NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

e-food.gr: το νέο site ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού

e-food.gr: το νέο site ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού

Συναντήσαμε τον Απόστολο Αποστολάκη και τον Παμίνο Κυρκίνη, ιδρυτές του e-food.gr, το οποίο αποτελεί την νέα σύγχρονη λύση για την ηλεκτρονική παραγγελία φαγητού παρέχοντας ευκολία και σημαντικά οφέλη στην διαδικασία του delivery.

Μέσω της νέας ιστοσελίδας, ο Απόστολος και ο Παμίνος φιλοδοξούν να καθιερωθούν στην αγορά του delivery φαγητού, μέσω της αμεσότητας και της ευκολίας που προσφέρει το internet και η οποία θα εκμηδενίζει το χρόνο από την απόφαση μέχρι την υλοποίηση μιας προσφοράς.

Αγγελική Μητροπούλου: Πώς γεννήθηκε η ιδέα αυτή να συντονίσετε όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές για φαγητό σε μια σελίδα;

Παμίνος Κυρκίνης: Η ιδέα γεννήθηκε από μία απλή ερώτηση: Πώς είναι δυνατόν εκεί που έχει φτάσει η τεχνολογία σήμερα να μην υπάρχει ένα site που να μπορεί να μας πει ποια εστιατόρια κάνουν delivery και με λίγα κλικ να παραγγείλουμε από αυτά. Μέσα σε λίγους μήνες το e-food.gr είχε λύσει το πρόβλημα αυτό και έχει πλέον γίνει ο απόλυτος προορισμός για delivery στην Ελλάδα!

Αγγελική: Πότε ιδρύθηκε το e-food.gr;

Παμίνος: Η σκέψη για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας, η οποία θα συγκέντρωνε εστιατόρια σε μία ιστοσελίδα, υπήρχε εδώ και καιρό. Πήραμε την απόφαση το 2011, όταν πια βρήκαμε τον χρόνο για να σχηματίσουμε την κατάλληλη ομάδα.

Αγγελική: Υπήρχε δυσπιστία στην αρχή;

Παμίνος ΚυρκίνηςΠαμίνος: Τα δεδομένα της εποχής μας είναι λογικό να δημιουργούν κάποιες ανησυχίες αλλά ευκαιρίες υπάρχουν αρκεί να έχει κανείς τη διάθεση να τις κυνηγήσει, να δεσμευτεί και να βάλει σημαντικό χρόνο και σκέψη σε αυτό που θέλει να κάνει.

Αγγελική: Κατά πόσο έχει βοηθήσει το συγκεκριμένο site η συσχέτισή του με το e-shop.gr;

Απόστολος Αποστολάκης: Επειδή το e-shop.gr έχει πλέον δεκατέσσερα χρόνια εμπειρίας και έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 1.000.000 πελάτες, και μάλιστα καταναλωτές εξοικειωμένους με το Διαδίκτυο, η συνεργασία με το e-shop.gr συνέβαλε στη ταχύτατη ανάπτυξη του e-food.gr.

Αγγελική: Τι ρίσκα πήρατε όταν αποφασίσατε να δημιουργήσετε τη συγκεκριμένη υπηρεσία;

Απόστολος: Τα ρίσκα συνήθως σχετίζονται με το κόστος της επένδυσης και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης. Εάν κάποιος μπορεί να πείσει για τις ικανότητες του, αλλά και για το πείσμα του να φτιάξει κάτι καινούριο, ακόμη και σήμερα –στην Ελλάδα που ζούμε- υπάρχουν περιθώρια χρηματοδότησης του από seed investing funds, από λίγους angels investors ή από οικογένεια ή ακόμα και φίλους. Επίσης πρέπει να είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες, πρέπει να ψάχνουμε συμπληρωματικούς συνεργάτες και συνεταίρους. Για παράδειγμα η ομάδα του e-food.gr αποτελείται από 5 άτομα όπου όλοι συμβάλουν και στηρίζουν το νέο αυτό εγχείρημα. Φυσικά αυτή η συμβουλή αφορά όσους θέλουν να κάνουν μια επιχειρηματική κίνηση. Δεν είναι όλοι διατεθειμένοι να αναλάβουν το ρίσκο για κάτι τέτοιο. Όσοι όμως το σκέφτονται θεωρώ ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για να το τολμήσουν διότι το opportunity cost λόγω της κρίσης είναι πλέον πιο μικρό.

Αγγελική: Τι δυσκολίες παρουσιάστηκαν στην προσπάθειά σας να πείσετε υπεύθυνους εστιατορίων να συμμετέχουν στην προσπάθειά σας;

Παμίνος: Σε γενικές γραμμές, μία σημαντική δυσκολία σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πώς θα πείσεις τους δυνητικούς συνεργάτες, τα εστιατόρια δηλαδή, για τη χρησιμότητα και την προοπτική της συμμετοχής τους στην πλατφόρμα του e-food.gr Θα φέρει άραγε παραγγελίες μία τέτοια πρωτοβουλία; Σε μόλις 6 μήνες τοe-food.gr κατάφερε να φέρει χιλιάδες παραγγελίες στα εστιατόρια που συμμετέχουν στο δίκτυό του. Άρα τα εστιατόρια πλέον βλέπουν ξεκάθαρα το όφελος της υπηρεσίας του e-food.gr και επιζητούν τη συμμετοχή στη πλατφόρμα του e-food.gr.

Ήταν σαφές ότι μπορούσαμε να υποσχεθούμε σημαντικές παραγγελίες στα εστιατόρια και έτσι μπορούσαμε να πείσουμε για τη χρησιμότητα της συμμετοχής ενός συνεργάτη στo e-food.gr. Και δεν τους απογοητεύσαμε, καθώς πολύ γρήγορα το site απέκτησε σημαντική επισκεψιμότητα. Εν μέρει χάρη στην επιλογή συνεργατών-εστιατορίων, οι οποίοι παρέχουν καλές υπηρεσίες.

Αγγελική: Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Παμίνος: Το e-food.gr είναι το μεγαλύτερο δίκτυο online παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα. Είναι το μόνο που συνεργάζεται με περισσότερα από 400 εστιατόρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και όλες τις μεγάλες αλυσίδες. Λόγω της κυρίαρχης θέσης του στο χώρο, τα εστιατόρια προσφέρουν αποκλειστικές προσφορές οι οποίες ισχύουν μόνο για online παραγγελίες μέσω e-food.gr. Έτσι οι χρήστες του e-food.gr εξοικονομούν χρήματα επωφελούμενοι από προσφορές που δεν θα βρουν αλλού.

Αγγελική: Τι όφελος έχει κάποιο εστιατόριο που κάνει παραδώσεις κατ'οικον να συμμετέχει στο εγχείρημά σας;

Παμίνος: Με τη δωρεάν εγγραφή στο e-food.gr αυτόματα ξεκινάει η προβολή του εστιατορίου σε χιλιάδες νέους πελάτες. Καθημερινά διοχετεύουμε περισσότερο κόσμο και παραγγελίες στα εστιατόρια που προωθούνται μέσω του e-food.gr.

Αγγελική: Σας καλούν περισσότερο από σπίτια ή και στη δουλειά τους οι χρήστες;

Παμίνος: Και οι 2 κατηγορίες είναι το ίδιο δυνατές.

Αγγελική: Τι παραγγέλνουν πιο πολύ «ιντερνετικά» οι χρήστες; Σουβλάκια; Πίτσες; Κάτι άλλο;

Παμίνος: Σουβλάκι, πίτσα, burger είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές (με αυτή τη σειρά).

Αγγελική: Πόση σημασία είναι για μια καινοτομική ιδέα να μετουσιώνεται σε userfriendly σύστημα;

Παμίνος: Πολύ μεγάλη γιατί είναι αυτό που τελικά βλέπει ο χρήστης και καθορίζει το user experience. Πίσω από αυτό κρύβονται πολλαπλές σύνθετες εφαρμογές σε επίπεδο back end, technology, customer service, sales και operations που εξασφαλίζουν την ομαλή εμπειρία του χρήστη και κάνουν κάτι τόσο σύνθετο να μοιάζει ιδιαίτερα απλό.

Αγγελική: Πόσο εύκολο είναι να γίνει κάποιο λάθος στις παραγγελίες;

Παμίνος: Μιας και όλα γίνονται ηλεκτρονικά το περιθώριο λάθους είναι πολύ μικρό.

Αγγελική: Τι ρόλο παίζουν για την επιχείρησή σας τα social media;

Παμίνος: Το e-food.gr έχει μία πολύ δυνατή παρουσία στα social media με περισσότερους από 20,000 fans στη σελίδα του στο facebook. Υπάρχει πολύ μεγάλο engagement των χρηστών και μέσα από τα social media γνωρίζουν καλύτερα το brand και τις υπηρεσίες μας.

Αγγελική: Υπάρχει φόβος από πλευράς των χρηστών γιατί δίνουν προσωπικά στοιχεία και διευθύνσεις;

Παμίνος: Όχι, εξ᾽άλλου τα προσωπικά δεδομένα προστατεύονται αυστηρά και χρησιμοποιούνται μόνο για τους σκοποὐς ολοκλήρωσης και παράδοσης της παραγγελίας.

Αγγελική: Πόσο έχει βοηθήσει μια υπηρεσία e-food.gr τη στήριξη τοπικών εστιατορίων που κάνουν delivery;

Παμίνος: Σημαντικά μιας και τους δίνει πρόσβαση σε ένα κοινό το οποίο πορηγουμένως δεν είχαν τα μέσα να προσεγγίσουν. Αυτό που μας δίνει την περισσότερη χαρά είναι όταν μας καλούν πολλά από τα συνεργαζόμενα εστιατόρια να μας ευχαριστήσουν επείδή τους στέλνουμε καινούριους πελάτες και νέες παραγγελίες.

Αγγελική: Πόσες πόλεις είναι «στο παιχνίδι» τώρα; Θα μπουν κι άλλες;

Παμίνος: Αυτή τη στιγμή το e-food.gr λειτουργεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πολύ σύντομα στην Πάτρα. Το e-food.gr έχει ακόμη πολλή δουλεία. Έχουμε να επεκταθούμε σε άλλες 4-5 μεγάλες πόλεις και να φτάσουμε να έχουμε πάνω από 1000 εστιατόρια τους επόμενους 8-10 μήνες.

Όμως το επόμενο πιο grand scheme πλάνο μας είναι μέσα στο 2013 να βγούμε με το e-food.gr και εκτός Ελλάδας.

Αγγελική: Υπάρχει πρόβλεψη να δημιουργηθεί και ειδική εφαρμογή για κινητά;

Παμίνος: Η εφορμογή για smartphones θα είναι πολύ σύντομα διαθέσιμη.

Αγγελική: Ποιό πιστεύετε ότι είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό για μια ομάδα που θέλει να δημιουργήσει και να εξελίξει ένα start-up (πχ.η ποικιλία των γνώσεων των μελών);

Παμίνος: Η δημιουργία μιας δυνατής ομάδας από την πρώτη μέρα είναι απαραίτητη. Ὀσοι σκέφτονται τη δημιουργία ενός start-up, πρέπει να σκέφτονται την οικοδόμηση της ομάδας από την αρχή. Οι επενδυτές είναι πολύ πιο διστακτικοί να επενδύσουν σε επιχειρήσεις που αποτελούνται από ένα άτομο, γιατί κάποιος πρέπει να σκέφτεται τα οικονομικά, κάποιος το marketing και κάποιος τις πωλήσεις. Είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί ένα άτομο που να συνδιάζει άριστα όλα αυτά τα προσόντα.

Άρα είναι σημαντικό να προσδιορίσει κανείς τις απαιτήσεις ενός start-up και να βεβαιωθεί ότι οι ανάγκες αυτές καλύπτονται. Εάν ο ίδιος δεν έχει τα προσόντα αυτά πρέπει να βρει κάποιον που τα διαθέτει. Είναι σαν ένα puzzle και πρέπει να μπορεί να δει το bigger picture. Ποια είναι όλα τα κομμάτια που απαιτούνται για να λειτουργήσει σωστά η επιχείρηση; Ποια μπορώ να καλύψω εγώ και για ποια θα πρέπει να βρω κάποιον άλλο.

Αγγελική: Ποιά θεωρείτε τη μεγαλύτερη πρόκληση σας με βάση το πώς έχουν τα πράγματα τώρα;

Απόστολος ΑποστολάκηςΑπόστολος: Τα δεδομένα έχουν σαφώς αλλάξει λόγω της κρίσης. Τα μεγέθη σε κάθε αγορά έχουν μειωθεί. Για παράδειγμα κοιτώντας το e-food.gr ενώ η εταιρεία έκανε πάνω από 100 εκατομμύρια τζίρο το 2009 φέτος μετά από 4 χρόνια ύφεσης υπολογίζεται να κλείσει στα 35-40 εκατομμύρια. Το σημαντικό είναι ότι η εταιρεία έχει προσαρμοστεί σε επίπεδο κόστους και είναι βιώσιμη σε αυτά τα επίπεδα πωλήσεων. Επομένως μπορεί οι νέες συνθήκες να απαιτούν σκληρή δουλεία και πολύ χαμηλά κόστη, όμως δεν είναι απαγορευτικές για τη βιωσιμότητα των ανταγωνιστικών και προσαρμοστικών εταιρειών.

Η απόφαση για το ξεκίνημα μιας νέας επιχείρησης όμως εξαρτάται τόσο από το μέγεθός της αγοράς (το οποίο συμφωνούμε ότι έχει μειωθεί και θα μειωθεί και άλλο) όσο και από το ανταγωνιστικό τοπίο.

Σχετικά με την εστίαση, το μέγεθος της αγοράς μειώνεται λίγο, (αν και η μείωση είναι μικρή διότι έχουμε πολύ κόσμο ο οποίος μαγειρεύει ο ίδιος αλλά έχουμε και πολλούς οι οποίοι προτιμούσαν να τρώνε έξω και τώρα κάνουν trading down και παραγγέλνουν στο σπίτι) όμως το online food ordering είναι πρώιμο και άρα το ανταγωνιστικό τοπίο είναι παρθένο. Επομένως και σημαντικά να μειωθεί η αγορά υπολογίζουμε ότι τουλάχιστον ένα 8-10% των καθημερινών παραγγελιών που τοποθετούνται για delivery θα πάει στον εύχρηστο online τρόπο οπότε υπάρχει αρκετός χώρος.

Αγγελική: Αρκετοί υποστηρίζουν ότι στην Ελλάδα ένα από τα πολλά προβλήματα σε σχέση με την επιχειρηματικότητα είναι ότι παραμένει «δαιμονοποιημένη» τρόπον τινά. Αυτό που λείπει δεν είναι οι ιδέες και η διάθεση αλλά δεν έχει εμφυσηθεί το επιχειρηματικό πνεύμα από νωρίς στους νέους. Κατά πόσο συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την άποψη αυτή; Τι θα αλλάζατε στην Ελλάδα πρώτα και κύρια για να αλλάξει το επιχειρηματικό κλίμα προς το καλύτερο;

Απόστολος: Πολλοί άνθρωποι που φιλοδοξούν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση συχνά υπερβάλλουν για τους κινδύνους και υποτιμούν τα οφέλη μιας θετικής έκβασης της ιδέας τους.

Η Ελλάδα προσφέρει πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη στο Ιnternet. Πέρα από την εσωτερική αγορά που ακόμη στο χώρο του internet αναπτύσσεται, η Ελλάδα αποτελεί και καλό εφαλτήριο για διεθνή επέκταση. Δημιουργεί κάποιος το προϊόν στην Ελλάδα που έχει και πολύ καλούς προγραμματιστές και μετά συνεχίζει και επεκτείνεται και στο εξωτερικό. Αυτό είναι και το δικό μας πλάνο: θα βγούμε με το e-food.gr εκτός Ελλάδας. Έχουμε σαν χώρα πολύ δυνατό ανθρώπινο δυναμικό και θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε και αξιοποιήσουμε. Η πληροφορική και ο προγραμματισμός είναι ένας τρόπος να δημιουργηθεί υπεραξία η οποία μπορεί να γίνει ένα ανταγωνιστικό εξαγωγικό προϊόν για τη χώρα μας. Θεωρώ ότι ο προγραμματισμός είναι μια ευκαιρία για την Ελλάδα και τους νέους που ψάχνουν επαγγελματική διέξοδο.

Είναι τόσο στο χέρι της χώρας μας να βελτιώσει την εκπαίδευση στις τεχνολογικές σχολές αλλά ακόμη περισσότερο στο χέρι της νέας γενιάς να επιμορφωθεί διότι πλέον μπορεί κάποιος να μάθει τα πάντα μέσω του internet.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr