NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Open source ή custom made πλατφόρμα: Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Open source ή custom made πλατφόρμα: Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Ποιοι θα πρέπει να είναι οι χειρισμοί ενός επιχειρηματία στην επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για να εισέλθει στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Στο άρθρο αυτό ορίζουμε τις διαφορές μιας πλατφόρμας κλειστού και μιας ανοιχτού τύπου και αποδομούμε έναν υφιστάμενο μύθο.

Πόσο βάσιμο είναι το δίλλημα ανοιχτού ή κλειστού τύπου πλατφόρμας;

Στη διαδικασία εύρεσης συνεργάτη για την υλοποίηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ένα από τα σημεία που εξετάζονται είναι τι είδους πλατφόρμα θα επιλεγεί. Πλατφόρμα ανοιχτού τύπου ή πλατφόρμα κλειστού τύπου; Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι ένα ψευδοδίλλημα. Καταρχάς, ακόμα και αν πάρουμε μια πλατφόρμα ανοιχτού τύπου (π.χ. Magento, Presta Shop, κ.ο.κ), στην πορεία και ειδικά αν το ηλεκτρονικό κατάστημα πάει καλά, ο διαχειριστής μπαίνει αυτόματα στη διαδικασία να κάνει custom τα διάφορα modules και να παραμετροποιήσει τον τρόπο λειτουργίας του και στην ουσία καταλήγει με μία πλατφόρμα ανοιχτού λογισμικού, η οποία έχει δημιουργηθεί και παραμετροποιηθεί σε τέτοιο βαθμό που έχει γίνει custom. Από την άλλη μεριά, μία custom πλατφόρμα έχει τη δυνατότητα να παραμετροποιηθεί κατευθείαν ώστε να ταιριάξει απόλυτα στις ανάγκες τις επιχείρησης, όποιες και αν είναι αυτές, ήδη από το αρχικό στάδιο υλοποίησης.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι μία κλειστού τύπου πλατφόρμα δεσμεύει το ηλεκτρονικό κατάστημα με την εταιρία που το έχει υλοποιήσει, ισχύει;

Η αντίληψη αυτή δεν ισχύει. Βασικό ρόλο παίζει η συνεργασία του ηλεκτρονικού καταστήματος με το agency που το διαχειρίζεται. Η εταιρία μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να πάρει το domain της, το design της και να μεταφέρει τη βάση δεδομένων της σε έναν άλλο πάροχο χρησιμοποιώντας διαφορετική πλατφόρμα, χωρίς ο τελικός πελάτης της να αντιληφθεί αυτή τη μεταφορά. Άρα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι σημασία δεν έχει τι είδους λογισμικό χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά τι είδους συνεργασία έχει με το agency που το έχει αναλάβει.

Κατά πόσο ισχύει ότι μια ανοιχτού τύπου πλατφόρμα διαθέτει μια πληθώρα εργαλείων που ο διαχειριστής μπορεί να αξιοποιήσει σε σχέση με μία κλειστού τύπου;

Όντως κάποιος μπορεί να πιστεύει ότι υπάρχει πληθώρα εργαλείων σε μια open source πλατφόρμα, τα περισσότερα όμως δεν είναι λειτουργικά και δεν καλύπτουν εξειδικευμένες ανάγκες παραμετροποίησης, τις οποίες για να τις φέρει κάποιος εις πέρας θα χρειαστεί custom υλοποιήσεις. Δε λέω, σαφώς, ότι δεν υπάρχουν, όμως το κόστος και ο χρόνος που θα δαπανηθεί για να τα βρει και να τα χρησιμοποιήσει ή παραμετροποιήσει ο developer, μπορεί να είναι σημαντικά μεγαλύτερος από ό,τι σε μία custom πλατφόρμα. Από την άλλη, με μια κλειστού τύπου με τον σωστό συνεργάτη και μια τεκμηριωμένη ανάλυση του τρόπου που λειτουργεί ένα εργαλείο, μειώνεται δραστικά το κόστος και ο χρόνος υλοποίησης, από ό,τι η διερεύνηση που απαιτεί η εφαρμογή σε μια open source πλατφόρμα ή τους συμβιβασμούς που αυτή μπορεί να απαιτήσει.

Ποια τα είναι τα θετικά μιας ανοιχτού τύπου πλατφόρμας και ποια μιας κλειστού τύπου;

Με μια αποστασιοποιημένη και αμερόληπτη ματιά, μια πλατφόρμα ανοιχτού τύπου έχει πιο γρήγορη υλοποίηση στην αρχή ενός project, διαθέτει έτοιμα modules που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαφώς δεν χρειάζεται μια απόλυτα επαγγελματική γνώση συντήρησης του λογισμικού, σαν αυτή που απαιτεί μια custom πλατφόρμα. Σχετικά με μια πλατφόρμα κλειστού τύπου, από την άλλη, στα θετικά μπορούμε να εντάξουμε τα χαμηλότερα operations για την επιχείρηση ανά μήνα διαχρονικά, την απόλυτη προσαρμογή της πλατφόρμας στην οποιαδήποτε λειτουργική ανάγκη του ηλεκτρονικού καταστήματος και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης μεσομακροπρόθεσμα, καθώς και την ευρύτερη επεκτασιμότητα των λειτουργιών της.

Ποιο θα ήταν εν κατακλείδι το συμπέρασμα σχετικά με τον τύπο πλατφόρμας που μπορεί να επιλέξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Όπως προαναφέρθηκε η επιλογή μεταξύ ανοιχτού τύπου λογισμικού και custom πλατφόρμας είναι ένα ψευδοδίλλημα. Αν μπαίνει κάποιος για πρώτη φορά στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και θέλει απλώς να υφίσταται χωρίς να περιμένει αποτελέσματα, μπορεί να επιλέξει μια πλατφόρμα ανοιχτού τύπου. Αν όμως πρόκειται για μια καθιερωμένη εταιρία στο χώρο της ή που θέλει να πρωταγωνιστήσει σ’ αυτόν και θεωρεί ότι η επαγγελματική της εικόνα είναι σημαντική, τότε μια custom πλατφόρμα είναι η επιλογή που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της, θα της δώσει το καλύτερο αποτέλεσμα και θα διατηρήσει χαμηλότερα τα λειτουργικά της έξοδα διαχρονικά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr