NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Κ. Τζεβελέκος, Lufthansa: «Μεγάλο ενδιαφέρον και προοπτικές ανάπτυξης» στην ελληνική αγορά

Κ. Τζεβελέκος, Lufthansa: «Μεγάλο ενδιαφέρον και προοπτικές ανάπτυξης» στην ελληνική αγορά

Ο Κωνσταντίνος Τζεβελέκος, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας & Κύπρου του Ομίλου Lufthansa, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την αεροπορική βιομηχανία και την παρουσία της εταιρείας στην χώρα μας, με αφορμή και τη συμπλήρωση 60 ετών δραστηριοποίησης του ομίλου στην Ελλάδα.

Η Lufthansa γιόρτασε πρόσφατα τα 60 χρόνια της στην Ελλάδα. Πώς θα συνοψίζατε τη συγκεκριμένη πορεία μέσα σε μερικές γραμμές; Ποια ορόσημα θα ξεχωρίζατε;

Έχουμε διανύσει ένα μεγάλο και σπουδαίο ταξίδι από την πρώτη πτήση της Lufthansa στην Ελλάδα. Πριν από 60 χρόνια, προσφέραμε μόλις δύο, μεγάλης διάρκειας, πτήσεις την εβδομάδα από τη Γερμανία στην Ελλάδα, που για την εποχή απευθύνονταν σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Έκτοτε ο όμιλος μας έχει επεκτείνει το εύρος του σε όλα τα κοινά και πλέον, οι αεροπορικές εταιρείες μας, οι Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Edelweiss εξυπηρετούν την ελληνική αγορά με 107 εβδομαδιαία δρομολόγια και συνολικά 368 εβδομαδιαίες πτήσεις.

Ορόσημο αποτέλεσε σίγουρα η 1η Αυγούστου του 1960, όταν πια η Lufthansa ξεκίνησε να εκτελεί καθημερινές πτήσεις προς την Αθήνα, αλλά και η 3η Απριλίου του 1965, όταν εγκαινιάστηκαν οι πτήσεις προς την Ασία και την Αυστραλία. Ακόμη μια σημαντική στιγμή για την εταιρεία ήταν στις 25 Μαρτίου 1990, όταν και ξεκίνησε το δρομολόγιο από το Στρασβούργο στην Αθήνα με το Boeing 737. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα δρομολόγια που ξεκινήσαμε από το Βερολίνο στην Αθήνα, με αεροσκάφος Boeing 737, στις 2 Μαΐου του 1991 και περίπου ένα χρόνο αργότερα τα εγκαίνια της γραμμής Βερολίνο - Θεσσαλονίκη.

Θεωρώ πως η πορεία μας στην αγορά ήταν πάντα ιδιαίτερα δυναμική και η Lufthansa ήταν και συνεχίζει να είναι από τις εταιρείες που θέτουν τις βάσεις στην αεροπορική αγορά, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.

Lufthansa_plane1.jpg?mtime=20190615192402#asset:129224

Η εκδήλωση για τα 60 χρόνια πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Σε τι επίπεδο βρίσκονται οι σχέσεις που διατηρούν οι αεροπορικές με τα αεροδρόμια – και η δική σας με το ΔΑΑ;

Με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχουμε δημιουργήσει μια ιδιαίτερα στενή, ισχυρή και επιτυχημένη σχέση που βασίζεται στην αμοιβαία υποστήριξη και στον σεβασμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σχέσης μας με τον ΔΑΑ αποτελεί το πρόσφατο έργο του Ομίλου στο πλαίσιο της φιλανθρωπικής εκστρατείας «Fly for a Child» για την υποστήριξη του μη κερδοσκοπικού Οργανισμού «Μαζί για τα παιδιά». Ενώσαμε τις δυνάμεις μας με τον ΔΑΑ προσφέροντας μέρος των εσόδων από τα παιδικά εισιτήρια της Austrian Airlines, της Lufthansa και της SWISS που εκδόθηκαν κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, μία περίοδο ιδιαίτερα δημοφιλή για τα οικογενειακά ταξίδια.

Ποια είναι σήμερα η παρουσία της εταιρείας στην χώρα μας; Ποια η συνεισφορά της στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας; Δώστε μας μια εικόνα των σχετικών μεγεθών.

Πιστεύω ότι τις τελευταίες δυο δεκαετίες η ανάπτυξη του αεροπορικού προϊόντος έχει εκτοξευθεί και η ζήτηση στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατακόρυφα. O Όμιλος Lufthansa εκτελεί δρομολόγια από 19 προορισμούς στην ελληνική αγορά και προσφέρει 368 εβδομαδιαίες πτήσεις, συνεπώς κατανοείτε τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε εισερχόμενο τουρισμό για τους εκάστοτε προορισμούς και την αντίστοιχη οικονομική τους τόνωση, όχι μόνο κατά τους θερινούς μήνες, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa κατέκτησαν νέο επιβατικό ρεκόρ στην Ελλάδα για το 2018, καθώς καλωσορίσαμε περίπου 2,7 εκατομμύρια επιβάτες στα αεροσκάφη μας σε δρομολόγια από και προς την Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 18% σε σύγκριση με το 2017. Τα μεγέθη αυτά είναι συνεπώς ενδεικτικά της ανάπτυξης που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια και της συνεισφοράς του Ομίλου σε αυτή την ανάπτυξη.

Lufthansa_plane3.jpg?mtime=20190615192635#asset:129226

Προσφέρεται η Ελλάδα για ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις από αεροπορικές εταιρείες; Ποια η εικόνα που υπάρχει, μέχρι σήμερα, από την φετινή χρονιά, ποιοι προορισμοί και ποιες περίοδοι ξεχωρίζουν;

Το 2018 εγκαινιάσαμε νέα δρομολόγια, αυξήσαμε τη δυναμική μας και προσθέσαμε ακόμη περισσότερες πτήσεις σε πολλούς προορισμούς ανά την Ελλάδα. Συνεπώς, με αυτά τα δεδομένα, αποδεικνύουμε ότι για εμάς η ελληνική αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει ακόμη μεγάλο ενδιαφέρον και προοπτικές ανάπτυξης. Μεταφέροντας 2,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2018, θα έλεγε κανείς ότι οι δυνατότητες έχουν ίσως περιοριστεί, ωστόσο, μέχρι στιγμής, η πορεία για το 2019 έχει αποδειχθεί εξίσου εντυπωσιακή, αφού έχει σημειωθεί αύξηση της τάξης του 6%. Φέτος, ενσωματώσαμε στο πρόγραμμά μας δρομολόγια όπως τα Φρανκφούρτη-Ηράκλειο, Γενεύη-Μύκονο και Ζυρίχη-Καλαμάτα, συνεχίζοντας να επεκτείνουμε το εύρος μας και να προσφέρουμε ακόμη πιο ενδιαφέρουσες επιλογές ταξιδιών στους πελάτες μας.

Ποιες είναι οι τάσεις που παρουσιάζει η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία; Ποιες οι προτάσεις της Lufthansa για περαιτέρω ανάπτυξη;

Δεδομένου ότι η Ευρώπη είναι μια ιδιαίτερα διαφοροποιημένη αγορά, με μια ιδιαίτερα κατακερματισμένη αεροπορική βιομηχανία, υπάρχουν διαφορετικές τάσεις στις επιμέρους αγορές της. Όσον αφορά στην Ελλάδα, μπορούμε να πούμε ότι τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος. Αυτό φαίνεται από την αύξηση επιβατών που έχουμε παρατηρήσει, αλλά και από το γεγονός ότι ο Όμιλος Lufthansa συνεχίζει να προσθέτει νέους προορισμούς στην Ελλάδα για να μπορέσει να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Ποια η σημασία των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας στην βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία σας; Ποιες θα χαρακτηρίζατε ως τις σημαντικότερες;

Η Lufthansa πάντα επιδιώκει να προσαρμόζεται άμεσα στις τεχνολογικές εξελίξεις, για να προσφέρει άριστη εξυπηρέτηση στους επιβάτες της. Ήδη, από τη δεκαετία του ‘70, χρησιμοποιούσαμε συστήματα ηλεκτρονικού check-in για τους πελάτες μας, ενώ ήμασταν από τις πρώτες εταιρείες που έδωσαν τη δυνατότητα κράτησης και αγοράς εισιτηρίου online και χρήση εφαρμογής για smartphones.

Θα λέγαμε ότι η τεχνολογία έχει μεταμορφώσει τα ταξίδια και έχει βελτιώσει σημαντικά ολόκληρη την ταξιδιωτική εμπειρία για τους επιβάτες, ενώ παράλληλα έχει διευκολύνει όλες τις διαδικασίες που εμπλέκονται σε αυτό. Μέσω της δημοφιλούς εφαρμογής μας, οι επιβάτες μπορούν να κάνουν κράτηση και check-in, να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την ώρα επιβίβασης, την αλλαγή πύλης, τυχόν αλλαγές ή καθυστερήσεις, ακόμη και για τον ιμάντα παραλαβής των αποσκευών τους. Όπως είναι έκδηλο, η ψηφιοποίηση είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον Όμιλο και έχουμε δεσμευτεί να επενδύσουμε 500 εκατομμύρια ευρώ σε αυτό το κομμάτι μέχρι το 2020.

Από τις πιο πρόσφατες εξελίξεις πάνω στην ψηφιοποίηση είναι η εισαγωγή ενός chatbot για τους επιβάτες των Lufthansa, SWISS και Austrian Airlines, το οποίο, μεταξύ άλλων, θα ενημερώνει τον επιβάτη για την κατάσταση της πτήσης και τυχόν καθυστερήσεις και ακυρώσεις, δίνοντας του τη δυνατότητα να προγραμματίσει εκ νέου την νέα του πτήση. Τα chatbots του Ομίλου της Lufthansa είναι τα πρώτα bots στον κόσμο που επιτρέπουν τον επαναπρογραμματισμό πτήσεων.

Μιλήστε μας για τα business εισιτήρια και τις υπηρεσίες που παρέχει η Lufthansa στο συγκεκριμένο κοινό. Ποια η στρατηγική σας σε αυτό το θέμα;

Όπως για όλες τις αεροπορικές εταιρείες, έτσι και για εμάς, οι business class επιβάτες είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό αγοραστικό κοινό του business. Ενδεικτικό είναι ότι η Lufthansa έχει παραγγείλει 34 νέα αεροσκάφη Boeing 777-9, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το καλοκαίρι του 2020 και θα είναι εξοπλισμένα με τα ολοκαίνουργια καθίσματα business class, τα οποία θα προσφέρουν στους επιβάτες περισσότερη άνεση και ιδιωτικότητα.

Στις πτήσεις μας, οι επιβάτες της business θέσης έχουν τη δυνατότητα να κάνουν check-in με προτεραιότητα και να μεταφέρουν δύο αποσκευές, οι οποίες τοποθετούνται πρώτες στον ιμάντα παραλαβής αποσκευών. Επίσης, απολαμβάνουν πρόσβαση στα business lounges και προτεραιότητα επιβίβασης σε όλες τις ευρωπαϊκές πτήσεις, όπως επίσης και περισσότερο προσωπικό χώρο, με τη μεσαία θέση να παραμένει πάντα ελεύθερη, αλλά και πλούσιες επιλογές γευμάτων, ποτών και ζεστών και κρύων ροφημάτων.

Τέλος, στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, το κάθισμα της Business Class της Lufthansa μπορεί να μετατραπεί σε ένα πλήρως επίπεδο κρεβάτι μήκους περίπου δύο μέτρων - ότι πρέπει για τη χαλάρωση των επιβατών κατά τη διάρκεια μίας πτήσης μεγάλης διάρκειας.

Lufthansa_plane2.jpg?mtime=20190615192512#asset:129225

Ποιο θα λέγατε πως είναι το αύριο της αεροπορικής βιομηχανίας; Τι μπορούμε να περιμένουμε από τον συγκεκριμένο κλάδο;

Η ΙATA προβλέπει ότι η αεροπορική βιομηχανία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία του κλάδου. Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το αεροπλάνο για τη μεταφορά τους και η ανάγκη για αεροπορική μετακίνηση θα συνεχίσει να αυξάνεται και να επηρεάζει όλο και περισσότερους ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr