Αφιέρωμα

Αστικές ευθύνες, πότε μία επιχείρηση αποζημιώνει τρίτους

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Αστικές ευθύνες, πότε μία επιχείρηση αποζημιώνει τρίτους

«Όποιος ζημιώσει άλλον παράνομα και υπαίτια έχει υποχρέωση να τον αποζημιώσει» διατυπώνει το Άρθρο 914 Α.Κ.

Η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης καλύπτει λάθη και παραλήψεις του ασφαλισμένου. Περιλαμβάνει τις δαπάνες που προέρχονται άμεσα από την απόκρουση και ικανοποίηση των αξιώσεων τρίτων κατά του λήπτη της ασφάλισης.

Εξαιρούνται πράξεις ή παραλήψεις που προκλήθηκαν από δόλο του λήπτη της ασφάλισης ή του ασφαλισμένου.

Η αστική ευθύνη μιας επιχείρησης διακρίνεται σε:

Γενική Αστική Ευθύνη (σωματικές βλάβες και υλικές Ζημιές): Έχει σχέση με την κατοχή, χρήση και λειτουργία των εγκαταστάσεων και με τη δραστηριότητα της επιχείρησης (π.χ. φωτιά /έκρηξη /βραχυκύκλωμα, διαρροή σωληνώσεων, ανελκυστήρες, εργασίες συντήρησης, φορτοεκφόρτωσης, επαγγελματικές επισκέψεις, εκδηλώσεις, εργασίες των εργαζομένων της επιχείρησης σε εγκαταστάσεις τρίτων).

Αστική Ευθύνη Προϊόντος (σωματικές βλάβες και υλικές Ζημιές): Ζημιές που θα προκληθούν σε τρίτους από το προϊόν της επιχείρησης (τρίτοι είναι και επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα προϊόντα του ασφαλισμένου στα δικά τους προϊόντα).

Βλάβη από Διαφήμιση ή /και προσβολή προσωπικότητας (π.χ. παράνομη έξωση, ψευδής καταμήνυση, σύλληψη εκ λάθους, συκοφαντικό υλικό, παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας).

Εργοδοτική Ευθύνη: Για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές συνεπεία ατυχήματος στο χώρο της επιχείρησης ή σε μισθωμένο, καθώς και συνεπεία της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Οι ευθύνες έναντι τρίτων και αναλόγως του αντικειμένου της επιχείρησης και των συμβάντων, μπορεί να ανέλθουν σε αρκετές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (π.χ. σωματικές βλάβες ή θάνατος από δηλητηρίαση προϊόντος, χρήση πισίνας και απαιτήσεις ηθικής βλάβης).