NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Κορονοϊός: Πώς πλήττονται οι αεροπορικές - Η διάσωση και οι αποζημιώσεις

Κορονοϊός: Πώς πλήττονται οι αεροπορικές - Η διάσωση και οι αποζημιώσεις

Χειρότερη της κρίσης του χρηματοπιστωτικού τομέα, το 2008 είναι η κρίση που περνούν σήμερα οι αιθέρες.

50% υποχωρούν οι κρατήσεις αεροπορικών θέσεων τον Μάρτιο, 40% τον Απρίλιο, 25% τον Μάϊο, στις 420.000 φτάνουν οι ακυρώσεις πτήσεων μέχρι 30 Ιουνίου 2020, με τις απώλειες εσόδων να ξεπερνούν τα 113 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις της IATA (22/03/2020).

Η 8η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου κινδυνεύει να πτωχεύσει, ενώ αεροπορικές κάνουν έκκληση πακέτων διάσωσης τους. Στην επικαιρότητα τα δικαιώματα των επιβατών και οι μηχανισμοί ενεργοποίησης ταξιδιωτικών αποζημιώσεων των ασφαλιστικών και απώλειας εσόδων, καθώς επίσης αποδόσεις των κεφαλαίων και οι αποδόσεις επί των επενδύσεων, απόρροια της μεταβλητότητας στα χρηματιστήρια αξίων.

Τι μένει, τι ανατρέπεται, τι ξεπερνιέται

Στην τελευταία μελέτη της για το 2020, η IATA, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων προέβλεπε, λόγω μείωσης του κόστους και αύξησης των προορισμών, οι δαπάνες για αεροπορικά ταξίδια να φτάσουν στο 1% του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2020, έσοδα από φόρους 136 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, από 72.000 θέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σήμερα οι προβλέψεις, αν και δεν έχουν εκδοθεί νέες μελέτες ανατρέπονται με τις κρατήσεις για τον μήνα Μάρτιο να υποχωρούν στο ήμισυ και τις ακυρώσεις να αριθμούν 420.000, αριθμός που θα ξεπεραστεί, σύμφωνα με τις πρώτες προβλέψεις. Οι αεροπορικές, οι περισσότερες έχουν τροχοδρομήσει και σταθμεύσει επ’ αόριστον τα αεροσκάφη τους, μειώνοντας σλοτς.

Το 2020, σύμφωνα με την ίδια μελέτη οι αεροπορικές προγραμμάτιζαν επενδύσεις ύψους 123 δισεκατομμυρίων με την παραλαβή 2.206 νέων αεροσκαφών, καθώς και Boeing 737 MAX που επανέρχονται στις πίστες, υπολογίζετο επίσης να μειώσουν τους λογαριασμούς των καυσίμων κατά 182 δισεκατομμύρια, ποσό το οποίο θα κάλυπτε το 22,1% του κόστους λειτουργίας. Σήμερα, οι αιθέρες εκτιμάται ότι θα παραμείνουν κλειστοί τον Απρίλιο με κάποια αεροσκάφη να παραμένουν προσεδαφισμένα μέχρι τον Ιούνιο.

Οι αεροπορικές προειδοποιούν ότι η ικανότητά τους να διατηρήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια εξαρτάται από τα μέτρα περιορισμού που επιβάλλει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, (ΠΟΥ). Ο ΠΟΥ επισημαίνει ότι οι περιορισμοί διακίνησης επιβατών και φορτίων σε ορισμένες περιπτώσεις χωρών είναι αναπόφευκτοι.

Η ρευστότητα των αεροπορικών εξαρτάται από τις πωλήσεις που έχουν προηγηθεί, εγκαίρως, πριν την εκτέλεση της πτήσης και αν οι πτήσεις κλείνουν με πληρότητα επιβατών.

«Να μείνετε δυνατοί, την κρίση του ιού Covid-19 θα την ξεπεράσουμε και θα συνεχίσουμε να συνδέουμε τον κόσμο» δηλώνει ο Alexandre de Juniac, IATA's DG & CEO.

Τι δήλωσε η Aegean στο epixeiro.gr

Η AEGEAN, με στόχο να ανταποκριθεί στις έκτακτες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η εξάπλωση του COVID-19, από την πρώτη στιγμή έχει προχωρήσει με μέτρα και πρωτοβουλίες που παρέχουν στους επιβάτες ευελιξία προκειμένου να συνεχίσουν να είτε να προγραμματίζουν είτε να πραγματοποιούν τα ταξίδια τους, στις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί μετά την εξάπλωση του κορονοϊού παγκοσμίως.

Πλέον, από τις 19/3 για τους επιβάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώνονται λόγω των περιοριστικών οδηγιών που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ, την Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες εντός και εκτός Ευρώπης και δεν επιθυμούν να κάνουν άμεσα rebooking σε άλλη ημερομηνία, παρέχεται η δυνατότητα να λάβουν ένα Credit Voucher, ίσης αξίας με το αρχικό κόστος του εισιτηρίου, με δυνατότητα εξαργύρωσης σε οποιοδήποτε προορισμό του δικτύου της AEGEAN και της Olympic Air για έως και ένα χρόνο από την έκδοσή του.

Αυτό συμπληρώνει την πολιτική της εταιρείας που ήδη εφαρμόζει από τις 23 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την οποία παρέχει στους επιβάτες τη δυνατότητα να μεταθέσουν τα εισιτήρια τους σε μεταγενέστερη ημερομηνία, χωρίς χρέωση αλλαγής (reboοking fees), και από την ιστοσελίδα της, ενώ σταδιακά κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, επέκτεινε και διεύρυνε τις δυνατότητες που προσέφερε για εισιτήρια με ημερομηνία ταξιδιού έως και 30 Απριλίου αλλά και για κάθε νέο εισιτήριο στην κατηγορία GoLight που θα εκδοθεί έως και 31 Μαρτίου 2020 και θα αφορά ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν μέχρι και τις 20 Οκτωβρίου.

Ταυτόχρονα, προκείμενου να διευκολύνει τους επιβάτες της, η AEGEAN προχώρησε έγκαιρα σε επιστροφή του κόστους των εισιτηρίων σε όλους τους ταξιδιώτες που, ως μέλη οργανωμένων group ή σχολικών εκδρομών, είχαν προγραμματίσει εκδρομές στο εξωτερικό μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων (από τις 28/2 μέχρι τις 30/4), οι οποίες ακυρώθηκαν λόγω των μέτρων προστασίας από την εξάπλωση του COVID-19.

Τι δήλωσε o Όμιλος Lufthansa στο epixeiro.gr

«Η δυναμικότητα των αεροπορικών του Ομίλου αυτή τη στιγμή έχει μειωθεί στο 20% για τις πτήσεις κοντινών αποστάσεων και 10% για τις πτήσεις μακρινών αποστάσεων. Αυτό φυσικά αναμένεται να επηρεαστεί περαιτέρω, καθώς όλο και περισσότερες χώρες κλείνουν τα σύνορά τους και απαγορεύουν τις πτήσεις στην επικράτειά τους. Ο Όμιλος συμμορφώνεται πλήρως με τις κοινοτικές και εθνικές οδηγίες που έχουν εκδοθεί για την αντιμετώπιση του Covid-19, συνεπώς και το πτητικό πρόγραμμα των αεροπορικών εταιρειών διαμορφώνεται ανάλογα.

Όλες οι ακυρωμένες κρατήσεις κρατούν την αξία τους και οι πτήσεις μπορούν να αλλάξουν ή επανεκδοθούν χωρίς καμία χρέωση για μεταγενέστερη ημερομηνία μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ή ακόμη και για άλλον προορισμό από τον αρχικό».

Τι δήλωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ, AIA) στο epixeiro.gr

«Ο ΔΑΑ αναμένει σημαντική διψήφια πτώση της επιβατικής κίνησης από και προς τους προορισμούς που υποστηρίζει, λόγω της επιβολής των μέτρων για τον Covid-19. Σημαντική μείωση αναμένεται να καταγραφεί και σε όλα τα Περιφερειακά Αεροδρόμια. Στην στρατηγική τους για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού προβλέπεται και εφαρμόζεται η τηλεεργασία στο βαθμό που δεν επηρεάζει στην απρόσκοπτη επιχειρησιακή του συνέχεια. Τα μέτρα που εφαρμόζει για την τηλεεργασία είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα με την νομοθεσία».

Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα από τον ΔΑΑ μπορείτε να δείτε εδώ

Στο επίμαχο θέμα με τις αποζημιώσεις και τις ασφαλιστικές

Πώς αποζημιώνονται οι επιβάτες που δεν ταξιδεύουν

Είναι κανόνας, μέχρι σήμερα ότι οι αποζημιώσεις στην ταξιδιωτική ασφάλιση υπολογίζονται βάσει των όρων που υπογράφονται στα ασφαλιστήρια συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης. Αν ο επιβάτης δεν πετάξει, η ταξιδιωτική ασφάλιση τον αποζημιώνει για τους λόγους και τις αιτίες που έχει ζητήσει να καλυφθεί.

Εάν δεν έχει ταξιδιωτική ασφάλιση, ο επιβάτης είναι υποχρεωμένος βάσει νομοθεσίας να ακολουθήσει τους όρους του συμβολαίου που έχει υπογράψει κατά την αγορά του εισιτηρίου με την αεροπορική εταιρεία. Είναι στην διακριτική ευχέρεια των αεροπορικών να παρέχουν επιπλέον υπηρεσίες προς τους επιβάτες, σε συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν σήμερα.

Σε ό,τι αφορά την ιό Covid-19, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι βασικές ταξιδιωτικές πολιτικές δεν τον περιλαμβάνουν στις καλύψεις τους. Επιπλέον, επειδή ο ιός κηρύχτηκε πανδημία, είναι δυνατόν να μην καλύπτεται. Εξαρτάται και από τις πολιτικές καλύψεων που επιλέγουν οι ασφαλισμένοι.

Σήμερα οι αεροπορικές που έχουν προσεδαφίσει τα αεροσκάφη, λόγω του Covid-19, είτε επιστρέφουν τα χρήματα, είτε κρατούν την αξία του εισιτηρίου για τη δωρεάν μεταφορά του σε άλλη ημερομηνία.

Δικαιώματα επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς: https://europa.eu/youreurope/c...

Λευκή επιταγή με χαμηλό ποσό

Όσο για τις ασφαλιστικές, στο τσεκ που θα «καταθέσουν» δεν έχουν βάλει ακόμα το τελικό ποσό. Δεν έχει υπάρξει συνολική δήλωση από την Insurance Europe μέχρι σήμερα που γράφονται οι αράδες αυτές, καθώς ο κλάδος, λόγω της φύσης των εργασιών του, δεν μπορεί να καθορίσει το ακριβές συνολικό ποσό, αν δεν καταγραφούν οι συνολικές ζημιές, δεν αξιολογηθούν και αποζημιωθούν.

Για την ώρα βασιζόμαστε στις δηλώσεις και εκτιμήσεις των μεγάλων ασφαλιστικών όπως είναι η Zurich Insurance όπου διά του CFO της δήλωσε στις 19/03/2020 «ότι το κόστος των αποζημιώσεων από τις διακοπές επιχειρησιακών λειτουργιών διαχειρίζεται. Αντιθέτως μεγάλος είναι ο όγκος των απαιτήσεων για την ταξιδιωτική ασφάλιση, ωστόσο διευκρινίζει ότι οι ακριβείς αξίες αποζημιώσεων είναι πολύ μικρές, οπότε δεν είναι και κάτι σοβαρό».

Αναλυτές της KBW σημειώνουν ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να διαμορφωθεί το ύψος των ζημιών από τον Covid-19, ωστόσο το ύψος τους δεν θα είναι μεγάλο, καθώς οι αξίες των αποζημιώσεων έναντι διακοπής επιχειρηματικών λειτουργιών (ΒΙ) θα είναι περιορισμένο, μιλώντας και για τον κλάδο μεταφορών, τουρισμού και ταξιδίων. Παρά των εξαιρέσεων του ιού που υπογράφονται στις πολιτικές των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, αρκετά συμβόλαια αναφέρει η KBW ενδέχεται να μην απαιτούν φυσική ζημιά και να μην αποκλείουν τις απώλειες που προκαλούνται από μεταδοτικές ασθένειες ή να θεωρούν ότι η παρουσία του ιού αποτελεί ζημιά.

Κρίσιμο για τις ασφαλιστικές είναι το ζήτημα των αποδόσεων που θα γράψουν τα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια (ROI) στο τέλος του έτους, τα οποία κυρίως τοποθετούνται σε κρατικά χαρτιά χρέους και εταιρικά ομόλογα, λιγότερα σε μετοχές και funds υψηλού κινδύνου. Ανάλυση της Moody’s αναφέρει ότι αναγκαστικά θα στραφούν σε επενδυτικές κατηγορίες χαμηλότερης ποιότητας.

Γαλλία: Σε συμφωνία εκτάκτως ασφαλιστικές με κράτος

Σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γαλλίας FFA, οι ασφαλιστικές στην χώρα διαθέτουν ασφαλιστήρια συμβόλαια Διακοπής Επιχειρησιακών Λειτουργιών με παρόμοια χαρακτηριστικά. Σχεδόν όλες οι εμπορικές καλύψεις εξαιρούν την πανδημία. Ωστόσο η Ένωση είναι πολύ κοντά στο να έλθει σε συμφωνία με την Κυβέρνηση της Γαλλίας προκειμένου οι ασφαλιστικές να σταθούν αλληλέγγυα στο κράτος και να υποστηρίξουν τις προσπάθειες περιορισμού εξάπλωσης του ιού.

Γερμανία: Οι επιχειρήσεις αποφασίζουν πέραν των βασικών καλύψεων

Με ανακοίνωση της η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας (GDV) αποσαφηνίζει ότι οι βασικές πολιτικές των συμβολαίων Διακοπής Εργασιών καλύπτουν μόνο αιτίες φωτιάς, κλοπής, φυσικές καταστροφές. Οι επιχειρήσεις, ωστόσο έχουν δικαίωμα να αγοράσουν πρόσθετες καλύψεις έναντι μεταδοτικών νόσων.

SCOR: Τα μέτρα που ελήφθησαν δεν βοηθάνε να σταματήσει η μετάδοση

Τα μέτρα που λάβαμε δεν θα σταματήσουν την μετάδοση του ιού, είναι πολύ αργά, αναφέρει η SCOR, αλλά θα καθορίσουν το αν γίνεται να επιβραδυνθεί ο ρυθμός μετάδοσης, έτσι ώστε να μπορούν να διαχειριστούν τις καταστάσεις τα συστήματα υγείας, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται να εκπαιδευτεί η κοινωνία, το προσωπικό του κλάδου υγείας και ο ηλικιωμένος πληθυσμός. Τονίζει ότι ο βασικός ρόλος του κλάδου είναι να βοηθά την κοινωνία στο να κατανοήσει τους κινδύνους και τα μέτρα που πρέπει να λάβει για τη μείωση της διάδοσης των κινδύνων. Ωστόσο η Moody’s στο τελευταίο Δελτίο Ανάλυσης που εξέδωσε, τονίζει ότι οι ασφαλιστικές εξαιρούν τον κορονοϊό με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να πληγεί η φήμη τους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr