NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Intelistyle: Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της μόδας και του στυλ [Συνέντευξη]

Intelistyle: Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της μόδας και του στυλ [Συνέντευξη]

Ο Κώστας Κουκοράβας, founder και CEO της Intelistyle, μιλάει στο epixeiro.gr για το πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή στυλιστικών προτάσεων και στη δημιουργία ενός «Spotify της μόδας», με αφορμή και την πρόσφατη επένδυση 600.000 δολαρίων​ στην εταιρεία, στην οποία συμμετείχε η Metavallon VC ως κύριος επενδυτής.

Μιλήστε μας για την Intelistyle και το αντικείμενο εργασιών της εταιρείας σας. Πως προέκυψε η ιδέα και η ενασχόληση με τον χώρο της μόδας;

Πολύ συχνά, πήγαινα για ψώνια για να ανακαλύψω, επιστρέφοντας σπίτι, ότι ενώ το πουκάμισο που αγόρασα φαινόταν υπέροχο, δεν είχα τίποτα να το ταιριάξω. Αυτό σήμαινε είτε επιστροφή, δηλαδή αυξημένο κόστος για τους εμπόρους ή, ακόμη χειρότερα, να μείνει στην ντουλάπα μου μαζεύοντας σκόνη.

Κατά μέσο όρο, περίπου ένα στα τρία αντικείμενα σε μια ντουλάπα μένουν αφόρετα, με αποτέλεσμα μια μνημειώδης σπατάλη. Έτσι, άρχισα να σκέφτομαι ότι πρέπει να υπάρξει κάτι καλύτερο γύρω από αυτό. Σύντομα ανακάλυψα ότι δεν ήμουν ο μόνος που σκεφτόταν έτσι. Οι έρευνες δείχνουν ότι ένας στους δύο ενήλικες αναζητά έμπνευση για το πώς να χρησιμοποιήσει ή να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα του και η ιδέα δωρεάν προσωπικών στυλιστικών συμβουλών με το πάτημα ενός κουμπιού ήταν κάτι που πραγματικά μου άρεσε.

Πώς ακριβώς μπορεί η τεχνολογία της Intelistyle να βοηθήσει τα καταστήματα του είδους αλλά και τον χρήστη/πελάτη;

Η τεχνολογία μας επιτρέπει στους λιανεμπόρους να ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός εκ των δύο ατόμων που αναζητούν στυλιστικές συμβουλές. Επί του παρόντος, οι έμποροι στηρίζονται στην ομάδα πωλήσεών τους για να παρέχουν προτάσεις. Αυτό κοστίζει περίπου 1,50 λίρα Αγγλίας [σ.σ.: περισσότερο από 1,50 ευρώ] ανά πρόταση, για κάθε προϊόν στο απόθεμά τους.

Μόλις το προϊόν εξαντληθεί, η πρόταση πρέπει να δημιουργηθεί ξανά, χειροκίνητα. Με τις συλλογές να επικαιροποιούνται ολοένα και συχνότερα, το κόστος ανεβαίνει. Από την άλλη, κάθε πελάτης έχει διαφορετικές ανάγκες, αυξάνοντας εκθετικά το κόστος για την παραγωγή αυτών των προτάσεων.

Η δική μας τεχνολογία επιτρέπει στους εμπόρους να αναβαθμίσουν αυτή τη διαδικασία με ένα πολύ χαμηλότερο κόστος, παρέχοντας στυλιστικές συμβουλές για κάθε προϊόν του αποθέματός τους και τον τύπο, τα χρώματα και το προσωπικό στυλ κάθε πελάτη τους.

Η εφαρμογή σας κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρει τις προτάσεις της. Γενικότερα, ποιος θεωρείτε πως θα είναι ο ρόλος που θα παίξει στο άμεσο μέλλον το AI;

Η τεχνητή νοημοσύνη ήδη κάνει «disrupt» στις περισσότερες βιομηχανίες. Όπως η βιομηχανική επανάσταση «διατάραξε» τις αγορές που βασίζονταν στις χειρωνακτικές εργασίες, το AI θα κάνει «disrupt» στις αγορές εργασίας που βασίζονται στους «εργάτες γνώσης». Έχει τη δυνατότητα να αυτοματοποιήσει τόσο συνηθισμένες όσο και απίστευτα πολύπλοκες εργασίες γραφείου.

Από την άλλη όμως, αν μελετήσουμε προσεκτικά αυτό που το Α.Ι. κάνει πραγματικά καλά στις μέρες μας, τότε αυτό είναι η αναγνώριση μοτίβων, είτε αυτή είναι σε εικόνες, σε κείμενο ή σε αριθμούς.

Δεν νομίζω ότι θα αντικαταστήσει σύντομα την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Σίγουρα θα αλλάξει τη δυναμική της βιομηχανίας και θα δημιουργήσει μια αυξανόμενη ζήτηση για δημιουργικά άτομα και για τις ικανότητες τους.

intelistyle_founders.jpg?mtime=20190113153914#asset:109729Οι ιδρυτές της Intelistyle, Μιχάλης Μιχελής και Κώστας Κουκοράβας

Δώστε μας μια εικόνα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο διεθνώς όσο και στην χώρα μας. Ποιες είναι οι ευκαιρίες που προσφέρει στις επιχειρήσεις;

Τα εμπόδια για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχουν μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια. Υπάρχουν αμέτρητες πλατφόρμες που επιτρέπουν στους λιανεμπόρους να πωλούν διαδικτυακά, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Από τη μία πλευρά, αυτό παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες για λιανεμπόρους συμβατικού τύπου (με φυσικά καταστήματα) που έχουν δει τις πωλήσεις τους να πέφτουν τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη, η παγκόσμια φύση του ηλεκτρονικού εμπορίου σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός είναι εντονότερος και πως οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν έναν τρόπο να μειώσουν τον θόρυβο και να να γινουν ελκυστικές στους καταναλωτές.

Με την αύξηση του κόστους για το «acquisition», είναι σημαντικό οι λιανέμποροι να διατηρούν τους πελάτες τους. Το 94% των λιανεμπόρων πιστεύει ότι η απάντηση σε αυτό είναι η εξατομίκευση. Το να προσφέρεις μια πραγματικά εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, ακριβώς όπως εκείνη που δέχεται κάποιος όταν πηγαίνει στο μαγαζί της γειτονιάς του, είναι μια μεγάλη ευκαιρία και πρόκληση ταυτόχρονα.

Διαθέτοντας κέντρο τεχνολογίας και στην Αθήνα,ποια η άποψη σας για το ταλέντο και την κατάρτιση που υπάρχει στην χώρα μας, όσον αφορά στις νέες τεχνολογίες και στην στελέχωση μιας εταιρείας όπως η Intelistyle

Βλέπουμε έντονη ζήτηση για ταλέντα γύρω από το machine learning και διαπιστώνουμε ότι αυτό αποτελεί έναν δύσκολο ρόλο για πρόσληψη, σε όλο τον κόσμο. Η Ελλάδα έχει πολυάριθμους ανθρώπους με ισχυρό μαθηματικό υπόβαθρο, που είναι η βάση του machine learning. Θα θέλαμε να δούμε τα ελληνικά πανεπιστήμια να χρησιμοποιούν αυτές τις δεξιότητες και να προσφέρουν εστιασμένα προγράμματα γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό θα ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για «εκμετάλλευση» της τάσης που υπάρχει γύρω από το Α.Ι. και για προσέλκυση νέων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών στη χώρα.

Αφιερώσαμε ένα διάστημα στο ελληνικό οικοσύστημα των startups το καλοκαίρι του 2018 και εντυπωσιάστηκα από το πάθος και την αποφασιστικότητα των ανθρώπων του χώρου. Ήταν πραγματικά μια ανάσα και ελπίδα για το μέλλον.

Βλέπουμε πως η προσωποποίηση παίζει πλέον σημαντικό ρόλο στις διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες. Θα λέγατε πως πρέπει να υπάρχουν όρια σε αυτό, όσον αφορά στην ιδιωτικότητα και στην προστασία προσωπικών δεδομένων;

Θα έλεγα ότι ως κοινωνία πρέπει να «αγκαλιάσουμε» την εξατομίκευση, καθώς μας επιτρέπει να διαχειριστούμε και να εστιάσουμε πολύ καλύτερα την προσοχή μας. Όλοι μισούν τις άσχετες διαφημίσεις, αλλά βλέποντας μια διαφήμιση για μια συναυλία που είναι σχετική με εμένα, μπορεί να μην μου φανεί τόσο ενοχλητική.

Αυτό που είναι σημαντικό, ωστόσο, είναι οι χρήστες να έχουν πλήρη γνώση και έλεγχο των δεδομένων που δίνουν και του πώς αυτά χρησιμοποιούνται. Αυτό που είναι ακόμη πιο σημαντικό είναι τα δεδομένα τους να μην πωλούνται χωρίς να το γνωρίζουν. Τέλος, οι εταιρείες να εφαρμόζουν τους απαραίτητους ελέγχους για να διασφαλίζουν ότι τα δεδομένα αποθηκεύονται με ασφάλεια. Ο συνδυασμός νέων επιχειρηματικών μοντέλων, η νομοθεσία καθώς και οι τεχνολογικές εξελίξεις στην κρυπτογράφηση και το blockchain θα βοηθήσουν σε αυτό.

Υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός ατόμων, τόσο εντός όσο και εκτός της τεχνολογικής κοινότητας, που ενδιαφέρονται βαθιά για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, γεγονός που με κάνει σίγουρο ότι θα δούμε σύντομα αποτελεσματικές καινοτόμες λύσεις σε αυτόν τον κλάδο.

Μιλήστε μας για την πρόσφατη επένδυση 600.000 δολαρίων, στην οποία συμμετείχε η Metavallon VC ως κύριος επενδυτής. Πως θα αξιοποιηθεί το συγκεκριμένο κεφάλαιο;

Η χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί κατά κύριο λόγο για να εδραιωθεί η Intelistyle ως ο κυρίαρχος προορισμός για έξυπνο styling μόδας, να αναπτυχθεί ταχύτερα στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς και να αναπτυχθεί περαιτέρω η τεχνολογία μας, μέσω των κέντρων ανάπτυξής στο Λονδίνο και στην Αθήνα.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια και οι άμεσοι στόχοι για την Intelistyle;

Το όραμά μας είναι να κάνουμε «disrupt» στην εμπειρία λιανικής σε όλο τον κόσμο και να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ανακαλύπτουν τη μόδα, μέσω της χρήσης του AI. Προβλέπουμε μια εμπειρία αγορών όπου ο προσωπικός στυλίστας τεχνητής νοημοσύνης σας γνωρίζει πραγματικά, ενεργεί πάντα προς το συμφέρον σας και είναι εκεί για να σας υποστηρίξει κατά τη διάρκεια των αγορών αλλά και μετά από αυτές.

Πιστεύουμε ότι η εξυπηρέτηση πελατών (δηλ. το styling) για τα ρούχα μπορεί να είναι μια δια βίου υπηρεσία προστιθέμενης αξίας που εκτείνεται πέρα από τις συναλλαγές που βλέπουμε στον σημερινό κόσμο του λιανικού εμπορίου. Στόχος μας είναι να εξατομικεύσουμε ολόκληρη την εμπειρία ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργώντας ένα «Spotify of Fashion» - μια υπηρεσία που συνδυάζει άψογα τις νέες τάσεις styling με τη μοναδική προσωπικότητα, τα προσωπικά χαρακτηριστικά και τις εργασίες για κάθε περίσταση.

Θα συνεχίσουμε να διερευνούμε πώς μπορούμε να «θολώσουμε» τα όρια μεταξύ του offline και του online κόσμου και να μειώσουμε την «τριβή» στις επιλογές του πελάτη για το στυλ και τις αγορές. Οι πελάτες μας θα μπορούν να παίρνουν το «προφίλ μόδας» μαζί τους, online ή σε διάφορους εμπόρους λιανικής, και να λαμβάνουν άμεσα μια εξατομικευμένη εμπειρία εντός του καταστήματος ή ακόμη και στο σπίτι τους, συνδυάζοντας απρόσκοπτα τον φυσικό και τον διαδικτυακό κόσμο.  


«Είμαστε ενθουσιασμένοι με την επένδυση και την συνεργασία μας με την ομάδα της Intelistyle καθώς χτίζουν το όραμα και το προϊόν τους στην γρήγορα αναπτυσσόμενη και μεταλλασσόμενη αγορά της μόδας. Η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης μόλις αρχίζει -  είναι μια τεχνολογία που θα αλλάξει παραδοσιακούς κλάδους της οικονομίας και θα έχει σημαντικό αντίκτυπο τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στην κοινωνία μας γενικότερα. Σχετικά με την τεχνολογία της Intelistyle, σύμφωνα με το 94% των καταστημάτων/sites, η “προσωποποίηση" αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας. Βλέπουμε την Intelistyle να ηγείται στην προσφορά μιας τέτοιας προσωποποιημένης, παραγωγικής καταναλωτικής εμπειρίας. Με την επένδυση της Metavallon VC, η εταιρεία θα επιταχύνει την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας της και την παγκόσμια επέκτασή της», δήλωσε ο Γιώργος Μούσμουλας, Partner της Metavallon VC.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr