NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Facebook Ads: Ποια Campaign Objectives αξίζουν και ποια να αποφύγετε

Facebook Ads: Ποια Campaign Objectives αξίζουν και ποια να αποφύγετε

Στο προηγούμενο άρθρο μίλησα για τη σημαντικότητα, τις δυνατότητες και το χαμηλό κόστος απόδοσης των Facebook Ads. Δείξατε μεγάλο ενδιαφέρον και σας ευχαριστώ, αλλά όπως είναι φυσικό, δεν μπορούσα να καλύψω τα πάντα πάνω στα Facebook Ads σε ένα κείμενο 600 λέξεων. Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να δημιουργήσω μια σειρά από άρθρα που θα σας κατευθύνουν στο χτίσιμο μιας καμπάνιας.

Σε ποιους απευθύνομαι

Με τον τρόπο που έχουν γραφτεί αυτά τα άρθρα, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε με 2 τρόπους.

  • Αν έχετε ήδη κάποια εμπειρία από τα Facebook Ads και συγκεκριμένα ξέρετε να χειρίζεστε τον Ads Manager ή τον Power Editor, τότε θα αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες για να βελτιώσετε την ποιότητα της δουλειάς σας.
  • Αν μόλις αρχίζετε να μαθαίνετε Facebook Ads, τότε αντιμετωπίστε τα άρθρα αυτά σαν οδηγό μελέτης ή σαν ένα κατάλογο με τα SOS. Δεν θίγω πολύ τεχνικά θέματα, αλλά επέλεξα να χρησιμοποιήσω τις αγγλικές ορολογίες ώστε να μπορέσετε να κάνετε δική σας έρευνα (προτείνω το YouTube) για να δείτε σε βάθος τις λειτουργίες της πλατφόρμας.

Ας αρχίσουμε!

Τί θέλετε να πετύχετε;

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ορίσετε έναν απολύτως ξεκάθαρο στόχο. Έχετε ένα εστιατόριο και θέλετε να το μάθει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος; Μήπως παρέχετε κάποια υπηρεσία και θέλετε οι πιθανοί σας πελάτες σας να σας πάρουν τηλέφωνο; Ή μήπως έχετε ένα e-shop και θέλετε να κάνετε πωλήσεις; Γενικά, οι καμπάνιες χωρίζονται σε 2 είδη: στις brand awareness και στις direct response. Η βασικότερη διαφορά μεταξύ τους είναι πως στις πρώτες δεν προτρέπετε τον κόσμο σε κάποια δράση ενώ στις δεύτερες υπάρχει μια συγκεκριμένη δράση που θέλετε να πετύχετε. Για να καταλάβετε καλύτερα τη διαφορά σκεφτείτε πως είναι οι διαφημίσεις της Coca-Cola (καθαρό brand awareness, δεν σας προτρέπει να πάτε να αγοράσετε κάτι) και σκεφτείτε πως είναι το telemarketing (καθαρό direct response, παρουσιάζουν το προϊόν που μετά σας λένε να πάρετε τηλέφωνο για να το αγοράσετε)

Πως το Facebook σάς βοηθά να πετύχετε αυτό που θέλετε

Όταν αρχικά στήνετε μια καμπάνια, το πρώτο που πρέπει να ορίσετε είναι το campaign objective. Εξ’ ου και η εισαγωγή που έκανα παραπάνω. Το campaign objective είναι αυτό που ορίζει τη συμπεριφορά του αλγορίθμου του Facebook ως προς το τι στόχο να βελτιστοποιεί κάθε φορά. Εφόσον ξεκαθαρίσετε το στόχο σας, μπορείτε με σχετική ευκολία να επιλέξετε campaign objective. Σήμερα, τον Ιούλιο του 2017, οι επιλογές που υπάρχουν είναι οι εξής:

Facebook-Ads-Campaign-Objectives.png?mtime=20170727154942#asset:58387:freeHeight


Μην πανικοβάλλεστε! Οι επιλογές είναι πολλές αλλά αν μόλις αρχίζετε και θέλετε να κάνετε μια βασική καμπάνια, μπορείτε να “παίξετε” με τα 2 βασικότερα objectives: το engagement και τα conversions.

Engagement

Όταν ορίζετε το engagement ως campaign objective, επί της ουσίας λέτε στο Facebook “βρες όλους εκείνους τους ανθρώπους που είναι πιο πιθανό πως θα αλληλεπιδράσουν με οποιοδήποτε τρόπο με τη διαφήμισή μου”. Ως αλληλεπίδραση (engagement) το Facebook εννόει τα reactions, comments, shares, video views* και clicks. Όπως φαίνεται λοιπόν, αν ο στόχος σας είναι brand awareness, επιλέγοντας engagement, τότε η διαφήμιση θα μαζέψει για παράδειγμα πολλά likes & shares σε χαμηλό κόστος αλλά αν θέλετε να κατευθύνετε τον κόσμο στην ιστοσελίδα σας μπορεί να μην έχετε το ίδιο καλά αποτελέσματα σε σχέση με άλλα campaign objectives. Για αυτό το λόγο πρέπει από την αρχή να διαχωρίσετε αν πάτε για brand awareness ή για direct response.

Conversions

Όταν ορίζετε τα conversions ως campaign objective, τότε ο αλγόριθμος του Facebook βελτιστοποιεί τις διαφημιστικές προβολές και επιλέγει τους κατάλληλους ανθρώπους για να λάβουν τη δράση που θέτετε ως conversion εντός της ιστοσελίδας σας. Για παράδειγμα, conversion μπορεί να είναι το να επισκεφτεί κάποιος μια συγκεκριμένη σελίδα στην ιστοσελίδα σας ή να αγοράσει ένα προϊόν. Ο τρόπος να κάνετε τη σύνδεση μεταξύ της ιστοσελίδας σας και του Facebook είναι εγκαθιστώντας το Facebook Pixel Tracking Code στην ιστοσελίδα σας. Το Facebook Pixel λειτούργει περίπου όπως τα Google Analytics. Yπάρχουν πολλά χρήσιμα videos που μπορείτε να συμβουλευτείτε για την σωστή εγκατάσταση του Pixel (εξαρτάται και από την πλατφόρμα που έχετε επιλέξει για να χτίσετε το site).

Τα υπόλοιπα campaign objectives

Στην πραγματικότητα, με τα engagement και conversions objectives μπορεί κάποιος να καλύψει τις βασικότερες και ισχυρότερες λειτουργίες των Facebook Ads. Φυσικά, υπάρχουν περίπτωσεις που χρήζουν ειδικής αντιμέτωπισης. Αν πιστεύετε ότι αυτό που θέλετε να πετύχετε εσείς δεν καλύπτεται από το προαναφερθέντα objectives τότε μπορείτε να κάνετε δική σας έρευνα ή να μου στείλετε ένα μήνυμα με την απορία σας και θα χαρώ να βοηθήσω!

Στο επόμενο άρθρο θα μιλήσουμε για το επόμενο στάδιο στο στήσιμο της καμπάνιας, το adset. Συγκεκριμένα, θα μιλήσουμε για τη στόχευση (targeting) και τα είδη στόχευσης, το budget και τα placements.

*Τυπικά, αν θέλετε να τρέξετε μια διαφήμιση-video καλό θα ήταν να δοκιμάσετε ταυτόχρονα και μια καμπάνια με objective “Video Views”.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr