NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

One & Olive: Η παράδοση στην ελαιοπαραγωγή συναντά την καινοτομία [Συνέντευξη]

One & Olive: Η παράδοση στην ελαιοπαραγωγή συναντά την καινοτομία [Συνέντευξη]

Το ελαιόλαδο One & Olive έχει «πίσω» του μια ιστορία 120 ετών και 5 γενεών. Σήμερα, παράγεται με μια καινοτόμο μέθοδο, η οποία «αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των ελαιοτριβείων». Ο Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, co-founder και strategy manager της One & Olive, μιλάει στο epixeiro.gr.

Κληρονομήσατε μια παράδοση που κρατάει από το 1896. Μιλήστε μας για αυτήν και για το πως κατάφερε να έχει τόσο μεγάλη διάρκεια στον χρόνο.

Η παράδοση, η αγάπη και το μεράκι για την παραγωγή ελαιόλαδου στην οικογένεια του One & Olive ξεκίνησε πέντε γενιές πίσω, με το πρώτο ελαιοτριβείο της οικογένειάς μας, αλλά και της περιοχής, να ιδρύεται το 1986. Λόγω των αναγκών, κατασκευάστηκε από τον παπά της περιοχής (Μάνεσι-Τρίκορφο Μεσσηνίας), τον παπά Αποστόλη Αναγνωστόπουλο και την οικογένεια του.

Από τότε, η μεσσηνιακή ύπαιθρος, το ελαιοτριβείο και η παραγωγή ελαιολάδου ήταν οικογενειακή υπόθεση και έγινε το βασικό κομμάτι της καθημερινότητας που ανέθρεψε γενιές ολόκληρες. Για εμάς δεν ήταν μόνο βιοποριστικό ζήτημα, ήταν τρόπος ζωής. Από γενιά σε γενιά, εκτός από την αγάπη και το μεράκι μας για το ελαιόλαδο, κληρονομήσαμε και έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, λειτουργώντας πάντα με γνώμονα την εξέλιξη και την καινοτομία. Η κάθε γενιά είχε κάτι καινούργιο να προσφέρει στην επόμενη.

Φτάσαμε στο σήμερα να λειτουργούμε δύο καινοτόμες μονάδες παραγωγής ελαιολάδου, μία μονάδα τυποποίησης και το brand One & Olive, ένα πολυβραβευμένο premium εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο με μοναδικά αρώματα.

Ποια είναι λοιπόν η σειρά προϊόντων που προσφέρετε σήμερα;

Έχουμε δημιουργήσει τη σειρά προϊόντων με έμπνευση από τη μία και μοναδική μας αγάπη, την ελιά. Σήμερα μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προϊόντα premium ελαιολάδου για κάθε ανάγκη του πελάτη ή επιχείρησης, με πρόσφατες προσθήκες τη συσκευασία των 100ml ως συσκευασία δώρου και για χώρους εστίασης, αλλά και δύο προϊόντα καλαμών ελιάς με δύο συνταγές, παραδοσιακή και πικάντικη. 

Το branding μας χαρακτηρίζεται από το λευκό και πράσινο χρώμα, από τα χρώματα της ελληνικής υπαίθρου. Στο μπουκάλι φιγουράρει ένας άνθρωπος, με έμπνευση από την κυκλαδική τέχνη, όπου το λάδι σαν προϊόν προσφοράς παράγεται μέσα από τον μόχθο και το πάθος των ανθρώπων, των παραγωγών και της οικογένειάς. Η φιγούρα αυτή εμφανίζεται με σταυρωμένα χέρια, σε σχήμα αγκαλιάς, με αίσθηση βαθιας πληρότητας. Γυρίζοντας το μπουκάλι στο πλάι, η φιγούρα αυτή γράφει «ONE», γιατί μία μόνο σταγόνα αρκεί για να γευτείς τον ήλιο, τη θάλασσα, τα αρώματα της γης. 

Η φιάλη η ίδια διασφαλίζει την άρτια ποιότητα του ελαιολάδου, για τη διατήρηση των πλούσιων και σπανίων αρωμάτων. 

oneolive_interview2.jpg?mtime=20190118204949#asset:110510

Ποια θα λέγατε πως είναι τα χαρακτηριστικά και οι καινοτομίες που κάνουν τη δική σας παραγωγή - και κατ' επέκταση τα προϊόντα σας - να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;

Από το 1896 η εξέλιξή μας ήταν συνεχής μέχρι τα τελευταία χρόνια, όπου μετά από έρευνα και ανάπτυξη καταφέραμε να αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε πρώτοι στον κόσμο μια καινοτόμο μέθοδο παραγωγής ελαιολάδου.

Αυτή έρχεται να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας των ελαιοτριβείων. Μας επιτρέπει να ελαχιστοποιήσουμε τους χρόνους επεξεργασίας κατά 80% και προσφέρει ακρίβεια και ελεγχόμενα στάδια παραγωγής, σε σχέση με την προηγούμενη μέθοδο.

Η βασική διαφορά που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές είναι ότι η οξύτητα και μόνο δεν καθορίζει ένα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Δηλαδή, η οξύτητα του θα πρέπει να είναι μέχρι 0,8, αλλά παράλληλα να είναι και οργανοληπτικά άρτιο, κάτι που πολλές φορές περιφρονείται. Ένα premium εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο έχει ιδιαίτερο οργανοληπτικό προφίλ, όπως αρώματα και γεύση. Χαρακτηρίζεται παρόμοια με ένα κρασί ή κάποιο ουίσκι.

Το One & Olive, λόγω της καινοτόμου μεθόδου παραγωγής αλλά και λόγω της βιοποικιλότητας της περιοχής, παρουσιάζει ιδιαίτερα και σπάνια οργανοληπτικά χαρακτηριστικά για την κορωνέικη ποικιλία παγκοσμίως. 

oneolive_interview3.jpg?mtime=20190118205146#asset:110512

Που μπορεί κάποιος να βρει τα προϊόντα σας και σε ποιες χώρες εξάγονται; Ποια η στρατηγική σας επί του θέματος;

Το One & Olive βρίσκεται σε επιλεγμένα καταστήματα στην Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς και στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, σε φυσικά καταστήματα, με ιδιαίτερη έμφαση στη Γερμανία και τη Νορβηγία. Επίσης, ολοκληρώνονται τα επόμενα βήματα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, με επόμενο σταθμό την Βραζιλία. 

Καθώς βρισκόμαστε στην εποχή του e-commerce, έχουμε συνάψει στρατηγικές συνεργασίες, όπως με το Yoleni’s Greek Gastronomy Center, που έχει αναλάβει την ηλεκτρονική διάθεσή όλων των προϊόντων μας.

Ποιες είναι οι προδιαγραφές για να χαρακτηριστεί ένα ελαιόλαδο ως «εξαιρετικά παρθένο» και ποιες οι διαφορές από το «παρθένο», το απλό ελαιόλαδο και το βιολογικό;

Το παρθένο ελαιόλαδο είναι μια κατηγορία ελαιολάδου που είναι στα όρια οξύτητας από 0,8 μέχρι 2,0 και συχνά έχει ορισμένα οργανοληπτικά ελαττώματα. Tο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο θα πρέπει να έχει οξύτητα μέχρι 0,8 και να εμφανίζει ένα άρτιο οργανοληπτικά προφίλ, δίχως ελαττώματα. Το βιολογικό έχει καλλιεργηθεί, παραχθεί και μεταφερθεί με συγκεκριμένες προδιαγραφές για τον περιορισμό έκθεσης σε χρήση χημικών ή άλλων ανόργανων λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων κλπ. Και σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, ένα ελαιόλαδο σπάνια είναι απόλυτα βιολογικό καθώς επηρεάζεται από το μικροκλίμα, τις γειτονικές καλλιέργειες και τα υπόγεια ύδατα. 

Πόσο από το ελαιόλαδο που παράγεται στην χώρα μας τυποποιείται, που καταλήγει το υπόλοιπο και τι συμβαίνει με το «χύμα» λάδι; Θα πρέπει ο κόσμος να το αποφεύγει;

Το μεγαλύτερο ποσοστό ελαιολάδου που παράγεται στη χώρα μας διακινείται χύμα, ενώ περίπου 15-20% τυποποιείται. Το μεγαλύτερο ποσοστό χύμα ελαιολάδου εξάγεται στο εξωτερικό για την πρόσμιξη του με άλλα ελαιόλαδα και την τροποποίησή του με brand άλλης χώρας, όπως της Ιταλίας ή της Ισπανίας. 

Αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής είναι ότι με το χύμα ελαιόλαδο δεν διασφαλίζεται η ποιότητα. Η κουλτούρα του Έλληνα καταναλωτή στρέφεται προς το χύμα, όχι μόνο για το ελαιόλαδο, καθώς οι περισσότεροι προέρχονται από περιοχές με παραγωγή ή έχουν κάποιον στον περίγυρό που προέρχεται από ελαιοκομική περιοχή. 

Ποιος θα λέγατε πως είναι ο ρόλος του branding και του marketing στην παρουσίαση και προώθηση ενός προϊόντος αγροδιατροφής;

To branding επιτρέπει την αναγνωρισιμότητα και την διασφάλιση της ποιότητας του προϊόντος στους καταναλωτές. Παράλληλα, προσφέρει μια ταυτότητα για την αυθεντικότητα και την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και κατεξοχήν του ελαιολάδου. 

Έχοντας branding για τα αγροτικά προϊόντα, θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε όλο και περισσότερο την τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα, όπου η Ελλάδα έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης. 

Η κληρονομιά μας, καθώς και οι ιστορίες του τόπου μας, μπορούν να πάρουν σχήμα και λόγο, με έμπνευση τα χρώματα της ελληνικής φύσης, και να μεταφραστούν με όρους design και marketing για να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο. 

oneolive_interview5.jpg?mtime=20190118205419#asset:110515

Υπάρχουν σήμερα επιχειρηματικές ευκαιρίες στην πρωτογενή παραγωγή της χώρας; Ποια είναι τα κίνητρα και η ενδεχόμενη υποστήριξη που παρέχεται από την πολιτεία για την ενίσχυση προσπαθειών όπως η δική σας;

Τα τελευταία χρόνια, το επιχειρείν στην Ελλάδα έχει παρουσιάσει μεγάλα εμπόδια με αυξημένες υποχρεώσεις, ενώ και ο αγροτικός τομέας και οι παραγωγοί έχουν επιβαρυνθεί. Ωστόσο, υπάρχουν εργαλεία για νέους αγρότες, ομάδες παραγωγών και νέες επιχειρήσεις για υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων και βελτιστοποίηση της παραγωγής. Οι δικές μας ενέργειες έγιναν με κόπο χρόνων και ίδια κεφάλαια. Έχουμε λάβει υποστήριξη από ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία πολλές φορές είναι δεσμευτικά για μία ταχέως εξελισσόμενη επιχείρηση που αλλάζει και αναπτύσσεται διαρκώς. 

Το σημαντικότερο είναι η υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα με προδιαγραφές και στρατηγική, ούτως ώστε αποκτήσει brand name ταυτόσημο με την υψηλή ποιότητα. Σημαντική θα ήταν η υποστήριξη νέων επιχειρήσεων που παρουσιάζουν εξαγωγικές δραστηριότητες με ενημέρωση και υποστήριξή για τις διαδικασίες, τα κόστη, αλλά και τα πιστοποιητικά που είναι απαραίτητα για κάθε ενδιαφερόμενη χώρα. 

oneolive_interview4.jpg?mtime=20190118205250#asset:110513

Η άποψη σας για τον αγροτουρισμό; Υπάρχουν ίσως παρόμοια προγράμματα που προσφέρονται στην περιοχή σας;

Ο τουρισμός αλλάζει, τα ποσοστά που ταξιδεύουν ψάχνοντας γευστικές εμπειρίες αυξάνονται και ο μέσος όρος ηλικίας αυτών που επισκέπτεται τη χώρα μας και επιλέγει τον αγροτουρισμό μειώνεται. Τα τελευταία χρόνια στη Μεσσηνία αναπτύσσονται τουριστικές επιχειρήσεις με περιηγήσεις σε οινοποιεία, γευσιγνωσία ελαιολάδου, συγκομιδή προϊόντων με αυξητικές τάσεις. Αυτό παράλληλα βοηθά στην βελτίωση της ταυτότητας των ελληνικών προϊόντων. 

Η ανερχόμενη τάση στη νέα γενιά τουριστών είναι η αναζήτηση παρθένων προορισμών που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα υπηρεσιών αλλά και αυθεντικές εμπειρίες. 

Οι επόμενο στόχοι σας; Τα θα θέλατε να έχει επιτύχει το brand One & Olive μέσα στην επόμενη πενταετία;

Οι στόχοι για το One & Olive είναι, μέσω συγκεκριμένων στρατηγικών συνεργασιών και τοποθετήσεων στις αγορές του εξωτερικού, να αναπτυχθεί αλλά και να μεγαλώσει η οικογένεια των προϊόντων. 

Με αρχή την αγάπη μας για το ελαιόλαδο, θέλουμε να μεταφέρουμε την αγάπη μας για την ελληνική ύπαιθρο με αυθεντικά προϊόντα του τόπου μας, πάντα με γνώμονα την υψηλή ποιότητα και την καινοτομία.

Μέσα στην επόμενη πενταετία σκοπεύουμε να επενδύσουμε στον χώρο του τουρισμού, για να δώσουμε αυθεντική αίσθηση φιλοξενίας και σύνδεση με την ελληνική φύση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr