NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Το κλειδί για την επιτυχία είναι να φοράς τα ίδια ρούχα, κάθε μέρα

Το κλειδί για την επιτυχία είναι να φοράς τα ίδια ρούχα, κάθε μέρα

​Μια από τις αποφάσεις που πήρατε σήμερα το πρωί, από τις πρώτες της ημέρας, θα αφορούσε και στα ρούχα που, τελικά, φορέσατε. Η συγκεκριμένη ήταν μια από τις χιλιάδες αποφάσεις που θα κληθείτε να πάρετε μέχρι το βράδυ. Η λύση, τουλάχιστον για το θέμα των ρούχων; Να φοράτε κάθε μέρα τα ίδια.

Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κάθε ενήλικας πρέπει να πάρει 35.000 αποφάσεις σε καθημερινή βάση. Σε αντίθεση, ένα παιδί χρειάζεται «μόλις» 3.000. Αν και τα νούμερα δείχνουν φαινομενικά παράλογα, ερευνητές του Cornell κατέληξαν στο συμπέρασμα πως χρειαζόμαστε 226,7 αποφάσεις μόνο για το τι θα φάμε.

Και αν προσπαθήσει κάποιος να αναλύσει τις αποφάσεις στις οποίες χρειάζεται να καταλήξει ένας άνθρωπος στην ζωή του, αυτές είναι πολλές. Από το τι θα φάει μέχρι το τι θα φορέσει, πώς θα περάσει την ώρα του, τι θα ψωνίσει, τι θα πιστέψει, ποιον θα ψηφίσει, αν θα παντρευτεί, αν θα κάνει παιδιά, που θα μείνει, τι δουλειά θα κάνει και άλλα πολλά.

Και μόνο στην ανάγνωση τον παραπάνω, το μυαλό κουράζεται. Πόσο μάλλον, όταν έχει έρθει η ώρα που πρέπει πραγματικά να αποφασίσει για όλα αυτά. Εδώ, έχουμε να κάνουμε με το λεγόμενο «decision fatigue». Αυτό αποτελεί την ψυχολογική κατάσταση κατά την οποία κάθε απόφαση που παίρνουμε έχει επίδραση στην ικανότητα μας για κάποια μελλοντική.

Μια από αυτές τις αποφάσεις, όπως προαναφέρθηκε, είναι και εκείνη του τι θα φορέσει κάποιος. Και για έναν επαγγελματία, η απόφαση αυτή έχει τη δική της σημασία, καθώς του παίρνει χρόνο από άλλες, σημαντικότερες ενέργειες, του προκαλεί «decision fatigue». Σε κάθε περίπτωση, στο τέλος της ημέρας, το τι ακριβώς θα επιλέξει έχει τη δική του σημασία και λόγω του ότι αποτελεί μέρος της εικόνας του.

Μια από τις λύσεις που προσφέρεται είναι να φοράει κάποιος τα ίδια ρούχα, κάθε μέρα. Και όταν λέμε τα ίδια ρούχα, σαφώς και δεν εννοούμε να φοράει την ίδια μπλούζα, χωρίς να την αλλάζει και να την πλένει. Αυτό που εννοούμε είναι να φοράει πανομοιότυπα ρούχα, έχοντας αγοράσει - για παράδειγμα - το ίδιο παντελόνι ή την ίδια μπλούζα πολλές φορές.

Και φυσικά, αυτό διαφέρει από την χρήση κάποιου τύπου στολής σε έναν οργανισμό, αφού ένα τέτοιος ρουχισμός επιλέγεται σε κεντρικό επίπεδο και είναι ο ίδιος για κάθε εμπλεκόμενο. Όταν κάποιος, όμως, φοράει «τα ίδια ρούχα» κάθε μέρα, αυτή η απόφαση είναι δική του, όπως και το ποια ακριβώς θα είναι εκείνα που θα χρησιμοποιηθούν για τον συγκεκριμένο σκοπό.

Τι προσφέρει η συγκεκριμένη πρακτική; Καταρχάς, περιορίζει σε σημαντικό βαθμό τον χρόνο που αφιερώνει ένας άνθρωπος στην επιλογή των ρούχων, μειώνοντας την ψυχολογική ενέργεια και τον χρόνο που θα αφιερώσει σε σημαντικότερες (ακόμη και επαγγελματικές) αποφάσεις. Είναι η αντιμετώπιση του «decision fatigue» που είδαμε λίγο παραπάνω.

Στις θετικές «επιπτώσεις» μιας τέτοιας απόφασης εντοπίζεται και η αύξηση της αυτοπεποίθησης, αφού θα νοιώθει συνεχώς καλά με αυτό που φοράει κάθε μέρα, η μείωση του άγχους, η επικέντρωση σε ποιοτικότερα υλικά αλλά και η δημιουργία αυτού που κάποιους θα χαρακτήριζε ως «κλασσικό» ντύσιμο. Ο κόσμος θα τον συσχετίσει με το ντύσιμο και αυτό θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα και την εικόνα του.

Απόδειξη (και) του τελευταίου είναι το ντύσιμο που είχε επιλέξει ο Steve Jobs. Αν κάποιος προσπαθήσει να τον φέρει στο μυαλό του, η εικόνα που θα δημιουργηθεί θα είναι, κατά πάσα πιθανότητα, ο Jobs με το πουλόβερ, το τζιν και τα αθλητικά του παπούτσια. Ο Jobs φορούσε κάθε μέρα τα ίδια ρούχα και φημολογείται πως είχε δεκάδες ίδια πουλόβερ τα οποία χρησιμοποιούσε είτε ήταν στο γραφείο του, είτε στην παρουσίαση του νέου iPhone.

Και δεν είναι μόνο ο Jobs. Ο Mark Zuckerberg, ο ιδρυτής και επικεφαλής της Facebook, συνηθίζει να φοράει ένα γκρι t-shirt, ενώ ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Barack Obama, φορούσε πάντα μαύρα ή γκρι κοστούμια. Όπως ο ίδιος θα πει το 2012 «προσπαθώ να περιορίσω τις αποφάσεις [που πρέπει να πάρω]. Δεν θέλω να παίρνω αποφάσεις σχετικά με το τι τρώω ή φοράω. Έχω ήδη πάρα πολλές αποφάσεις να πάρω».

Και όχι μόνο αυτοί. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο δισεκατομμυριούχος Richard Branson, ο οποίος φοράει κάθε μέρα το ίδιο τζιν. Με αυτόν τον τρόπο απλοποιεί την ζωή του, όπως για παράδειγμα όταν ταξιδεύει, όπου δεν χρειάζεται να παίρνει μαζί του πολλές βαλίτσες. Σύμφωνα με τον ίδιο, θα φοράει το ίδιο τζιν είτε βρίσκεται σε κάποια ομιλία είτε σε μια συνάντηση με την Βασίλισσα.

Ο τρόπος για να τα καταφέρει όλα αυτά κάποιος είναι απλός: βρείτε ένα παντελόνι, ένα μπλουζάκι/πουκάμισο και ένα ζευγάρι παπούτσια που σας κάνουν να αισθάνεστε άνετα και που ενδεχομένως θα ταιριάζουν με τις περιστάσεις της δικής σας ζωής. Αγοράστε πολλά από το καθένα και μετά, απλώς, φορέστε κάθε μέρα τα ίδια. Επαναλάβετε.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr