NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα

​Ήταν στα μέσα Απριλίου όταν το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας παρουσίαζε τον πρώτο ελληνικό επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό, τον CapsuleT. Όπως γινόταν τότε γνωστό, η δράση στόχευε να φέρει «κοντά» τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα «προκειμένου να παραχθεί υπεραξία για τα δύο μέρη και την χώρα».

Η διαδικασία, μετά την πρώτη παρουσίαση, ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου, με τις σχετικές αιτήσεις, ενώ, λίγο καιρό μετά, ο CapsuleT «ένωσε» τις δυνάμεις του και με τη Google και ενεργοποίησε νέες συνεργασίες. Ο πρώτος κύκλος ξεκίνησε στις αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ στις 31 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο Pitch & Demo Day. Κάπως έτσι, στις αρχές του τρέχοντος μήνας, ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος, με την ανάδειξη των 3 μεγάλων νικητών του προγράμματος, μεταξύ των 9 startups που τον ολοκλήρωσαν.

Η τελική αξιολόγηση και ανάδειξη των τριών νικητών έγινε στη βάση τόσο των γενικών κριτηρίων του προγράμματος (η ιδέα της ομάδας ως προς την καινοτομία της, η επιχειρηματική ωριμότητα και προοπτική της προσφερόμενης υπηρεσίας και η ομάδα ως προς τα μέλη της σε σχέση με τα τυπικά τους χαρακτηριστικά), όσο και ειδικών κριτηρίων που αφορούν στην πρόοδο των startup ομάδων στη διάρκεια του τρίμηνου προγράμματος.

Την πρόοδο αυτή παρακολούθησε η Επιτροπή Αξιολόγησης και Καθοδήγησης του επιταχυντή, με κριτές επτά καταξιωμένους επαγγελματίες, προερχόμενους τόσο από τον ξενοδοχειακό κλάδο, όσο και από το χώρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Το 1ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ έλαβε η GuestFlip, το 2ο βραβείο και το έπαθλο των 5.000 ευρώ έλαβε η HotelToolbox ενώ, τέλος, το 3ο βραβείο και τα 3.000 ευρώ έλαβε η ομάδα της HotelStand.

Οι εννέα ομάδες που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τον πρώτο κύκλο του προγράμματος του CapsuleT είναι οι εξής: All Inclusive Dining, Dishcover Tours, Escapades, Fisea, Grekaddict.com, GuestFlip, HotelStand, HotelToolbox και Nable Solutions.

«Η ανταπόκριση και τα αποτελέσματα δικαίωσαν απόλυτα τη πρωτοβουλία μας»

Με αφορμή την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου, ο Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, δήλωσε στο epixeiro.gr: «Η ψηφιακή καινοτομία δημιουργεί μια νέα εποχή για τον τουρισμό και το ΞΕΕ πρωταγωνιστεί στην κατάκτηση ενός μέλλοντος που είναι ήδη εδώ. Η ανταπόκριση και τα αποτελέσματα του πρώτου κύκλου του CapsuleT δικαίωσαν απόλυτα τη πρωτοβουλία μας να φέρουμε κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, με στόχο να παράξουμε υπεραξία για τα δύο μέρη και τη χώρα. Μέσω του πρώτου Τravel – Hospitality Accelerator δημιουργούμε ένα σταθερό δίαυλο ανάμεσα στην εγχώρια startup κοινότητα, τα πανεπιστήμια και καταξιωμένους επαγγελματίες, με το σύνολο του ξενοδοχειακού κλάδου, ο οποίος έχει μόνο να κερδίσει αντιμετωπίζοντας την τεχνολογία όχι ως απειλή αλλά ως ευκαιρία επιχειρηματικής ανάπτυξης και εξέλιξης».

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα
Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας

Η Κατερίνα Σαριδάκη, Director του CapsuleT, τόνισε με τη σειρά της πως «κατά τη διάρκεια του 3μηνου προγράμματος που υλοποιήθηκε από τις 5 Σεπτεμβρίου έως και τις 5 Δεκεμβρίου, οι 9 εταιρίες που είχαν προκριθεί και ενταχθεί στον CapsuleT είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν 12 θεματικά σεμινάρια για τη βελτίωση των επιχειρηματικών τους δεξιοτήτων, να εργαστούν εντατικά σε εβδομαδιαία βάση με 3 μέντορες ανά ομάδα, προερχόμενοι από τον τουριστικό και επιχειρηματικό κόσμο, να επισκεφθούν 10 ξενοδοχειακές μονάδες και τρεις επιχειρήσεις τουριστικού κλάδου (on-site visits) στην Αθήνα και στην Πελοπόννησο, να συμμετέχουν μέσω του περιπτέρου του CapsuleT στις εκθέσεις Philoxenia & Xenia καθώς και να συμμετέχουν σε ποικίλες συναντήσεις και εκδηλώσεις με στόχο την προβολή τους στην ελληνική αγορά.

Όλο αυτό το εντατικό πρόγραμμα και το πλούσιο περιεχόμενο εστιάζει αποκλειστικά στον τουρισμό και στις ανάγκες των startup εταιρειών να γνωρίσουν καλύτερα την ελληνική αγορά, να βελτιώσουν την ομάδα και το προϊόν τους, να πάρουν χρήσιμη και πρακτική ενημέρωση από τον ξενοδόχο και τον πράκτορα για τις ανάγκες που έχουν, να προβάλουν την ιδέα τους και τελικά να την βελτιώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα από τα εργαλεία και την καθοδήγηση που έλαβαν από τον CapsuleT, τους μέντορες και συνεργάτες του.

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα
Κατερίνα Σαριδάκη, Director του CapsuleT

Θερμά συγχαρητήρια λοιπόν σε όλες τις ομάδες για την εντατική προσπάθεια που κατέβαλαν. Και η προσπάθεια ήταν ουσιαστική και εποικοδομητική για όλους, τα αποτελέσματα που έφεραν σημαντικά για τα επόμενα βήματά τους. Η εξέλιξή τους ήταν εμφανής και στην Επιτροπή Αξιολόγησης και Καθοδήγησης που παρακολουθούσε σε μηνιαία βάση τις ομάδες, αλλά πιστεύουμε και στο κοινό που παρευρέθηκε στην εκδήλωση του τελικού. Η επιτυχημένη ολοκλήρωση του 1ου κύκλου του προγράμματος είναι μόνο η αρχή, συνεχίζουμε δυναμικά και εργαζόμαστε ήδη για μια εξίσου καλή συνέχεια.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι έχουμε στη διάθεσή μας ένα δυναμικό, ολοκληρωμένο ελληνικό τουριστικό προϊόν, το οποίο απαρτίζεται από ένα σύνολο επιχειρήσεων που προσφέρουν φιλοξενία και διαφοροποιημένες εμπειρίες στους επισκέπτες της χώρας μας. Σε αυτές τις επιχειρήσεις ανήκουν πλέον και οι νεοφυείς επιχειρήσεις που δημιουργούν τεχνολογικές λύσεις και προϊόντα με σκοπό να συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα και βελτίωση των τουριστικών υπηρεσιών του κλάδου συνολικά».

Τι δηλώνουν οι τρεις νικήτριες ομάδες

Το epixeiro.gr συζήτησε και με τις τρεις νικήτριες ομάδες του πρώτου κύκλου του προγράμματος του CapsuleT, δηλαδή με τις GuestFlip, HotelToolbox και HotelStand, στις οποίες και έθεσε από τρεις ερωτήσεις.

Τι είναι αυτό που ξεχωρίζετε από τη συμμετοχή σας στον πρώτο κύκλο του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator;

GuestFlip, Άρης Παττακός (Co-founder & CTO): Όταν ένα φαινόμενο όπως αυτό της ανάπτυξης incubators & accelerators πρωτοξεκινάει, σίγουρα προκαλεί ενθουσιασμό. Όταν όμως γίνεται πιο κοινότυπο, ο επιχειρηματίας καλείται να είναι σκεπτικός και να διαλέξει όχι απλά ένα accelerator, αλλά τον πιο κατάλληλο. Αυτό που ξεχωρίζει το CapsuleT είναι η μοναδική επαφή που έχει με τον κλάδο της φιλοξενίας και του τουρισμού, με αποτέλεσμα να είναι η πιο κατάλληλη επιλογή για startups που δραστηριοποιούνται στους παραπάνω τομείς. Συγκεκριμένα, τα workshops, τα on-site visits και η ομαδική παρουσία σε εκθέσεις βοηθούν στην εξέλιξη των ομάδων και φέρνουν τις εταιρείες μπροστά σε δυνητικούς πελάτες. Πρόκειται για μία ουσιαστική επιτάχυνση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν γιατί μέσα στο πρόγραμμα καταλήγουν γρήγορα στις σωστές κινήσεις και κλείνουν παράλληλα και τις πρώτες συνεργασίες.

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα
GuestFlip

HotelToolbox, Γιάννης Χαραλαμπάκης (CEO & Co-founder): Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό, και αυτό που ξεχωρίζουμε από το CapsuleT, είναι ότι εστιάζει αποκλειστικά στον χώρο του τουρισμού. Όλες οι δράσεις που έλαβαν χώρα κατά την διάρκεια του προγράμματος, είχαν πάντα σαν επίκεντρο τον τουρισμό και ήταν πολύ προσεκτικά σχεδιασμένες ώστε να δώσουν το μέγιστο δυνατό όφελος στις εταιρείες που συμμετείχαν. Και εδώ αξίζουν συγχαρητήρια στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο και την ομάδα που έτρεξε το CapsuleT. Δεν ήταν ένας κλασικός accelerator. Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε και να έχουμε καθοδήγηση από κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου, να επισκεφτούμε ξενοδοχεία, να λάβουμε μέρος σε εκθέσεις τουρισμού και πολλές άλλες δράσεις (workshops, mentoring sessions κ.α.).

HotelStand, Βαγγέλης Καλαϊντζόγλου, (Business Development Lead): Η λέξη επιταχυντής δεν είναι εκεί για ευφημισμό. Μπορεί να χάσαμε τον ύπνο μας αλλά τα οφέλη ήταν πολλαπλά. Η συχνή και οργανωμένη επαφή με ανθρώπους του ξενοδοχειακού κλάδου μας έδωσε πολύτιμη καθοδήγηση μέσα από την οποία καταφέραμε να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο, να ενισχύσουμε την ομάδα με σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου και να αναπτύξουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όπως οι προτάσεις εναλλακτικών εμπειριών και οι ενημερώσεις για τα δρώμενα της πόλης. Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε θερμό ενδιαφέρον από 30 Ξενοδοχεία, εκ των οποίων 3 σε συμφωνία, και συμφωνία με 24 εμπειρίες και 14 εστιατόρια.

Ο επιταχυντής έχει στο επίκεντρο του τον τουριστικό τομέα. Ποιες οι προοπτικές που έχει ο κλάδος στην Ελλάδα και ποιες οι δυνατότητες για καινοτομία;

GuestFlip: Ο τουριστικός τομέας κινείται πιο αργά από άλλους τομείς όσον αφορά sτην τεχνολογική εξέλιξη και αυτό αποτελεί ευκαιρία για τους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν λύσεις που σε μερικά χρόνια θα είναι όχι απλά χρήσιμες, αλλά απαραίτητες για τον κλάδο. Η Ελλάδα είναι μια εξαιρετική αγορά για να ξεκινήσει κανείς μια νέα επιχειρηματική ιδέα στον κλάδο, γιατί δίνει πρόσβαση σε πολλές επιχειρήσεις και αποτελεί σημαντικό «test market» για την επέκταση προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο.

HotelToolbox: Ο κλάδος του τουρισμού, είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία λίγα χρόνια βλέπουμε πλέον να γίνονται κινήσεις και να εμφανίζονται εταιρείες τεχνολογίας που εστιάζουν στον χώρο του τουρισμού. Η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού σε όλα τα επίπεδα, παρέχοντας λύσεις σε προβλήματα που μέχρι σήμερα αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του, και παράλληλα να δημιουργηθούν εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας.

Η επιστημονική κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα είναι σε υψηλό επίπεδο. Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ένας από τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς, μας δίνει το πλεονέκτημα να έρθουμε σε επαφή και να πάρουμε feedback για τις ανάγκες της αγοράς από πρώτο χέρι. Όπως για παράδειγμα το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη αποτελούν μέρη στα οποία το επιχειρηματικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη εταιρειών στον χώρο του Fintech, έτσι και η Ελλάδα είναι για τον τουρισμό, κάτι το οποίο θα πρέπει να ληφθεί και σε κεντρικό επίπεδο.

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα
HotelToolbox

HotelStand: Είναι γεγονός ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος ήταν και παραμένει αρκετά παραδοσιακός. Ας αναλογιστούμε ότι η εικόνα ενός receptionist να δίνει οδηγίες στον επισκέπτη κυκλώνοντας σημεία πάνω σε έναν έντυπο χάρτη είναι ίδια εδώ και τουλάχιστον 50 χρόνια. Ταυτόχρονα όμως, η τεχνολογία σήμερα προσφέρει λύσεις όπως το TripAdvisor, με αποτέλεσμα ενώ οι συστάσεις του concierge συνήθως είναι αξιόλογες, η εμπειρία από την πλευρά του επισκέπτη να μην ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του.

Πρέπει, επίσης, να αναλογιστούμε ότι τεχνολογίες όπως το TripAdvisor δεν προσφέρουν μόνο αναβαθμισμένη εμπειρία στον επισκέπτη αλλά και έσοδα ως προμήθειες από την προώθηση. Το ξενοδοχείο λοιπόν σήμερα, ενώ προωθεί εμπειρίες με προφορικό τρόπο δεν λαμβάνει έσοδα γιατί απλά η παρακολούθηση αυτού του business είναι αδύνατη χωρίς ένα τεχνολογικό νοικοκύρεμα. Τεχνολογίες όπως η HotelStand θα επιτρέψουν στο ξενοδοχείο να βρει εναλλακτικούς τρόπους εσόδων και όλοι καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό με το σημερινό ανταγωνισμό.

Αποτελείτε ένα βραβευμένο παράδειγμα startup. Ως τέτοιο, ποια η «συμβουλή», η γνώση που θα θέλατε να μεταφέρετε προς άλλους που επιθυμούν να επιχειρήσουν στην ελληνική startup σκηνή;

GuestFlip: Η βασική μας συμβουλή, την οποία αν δεν την ακολουθούσαμε οι ίδιοι κάθε μέρα δε θα τολμούσαμε να την αναφέρουμε, είναι οι νέοι επιχειρηματίες να διαθέτουν συγκέντρωση και να κυνηγούν τα σωστά πράγματα. Η σωστή κίνηση για οποιαδήποτε ομάδα θέλει να μεταμορφώσει μια ιδέα σε επιχείρηση είναι να τολμήσει να βγει στην αγορά. Είναι σημαντικό δηλαδή, πριν από κάθε κίνηση που αφορά την τεχνολογία, οι επιχειρηματίες να αφουγκράζονται τις ανάγκες της αγοράς. Και βεβαίως, μετά από κάθε βελτιωτικό βήμα που κάνουν όσον αφορά το προϊόν τους, να κινούνται παράλληλα στο κομμάτι των πωλήσεων και να επιβεβαιώνουν με αυτό τον τρόπο την ανάγκη και το ενδιαφέρον για το προϊόν τους.

HotelToolbox: Η συμβουλή μας είναι να το προσπαθήσουν! Το να δημιουργείς κάτι νέο που το έχει ανάγκη η αγορά και λύνει πραγματικά προβλήματα, είναι κάτι συναρπαστικό. Προφανώς και η πορεία δεν είναι εύκολη, το αντίθετο θα έλεγα, αλλά το αποτέλεσμα σίγουρα σε ανταμείβει. Ακόμα και να μην πετύχει η προσπάθεια, μαθαίνεις από τα λάθη σου και προχωράς (αρκεί βέβαια να μην τα ξανακάνεις..).

Πολύ σημαντικό στην πορεία μιας startup είναι να ακούει τον τελικό πελάτη, να αξιολογεί και να λαμβάνει υπόψη το feedback που παίρνει, και να μην θεωρεί ότι τα ξέρει όλα. Αυτό θα βοηθήσει να αποφύγει λάθη τα οποία μπορεί να είναι καταστροφικά. Επίσης, θα πρέπει να έχει την ικανότητα να λάβει αποφάσεις που μπορούν να αλλάξουν την πορεία της προκειμένου να επιτύχει τον τελικό στόχο.

HotelStand: Είναι γεγονός ότι η επιχειρηματικότητα στο χώρο των νεοφυών επιχειρήσεων χαρακτηρίζεται από συνθήκες έντονης αβεβαιότητας για τα επόμενα βήματα. Αυτή ίσως είναι και η κύρια διαφορά σε σχέση με το χώρο της «κλασικής» επιχειρηματικότητας. Δυστυχώς σε μια νέα ιδέα που βασίζεται σε μια νέα τεχνολογία δεν υπάρχει πεπατημένη. Μια συνταγή που αν την ακολουθήσεις πιστά θα βρεθείς στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το μόνο πραγματικά που μπορείς να κάνεις είναι να έχεις τα αυτιά σου ανοιχτά και να αφουγκράζεσαι με το βέλτιστο τρόπο τους αυριανούς σου πελάτες ή προσεκτικά επιλεγμένους mentors. Τα ακούσματα αυτά να τα μεταφράζεις συνεχώς σε μικρές αλλαγές τόσο στο επιχειρηματικό μοντέλο όσο και στο προϊόν και να αξιολογείς το αποτέλεσμα της κάθε αλλαγής.

Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι τις συχνές αλλαγές συνοδεύουν πάντα και έντονα και εναλλασσόμενα συναισθήματα. Μετά από μια έντονη χαρά έρχεται γρήγορα μια έντονη απογοήτευση. Αυτό που οδηγεί τελικά στον τερματισμό είναι η αντοχή και η ανθεκτικότητα. Είναι φυσικά απαραίτητο να οραματίζεστε τον τερματισμό αλλά πρέπει να δείτε το κάθε χιλιόμετρο χωριστά. Προετοιμαστείτε για μαραθώνιο λοιπόν...

CapsuleT: Φέρνοντας κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα
HotelStand

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για ένταξη στον 2ο κύκλο

Εδώ και μερικές ημέρες, έχει ξεκινήσει η περίοδος αιτήσεων για την ένταξη tech startups στον 2ο κύκλο του Προγράμματος Επιτάχυνσης (Μάρτιος – Μάιος 2020) του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator. Η περίοδος υποβολής αιτήσεων θα διαρκέσει μέχρι και τις 20 Ιανουαρίου 2020. Όσες startup ομάδες παρέχουν τεχνολογικές λύσεις με εφαρμογή στον τουρισμό και ενδιαφέρονται, καλούνται να υποβάλουν την αίτηση τους εντός του προαναφερθέντος διαστήματος.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr