NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

8 tips για ένα εξαιρετικό εταιρικό λογότυπο (και γιατί δεν πρέπει να στο σχεδιάσω εγώ)

8 tips για ένα εξαιρετικό εταιρικό λογότυπο (και γιατί δεν πρέπει να στο σχεδιάσω εγώ)

Ας κάνουμε ένα πείραμα. Προσπάθησε να φέρεις στο μυαλό σου μερικά γνωστά brands. Μερικές μάρκες που ξέρεις, χρησιμοποιείς και βλέπεις γύρω σου κάθε μέρα. Τώρα σκέψου: όταν θυμήθηκες αυτά τα brands, τι ήταν αυτό που ήρθε σαν εικόνα στο μυαλό; Άσε με να μαντέψω. Πάω στοίχημα πως, κατά πάσα πιθανότητα, σκέφτηκες το λογότυπο (ή κάτι με αυτό).

Πώς λοιπόν θα καταφέρει η εταιρεία σου να φτιάξει ένα λογότυπο που όχι μόνο να ταιριάζει, να τονίζει και να «επεκτείνει» την ταυτότητα της, αλλά να «αποτυπώνεται» και στη μνήμη όλων εκείνων που θα το δουν, συνδυάζοντας το άμεσα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, με θετικό τρόπο;

Ποια χαρακτηριστικά, τελικά, πρέπει να έχει ένα logo;

1. Πρέπει να είναι απλό

Ένα logo πρέπει να είναι απλό. Ένα πολύπλοκο λογότυπο είναι δύσκολο να το θυμηθείς. Χρειάζεσαι κάτι που να είναι εύκολο και άμεσο, χωρίς να απαιτείται να το κοιτάζει κάποιος επί ώρα για να καταλάβει τι ακριβώς δείχνει (και στο τέλος να μην καταλήξει σε κάποιο συγκεκριμένο πόρισμα - ή ακόμη και σε κάποιο λάθος). Ο μινιμαλισμός πρέπει να είναι οδηγός σου.

Για παράδειγμα:

cosmoptical_0011_Wood-UFO-v2.jpg?mtime=20190225225256#asset:115316

2. Πρέπει να είναι πρωτότυπο

Υπάρχουν τόσα πολλά λογότυπα εκεί έξω και τόσα πολλά που αντιγράφουν το ένα το άλλο, που δείχνει αρκετά εύκολο να μπερδέψεις κάποια brands και επιχειρήσεις. Μπορείς να εμπνευστείς από κάτι, αλλά μην το αντιγράψεις. Κατά τον ίδιο τρόπο, κανείς δεν θα θυμάται κάτι τελείως κοινότυπο. Εμπνεύσου.

Για παράδειγμα:

jerk_0011_logo01.jpg?mtime=20190225225643#asset:115318

3. Πρέπει να είναι έξυπνο

Βρες τι είναι αυτό που κάνει την επιχείρηση σου να ξεχωρίζει, τι διαφορετικό υπάρχει στο προϊόν σου, τι διαφοροποιεί την ονομασία της. Προσπάθησε να τα συνδυάσεις όλα αυτά σε μια έξυπνη δημιουργία, που θα εκφράζει, με επιτυχημένο και ιδιαίτερο τρόπο, την ταυτότητα της εταιρείας σου.

Για παράδειγμα:

barafakas_0013_Layer-1.jpg?mtime=20190226194258#asset:115525

4. Πρέπει να είναι ευέλικτο

Ζούμε στην εποχή του διαδικτύου, των εφαρμογών, αλλά και στην εποχή του πρωτότυπου marketing και των έξυπνων διαφημίσεων. Το logo της εταιρείας σου πρέπει να προσαρμόζεται εύκολα και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε μέσο και όπου χρειαστεί. Παράλληλα, θα πρέπει να μπορεί να προσαρμοστεί και σε διαφορετικές εκδοχές (π.χ. για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν) αλλά και σε πολλαπλά μεγέθη.

5. Πρέπει να λέει μια ιστορία

Ακόμη και με μια δεύτερη ανάγνωση, το λογότυπο πρέπει να λέει μια ιστορία. Για παράδειγμα, αν ψάξει κάποιος την ιστορία των logos πολύ γνωστών εταιρειών, θα ανακαλύψει πως βασίζονται σε κάποια φιλοσοφία, κάποια κατεύθυνση, κάποια στόχευση, πάνω στην οποία κινείται η λειτουργία ολόκληρης της επιχείρησης.

Για παράδειγμα:

cagefree_0011_Vector-Smart-Object.jpg?mtime=20190225225427#asset:115317

6. Πρέπει να είναι κατάλληλο

Όχι με μια γενική έννοια (του τύπου «βρες το καλύτερο») αλλά με εκείνη που λέει πως το λογότυπο, αφού θα είναι εικόνα της εταιρείας σου, θα πρέπει να ταιριάζει και με αυτήν. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να είσαι κατασκευαστής παιχνιδιών και να έχεις ένα «super» σοβαρό κατάμαυρο λογότυπο που θυμίζει εταιρεία σμόκιν.

Για παράδειγμα:

VANGMAR_0005_06.jpg?mtime=20190225230025#asset:115320

7. Πρέπει να είναι διαχρονικό

Θα έχει το λογότυπο σου την ίδια επίδραση στο κοινό σε μερικά χρόνια; Θα έχει το ίδιο «βάρος», την ίδια απήχηση; Αν και αυτό βασίζεται και στο κατά πόσο θα το υποστηρίξεις μέσα στο πέρασμα των χρόνων, το λογότυπο θα πρέπει να έχει διαχρονικά στοιχεία. Θυμάσαι εκείνη την εταιρεία με τα αναψυκτικά που τη διακρίνει το κόκκινο χρώμα; Το λογότυπο της ήταν πάντα το ίδιο (σε αντίθεση με τη μεγάλη της ανταγωνίστρια, που το άλλαξε πάμπολλες φορές).

8. Πρέπει να φτιαχτεί από ειδικό

Πρέπει να αποδεχθούμε ότι δεν είμαστε όλοι designers (αν και θα θέλαμε). Ναι, μπορείς να φτιάξεις ένα λογότυπο με κάποιο από τα αυτοματοποιημένα λογισμικά που κυκλοφορούν. Ναι, μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου, να πάρεις μια γραμματοσειρά, 1-2 χρώματα, να τα ανακατέψεις και κάτι θα βγει. Θυμάμαι αυτό που είχε βγει όταν επιχείρησα κάτι τέτοιο, με ένα λογότυπο που δοκίμασα να φτιάξω. Όποιος το έβλεπε, μου έλεγε «έλα, δεν πειράζει, θα περάσει».

Αν παίρνεις την επιχείρηση σου στα σοβαρά, πρέπει να δεις σοβαρά και το συγκεκριμένο ζήτημα. Είναι θέμα σεβασμού, τόσο του εαυτού σου όσο και των πελατών σου. Γιατί, πολύ απλά, άλλο να παίζεις με προγράμματα και άλλο να επενδύεις στην εικόνα της εταιρείας σου.

Απευθύνσου σε έναν ειδικό, όπως η Σοφία Γεωργοπούλου. Ξέρει τι πρέπει να κάνει με το brand σου.

Μπορείς όμως να απευθυνθείς και σε εμένα. Πώς θα μάθω αν δεν πειραματιστώ;

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr