NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Τα gourmet προϊόντα της G-Fish διαθέτουν υψηλή διατροφική αξία

Τα gourmet προϊόντα της G-Fish διαθέτουν υψηλή διατροφική αξία

Η G-Fish αποτελεί τη μοναδική επιχείρηση στην Ελλάδα, η οποία παράγει gourmet ελληνικά προϊόντα, όπως καπνιστή πέστροφα, σολομό, οξύρρυγχο και χαβιάρι σολομού.

Η εταιρεία ξεκίνησε το 1969 από τον Μιχάλη Γεροντίδη, ο οποίος δημιούργησε μία από τις πρώτες μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας πέστροφας στην Ελλάδα. Στην αρχή η παραγωγή πωλούνταν μόνο σε τοπικά μαγαζιά και από σπίτι σε σπίτι. Το 1995 μετά τον θάνατό του, η G-Fish πέρασε στα χέρια του γιου του κ. Γιάννη Γεροντίδη. “Το 1993 φτιάξαμε το καπνιστήριο και το συσκευαστήριο με προσωπικά μας κεφάλαια, προκειμένου να διεκδικήσουμε μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά” μας είπε ο κ. Γιάννης Γεροντίδης.

Η εταιρεία G-Fish, που εδρεύει στο Καστόρι της Λακωνίας έχει ετήσιο τζίρο 300.000 ευρώ και η καμπύλη ζήτησής της διαγράφεται ανοδική. “Τα προϊόντα μας μπορεί κάποιος να τα βρει στο κατάστημα που διατηρούμε στη Σπάρτη. Παράλλητα προμηθεύουμε και σε πολύ καλά ντελικατέσεν, ακριβά εστιατόρια και σε ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, καθώς και τοπικές αλυσίδες καταστημάτων” μας τόνισε ο κ. Γεροντίδης. Και συνέχισε λέγοντας “Κατά καιρούς έχουμε εξάγει προϊόντα μας και σε ορισμένα καταστήματα στο Παρίσι και στη Γερμανία. Αυτή τη στιγμή έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την παραγωγή μας και από άλλες χώρες. Για τον λόγο αυτό είμαστε στο στάδιο που μελετάμε τις προτάσεις τις οποίες έχουμε και οργανώνουμε τις εξαγωγές μας”.

Η G-Fish είναι μία καθετοποιημένη μονάδα αναπαραγωγής πέστροφας, σολομού και οξύρρυγχου. "Εκτρέφουμε τα ψάρια και στη συνέχεια είτε τα μαρινάρουμε ή τα καπνίζουμε, τα συσκευάζουμε και έπειτα τα διοχετεύουμε στην αγορά. Μέχρι τώρα διαθέτουμε 15 διαφορετικούς κωδικούς και έχουμε δρομολογήσει τρία νέα προϊόντα” μας είπε ο κ. Γεροντίδης. Η G-Fish επεξεργάζεται γύρω στους 20 τόνους ψαριού τον χρόνο, ενώ το δυνατό της χαρτί είναι το χαβιάρι από σολομό, το λεγόμενο μπρικ, το οποίο πωλείται 12-15 ευρώ τα 100 γραμμάρια. “Η εταιρεία μας παράγει περίπου 200 κιλά ετησίως” πρόσθεσε.

Στα μακροπρόθεσμα σχέδια του κ. Γεροντίδη είναι και η παραγωγή χαβιαριού από οξύρρυγχο. “Ο οξύρρυγχος είναι ένα πολύ ιδιαίτερο ψάρι, καθώς για να ωριμάσει και να δώσει χαβιάρι απαιτούνται 7-8 χρόνια. Η εκτροφή του έχει πολύ μεγάλο κόστος, γιατί το ψάρι αυτό όταν γίνει 8 χρονών ξεπερνά τα δέκα κιλά. Για να καταφέρεις να βγάλεις χαβιάρι θα πρέπει να διαθέτεις πολλά ψάρια κατ΄ επέκταση, χρειάζεται να έχεις μία πολύ μεγάλη μονάδα. Επιπλέον, θα πρέπει να εκτρέφεις ψάρια 7 γενιών, για να μπορείς να έχεις σταθερή ετήσια παραγωγή. Οπότε, αντιλαμβάνεστε ότι το κόστος είναι πολύ υψηλό. Όλη αυτή την προσπάθεια προχωράει με πολύ αργά και συγκεκριμένα βήματα". Άλλωστε κύριο μέλημα του κ. Γεροντίδη δεν αποτελεί η δημιουργία μιας τεράστιας επιχείρησης με κίνδυνο να χάσει τον έλεγχο. “Αυτό που μου αρέσει είναι να δημιουργώ νέα προϊόντα υψηλής ποιότητας που να τα απολαμβάνουν οι καταναλωτές και να έχω μία υγιή επιχείρηση. Η ανταμοιβή μου, άλλωστε είναι τα τηλέφωνα, που δέχομαι καθημερινά από πελάτες μου για να μου δώσουν συγχαρητήρια, για τα προϊόντα μας”.

Βασική φιλοσοφία της επιχείρησης G-Fish είναι η παραγωγή προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας -Ω3 και Ω6. Όπως μας ανέφερε ο κ. Γεροντίδης “Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της εταιρείας αυτό που μας ενδιέφερε κυρίως ήταν οτιδήποτε φτιάχναμε να μην είχε χρωστικές, ενισχυτικά γεύσεις και συντηρητικά. Πάντα θέλαμε να παράγουμε προϊόντα τα οποία πρώτα να τα τρώμε εμείς και τα παιδιά μας και μετά ο υπόλοιπος κόσμος. Επειδή, κατά καιρούς, όπως γνωρίζετε έχουν δημοσιευθεί πάρα πολλά διατροφικά σκάνδαλα, για παράδειγμα ο σολομός έχει κατηγορηθεί για βαραία μέταλλα. Ένα από τα πλεονεκτήματά μας είναι ότι τα ψάρια μας δεν έχουν βαρέα μέταλλα, καθώς τα νερά της περιοχής του Ταΰγετου, που χρησιμοποιούμε στις ιχθυοκαλλιέργειες είναι πεντακάθαρα”.

Η ποιότητα των προϊόντων G-Fish είναι αναγνωρισμένη, καθώς έχουν κερδίσει 5 βραβεία σε διάφορους διαγωνισμούς με πιο πρόσφατο το βραβείο αυτό της καλύτερης ποιότητας από το περιοδικό Γαστρονόμος το 2014. Η ποιότητα αποτελεί άλλωστε και τη συνταγή της επιτυχίας μαζί με τη μεθοδικότητα, όπως μας δήλωσε ο κ. Γεροντίδης. “Πολύ σημαντικό επίσης είναι το πόσο αγαπάς τη δουλειά σου. Όταν αγαπάς κάτι πολύ θα το κάνεις να ανθίσει. Εγώ, να φανταστείτε προσπαθώ εδώ και 20 χρόνια και μόλις τα τελευταία έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται η δουλειά που έχουμε κάνει. Και το ίδιο ακριβώς θα συμβούλευα και κάθε νέο επιχειρηματία. Βασικά, το πρώτο πράγμα που θεωρώ ότι θα πρέπει να προσέχει πάντα είναι η άριστη ποιότητα. Αν αυτό αποτελεί τον κύριο άξονά του ποτέ δεν πρόκειται να χάσει”.

Όμως, μέχρι να αναγνωριστεί η προσπάθειά του και να ανταμειφθεί ο κόπος του ο κ. Γεροντίδης δυσκολεύτηκε αρκετά. “Όταν έχασα τον πατέρα μου, έπρεπε να γυρίσω την επιχείρηση στο όνομά μου. Τότε λοιπόν, πέρασα από όλες τις υπηρεσίες, μιας που η γραφειοκρατία ήταν πολύ μεγάλη, και χρειάστηκα 4 χρόνια μέχρι να ξαναβγάλω άδεια για μία επιχείρηση που ήδη λειτουργούσε. Αναρωτιέμαι αν δεν υπήρχε η εταιρεία και έπρεπε να τη δημιουργήσω από την αρχή πόσα χρόνια θα χρειαζόμουν”.

Βέβαια και η οικονομική κρίση αποτέλεσε ένα ακόμη εμπόδιο για την oμαλή λειτουργία της G-Fish, καθώς τα εργοστάσια στην Ελλάδα που κατασκευάζουν τις συσκευασίες, εισάγουν τις πρώτες ύλες από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα να καθυστερούν τις παραδόσεις. “Μόλις εφαρμόστηκαν τα capital controls, κοπήκαν οι πιστώσεις και δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε έναν περαιτέρω εκσυγχρονισμό, παίρνοντας κάποιο δάνειο. Ακόμα και στις εξαγωγές μας “έβαλαν φρένο”. Δηλαδή, πάνω που ήμασταν έτοιμοι να κάνουμε ένα άνοιγμα προς το εξωτερικό, ξαφνικά κοπήκαν τα πάντα”. Παρά τις δυσκολίες ο κ. Γεροντίδης δεν απελπίστηκε και αποφάσισε να δρομολογήσει άμεσα το rebranding όλων των συσκευασιών.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr