NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Γ. Αυγουστίδης, Skroutz Food: Επιδίωξή μας είναι να βοηθήσουμε την αγορά στο σύνολό της

Γ. Αυγουστίδης, Skroutz Food: Επιδίωξή μας είναι να βοηθήσουμε την αγορά στο σύνολό της

Ο Γιώργος Αυγουστίδης, co-founder και CFO της Skroutz, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για το νέο project της γνωστής διαδικτυακής υπηρεσίας σύγκρισης τιμών, το Skroutz Food, για την αγορά του online food delivery στην Ελλάδα αλλά και για τα επόμενα βήματα της πλατφόρμας.

Πριν από μερικές εβδομάδες, το Skroutz Food άνοιξε τις «πύλες» του για το κοινό. Πώς εξελίσσεται, μέχρι και αυτή τη στιγμή, η λειτουργία του; Ποια η εικόνα που μπορείτε να μας δώσετε από τις παραγγελίες που πραγματοποιούνται και τα καταστήματα που συμμετέχουν;

Με το Skroutz Food βγήκαμε στην αγορά όσο πιο νωρίς γινόταν, γιατί ο καλύτερος τρόπος να τεστάρεις τις δυνάμεις σου είναι να δοκιμάσεις μια νέα υπηρεσία σε πραγματικές συνθήκες. Το Skroutz Food απαντάει στην καθημερινή ανάγκη του να κάνει πιο εύκολη και απλή τη διαδικασία παραγγελίας online delivery, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τη δύναμη του brand Skroutz.

Ο κόσμος αγκάλιασε την εφαρμογή από την πρώτη στιγμή, παρά το γεγονός ότι προς το παρόν καλύπτουμε κυρίως την Αττική.

Στην παρούσα φάση, συνεργαζόμαστε με περίπου 1.800 καταστήματα σε Αθήνα, Πάτρα και Χίο, εξασφαλίζοντας μια πλούσια γκάμα επιλογών σε γεύσεις και brands για τους χρήστες. Σύντομα, θα ξεκινήσουμε και στη Θεσσαλονίκη, ενώ στα πλάνα μας είναι να επεκταθούμε σταδιακά σε περισσότερες περιοχές της Ελλάδας. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία της πλατφόρμας και σε καθημερινή βάση προστίθενται 20-30 νέα καταστήματα.

Οι παραγγελίες βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο και μάλιστα την εβδομάδα της Black Friday είδαμε μια 10πλάσια αύξηση των παραγγελιών ανά ημέρα, ενώ περίπου 50% των χρηστών που έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία, κάνουν επαναλαμβανόμενες παραγγελίες (recurring orders).

Μέχρι στιγμής η ανταπόκριση του κόσμου και των επιχειρηματιών εστίασης επιβεβαιώνει ότι βαδίζουμε στο σωστό μονοπάτι.

Μπορούμε να πούμε πως η αγορά του online food delivery έχει «φουντώσει» τα τελευταία χρόνια. Πώς προέκυψε η απόφαση σας να «μπείτε» σε αυτήν; Ποια τα καινούργια στοιχεία που προσφέρετε, σε σύγκριση και με τον ανταγωνισμό;

Η ιδέα να παντρέψουμε το delivery με τις online αγορές επεκτείνοντας τις υπηρεσίες που προσφέρουμε μέσα από το marketplace του Skroutz ήταν στο μυαλό μας εδώ και χρόνια. Η είσοδος στο online delivery ήρθε ως φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, καθότι κρίναμε ότι τώρα οι συνθήκες ήταν κατάλληλες για να κάνουμε το επόμενο βήμα.

Το Skroutz είναι συνώνυμο των online αγορών από την πρώτη στιγμή και το όραμα μας είναι όλες οι online αγορές να γίνουν Skroutz, είτε πρόκειται για shopping, είτε για delivery, είτε για αγορές από επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop.

Σήμερα λέμε ότι «σκρουτζάρουμε» και αυτό σημαίνει ότι κάθομαι στο γραφείο, το σπίτι ή την καφετέρια, ανοίγω τον υπολογιστή ή το κινητό μου, ψάχνω, ανακαλύπτω τι θέλω, κάνω την παραγγελία μου και παραλαμβάνω στο σπίτι μου ή όπου αλλού έχω επιλέξει. Το σκρουτζάρισμα βασίζεται στην ευκολία χρήσης, στην καλή πληροφορία και στην εμπιστοσύνη και δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με συγκεκριμένα προϊόντα.

Το online food delivery δεν είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουμε και αποτελεί κομμάτι του ίδιου experience. Είναι online αγορά φαγητού και το Skroutz Food δημιουργήθηκε και σχεδιάζεται με τρόπο που θα καλύψει αυτήν την ανάγκη, παρέχοντας την ίδια ποιοτική εμπειρία Skroutz που έχει μάθει και αγαπάει ο κόσμος!

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης, εκεί ποιο είναι πλαίσιο συνεργασίας;

Για τους επιχειρηματίες εστίασης που επιλέγουν να συνεργαστούν μαζί μας ξεκινήσαμε με μια ελκυστική εμπορική πολιτική για τα δεδομένα της αγοράς, η οποία θεωρούμε ότι έχει ενδιαφέρον για τους καταστηματάρχες. Επιπλέον, μακροπρόθεσμα στοχεύει στην επιβράβευση των σωστών επαγγελματιών, που αντιμετωπίζουν τον καταναλωτή με υπευθυνότητα και θα βοηθήσουν εν τέλει να βελτιωθεί το επίπεδο των υπηρεσιών και της εμπειρίας του χρήστη.

Η επιδίωξή μας είναι σταδιακά να χτιστεί μια αξιόπιστη βάση συνεργαζόμενων εστιατορίων, που για τον καταναλωτή μεταφράζεται σε μια πλούσια γκάμα εστιατορίων και καφέ και ενδεχομένως σε κάποιες αποκλειστικές συνεργασίες. Επίσης, ένα ακόμη βασικό πλεονέκτημα της πολιτικής μας είναι ότι έχουμε άμεση εκκαθάριση των εσόδων για τον έμπορο, με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας των καταστημάτων.

Υπάρχουν προβληματισμοί από τους επιχειρηματίες, όσον αφορά στη συμμετοχή τους σε μια πλατφόρμα όπως το Skroutz Food; Εάν ναι, πώς τους αντιμετωπίζετε;

Από τις μέχρι τώρα επαφές με τους συνεργάτες εντοπίζονται δύο κυρίως προβληματισμοί, που αναμενόμενα αφορούν το κόστος συμμετοχής σε μια lead generation υπηρεσία όπως το Skroutz Food και δεν είναι άλλοι από το να μην αυξηθεί μελλοντικά το ποσοστό προμήθειας και να μην αναγκαστούν οι επιχειρηματίες να προβούν σε εξαντλητικές προσφορές προκειμένου να επιβιώσουν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον μιας εφαρμογής online delivery.

Εμείς, χάρη στην εμπειρία μας από το Skroutz, έχουμε λύσει αρκετά ζητήματα και η επιδίωξή μας είναι να βοηθήσουμε την αγορά στο σύνολό της, άρα κινούμαστε σε ένα πλαίσιο που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Μπορούμε να πούμε και πιο διαπραγματευτικά ότι οι καταστηματάρχες είναι πολύ χαρούμενοι που το Skroutz, με τα χρόνια εμπειρίας του, μπαίνει στην αγορά του food delivery και οι περισσότεροι αισθάνονται ότι έτσι εξασφαλίζεται ο υγιής ανταγωνισμός για αυτούς.

Ποια η ενδεχόμενη στρατηγική σας για συνδέσεις και «αλληλεπιδράσεις» μεταξύ του Skroutz και του Skroutz Food;

Αυτήν τη στιγμή, το Skroutz είναι η πιο δημοφιλής σελίδα αγορών στην Ελλάδα με 8,5 εκ. μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα και πάνω από 1 εκ. εγγεγραμμένους χρήστες. Η εδραιωμένη βάση των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται καθημερινά για τις αγορές τους αποτελεί ισχυρό υπόβαθρο στο νέο μας ξεκίνημα.

Η πρόσβαση στο Skroutz Food μπορεί να γίνει φυσικά αυτόνομα, αλλά και μέσω της πλατφόρμας του Skroutz με τον ίδιο λογαριασμό/προφίλ. Δηλαδή, όποιος χρήστης διαθέτει ήδη λογαριασμό σε εμάς με την αποθηκευμένη πιστωτική του κάρτα, δε χρειάζεται να δημιουργήσει νέο account για να κάνει χρήση της υπηρεσίας delivery.

Επίσης, για τους επαγγελματίες εστίασης υπάρχει το πλεονέκτημα της οργανικής προβολής του Skroutz Food στην πλατφόρμα μας και κατ’ επέκταση της εν δυνάμει εισροής νέων πελατών από το κοινό του Skroutz. Προωθούμε σταθερά την υπηρεσία στο marketplace και έχουμε δει ότι οι χρήστες ανταποκρίνονται σε αυτήν τη σύνδεση.

Το Skroutz Food προσφέρει μια εμπειρία εφάμιλλη της ποιότητας που έχει συνηθίσει ο χρήστης του Skroutz, ώστε να μην απαιτείται ιδιαίτερη εξοικείωση. Θεωρούμε ότι η υπηρεσία μας είναι εύκολη στη χρήση με ευελιξία και ακρίβεια στην αναζήτηση και την επιλογή του φαγητού και εστιάζουμε στη βελτίωση στοιχείων του user experience, όπως για παράδειγμα την αναζήτηση ανά πιάτο και όχι απαραίτητα ανά κουζίνα.

Φυσικά, θέλουμε να υπάρχει μια άψογη εμπειρία παράδοσης και εξυπηρέτησης και κατά μία έννοια κεφαλαιοποιούμε την εμπειρία μας και το κύρος του ονόματος του Skroutz στο συνολικό πακέτο υπηρεσιών, τα οποία πιστεύουμε ότι μας καθιστούν έναν δυναμικό παίκτη στην αγορά του online food delivery.

Θα ήθελα και μια άποψη από την πλευρά του επιχειρηματία. Ξεκινήσατε το Skroutz, κάνοντας disrupt, θα λέγαμε, σε μια ολόκληρη αγορά. Ποια είναι τα επιχειρηματικά «μαθήματα» που μπορεί να πάρει κάποιος, μια νέα startup, από αυτήν την πορεία;

Όταν στήνει κάποιος μια επιχείρηση είναι απαραίτητο να έχει ένα business plan, να γνωρίζει τι θα κάνει και πότε, πόσο θα στοιχίσει και τι θα κερδίσει. Το δικό μας case ήταν λίγο διαφορετικό, κι όταν ξεκινήσαμε το 2005 ήταν περισσότερο ένα διαισθητικό πλάνο, με κύρια στοιχεία το πάθος και τον ενθουσιασμό μας.

Το project του Skroutz, ενώ φτιάχτηκε για προσωπική χρήση, τελικά ήταν χρήσιμο για πολλούς ανθρώπους. Υπάρχει πολύς κόσμος που νομίζει ότι μετά την επιχειρηματική επιτυχία όλα γίνονται πιο εύκολα και μέσα σε μερικά χρόνια μπορείς να αποσυρθείς και να κάνεις καταδύσεις στις Μπαχάμες χαζεύοντας τα κοράλλια!

Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Όσο μεγαλώνει μια εταιρεία προκύπτουν συνεχώς νέες προκλήσεις, αυξάνονται οι ευθύνες και το άγχος και λιγοστεύει ο ελεύθερος χρόνος. Το να μπορείς να βρεις την ισορροπία στην προσωπική σου ζωή και τη δουλειά είναι μεγάλο στοίχημα. Σε οποιαδήποτε επιχειρηματική προσπάθεια, πρέπει να γνωρίζεις ότι θα είσαι εκεί για πολύ καιρό και να παραμείνεις πιστός στις αξίες και τις αρχές σου. Κι αυτή η νοοτροπία συνοδεύει κι εμάς στο ταξίδι μας με το Skroutz, από την αρχή έως και σήμερα.

Συνολικά μπορεί να τα έχουμε καταφέρει, αλλά έχουμε ζήσει αρκετές μικρές και άλλοτε μεγάλες επιχειρηματικές αποτυχίες. Όμως, ακόμα κι αυτές τις αποτυχίες τις αντιμετωπίζουμε με αισιοδοξία. Δεν πτοούμαστε και η δύναμη που μας κινεί είναι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να φοβάται κανείς τίποτα. Αυτό είναι κάτι που το λέμε σε όποιον μας ρωτάει αν πρέπει να δοκιμάσει κάτι καινούργιο: να μην πανικοβάλλεται και να μην φοβάται να τεστάρει τις δυνάμεις του σε ό,τι αγαπάει!

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το Skroutz Food; Ποια τα επόμενα χαρακτηριστικά, οι επόμενες καινοτομίες ή υπηρεσίες τις οποίες στοχεύετε να παρουσιάσετε εντός των επόμενων μηνών;

Όλα τα χρόνια της ύπαρξης του Skroutz έχουμε επενδύσει στη σχέση μας με τους καταναλωτές και εστιάζουμε στην εμπειρία που προσφέρουμε στο χρήστη μέσα από την πλατφόρμα μας. Σε αυτήν τη θεμελιώδη αξία χτίσαμε το brand και θα κάνουμε το ίδιο, βήμα-βήμα με το Skroutz Food.

Σε επίπεδο νέων λειτουργιών ήδη σχεδιάζουμε πολλά πράγματα. Σύντομα στην εφαρμογή θα ενσωματωθούν νέες λειτουργίες και χαρακτηριστικά που θα κάνουν ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη την εμπειρία χρήσης, όπως για παράδειγμα οι ομαδικές παραγγελίες (group orders), η φωνητική παραγγελία, ένα έξυπνο σύστημα αξιολόγησης των πιάτων και των επιχειρήσεων, προσωποποιημένες προσφορές κ.ά.

Από εκεί και πέρα, βασιζόμαστε στο ταλέντο της ομάδας και στα μαθήματα που έχουμε αποκτήσει από το Έξυπνο Καλάθι, για να αξιοποιήσουμε την τεχνολογική υπεροχή και τη διαθεσιμότητα λύσεων, οι οποίες πιστεύουμε ότι θα είναι πρωτοποριακές για τον κλάδο του food.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr