NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Γιάννης Ταμπάρης: Από τη Δημοτική αστυνομία στη μελισσοκομία και τις εξαγωγές σε 16 χώρες!

Γιάννης Ταμπάρης: Από τη Δημοτική αστυνομία στη μελισσοκομία και τις εξαγωγές σε 16 χώρες!

Ο Γιάννης Ταμπάρης, Director Manager και Founder της εταιρείας «Χρυσόμελο», μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για το πώς βρέθηκε από τον δημόσιο τομέα στον χώρο της μελισσοκομίας, για την «σταθερή κι ανοδική εξαγωγική δραστηριότητα σε 16 χώρες» αλλά και για τις δυσκολίες του ελληνικού επιχειρείν.

Μιλήστε μας για την εταιρεία Χρυσόμελο, για το πώς προέκυψε η δημιουργία της αλλά και η δική σας ενασχόληση με τον συγκεκριμένο χώρο.

Το κύριο επάγγελμα μου από το 2009 ήταν στη Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Αθηναίων. Την Άνοιξη του 2010, όμως, βρεθήκαμε με τη γυναίκα μου εντελώς τυχαία και συγκυριακά στο μελισσοκομείο ενός οικογενειακού μας φίλου από την Καλαμάτα, ο οποίος προθυμοποιήθηκε να μας ξεναγήσει στον μαγικό κόσμο της μέλισσας. Μόλις άνοιξε την πρώτη κυψέλη και γνωρίσαμε τι γίνεται εσωτερικά, μαγευτήκαμε κυριολεκτικά! Αμέσως, από την επόμενη μέρα κιόλας, ξεκινήσαμε εντατικά ότι σεμινάριο υπήρχε και αγοράσαμε τα πρώτα μας μελίσσια.

Από τότε, έως και το 2013 που έγινε η κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας, είχαμε τη μελισσοκομία σαν hobby, κάναμε πολλά λάθη, περάσαμε στεναχώριες, πολύ κούραση, αλλά το μεράκι και η αγάπη μας για τη μέλισσα και την ελληνική φύση μας έδωσε τη δύναμη να συνεχίσουμε. Έτσι λοιπόν, ενώ θα μπορούσα να μετακινηθώ σε άλλη δημόσια υπηρεσία και να συνεχίσω στον δημόσιο τομέα, παραιτήθηκα, και τον Ιούνιο του 2014 πήραμε τη μεγάλη απόφαση και ρίσκο να επενδύσουμε ότι οικονομίες είχαμε στην άκρη και να δημιουργήσουμε ένα brand επώνυμου προϊόντος που να μπορεί να σταθεί στα ράφια των καταστημάτων του εξωτερικού και της ελληνικής αγοράς.

Έτσι λοιπόν ιδρύθηκε το Χρυσόμελο.

xrysomelo4.jpg?mtime=20190705141159#asset:132207

Ποια είναι τα προϊόντα που παράγει σήμερα η εταιρεία σας; Και ποια η «φιλοσοφία» πίσω από αυτά;

Στο Χρυσόμελο διαθέτουμε οκτώ ποικιλίες μελιού, οι οποίες είναι το μέλι Βελανιδιάς, το μέλι Ασφάκας, το μέλι Ερείκης (σουσούρα), το Θυμαρίσιο μέλι, το μέλι Ελάτης, το Πευκόμελο, το μέλι Πορτοκαλιάς και το μέλι Ανθέων. Κάνουμε και κάποιες προσμίξεις με άλλους ελληνικούς καρπούς, όπως το μέλι Ανθέων με αμύγδαλα και το θυμαρίσιο μέλι με Μύρτιλο!

Η φιλοσοφία πίσω από τα προϊόντα μας είναι η ποιότητα, να δημιουργούμε επώνυμα προϊόντα μελιού, καινοτομίες προϊόντων, και να πλαισιώνονται αυτά από μία δυναμική παρουσία και design στην συσκευασία τους.

Ποια είναι η σημασία της καινοτομίας για την εταιρεία σας, όσον αφορά στην παραγωγική διαδικασία και τα προϊόντα; Και ποιος ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην παραγωγή μελιού;

Η καινοτομία είναι η δημιουργική ανάπτυξη μιας εταιρίας ή ενός προϊόντος. Καινοτομία μπορεί να χαρακτηριστεί ένα προϊόν το οποίο θα αλλάξει μία τάση ή μία συνήθεια του καταναλωτή. Εμείς, τόσο καιρό, φέρνουμε νέες και σπάνιες ποικιλίες μελιού στον καταναλωτή που δεν της γνωρίζει καθώς και να τον εκπαιδεύσουμε στις ήδη υπάρχουσες. Η χώρα μας είναι τόσο πλούσια σε βλάστηση φυτών και δέντρων που η μέλισσα, με τους κατάλληλους χειρισμούς, μπορεί να τις μετατρέψει σε μέλι, άρα την καινοτομία πολλές φορές μπορεί να μας την φέρει η ίδια η φύση, όπως το μέλι Ασφάκας που διαπρέπει στο εξωτερικό.

Όμως, με την ομάδα ανάπτυξης που έχουμε και σε συνεργασία με μεγάλα ιδρύματα της χώρας μας, ετοιμάζουμε μία σειρά καινοτόμων προϊόντων που, σύμφωνα με τις προβλέψεις και το πλάνο μας, θα αλλάξουν τις συνήθειες των καταναλωτών προς μια πιο φυσική και ποιοτική διατροφή.

Κάθε κλάδος πρέπει να εξελίσσεται και να συμβαδίζει με τις νέες τεχνολογίες. Για να πάμε το ελληνικό μέλι και την ελληνική μελισσοκομία μπροστά, πρέπει να αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες μας με γνώμονα την ποιότητα, την ποσότητα αλλά και τον σεβασμό στην φύση!

xrysomelo2.jpg?mtime=20190705141005#asset:132205

Ποια η σημασία του branding και του marketing στα προϊόντα μελιού; Ποια η στρατηγική της εταιρείας σας σε αυτό το θέμα;

Είναι υψίστης σημασίας και νόμος για εμάς. Από την αρχή της ίδρυσης του Χρυσόμελο προσπαθούμε ότι κάνουμε να το κάνουμε επώνυμα και σε καμία περίπτωση χύμα! Το marketing, επίσης, είναι η καρδιά μιας επιχείρησης και ρίχνουμε ίσως και τη μεγαλύτερη βαρύτητα σε αυτό το τμήμα. Έχουμε δημιουργήσει μία πολύ ικανή ομάδα με την οποία αναπτύσσουμε πολύ όμορφα project τα οποία αρέσουν στον καταναλωτή. Αφιερώνουμε συσκευασίες συλλεκτικές ανάλογα την εποχή, έχουμε δημιουργήσει την δική μας εφαρμογή Χρυσόμελο διαθέσιμη σε iOS και Android, ασχολούμαστε πολύ δυναμικά με το digital marketing, δημιουργούμε μία διαδραστικότητα με τα μέλη των σελίδων μας στα social media. Κι επειδή το marketing δεν τελειώνει ποτέ, πάντα κάτι ετοιμάζουμε σε αυτό το κομμάτι!

Δώστε μας μια γενικότερη εικόνα από τον τομέα της μελισσοκομίας στην Ελλάδα. Υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες;

Η μελισσοκομία στην Ελλάδα έχει λαμπρό μέλλον, αρκεί να το δούμε πιο οργανωμένα. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι υπάρχει υψηλή τεχνογνωσία από τους Έλληνες παραγωγούς στην μελισσοκομία και πρέπει να το δούνε πιο σοβαρά κι επαγγελματικά. Πρέπει να πάμε σε ποιοτικά μοντέλα παραγωγής κι ανάπτυξης της μελισσοκομίας, όπως της Νέα Ζηλανδίας με την ποικιλία Manuka honey.

Το ελληνικό μέλι έχει πολύ υψηλή ποιότητα και διατροφική αξία και πρέπει να του δώσουμε την υπεραξία και τη θέση που του αξίζει στην παγκόσμια αγορά. Έχουν ήδη γίνει επιστημονικές έρευνες μεγάλων ελληνικών πανεπιστημίων, όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης που ανέλυσε 47 τύπους μελιών ως προς την αντιοξειδωτική τους δράση, βγάζοντας νούμερο 1 το ελληνικό μέλι Βελανιδιάς κι αφήνοντας το πολυδιαφημισμένο Manuka της Νέας Ζηλανδίας στην 6η θέση. Αυτό αποδεικνύει τις δυνατότητες και το πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να γίνει το ελληνικό μέλι στην παγκόσμια αγορά, και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα να μην είναι η χαμηλή τιμή αλλά η υψηλή και απαράμιλλη ποιότητα του. Άρα, πιστεύω ότι υπάρχει τρομερή ανάπτυξη στον συγκεκριμένο κλάδο και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, αρκεί να το δει κάποιος σοβαρά, οργανωμένα και επαγγελματικά!

Μιλήστε μας για τις εξαγωγές της «Χρυσόμελο». Σε ποιες χώρες εξάγετε, ποια η ανταπόκριση που υπάρχει από το καταναλωτικό κοινό και ποιες οι διαφοροποιήσεις που υπάρχουν, σε σύγκριση με την ελληνική αγορά;

Το Χρυσόμελο έκλεισε τον προηγούμενο μήνα πέντε χρόνια λειτουργίας και μέσα σε αυτό το διάστημα έχουμε καταφέρει μια πολύ καλή, σταθερή κι ανοδική εξαγωγική δραστηριότητα σε 16 χώρες. Ενδεικτικά, εξάγουμε σε Ιαπωνία, Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Τσεχία, Κύπρο, Βουλγαρία. Κάθε χώρα έχεις τις δικές της ιδιαιτερότητες και τις δικές της απαιτήσεις. Με την ομάδα μου προσπαθούμε να ακούσουμε και να καταλάβουμε την κάθε αγορά, με σκοπό και στόχο να την εξυπηρετήσουμε καλύτερα και να εκπροσωπήσουμε το ελληνικό μέλι όσο πιο άξια γίνεται.

Το καταναλωτικό κοινό διαφέρει από χώρα σε χώρα. Η αγορά που εξάγουμε και θεωρούμε κορωνίδα της εξωστρέφειας μας είναι η Ιαπωνία, μία πολύ απαιτητική αγορά. Δύσκολα θα σε εμπιστευτεί, αλλά εάν τους αποδείξεις την ποιότητα και τον επαγγελματισμό σου τότε πραγματικά δεν σε αλλάζουν με τίποτα. Στην ελληνική αγορά είμαστε σε περίπου 250 σημεία που τοποθετούμε τα προϊόντα μας, όπως παντοπωλεία, delicatessen, ξενοδοχεία, ζαχαροπλαστεία και coffee shops.

Όμως, η εικόνα της ελληνικής αγοράς είναι πολύ άσχημη λόγω της οικονομικής κρίσης. Δυστυχώς, οι εισαγωγές χαμηλής ποιότητας μελιού είναι πάρα πολύ αυξημένες κι έχουν κάνει τεράστια ζημιά στην εγχώρια κατανάλωση ελληνικού μελιού. Ο τελικός Έλληνας καταναλωτής στην πλειοψηφία του προτιμάει να αγοράσει το πιο φθηνό μέλι από το πιο ποιοτικό, ανεξαρτήτου προελεύσεως κι αμφιβόλου ποιότητας!

xrysomelo3.jpg?mtime=20190705141058#asset:132206

Ποια είναι σήμερα η «σχέση» του Έλληνα με το μέλι; Ποια τα οφέλη του προϊόντος και τι θα λέγατε πως πρέπει να γνωρίζουμε για αυτό – και ενδεχομένως δεν γνωρίζουμε;

Η νοοτροπία του Έλληνα καταναλωτή στην πλειοψηφία του είναι, δυστυχώς, η ίδια με πριν 20 ή και παραπάνω χρόνια. Το χύμα βασιλεύει στην χώρα μας, θεωρεί κάποιος ότι εάν το αγοράσει θα είναι καλύτερο, όμως συμβαίνει το αντίθετο. Στο χύμα προϊόν δεν γνωρίζεις τίποτα για αυτό, ούτε εάν σου συμβεί κάτι διατροφικά θα αναλάβει κάποιος την ευθύνη του προϊόντος. Επίσης, ο Έλληνας, σύμφωνα με τις εισαγωγές μελιού στην χώρα μας, ψωνίζει με γνώμονα την χαμηλή τιμή κι όχι την ποιότητα του! Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουμε κάνει κανένα ελληνικό προϊόν γνωστό στην αγορά του εξωτερικού.

Το ίδιο που συμβαίνει με το μέλι, συμβαίνει με το ελαιόλαδο, με τα βότανα, με τα γλυκά του κουταλιού και όλα τα προϊόντα. Κυριαρχεί το χύμα και ο Έλληνας καταναλωτής το συντηρεί πολλά χρόνια αυτό. Εξαιρώντας τα Βαλκάνια, όλη η υπόλοιπη Ευρώπη δεν εμπιστεύεται ούτε θέλει το χύμα προϊόν, οπότε, για να γίνουμε ανταγωνιστικοί και εξωστρεφείς, πρέπει να δημιουργούμε επώνυμα ελληνικά προϊόντα και να τους δίνουμε την υπεραξία που τα χαρακτηρίζει. Τα ελληνικά μελισσοκομικά προϊόντα είναι θησαυροί υγείας και υψηλής θρεπτικής αξίας, πάρα πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, ενέργεια και φυσική πρωτεΐνη για αυτούς που ασχολούνται με τον αθλητισμό.

Αυτό που θα ήθελα να τονίσω, που με ρωτάνε όλοι, είναι ότι το μέλι κρυσταλλώνει και είναι φυσική του ιδιότητα όταν πέφτουν οι θερμοκρασίες τον χειμώνα.

Λειτουργείτε μια επιχείρηση που χαρακτηρίζεται ως οικογενειακή. Ποιες οι ενδεχόμενες δυσκολίες που αντιμετωπίζετε; Ποια η γνώμη σας για το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας;

Έχουμε δυσκολευτεί πολύ όλα αυτά τα χρόνια στο ελληνικό επιχειρείν. Δεν είναι ο ανταγωνισμός που μας έχει δυσκολέψει, δεν είναι η προσπάθεια και η πολύ δουλειά. Tα μεγαλύτερα εμπόδια είναι η αλόγιστη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουμε συνεχώς, σε όποιο στάδιο ανάπτυξης κι αν βρισκόμαστε, και η παράλογη φορολογία που δεχόμαστε ως μικρομεσαία επιχείρηση. Το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι πολύ εχθρικό και το μόνο που καταφέρνει είναι ή να κλείνει τις ελληνικές επιχειρήσεις ή να ωθεί τους επιχειρηματίες να μεταφέρουν τις έδρες τους στο εξωτερικό.

Αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα, να δοθεί φορολογικό κίνητρο στον επιχειρηματία και να τον επιβραβεύει για την εξαγωγική του δραστηριότητα. Ξέρετε, οι εξαγωγές που κάνουμε είναι νέο ρευστό χρήμα που φέρνουμε στην ελληνική αγορά, δεν ανακυκλώνουμε το ήδη υπάρχον. Δεν θα έπρεπε να μας προωθήσουν περισσότερο για να φέρουμε κι άλλο, από το να μας βάζουν εμπόδια;

xrysomelo5.jpg?mtime=20190705141252#asset:132208

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την εταιρεία, οι στόχοι για το άμεσο μέλλον;

Το Χρυσόμελο ετοιμάζει τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα. Στο αναπτυξιακό μας πλάνο είναι να επεκταθούμε και στη λιανική πώληση μέσα από το δικό μας δίκτυο καταστημάτων. Είναι ένα project που στήνουμε εδώ και αρκετό καιρό με την business developer της εταιρίας μας. Τα καταστήματα αυτά θα είναι με την μορφή franchise και θα έχουν ένα honey project που, εκτός από τα τυποποιημένα μελισσοκομικά προϊόντα στα ράφια, θα παρέχει καφέ, ροφήματα, αφεψήματα, διάφορα snack (παραδοσιακό παστέλι, μπάρες δημητριακών – φρούτων), δροσερές σαλάτες και μικρογεύματα, όλα με βασικό συστατικό κάποιο μελισσοκομικό προϊόν! Μελλοντικά, όλο αυτό το project θα επιδιώξουμε να το εξάγουμε και στις χώρες που ήδη δραστηριοποιούμαστε και δεν σας κρύβω ότι από Ιαπωνία και Κύπρο έχουμε ήδη τα πρώτα αιτήματα!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr