NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Κι όμως, οι Millennials είναι η γενιά των γνήσιων εθελοντών αιμοδοσίας!

Κι όμως, οι Millennials είναι η γενιά των γνήσιων εθελοντών αιμοδοσίας!

Τολμώντας να αγγίξω ένα ιερό θέμα σαν αυτό της εθελοντικής αιμοδοσίας, κρίνεται σκόπιμο να διευκρινιστούν κάποιες παράμετροι.

Ο μη αμειβόμενος δότης είναι ο πολίτης με ευρεία ευαισθητοποίηση και ποιότητα ζωής.

Είναι ο πολίτης που χαρακτηρίζεται από ανιδιοτέλεια και έντονο αξιακό σύστημα.

Η εφάπαξ προσφορά όμως ποτέ δεν αρκεί κι όταν μιλάμε για γνήσιους εθελοντές δότες αναφερόμαστε στους πολίτες που προσφέρουν το ανεκτίμητο δώρο της ζωής όχι μόνο σε ώρα ανάγκης, αλλά συστηματικά.

Η συνεχής συμβολή στο κοινωνικό σύνολο απορρέει από προσωπικότητες και χαρακτήρες με μεγάλα επίπεδα ενσυναίσθησης, συνειδητότητας, σεβασμού & είναι κατεξοχήν αντίδοτο στον ατομικισμό της πλήρους καταναλωτικής κοινωνίας.

Η συνεπής εθελοντική αιμοδοσία βασίζεται στον Άνθρωπο και την Ανθρωπιά.

Κι αν διερωτηθώ ποια κοινωνική ομάδα διέπεται από κοινωνική ευαισθησία και αλτρουϊσμό, αυτή είναι σίγουρα η γενιά των Millennials.

Πολύ πρόσφατα γράφτηκε στα Μέσα το παρακάτω:

“Μόλις το 19% των εθελοντών αιμοδοτών προέρχεται από την ηλικιακή ομάδα 18-29 ετών, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ). Το φαινόμενο της χαμηλής διεισδυτικότητας του μηνύματος της εθελοντικής αιμοδοσίας στους νέους δεν είναι ελληνικό, αλλά διεθνές. Δεν είναι σαφές ποια είναι η εξήγηση. Πιθανά η στροφή στο ατομικό έναντι του συλλογικού στις μέρες μας να συμβάλλει. Ακόμα, η προσέγγιση των νέων ενδεχομένως χρειάζεται νέους τρόπους πιο ελκυστικούς, ευφάνταστος, φρέσκος λόγος και συνεχής εκπαίδευση από μικρή ηλικία” τονίζει η κ. Ματσούκα.

Είναι όμως πράγματι αδιάφοροι οι νέοι προς το κοινωνικό συμφέρον; Ή διαστρεβλώνεται η αλήθεια;

Παράθεση - epixeiro.gr

Τα αποτελέσματα πολλών ερευνών δείχνουν ότι οι Millennials είναι η πιο κοινωνικά ευαισθητοποιημένη γενιά.

Σύμφωνα με την έρευνα 2013 Millennial Impact Report το 73% των Millennials είναι εθελοντές σε Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Stanford Graduate School of Business, το 90% των απόφοιτων MBA προτιμούν να εργάζονται σε κοινωνικούς φορείς και κοινωνικές υπεύθυνες επιχειρήσεις.

Ας αναρωτηθούμε λοιπόν γιατί αυτή η γενιά επιλέγει να μη δίνει αίμα.Τι χαρακτηριστικά έχουν οι Millennials; Πώς τους προσεγγίζεις; Πώς επικοινωνείς τα μηνύματά σου ώστε να οικειοποιηθούν από αυτούς τους δύσκολους αποδέκτες;

Η απάντηση είναι πολύ απλή & κάθε Φορέας ή Οργανισμός πρέπει να λάβει υπόψιν αυτές τις παραμέτρους.

Οι Millennials επιζητούν την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και επιλέγουν να αφιερώνουν το χρόνο τους σε φορείς και δράσεις που χαρακτηρίζονται από αυτές τις αξίες.

Οι Millennials δίνουν περισσότερο από τις προηγούμενες γενιές με έναν όμως εντελώς διαφορετικό τρόπο…περισσότερο integrated με τη δική τους ζωή.

Ενώ οι προηγούμενες γενιές έβλεπαν την προσωπική ζωή, τη φιλανθρωπία και την επαγγελματική ζωή ως διαφορετικά στοιχεία, οι Μillennials τα βλέπουν ως ένα προσπαθώντας να κάνουν καλό σε κάθε πτυχή της ζωής τους.

Συνεπώς, ένα σύστημα αιμοδοσίας που απευθύνεται στους νέους οφείλει να συμβαδίζει με τη ζωή τους και να επικοινωνεί με αυτούς εκεί που βρίσκονται στην καθημερινότητα τους, αξιοποιώντας σύγχρονα μέσα, τεχνολογία και έχοντας παρουσία στους φυσικούς χώρους που δραστηριοποιούνται οι νέοι.

Επιτυχημένο success story αυτής της γενιάς είναι οι νέοι φοιτητές που ίδρυσαν το Bloode.

Πρόκειται για μία μη κερδοσκοπική κοινωνική startup που στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού των εθελοντών αιμοδοτών. Το Bloode έχει δημιουργηθεί από νέους και απευθύνεται σε αυτούς έχοντας ήδη 5.000 νέους αιμοδότες. Η επιτυχία του Bloode οφείλεται στην άμεση επικοινωνία με τους νέους. Έχοντας δημιουργηθεί από αυτούς, στοχεύει στη δημιουργία μίας κοινότητας, μίας μεγάλης παρέας που έχουν κοινό στόχο και όραμα την προσφορά και την αλλαγή στη χώρα. Τη μεγάλη, ριζική αλλαγή ως προς τον τρόπο προσέγγισης, επικοινωνίας & κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Είναι εντυπωσιακό ότι περισσότερο από το 80% των μελών του Bloode ανήκουν στις ηλικίες 18-29 και δηλώνουν ότι έδωσαν για πρώτη φορά αίμα μέσα από το Bloode.

Είναι γεγονός ότι το ποσοστό εθελοντικής αιμοδοσίας στην χώρα είναι ακόμα χαμηλό, όχι μόνο στους νέους αλλά στο σύνολο του πληθυσμού, ωστόσο παρουσιάζει αυξητική τάση. Σύμφωνα με το ΕΚΕΑ, το 2016 ικανοποιήθηκε από εθελοντές αιμοδότες το 58% των αναγκών της χώρας. Η Ελλάδα ανήκει στις 71 χώρες στον κόσμο που δεν ικανοποιεί αυτόνομα της ανάγκες της για αίμα σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) (11 high-income countries, 45 middle-income countries and 16 low-income countries). Ο στόχος που έχει τεθεί, από το WHO είναι μέχρι το 2020 όλες οι χώρες να ικανοποιούν τις ανάγκες τους αυτόνομα, καθώς η εθελοντική αιμοδοσία είναι ασφαλέστερη από την αιμοδοσία μέσα συγγενών και φίλων. 

Σύμφωνα με την Πρόεδρο του ΕΚΕΑ το πρόβλημα της αιμοδοσίας θα επιλυθεί στοχεύοντας στην αλλαγή κουλτούρας. Μιλώντας στους νέους και κυρίως στα παιδιά.

“Το κλειδί για την ανάπτυξη της αιμοδοτικής συνείδησης είναι η προσέλκυση στη σχολική ηλικία” αναφέρει η Πρόεδρος. Το ΕΚΕΑ σε συνεργασία με την Διεύθυνση Αγωγής Υγείας του Υπουργείου Υγείας σχεδιάζει πρόγραμμα για τα σχολεία που θα περιλαμβάνει έντυπο υλικό, βίντεο, καρτούν, καθώς και διαδραστικά παιχνίδια. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς της πρώτης και της δεύτερης βαθμίδας εκπαίδευσης, θα δημιουργηθεί ομάδα εκπαιδευτικών που θα προωθεί το μήνυμα στα παιδιά με ένταξη υλικού στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Πριν ένα χρόνο, η ομάδα του Bloode δημιούργησε το πρώτο παγκοσμίως παιχνίδι για την εθελοντική αιμοδοσία. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδια μέσα από το οποίο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την έννοια και την αξία της αιμοδοσίας, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης. Με όχημα το παιχνίδια το Bloode πραγματοποιεί εκδηλώσεις για παιδιά σε όλη την Ελλάδα.

Η βάση ξεκινά από το σχολείο και την οικογένεια.

Ο εθελοντισμός είναι στάση ζωής.

Και η εθελοντική αιμοδοσία είναι αξία.

Είναι έμπρακτο μήνυμα ζωής.

Είναι Ανθρωπιά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr