NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Μάθαμε στα ρομπότ να επιχειρούν και να αποφασίζουν: Πόσο ασφαλείς είμαστε τώρα;

Μάθαμε στα ρομπότ να επιχειρούν και να αποφασίζουν: Πόσο ασφαλείς είμαστε τώρα;

Κώδικες αντί για λέξεις, ψηφιακά έγχρωμα σήματα αντί για ανθρώπινες χειρονομίες, συναρμολογημένες βίδες ή ντίζες αντί χέρια – μολύβια - χαρτιά, ηλεκτρονική απεικόνιση αντί για διάβασμα, ρομπότ αντί για άνθρωποι. Ρομποτική Νοημοσύνη κόντρα στην Ανθρώπινη Νοημοσύνη. Που οδηγεί ο άνθρωπος την τεχνολογία και που οδηγεί η τεχνολογία τον άνθρωπο; Οι γίγαντες της οικονομίας επιμένουν να μας υπενθυμίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence, AI) θα βελτιώσει τις ζωές μας, θα μας απελευθερώσει ενέργεια, και θα γίνουμε πιο δημιουργικοί.

Η Generali σε έκθεση της αναφέρει ότι «οι Κώδικες Πληροφορικής συχνά στερούνται διαφάνειας, δεν λογοδοτούν και έχουν δημιουργήσει θέματα που δεν ανέμενε, ούτε η Google, ούτε το Facebook». Σε κάθε περίπτωση, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις ξένες και εγχώριες δηλώνουν φαν της τεχνητής νοημοσύνης, του τεχνολογικού μετασχηματισμού καθώς θα μπορούν να έχουν στα χέρια τους ανά πάσα στιγμή τις επιθυμίες των πελατών τους, το ποιες είναι ανάγκες τους, τους τρόπους κάλυψης των αναγκών και όπως μας λένε θα μπορούν να φτιάχνουν εξατομικευμένο ασφάλιστρο. Επίσης, οι αποζημιώσεις θα είναι πιο δίκαιες, ταχύτατες και οι συνεπείς πελάτες θα επιβραβεύονται. Οι ασυνεπείς θα πληρώνουν. Για την ώρα αυτά με τις ασφαλιστικές.

Ερωτήματα υπάρχουν – απαντήσεις δεν υπάρχουν

Μήπως το εύρος της ανθρώπινης δημιουργικότητας καλουπώνεται; Μήπως η δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης επιβάλλει έναν καθορισμένο τρόπο σκέψης; Μήπως ο άνθρωπος να φτιάχνει με τα χέρια του μία ‘ατομική βόμβα’ που θα σκάσει ανεξέλεγκτα; Καθώς όλα έχουν μπει στο δρόμο της ψηφιακής διασύνδεσης, με ένα πάτημα κουμπιού το σύννεφο από την έκρηξη μπορεί να σκιάσει και τους γίγαντες της οικονομίας.

Το πέρασμα από τον 19ο αιώνα στον 21ο αιώνα

Αν, το αφήγημα του 19ου αιώνα ήταν η νουβέλα, του 20ου η τηλεόραση, τα επόμενα χρόνια σηματοδοτήθηκαν από την επανάσταση στο ίντερνετ, γράφει η Genarali. Μετά ήρθε η επανάσταση του Web 2.0. και σήμερα φτάσαμε να ζούμε την επανάσταση των αλγορίθμων.

Τι είναι ένας αλγόριθμος; Στην πραγματικότητα είναι κάτι απλό, είναι μία σειρά οδηγιών για την επίλυση ενός ή πολλών σε σειρά προβλημάτων. Μία συνταγή μαγειρικής είναι ένας αλγόριθμος, όπως είναι το ίδιο είναι και μία εξίσωση στα μαθηματικά.

Σήμερα σε πάρα πολλούς τομείς έχουν εισβάλλει οι αλγόριθμοι: Στα χρηματοοικονομικά, στην έξυπνη τηλεφωνία, στην διαφήμιση, στα βιντεοπαιχνίδια, στις μηχανές αναζήτησης, στα κοινωνικά ηλεκτρονικά δίκτυα, σε online χάρτες, και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Όταν και όπου δεν υπάρχει επιλογή ανθρώπινης παρέμβασης, τις αποφάσεις αναλαμβάνει να πάρει ένας αλγόριθμος. Ο Pedro Domingos έγραψε στο βιβλίο The Master Algorithm, «Αν ένας αλγόριθμος πάψει να εργάζεται, ο κόσμος που γνωρίζουμε θα έπαυε να υπάρχει».

Οι κανόνες για τους Κώδικες αντικαθιστούν τις παλαιές διαδικασίες και αποδεικνύεται να είναι ένα εργαλείο που μειώνει την πολυπλοκότητα και χρησιμεύει για ερμηνεύει την πραγματικότητα.

Επιπλέον, η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης βασίζεται κυρίως στο πόσο καλά μπορούν οι αλγόριθμοι να διδαχτούν από τα λάθη τους και να βελτιώνονται, (machine learning, τεχνική μηχανική).

Αμφιβολίες δεν υπάρχουν για το ότι οι αλγόριθμοι έχουν απεριόριστες δυνατότητες. Έρευνα που δημοσιεύτηκε σε περιοδικό του Πανεπιστημίου Columbia σημειώνει ότι τα ρομπότ δεν θα κάνουν μόνο τα ψώνια για εμάς, αλλά θα είναι σε θέση να ανταλλάσσουν πληροφορίες και να διεκπεραιώνουν συμφωνίες για λογαριασμό των καταναλωτών, να διαπραγματεύονται με τους προμηθευτές / διανομείς και τις εταιρείες, σε λίγα χρόνια.

Ο αλγόριθμος αλλάζει, με άλλα λόγια τον τρόπο που κάνουμε μέχρι σήμερα τις δουλειές μας, άρα έχουμε και να κάνουμε με μία άλλη οπτική, ένα άλλο τρόπο δουλειάς που ανοίγει συζητήσεις για το πώς θα σχεδιαστεί η νομοθεσία που θα διέπει τον κλάδο αυτό.

Τα οφέλη δεν υπερτερούν των ζημιών

Πρόσφατα, ας θυμηθούμε ότι οι αλγόριθμοι είχαν συνδεθεί με το θέμα των ψευδών ειδήσεων, ειδικότερα πως οι Google και Facebook να περιορίσουν τις ειδήσεις που παράγονται τεχνητά.

Το κέντρο έρευνας Pew Research Center δημοσίευσε έρευνα που διεξήγαγε προς 1300 ειδικούς. Οι ερωτήσεις είχαν να κάνουν για το αν ο αντίκτυπος των αλγορίθμων κρίνεται θετικός ή αρνητικό: Το 37% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε πως οι αρνητικές επιδράσεις υπερτερούν των θετικών, ενώ το 25% απάντησε πως οι ζημιές αντισταθμίζονται από τα οφέλη.

Υπέρ της Τεχνητής Νοημοσύνης όλες οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα

Ας δούμε τι λένε οι ασφαλιστικές. Οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα, από την φύση τους υπερβολικά συντηρητικές, παίρνουν θέση υπέρ της νέας τεχνολογίας και των ευκαιριών που δημιουργούνται από την ανάπτυξη και υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, αναζητώντας επίσης τρόπους βέλτιστων πρακτικών.

«Οι δυνατότητες που δημιουργεί η εξέλιξη της τεχνολογίας φαντάζουν ανεξάντλητες και η βαρύτητα πλέον δίνεται στο πώς μπορούν αυτές να αξιοποιηθούν ώστε να λειτουργήσουν πραγματικά προς όφελος του κάθε πολίτη, σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα: από την ουσιαστική πρόληψη και φροντίδα της υγείας του, μέχρι την εξυπηρέτηση της καθημερινότητάς του έως τα βαθιά γεράματα. Ο κλάδος αλλάζει και η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης είναι ένα ουσιαστικό αλλά και απαραίτητο βήμα για το μετασχηματισμό αυτό», έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Eurolife ERB Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Ασφαλιστική για το Artificial Intelligence και το Machine Learning.

Στο στρατηγικό αναπτυξιακό πλάνο της Generali Ελλάδος εντάσσεται η υιοθέτηση της νέας τεχνολογίαες. Ο διευθύνων σύμβουλος Πάνος Δημητρίου έχει τονίσει ότι οι βασικοί πυλώνες του νέου στρατηγικού πλάνου #Generali2021, βασίζονται στην κερδοφορία, τη χρηματοοικονομική βελτιστοποίηση, τον ψηφιακό σχεδιασμό και την καινοτομία.

5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση κατά την τελευταία δεκαετία σε προγράμματα, συστήματα και εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας για λειτουργίες και προϊόντα – αλλά και σε ανθρώπινους πόρους, έχει επενδύσει η Interamerican, στοχεύοντας να γίνει ο «απόλυτος Ψηφιακός Ασφαλιστής» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο Ξενοφών Λιαπάκης, γενικός διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Υπηρεσιών Πληροφορικής του ομίλου.

Υπέρ ψηφίζει και η Interasco δια στόματος του διευθύνοντος συμβούλου κου Καρόλου Σαΐα σε ομιλία του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Η καινοτομία και οι αλλαγές αποτελούν επιτακτική ανάγκη για τον κλάδο, τόνισε, συμπληρώνοντας ότι η χρήση της τεχνολογίας βελτιώνει την αποδοτική βελτίωση των ασφαλιστικών εταιρειών.

Η Minetta έχει και το ρομποτάκι: Το Τμήμα Πληροφορικής της Minetta δούλεψε πάνω στην σύγχρονη τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και τους αλγόριθμους (Machine Learning) και έφτιαξε την νέα υπηρεσία τιμολόγησης M.A.C.I.S. (MINETTA Artificial Intelligence Core Innovative Services) στο online σύστημα των συνεργατών. Οι συνεργαζόμενοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές προχωρούν στην τιμολόγηση οχημάτων, ανεβάζοντας στο σύστημα ένα σχετικό με το όχημα έγγραφο (π.χ. άδεια κυκλοφορίας) ή μια φωτογραφία του οχήματος. Το σύστημα στη συνέχεια συμπληρώνει αυτόματα τα σχετικά στοιχεία και οι χρήστες επωφελούνται ελαχιστοποιώντας τον απαιτούμενο χρόνο για την τιμολόγηση. Κατά την διαδικασία βοηθός τους είναι ένα ρομποτάκι.

Ο ψηφιακός ασφαλιστής Ergo. H Ergo έχει ξεκινήσει να επενδύει συστηματικά στην ψηφιοποίηση και ενισχύει τις διεθνείς οργανωτικές της δομές. O Ψηφιακός μετασχηματισμός και η επιτυχία είναι οι δύο στόχοι που έχει θέσει η Εrgo Γερμανίας και μητρική της Munich Re.

Την υιοθέτηση εφαρμογών ψηφιακής τεχνολογίας υποστηρίζουν επίσης ασφαλιστικές όπως οι Groupama και ΑΧΑ.

Στο βάθος κίνδυνοι

Η Allianz Global Corporate and Specialty (AGCS) δεν βλέπει μόνο οφέλη, βλέπει και μεγάλους κινδύνους από την εφαρμογή τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης για τους (αντ)ασφαλιστές. Τονίζει σε μελέτη της ότι οι κίνδυνοι μπορεί να ξεπεράσουν τα οφέλη. Οι νέες τεχνολογίες είναι ευπαθείς σε κακόβουλες cyber επιθέσεις, εμφανίζουν προβλήματα τεχνικής φύσης, αλλά και προοπτικές διαταραχών και χρηματοοικονομικών απωλειών, λόγω της υψηλής διασύνδεσης. Επιπλέον αναφέρει ότι η ανάληψη ευθυνών θα μετατοπιστούν στους κατασκευαστές ενώ οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων από τους ανθρώπους στις μηχανές.

Για την ώρα οι αντασφαλιστικές πρωτοπορούν στην χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας μετασχηματίζοντας τον τρόπο που επικοινωνούν με τον πελάτη. Έχουν μάλιστα συνάψει συνεργασίες με πολύ αξιόλογες νεοφυείς επιχειρήσεις νέας τεχνολογίας. Στο ίδιο μήκος κύματος και η SCOR.

Σήμα κινδύνου και από τις εποπτικές αρχές

Οι νέοι κίνδυνοι σύμφωνα με τις εποπτικές αρχές απαιτούν συνεχή παρακολούθηση. Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Παρακολούθηση εφαρμόζουν τεχνολογίες που αντικαθιστούν τους υπάρχοντες τρόπους αξιολόγησης της φερεγγυότητας των πελατών, της ανάλυσης δεδομένων, της τιμολόγησης, της αποζημίωσης. Σύμφωνα με τις εποπτικές αρχές θα υπάρξουν προβλήματα σε ό,τι αφορά την απόδοση ευθυνών σε πολλά θέματα καθώς οι αποφάσεις θα λαμβάνονται όπως ορίζουν οι αλγόριθμοι.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr