NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

9 tips για μια καλή συνέντευξη στον Τύπο - Συμβουλές από έναν δημοσιογράφο

9 tips για μια καλή συνέντευξη στον Τύπο - Συμβουλές από έναν δημοσιογράφο

​Μια από τις καλύτερες ευκαιρίες που θα σας δοθεί για να μιλήσετε για την ιδέα, το προϊόν και τις απόψεις σας ως entrepreneur είναι η συνέντευξη με κάποιον δημοσιογράφο. Πως όμως θα πρέπει να χειριστείτε το θέμα, τι είναι και τι δεν είναι μια συνέντευξη;

Ακολουθούν μερικά tips από τον υποφαινόμενο δημοσιογράφο γύρω από το πως θα «εκμεταλλευτείτε» την δυνατότητα που σας δίνεται, τηρώντας παράλληλα κάποιους τυπικούς «κανόνες».

Η συνέντευξη δεν είναι διαφήμιση

Ναι, ο δημοσιογράφος θα σας ρωτήσει σίγουρα για το προϊόν και την εταιρεία σας. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να επαναλαμβάνετε συνεχώς τα ίδια, μετατρέποντας κάθε ερώτηση σε μια ευκαιρία για πωλήσεις. Πόσο μάλλον όταν χρησιμοποιείτε γενικότητες και ασάφειες. Μιλήστε για το προϊόν όταν σας ρωτήσουν και όταν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη αφορμή. Μεταδώσετε γνώση, όχι διαφημιστικά μηνύματα.

Προσπαθήστε να δίνετε συγκεκριμένες απαντήσεις

Ναι, υπάρχουν ερωτήσεις που δεν είναι συγκεκριμένες και αυτές μπορείτε να τις φέρετε ευκολότερα στα «μέτρα» σας. Όταν όμως οι ερωτήσεις είναι συγκεκριμένες, προσπαθήστε να δίνετε και συγκεκριμένες απαντήσεις. Αλλιώς, μπορεί να φανεί πως διστάζετε, πως κάτι κρύβετε ή πως δεν έχετε απάντηση σε κάποιο καίριο ερώτημα.

Δώστε την προσοχή που απαιτείται

Εάν η συνέντευξη πραγματοποιείται από κοντά, με κάποια συνάντηση, εκτός του ότι εννοείται πως πρέπει να πάτε, προσπαθήστε να μην αργήσετε στο ραντεβού σας και να μην ασχολείστε και με άλλα πράγματα, παράλληλα με την συνέντευξη (όπως τηλεφωνήματα κτλ). Όχι μόνο θα χάσετε τον ειρμό των σκέψεων σας, αλλά θα κάνετε τα επόμενα βήματα της δουλειάς του δημοσιογράφου (όπως την απομαγνητοφώνηση) πιο δύσκολα, με χειρότερο, ενδεχομένως και λανθασμένο, αποτέλεσμα.

Κάντε την δουλειά σας και ο δημοσιογράφος την δική του

Μην ζητάτε από πριν το πλήρες ερωτηματολόγιο, ζητήστε όμως αν θέλετε ένα πλάνο και συζητήστε με τον δημοσιογράφο σε ποιο πλαίσιο θα κινηθεί η συνέντευξη. Εάν οι ερωτήσεις σας έχουν έρθει γραπτώς, μην τις αλλάζετε χωρίς την σύμφωνη γνώμη του. Επίσης, δεν χρειάζεται να κριτικάρετε τις ερωτήσεις, καθώς αυτό μπορεί να είναι παρεξηγήσιμο, τόσο από τον δημοσιογράφο όσο και από το κοινό. Θυμηθείτε, επίσης, τον ρόλους σας: είστε ο συνεντευξιαζόμενος. Και θυμίστε, εάν χρειαστεί, στον άνθρωπο που έχετε απέναντι σας, ότι είναι ο δημοσιογράφος.

Προσπαθήστε να μάθετε για τη δουλειά του δημοσιογράφου

Διαβάστε παλαιότερες συνεντεύξεις του, προσπαθήστε να καταλάβετε πως προσεγγίζει τα θέματα. Θα σας βοηθήσει να καταλάβετε και πως περίπου θα κινηθεί η συζήτηση σας, ενδεχομένως να εντοπίσετε και τρόπους για να βγει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Δώστε κατανοητές απαντήσεις

Εκτός εάν η συνέντευξη απευθύνεται σε κάποιο πολύ συγκεκριμένο και εξειδικευμένο κοινό, προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε δυσνόητους όρους ή πράγματα που δεν θα τα καταλάβει ο μέσος αναγνώστης. Θυμηθείτε πως όσο περισσότεροι καταλάβουν το μήνυμα σας, τόσο το καλύτερο και για εσάς αλλά και για το τελικό αποτέλεσμα που θα δημοσιευθεί. Ακόμη καλύτερα εάν μπορέσετε να μετατρέψετε σε απόλυτα κατανοητή γνώση κάτι που από την φύση του είναι δυσνόητο.

Μην αναφέρεστε σε συζητήσεις που δεν τις γνωρίζει το κοινό

Το τι έχει προηγηθεί στις συζητήσεις σας με τον δημοσιογράφο ή το τι θα ακολουθήσει είναι κάτι που, κατά πάσα πιθανότητα, δεν αφορά την συνέντευξη ούτε ενδιαφέρει τον αναγνώστη. Επιπρόσθετα, μην αναφέρεστε σε πράγματα που τα ξέρετε μόνο εσείς και ο δημοσιογράφος, εκτός εάν έχει υπάρξει κάποια συμφωνία.

Εάν έχει τεθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα, τηρήστε το

Όπως θα πρέπει να ζητήσετε να το τηρήσει και ο δημοσιογράφος. Αυτό αφορά τόσο στην αποστολή και λήψη των ερωτήσεων και των απαντήσεων όσο και στην ημερομηνία που έχει συμφωνηθεί να γίνει η δημοσίευση της συνέντευξης.

Διατηρήστε επαφή

Μετά τη συνέντευξη, ζητήστε εάν υπάρχει κάποιο email στο οποίο μπορείτε να στέλνετε τα δελτία Τύπου και τις λοιπές ενημερώσεις της εταιρείας σας, προς το μέσο στο οποίο εργάζεται ο δημοσιογράφος. Επίσης, εάν η συνέντευξη δημοσιευθεί κάπου στο διαδίκτυο, κοινοποίηστε την και στα κοινωνικά σας δίκτυα αλλά και σε κάποιο σημείο της ιστοσελίδας σας. Το κοινό σας θέλει να μαθαίνει για εσάς και το προϊόν σας και η συνέντευξη είναι μια καλή ευκαιρία για να επικοινωνήσετε μαζί τους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr