NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Logistician: Ο στρίγκλος που έγινε αρνάκι επί εποχής κορονοϊού

Logistician: Ο στρίγκλος που έγινε αρνάκι επί εποχής κορονοϊού

​Ο ρόλος του logistician στην επιχείρηση ήταν ανέκαθεν τόσο κομβικός όσο και παραμελημένος. Όλοι στρέφονταν στο logistician ζητώντας την παραγγελία του πελάτη στο σωστό χώρο, στη σωστή στιγμή και στο σωστό κόστος και ο logistician, προσπαθώντας να ικανοποιήσει, ζητούσε budget, έγκαιρη ενημέρωση, σταθερότητα στις αποφάσεις κλπ. Ήταν ο «στρίγκλος» της επιχείρησης. Τώρα, στην κρίση του κορονοϊού έχει πλέον γίνει το «αρνάκι» στην επιχείρηση το οποίο όλοι περιποιούνται, ακούν και αναγνωρίζουν, σε μια προσπάθεια να συνεχίσει απρόσκοπτα το έργο του και να μη διακοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα της επιχείρησης.

Ο κλάδος της εφοδιαστικής, των logistics και των μεταφορών είναι αυτός που στηρίζει και πάντα στήριζε την οικονομία και τις επιχειρήσεις. Ευχόμαστε μετά την «Ανάσταση» και το πέρας των επιπτώσεων του κορονοϊού το «αρνάκι» να μην οδηγηθεί προς τη σούβλα και να συνεχίσει να αναγνωρίζεται ο κομβικός ρόλος του logistician για την οικονομία και τις επιχειρήσεις. Πριν ένα μήνα (όταν πρωτοεμφανίστηκε η επιρροή του κορονοϊού στις επιχειρήσεις) είχαμε διοργανώσει στην PLANNING το webinar για το 10λογο δράσεων, για να συνεχίσει μια επιχείρηση τη δραστηριότητα των logistics της. Είχαμε προτείνει τότε το βράδυ στις 21:00 να χειροκροτηθούν και οι logisticians πέρα από τους γιατρούς και το πιστεύουμε.

Παρόλη την εξαιρετική δουλειά των logisticians και των επαγγελματιών του χώρου την περίοδο αυτή ώστε να συνεχίσει η οικονομία να λειτουργεί, ο κορονοϊός έχει μεγάλη γκάμα επιπτώσεων στις επιχειρήσεις:

  • 100% πτώση τζίρου για κινηματογράφους, θέατρα, αθλητισμό κλπ.
  • 80% πτώση τζίρου για retail χωρίς ή με περιορισμένο e-commerce.
  • 60% πτώση τζίρου για εμπορικές επιχειρήσεις.
  • 35% πτώση τζίρου για εταιρείες logistics.
  • 200% αύξηση τζίρου για το e-commerce κομμάτι των επιχειρήσεων και τους courier.

Θα περίμενε κανείς οι εταιρείες logistics να μην επηρεαστούν τόσο σημαντικά, αλλά η αλήθεια είναι ότι η πτώση τζίρου στις εμπορικές εταιρείες έχει δημιουργήσει μεγάλα αποθέματα στους 3PL (εταιρείες logistics outsourcing) που δεν κινούνται και καθώς η αποθήκευση στην χώρα μας πουλιέται φθηνά στα συμβόλαια, οι 3PL έχουν χάσει τα «καλά» έσοδα από το in, το picking και το out στις αποθήκες τους. Και φυσικά έχει χαθεί και το αντίστοιχο μεταφορικό έργο, πλήττοντας έτσι τις μεταφορικές εταιρείες.

Και η αύξηση τζίρου 200% για το e-commerce κομμάτι των επιχειρήσεων και τους courier έχει δημιουργήσει τεράστιες λειτουργικές προκλήσεις. Πολλά e-shop με τα οποία συνεργαζόμαστε για τη βελτίωση των logistics τους έχουν πάψει τα marketing spends ώστε να μην έλθει νέος τζίρος και αγωνιούν για την απώλεια των υπαρχόντων πελατών τους που πολλές φορές αργούν να εξυπηρετήσουν. Αυτή τη στιγμή βοηθάμε πελάτες μας να οργανώσουν την εξυπηρέτηση των ημερήσιων online παραγγελιών τους που αυξήθηκαν από 150 σε 400 έως και από 3.000 σε 11.000. Το track and trace των αποστολών έχει χαθεί, οι χρόνοι παράδοσης είναι αβέβαιοι (από τις 2 ημέρες παράδοση εντός Αττικής τώρα είναι στις 10 κατά μέσο όρο), ενώ σημαντικό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί και με τις επιστροφές των online παραγγελιών στις εταιρείες τις οποίες οι courier αδυνατούν αυτή τη στιγμή να διεκπεραιώσουν. Και είναι γνωστό πως αρκεί μία κακή εμπειρία για να χάσει ο online έμπορος έναν καταναλωτή (με 60% των millennials να διαμοιράζουν την κακή εμπειρία τους).

Η επόμενη ημέρα θα έρθει με τα νέα δεδομένα για το e-commerce το οποίο ήρθε πλέον για να μείνει. Οι επιχειρήσεις θα στραφούν στο omni channel (φυσικά καταστήματα και e-commerce) και θα πρέπει να θεσπιστούν κανόνες σχετικά με τη διαθεσιμότητα του αποθέματος (σε φυσικά σημεία, κεντρική αποθήκη, e-shop) και του τρόπου εξυπηρέτησης μιας παραγγελίας, να γίνει το στήσιμο της αποθήκης για e-commerce (στροφή σε λύσεις micropicking, χρήση αυτοματισμών με γρήγορη απόσβεση και για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βέλτιστες πρακτικές για τη λειτουργία της αποθήκης σχετικά με διαδικασίες, προσωπικό κοκ.), να γίνει εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών διανομής (service levels, lead times, same day delivery, παραδόσεις B2C και B2B με ακραία timeslots, live rerouting, πράσινες παραδόσεις και city logistics κοκ.), να γίνει επαναπροσδιορισμός της πολιτικής διαχείρισης αποθεμάτων και παραγγελιών από τους προμηθευτές (safety stocks, lead times, περίοδοι επιθεώρησης των αποθεμάτων, διαφοροποίηση της πολιτικής αποθεμάτων βάσει ABC αναλύσεων προϊόντων, προμηθευτών, κατηγοριών κοκ).

Για την επιτυχή επόμενη ημέρα, ο logistician είναι απαραίτητος και δεν θα πρέπει να είναι ούτε στρίγκλος, ούτε αρνάκι, αλλά να αναγνωριστεί ως εκ των βασικών τροχών κίνησης της οικονομίας και της επιχείρησης. Όπως και ο οικονομολόγος Paul Romer έχει πει, “a crisis is a terrible thing to waste”, συνεπώς και οι επιχειρήσεις θα πρέπει την κρίση του κορονοϊού να μην τη σπαταλήσουν και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα του e-commerce και της σημαντικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr