NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Marketing
ανάγνωση

Τόκιο 2020: Το brand που έχει την ευκαιρία να μείνει πραγματικά στην ιστορία

Τόκιο 2020: Το brand που έχει την ευκαιρία να μείνει πραγματικά στην ιστορία

Οι πρωτόγνωρες καταστάσεις που βιώνει η υφήλιος τους τελευταίους μήνες οδήγησαν στην αναβολή των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο. Μία απόφαση πραγματικά πρωτοφανής για την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων σε καιρό ειρήνης.

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν του χρόνου, θα ζήσουμε το παράδοξο vα ακούμε το καλοκαίρι του 2021 τους εκφωνητές να μιλάνε για Τόκιο 2020 και όλα τα επικοινωνιακά υλικά να φέρουν το ανάλογο σήμα, καθώς η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αποφάσισε, παρά την αναβολή, να διατηρήσει το brand name ίδιο.

Η άποψή μου είναι πως, από πλευράς στρατηγικής του brand, σωστά έγινε αυτή η επιλογή. Τα brand ζούνε και φορτίζονται συναισθηματικά από την πραγματικότητα μέσα στην οποία υπάρχουν, και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brand του πλανήτη, δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση.

Μια αναβολή που θα συνοδεύονταν από αλλαγή του ονόματος θα έστελνε το λάθος μήνυμα. Θα ήταν σαν να μην είχε αντιληφθεί το brand, το οποίο έχει στον πυρήνα του ως βασικές αξίες την αλληλεγγύη και την ειρηνική συνύπαρξη των λαών, το τι συμβαίνει στον πλανήτη αυτή τη στιγμή. Σαν να έβαζε ένα Χ στον χρόνο που πέρασε, προσποιούμενο πως η ζωή συνεχίζεται σαν να μην συνέβη τίποτα.

Αντιθέτως, το παράδοξο του Τόκιο 2020 θα αποτελεί στο μέλλον μια διαρκής υπενθύμιση της νίκης που θα έχει καταφέρει (αυτό επιβάλλει η αισιοδοξία) η ανθρωπότητα ενάντια σε έναν αόρατο εχθρό. Ενώ το ίδιο το σήμα θα αποτίσει φόρο τιμής σε αυτούς του χάθηκαν. Στην περίπτωση, μάλιστα, που η νίκη αυτή προκύψει μέσα από γεγονότα τα οποία ταυτίζονται με τα Ολυμπιακά Ιδεώδη, αυτά της άμιλλας και της συνεργασίας των λαών, με τον κατάλληλο επικοινωνιακό χειρισμό, το σύμβολο των ολυμπιακών κύκλων θα αποκτήσει μια πρωτόγνωρη συναισθηματική φόρτιση.

Και εδώ, φυσικά, είναι το σημείο-κλειδί που θα κρίνει την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2021 θα έχουν για πρώτη φορά την ευκαιρία να πουν μια ιστορία μοναδική και να βάλουν ένα κάποιο θετικό πρόσημο σε αυτή τη δυσάρεστη, κατά τ’ άλλα, συγκυρία. Το αφήγημα του brand θα έχει την ευκαιρία να μείνει πραγματικά στην ιστορία. Φαίνεται πως πάνω σε αυτό τον άξονα κινούνται ήδη στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, για αυτό και ο πρόεδρος της, κ. Τόμας Μπαχ, παρομοίασε την Ολυμπιακή Φλόγα με το φως στο τέλος ενός τούνελ και τους επικείμενους Ολυμπιακούς Αγώνες σαν μια γιορτή της ανθρωπότητας που θα έχει ξεπεράσει μια τεράστια κρίση.

Όπως και να ‘χει, στο τέλος η ιστορία θα γράψει ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες Τόκιο 2020 πραγματοποιήθηκαν το 2021, και αυτό από μόνο του αρκεί για να κάνει αυτούς τους αγώνες μοναδικούς.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr