NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Κορονοϊος: Η νέα πραγματικότητα στον τρόπο ζωής και εργασίας

Κορονοϊος: Η νέα πραγματικότητα στον τρόπο ζωής και εργασίας
Φωτογραφία: Sari Montag

Η τρέχουσα πανδημία του κορονοϊού και της καραντίνας που ακολούθησε, έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο «πείραμα» ανασχηματισμού του τρόπου ζωής και εργασίας.

Η κατακόρυφη άνοδος της χρήσης του Zoom δεν είναι παρά η έκφανση μιας τάσης που θέλει τις τηλεδιασκέψεις να εισβάλουν με φόρα στα meeting rooms σε όλη την υφήλιο.

Πιο συγκεκριμένα, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές το Zoom είναι στην κορυφή των downloads στο App Store της Apple, ενώ ο ημερήσιος αριθμός ενεργών χρηστών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 378% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (22 Μαρτίου). Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ότι σύμφωνα με στοιχεία της Apptopia, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 186%.

Είναι γεγονός ότι πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού, η Gartner εκτιμούσε σε έκθεση που δημοσίευσε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι τα εργαλεία και οι υπηρεσίες τηλεδιασκέψεων θα γίνουν η νέα ρουτίνα. Μάλιστα, προέβλεπε ότι μέχρι το 2024 μόνο το ένα τέταρτο των επιχειρηματικών συναντήσεων θα πραγματοποιούνται δια ζώσης, σε σχέση με το 60% του 2019.

Πέρα από την προφανή αναγκαιότητα που προκύπτει σε περιόδους υγειονομικών κρίσεων, οι τηλεδιασκέψεις προσφέρουν πλεονεκτήματα, όπως η άμεση λήψη αποφάσεων σε κρίσιμα γεγονότα, ακόμα και όταν οι εμπλεκόμενοι φορείς βρίσκονται πολύ μακριά, ακόμα και σε διαφορετικές ηπείρους.

Εξάλλου, η άμεση αντίδραση της όποιας επιχειρησιακής ομάδας σε περιόδους κρίσεων (crisis management), δεν μπορεί να εξαρτάται από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και την αδυναμία φυσικής παρουσίας στον εργασιακό χώρο.

Από την άλλη, αύξηση των πωλήσεων κατά 41% κατέγραψε η ηλεκτρονική αγορά του Skroutz τον μήνα Μάρτιο, όπου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται και τα μέτρα περιορισμού με τους καταναλωτές να στρέφονται σε είδη με πολύ χαμηλή ζήτηση.

Έτσι, στις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις κυριαρχούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση πωλήσεων 54,3% σε σχέση με τον Φεβρουάριο, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με αύξηση 90,70% και τα φαρμακευτικά προϊόντα με αύξηση 86,4%.

Την ίδια περίοδο οι καταναλωτές έμειναν μακριά από τον ρουχισμό και την υπόδηση με την κατηγορία "Μόδα” να καταγράφει πτώση της τάξης του -35,4%.

Ο εγκλεισμός στο σπίτι και οι αυξημένες ανάγκες για δημιουργική απασχόληση μέσα σε αυτό, οδήγησε σε αυξημένη ζήτηση προϊόντων, τα οποία κανονικά εμφανίζουν πολύ χαμηλές έως ελάχιστες πωλήσεις. Έτσι, ραγδαία αύξηση 2675,5% καταγράφτηκε στις πωλήσεις παζλ.

Αντίστοιχη αύξηση, της τάξης του 2329,2% κατέγραψαν και οι πωλήσεις των πασχαλινών ειδών, κάτι το οποίο θεωρείται λογικό και αναμενόμενο.

Ωστόσο, πολύ υψηλά ποσοστά δυσαρεστημένων καταναλωτών όσον αφορά τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών εντοπίζει έρευνα του ΙΕΛΚΑ και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τα αποτελέσματα βασίζονται σε μία κυλιόμενη εβδομαδιαία (25-27 Μαρτίου και 1-3 Απριλίου) online έρευνα που συμμετέχουν 1.000 καταναλωτές πανελλαδικά, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Συγκεκριμένα, μόλις 1 στους 5 online καταναλωτές αξιολογούν θετικά τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων και 1 στους 3 την διαθεσιμότητα των προϊόντων. Σύμφωνα με την ερευνητικό ομάδα, αυτό μπορεί να εξηγηθεί κάτω από τις παρούσες συνθήκες δεκαπλασιασμού των online παραγγελιών το τελευταίο διάστημα.

Παρά τις σημαντικές αυξητικές τάσεις των online αγορών, η πλειοψηφία των καταναλωτών που έχουν αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δέκα ημέρες φαίνεται να είναι γενικά ικανοποιημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα (66%) και το online fast food delivery (65%), μία από τις κορυφαίες προϊοντικές κατηγορίες που αγοράζουν ψηφιακά οι Έλληνες.

Επίσης, παρά το ότι μόνο 35% των online καταναλωτών απαντά ότι είναι ικανοποιημένοι από την συνολική υπηρεσία των online super-market, το ποσοστό θεωρείται ικανοποιητικό λόγω της πρόσφατης εμπειρίας του online αυτού κλάδου και της πολύ υψηλής ζήτησης.

Κλείνοντας, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η έκτακτη κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές (νέα ψηφιακή συμπεριφορά), αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες του και όταν ξεπεραστεί η κρίση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr