στην πόλη», σημείωσε, ενημερώνοντας ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι μελέτες για τις βορειοδυτικές επεκτάσεις.

Για την Αθήνα, η Ελληνικό Μετρό αυτή την περίοδο προχωρά τις προδιαγραφές και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, όπως είπε ο κ. Κουρέτας, ούτως ώστε στις αρχές του νέου έτους να δημοπρατήσει την προμήθεια νέων συρμών. «Δεν μπορούμε ακόμα να πούμε πόσους, αλλά θα είναι αρκετοί και ικανοί ώστε να συμπληρώσουν το έργο της ΣΤΑΣΥ», σημείωσε.
Προχωρούν οι νέες γραμμές του Μετρό της Αθήνας 

Όσο για την πορεία της κατασκευής της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ανέφερε πως ήδη ο πρώτος μετροπόντικας έχει διανύσει το 80% της διαδρομής του, ξεπερνώντας ήδη την Καισαριανή για να φτάσει στον Ευαγγελισμό, ενώ ο δεύτερος έχει διανύσει το 33% φτάνοντας στην πλατεία Κυψέλης.

Αναφερόμενος στις μελλοντικές επεκτάσεις, έθεσε σε προτεραιότητα την κατασκευή τριών νέων σταθμών της γραμμής 2 προς Ίλιον, ενώ σχεδιάζεται και η επέκτασή της προς τη Γλυφάδα. «Επίσης, το Ελληνικό θα είναι μια “πόλη μες την πόλη”, όπου σίγουρα θα χρειαστούν τα μέσα σταθερής τροχιάς», πρόσθεσε. Παράλληλα, μελετώνται οι επεκτάσεις της γραμμής 4 προς τα βόρεια με δύο κλάδους προς τα Μελίσσια και την Εθνική Οδό, ενώ από την άλλη πλευρά θα φτάσει στην Πετρούπολη, καθώς και την επέκταση της γραμμής 1 προς το κέντρο πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Θ. Τσιάνος: Χρειάζονται αποφάσεις εδώ και τώρα για τον περιορισμό του ΙΧ στην Αττική

Την ανάπτυξη του συστήματος των μέσων μαζικής μεταφοράς και των περιφερειακών οδικών αξόνων, σε συνδυασμό με μέτρα διαχείρισης κυκλοφορίας και περιορισμού των ΙΧ,  προσδιόρισε ο Θανάσης Τσιάνος, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) ως τους τρεις άξονες για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Ειδικά, για τα μέσα σταθερής τροχιάς ανέφερε πως «φέρνουν ως και τέσσερις φορές πίσω τα λεφτά τους μέσα σε μια δεκαετία».

Εστιάζοντας στο λεκανοπέδιο, το οποίο, όπως είπε, «έχει φτάσει σε σημείο οριακό», σταχυολόγησε ως απαραίτητα έργα υποδομών τον άξονα «Ελευσίνα-Θήβα», τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και της λεωφόρου Κύμης, τον κόμβο Σκαραμαγκά, την αναβάθμιση της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Επίσης, ανέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

«Η πολιτεία χρειάζεται να τρέξει, διότι όσο συνεχίζεται η οικονομική ανάπτυξη, τόσο θα αυξάνεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση», επισήμανε ο κ. Τσιάνος, υπογραμμίζοντας πως δεν γίνεται τίποτα στο πεδίο των μέτρων διαχείρισης της κυκλοφορίας, καθώς χρειάζεται πολιτική βούληση για την επιβολή περιοριστικών μέτρων.

Για το ζήτημα του περιορισμού του ωραρίου τροφοδοσίας, που βρίσκεται στην επικαιρότητα, έκανε λόγο για ένα «αυτονόητο και ήδη θεσμοθετημένο μέτρο», που πρέπει να εφαρμοστεί. «Ως προς τα βαρέα οχήματα, θα πρέπει να γίνει μια διερεύνηση μαζί με όλους τους φορείς, ώστε να δούμε πώς θα βγάλουμε τα επόμενα 3 με 5 χρόνια, μέχρι να αναβαθμιστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να γίνουν τα πρώτα οδικά έργα», ανέφερε.

Περιορισμός της χρήσης του ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας 

Πρότεινε, ακόμη, να ληφθούν μέτρα περιορισμού της χρήσης του ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας, όπως ο αποκλεισμός πολύ παλαιών οχημάτων ηλικίας άνω των 25-30 ετών. «Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας μητροπολιτικός φορέας, που θα συντονίσει τις απαραίτητες ενέργειες, ξεπερνώντας το υφιστάμενο πλέγμα της πολυδιάσπασης αρμοδιοτήτων για το οποίο τελικά κανείς δεν λογοδοτεί», επισήμανε, σημειώνοντας ότι ο ΣΕΣ έχει ήδη καταθέσει ένα πλέγμα 25 προτάσεων για οριζόντια μέτρα που αφορούν την Αττική, τον Κηφισό, την Αττική Οδό.