NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Το κομπολόι του παρελθόντος επιχειρηματική ιδέα του μέλλοντος

Το κομπολόι του παρελθόντος επιχειρηματική ιδέα του μέλλοντος

H ιστορία του κομπολογιού χάνεται στα βάθη των αιώνων, ενώ πολλές χώρες διεκδικούν την καταγωγή του. Το κομπολόι στην Ελλάδα ιστορικά υπήρξε από τη μία σύμβολο γοήτρου και εξουσίας των προυχόντων και από την άλλη σήμα κατατεθέν των ανθρώπων του περιθωρίου.

Τα τελευταία χρόνια το κομπολόι βρήκε και πάλι την παλιά του αίγλη, χάρης τον κο Πολυχρόνη Ιερόπουλο, ο οποίος το 1998 άνοιξε το πρώτο κομπολογάδικο στην πόλη του Ναυπλίου.

Πώς όμως του ήλθε αυτή η τόσο εύστοχη ιδέα; "Είχα ανοίξει ένα παλαιοπωλείο στο Ναύπλιο. Σε ένα ταξίδι μου στη Ρωσία, κάνοντας μία βόλτα στα παζάρια, ήλθα για πρώτη φορά σε επαφή με το κεχριμπάρι, το οποίο και βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Άρχισα λοιπόν, να παίρνω τις χάντρες και με αυτές να συνθέτω κομπολόγια και να τα πουλάω στο παλαιοπωλείο", μας είπε ο κος Ιερόπουλος.

Κάτι τα τραγούδια με τα οποία είχαν ζυμωθεί οι παλαιότερες γενιές όπως το "Θα πουλήσω το ρολόι για να πάρω κομπολόι" και "Φτωχό κομπολογάκι μου" κάτι η ιστορική μνήμη, έκαναν τα κομπολόγια του κου Πολυχρόνη ανάρπαστα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει την απόφαση και να ανοίξει το πρώτο κατάστημα με κομπολόγια το γνωστό σε όλους πλέον "Κομπολογάδικο".

Σήμερα 16 χρόνια μετά η επιχείρηση αριθμεί 7 ιδιόκτητα καταστήματα με κομπολόγια. Από αυτά, τα τρία βρίσκονται στην Αττική (Γλυφά, Κηφισιά, Αθήνα), ενώ λειτουργούν και καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, το Ναύπλιο, τη Μύκονο και την Κύπρο. Φυσικά τα κομπολόγια του μπορεί κάποιος να τα βρει σε πολλά μαγαζιά σε ολόκληρη την Ελλάδα και στο Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Ωστόσο όποιος επιθυμεί μπορεί να προμηθευτεί κάποιο από τα κομπολόγια και μέσα από την ηλεκτρονική σελίδα του καταστήματος.

Εδώ και μερικά χρόνια ο κος Πολυχρόνης πέρασε τη σκυτάλη στην επόμενη γενιά, αφήνονταν την διαχείριση της τόσο επιτυχημένης επιχείρησής του στις δυο του κόρες Εύα και Ελισάβετ.

Στο Κομπολογάδικο μπορεί κανείς να βρει κομπολόγια από διάφορα υλικά όπως κεχριμπάρι, ξύλο, ημιπολύτιμους λίθους, έβενο, πλαστικό. "Προμηθευόμαστε χάντρες από ολόκληρο τον κόσμο, καθώς το κάθε υλικό είναι διαφορετικής προέλευσης. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν φτιάχνονται ούτε χάντρες από πλαστικό. Υπάρχουν μόνο λίγες ατομικές επιχειρήσεις που φτιάχνουν κάποιες χάντρες από ξύλο", μας είπε η Εύα.

Δεν είναι λίγοι οι Έλληνες που επισκέπτονται καθημερινά το Κομπολογάδικο, προκειμένου να προμηθευτούν κάποιο κομπολόι είτε για προσωπική χρήση είτε για δώρο είτε για κάποια συλλογή. Ωστόσο, προτιμούν συνήθως κομπολόγια που αντέχουν στο χτύπημα, όπως μας τόνισε η Εύα "Θέλουν τα κομπολόγια να είναι ανθεκτικά, οπότε και αγοράζουν εκείνα που είναι φτιαγμένα από ξύλινες χάντρες ή εβένινες. Γνωρίζουν το κεχριμπάρι, όμως επειδή σπάει το προτιμούν μόνο οι συλλέκτες και αυτοί που το ξέρουν σαν υλικό".

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι και οι διάσημοι που έχουν επισκεφτεί ένα από τα μαγαζιά του κου Ιερόπουλου. Ένας από αυτός είναι και o Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, όπως και η κόρη του, οι οποίοι είναι γνωστοί συλλέκτες κομπολογιών.

Στο Κομπολογάδικο μπορεί κανείς να βρει μία τεράστια ποικιλία κομπολογιών για όλα τα βαλάντια. Οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με το υλικό. Υπάρχουν κομπολόγια που ξεκινούν από 7 ευρώ και φθάνουν μέχρι και τις 7.000 ευρώ. "Τόσο πολύ κοστίζει συνήθως ένα κομπολόι από σπάνια κεχριμπάρια ή από κάποιο μεγάλο φατουράν. Το φατουράν είναι ένα βιομηχανοποιημένο υλικό, το οποίο έχει σταματήσει να βγαίνει από το οποίο βρίσκουν χάντρες και με με αυτές φτιάχνουν κομπολόγια" είπε χαρακτηριστικά η Εύα. Και πρόσθεσε "Έχουμε αρκετά ιδιαίτερα κομμάτια. Για εμένα το πιο παράξενο θεωρείται ένα σκαλιστό, βασιλικό κεχριμπάρι. Είναι ένα εξαιρετικό κομπολόι, καθώς είναι σκαλισμένο στο χέρι και είναι ιδιαίτερα περίτεχνο, γιατί η κάθε χάντρα του έχει διαφορετικό σκάλισμα".

Όμως μία επιχείρηση με τόσα μαγαζιά και πωλήσεις σε όλη την Ελλάδα πόσο εύκολο όμως είναι να στηθεί; "Στην αρχή αντιμετωπίσαμε πάρα πολλά εμπόδια. Mέχρι να ανοίξουμε το κάθε μαγαζί, δυσκολευτήκαμε πάρα πολύ. Η γραφειοκρατία αποτέλεσε το κυρίαρχο εμπόδιο, καθώς τα χαρτιά που απαιτούνταν κάθε φορά ήταν πάρα πολλά. Έπειτα έπρεπε να βρούμε το κατάλληλο κατάστημα. Είχαμε τον προβληματισμό να βρούμε το σωστό μαγαζί, στη σωστή αγορά" μας είπε αναστενάζοντας η Εύα, στην προσπάθειά της να κρύψει την αγανάκτησή της.

Οι δυσκολίες όμως δεν αποτέλεσαν τροχοπέδη για την επέκταση της επιχείρησης της οικογένειας Ιεροπούλου. Με υπομονή και πείσμα εξακολουθούν να στοχεύουν στην επέκτασή τους στο εξωτερικό, ανοίγοντας άμεσα και ένα Κομπολογάδικο στην Αστόρια της Νέας Υόρκης, θυμίζοντας στους ομογενείς και όχι μόνο την ιστορική σημασία του κομπολογιού.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr