NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Τρισδιάστατη εκτύπωση κοσμημάτων: «Διαταράσσοντας» μια αγορά 292 δις ευρώ

Τρισδιάστατη εκτύπωση κοσμημάτων: «Διαταράσσοντας» μια αγορά 292 δις ευρώ

Ο Περικλής Γαλανάκης, co-founder της εταιρείας B3D, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τον τομέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης και μας εξηγεί τις εφαρμογές που μπορεί να έχει η συγκεκριμένη τεχνολογία, αναλύοντας και το κενό που έρχεται να καλύψει το project mojools, που δεν είναι άλλο από εκείνο της έλλειψης εξατομικευμένων κοσμημάτων. Όλα αυτά, μετά και τη διάκριση με την πρώτη θέση στο πρόσφατο Retech Innovation Challenge.

Μιλήστε μας για την B3D, για το αντικείμενο εργασιών της και για το πώς προέκυψε η δημιουργία της. Υπήρξε κάποιο «κενό» στην αγορά που θελήσατε να καλύψετε ή κάποια προηγούμενη εμπειρία με τον χώρο;

Η B3D ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2014 και τότε δεν γνωρίζαμε καν το πώς δουλεύουν οι 3D εκτυπωτές. Πιστεύαμε όμως στις δυνατότητες της τεχνολογίας και στο ότι θα έφερνε κάποια στιγμή επανάσταση σε πολλές βιομηχανίες. Αποφασίσαμε λοιπόν να «επενδύσουμε», σε χρήματα και χρόνο, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις μας.

Στο ξεκίνημα σκανάραμε πρόσωπα στο The Mall Athens και καινοτομούσαμε για τα ελληνικά δεδομένα, δημιουργώντας ανθρώπινα 3D ομοιώματα σε μικρή κλίμακα. Παράλληλα, ο κύριος στόχος μας, τα πρώτα χρόνια λειτουργίας, ήταν να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την εταιρεία ως «σχολείο γενικής παιδείας», μελετώντας τις τεχνολογίες του 3D printing, scanning και design αλλά και τις εφαρμογές τους σε όσο το δυνατόν περισσότερες βιομηχανίες, με σκοπό να καταλήξουμε κάποια στιγμή σε κάτι που θα έφερνε «επανάσταση» σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό καταφέραμε μετά από σχεδόν πέντε χρόνια και πολλές αλλαγές στο σχήμα της ομάδας. Ο μοναδικός που βρίσκεται στη σύνθεσή της από την πρώτη μέρα μέχρι σήμερα είμαι εγώ, ενώ τους τελευταίους 20 μήνες τρέχουμε μαζί με τον νυν συνέταιρό μου στην B3D, τον Κυριάκο Αγιαννίδη, το side project μας, τη mojools.

Το πρόβλημα που λύνει η mojools είναι αυτό της έλλειψης εξατομικευμένων κοσμημάτων. Η κοσμηματοποιία σήμερα αποτελεί μία αγορά περίπου 292 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως ανά τον κόσμο. Η ομάδα μας έχει αναπτύξει κάποιους πατενταρισμένους μηχανισμούς, οι οποίοι εγκιβωτίζονται σε όλα τα είδη κοσμήματος, όπως δαχτυλίδια, βραχιόλια, σκουλαρίκια και μενταγιόν και δίνουν τη δυνατότητα στον τελικό χρήστη να δημιουργεί, σε καθημερινή βάση, τα δικά του, προσωποποιημένα κοσμήματα, χωρίς να απαιτείται από τον ίδιο κάποια σχεδιαστική ή τεχνική γνώση.

Με λίγα λόγια, φέρνουμε καθημερινά τον καταναλωτή στη θέση του σχεδιαστή, μεταφέροντας όλες τις δυνατότητες και την πρόοδο της τεχνολογίας στη βιομηχανία του κοσμήματος, από την πλευρά των κατασκευαστών στην πλευρά των καταναλωτών.

Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρετε σήμερα και γιατί κάποιος να επιλέξει την εταιρεία και τα καταστήματα σας; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, σε σύγκριση και με την αγορά που υπάρχει στην Ελλάδα;

Το βασικό μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι ότι δεν προσφέρουμε απλά υπηρεσίες 3D εκτύπωσης. Προσφέρουμε ολοκληρωμένα concepts, κάτι που σημαίνει ότι σε αρκετά projects ξεκινάμε την επικοινωνία από τις δημιουργικές προτάσεις και καταλήγουμε σε ένα custom προϊόν το οποίο έχουμε φέρει από τη σφαίρα της φαντασίας στον πραγματικό κόσμο, με ένα ποιοτικό αποτέλεσμα που αφήνει όλες τις πλευρές ενθουσιασμένες.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουμε καταφέρει, σε αυτά τα πέντε χρόνια παρουσίας μας στον χώρο, να συνάψουμε συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες, οργανισμούς, καλλιτέχνες, ερευνητές, αθλητικές ομάδες και πολλούς ακόμη αξιόλογους συνεργάτες.

b3d_galanakis2.jpg?mtime=20190224125519#asset:115151

Τι μπορεί να κάνει κάποιος με το 3D printing, ποιες είναι οι εφαρμογές του; Στα δικά σας καταστήματα, ποιο είναι το πιο απλό και ποιο το πιο σύνθετο πράγμα που μπορεί να φτιάξει ο πελάτης και σε τι επίπεδα κινούνται τα κόστη.

Οι εφαρμογές του 3D printing είναι απεριόριστες. Εκτυπώνονται πράγματα από απλά αντικείμενα ή διακοσμητικά για το σπίτι μέχρι και το ίδιο το σπίτι. Από κοσμήματα μέχρι προσθετικά μέλη και από φάρμακα μέχρι ρομπότ. Πολύ απλά, η φαντασία σε αυτή την τεχνολογία επιβεβαιώνει ότι το «sky is not the limit» είναι μια πραγματικότητα. Τα κόστη ποικίλουν βάσει των αναγκών των καταναλωτών. Για παράδειγμα, ένα 3D εκτυπωμένο στυλό στο οποίο αναγράφεται το όνομά σου κοστίζει 8 ευρώ, ενώ ένα έργο τέχνης θα μπορούσε να φτάσει να πωλείται αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Σε τι επίπεδο βρίσκεται σήμερα η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης; Είναι εύκολο για κάποιον αρχάριο να πάρει έναν εκτυπωτή και να αρχίσει να τυπώνει; Μιλήστε μας και για την τεχνολογία που χρησιμοποιείτε και διαθέτετε κι εσείς, στα δικά σας καταστήματα.

Η τεχνολογία είναι πολύ πιο εύκολη στην χρήση σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, ενώ και τα κόστη έχουν πέσει σε σημαντικό βαθμό. Επίσης, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βρει κάποιος πληροφορίες και να βοηθηθεί στο ξεκίνημά του. Οπότε, δεν θα έλεγα ότι θα πρέπει να φοβηθεί όποιος ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο χώρο.

Εμείς ασχολούμαστε κυρίως με τις τεχνολογίες FDM, SLA και DLP/LCD. Αυτές δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας μοντέλων από σχετικά χαμηλές μέχρι πολύ υψηλές αναλύσεις, ενώ τις περισσότερες φορές κάνουμε συνδυαστικά χρήση του 3D design και του 3D scanning.

Ποιες θα λέγατε πως είναι οι σημαντικότερες βιομηχανικές χρήσεις του 3D printing στις μέρες μας; Υπάρχουν κάποιοι κλάδοι που μπορούν να επωφεληθούν περαιτέρω από αυτή τη διαδικασία; Επίσης, υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες στον συγκεκριμένο χώρο;

Το 3d printing έχει βρει τον ρόλο του στον χώρο της αεροναυπηγικής, της αυτοκινητοβιομηχανίας, της κατασκευαστικής, της ιατρικής, της εκπαίδευσης, της τέχνης και της διακόσμησης, της μόδας και πολλών άλλων ακόμα. Όλοι αυτοί οι κλάδοι θα μπορούσαν να επωφεληθούν μέσω του 3D printing, αρκεί να το εντάξουν με σωστό τρόπο στις εσωτερικές τους διαδικασίες.

Επιχειρηματικές ευκαιρίες φυσικά και υπάρχουν, από τη στιγμή που εσύ ο ίδιος έχεις τη δυνατότητα, πολλές φορές, είτε να δημιουργήσεις ένα δικό σου προϊόν ή να αλλάξεις προς το καλύτερο τον τρόπο με τον οποίο παράγεται σήμερα κάτι.

Γενικότερα, θα λέγατε πως είναι εύκολο για κάποιον να ασχοληθεί σήμερα με την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, ειδικά με κάτι καινοτόμο, όπως το 3D printing; Ποιες οι συμβουλές σας προς νέους startuppers;

Εμείς ως εταιρεία έχουμε περάσει από πολύ δύσκολες καταστάσεις στο παρελθόν μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μια σχετική αναγνωρισιμότητα από πελάτες και συνεργάτες.

Παρόλα αυτά, αν στόχος κάποιου είναι όχι απλά να ανοίξει μια επιχείρηση που θα προσφέρει υπηρεσίες τρισδιάστατης εκτύπωσης αλλά καθετοποιημένες και custom λύσεις στις ανάγκες των πελατών, τότε ναι, θα πρότεινα σε νέους startuppers να προχωρήσουν και να κάνουν το επόμενο βήμα.

Επίσης, καλό θα ήταν να μη μείνουν απλά στην παροχή υπηρεσιών ή την πώληση προϊόντων αλλά να ψάξουν σε επίπεδο RnD για το τι θα μπορούσαν οι ίδιοι να δημιουργήσουν για να καινοτομήσουν σε κάποιον κλάδο. Η ίδια η τεχνολογία προσφέρει όλα τα απαραίτητα εφόδια για έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, αρκεί να υπάρχει όραμα, δημιουργικότητα και αφοσίωση στον στόχο που έχει θέσει η ομάδα.

b3d_galanakis3.jpg?mtime=20190224125551#asset:115152

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μέλλον του 3D printing; Ποιες είναι οι εφαρμογές που θα δούμε στα επόμενα χρόνια και που θα επηρεάσουν ενδεχομένως την καθημερινότητα μας;

Το μέλλον του 3D printing είναι τεράστιο. Τα επόμενα χρόνια, η τεχνολογία θα μπει στα σχολεία και στη συνέχεια ακόμα και στα σπίτια μας. Μέσω της τρισδιάστατης εκτύπωσης, οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν πολύ ευκολότερα έννοιες, μιας και η βιωματική μάθηση δημιουργεί εικόνες που αποτυπώνονται εύκολα και γρήγορα, τόσο από μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες όσο και από όλους τους υπόλοιπους.

Πέραν όμως της εκπαίδευσης, οι εφαρμογές είναι πολλές και ακουμπούν πολλούς κλάδους. Prototyping, ιατρική, κοσμηματοποιία, μοντελισμός, τέχνη, εταιρικά δώρα, βραβεία, μακέτες, αρχιτεκτονική, ανταλλακτικά, διαφήμιση, αυτοκινητοβιομηχανία, ναυτιλία, αεροναυπηγική, hobbies αλλά και πολλοί ακόμη, είναι οι κλάδοι εκείνοι στους οποίους το 3D printing θα δημιουργήσει νέες αξίες. Προσωπικά, τη συγκεκριμένη τεχνολογία την αποκαλώ «mother of new business» μιας και μέσω αυτής μπορούν να προκύψουν πολλά καινοτόμα προϊόντα.

Όσον αφορά στην εταιρεία σας, ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι και ποιο το πλάνο σας για την επόμενη πενταετία [σημειώνεται πως η εταιρεία κέρδισε το πρώτο βραβείο στο πρόσφατο ReTech Innovation Challenge της Lamda Development];

Οι στόχοι μας για την επόμενη πενταετία είναι ξεκάθαροι. Ο κύκλος της B3D αρχίζει να κλείνει σιγά σιγά και να δίνει τη θέση της στη mojools. Όλη η τεχνογνωσία και η εμπειρία που έχουμε αποκτήσει τα προηγούμενα χρόνια έχει ήδη αρχίσει να μεταφράζεται σε καινοτομία στην κοσμηματοποιία.

Έχουμε δημιουργήσει κάτι μοναδικό σε έναν χώρο με τεράστια δυναμική και θέλουμε να πάρουμε τη θέση που μας αξίζει στην παγκόσμια αγορά. Αναζητάμε σύναψη στρατηγικών συνεργασιών με δυνητικούς επενδυτές, την ολοκλήρωση και οργάνωση της ομάδας μας σε όλα τα επίπεδα και τέλος την είσοδό μας στην ελληνική αλλά και στις διεθνείς αγορές, όπως αυτή της Κίνας και της Αμερικής.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr