NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ν, Νάσιου, Younique Lab: Το χειροποίητο έχει πάντα θέση στις αγοραστικές επιλογές του κοινού

Ν, Νάσιου, Younique Lab: Το χειροποίητο έχει πάντα θέση στις αγοραστικές επιλογές του κοινού

O Νικόλαος Νάσιου, co-founder της Younique Lab, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην κατασκευή δερμάτινων και φέλλινων αξεσουάρ, μιλάει στο epixeiro.gr για την ζήτηση που υπάρχει στην ελληνική αγορά γύρω από τα χειροποίητα είδη αλλά και για τα σεμινάρια που πραγματοποιεί, μια «φυσική συνέχεια» των προϊόντων της.

Μιλήστε μας για την Younique Lab. Πώς προέκυψε η δημιουργία της και ποιο είναι εκείνο το χαρακτηριστικό που την ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;

Η Younique Lab ήρθε ως εξέλιξη μιας άλλης εταιρίας που είχαμε, της Younique, που παρήγαγε τσάντες από δέρμα και φελλό. Προσπαθώντας να βρούμε έτοιμα, δερμάτινα και ποιοτικά λουριά για τις τσάντες μας, κατέστη αδύνατο. Έτσι, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την Younique Supplies αρχικά, που έγινε μετά Younique Lab, όπου και δόθηκε έμφαση σε γνήσια δερμάτινα και φέλλινα αξεσουάρ για πλεκτή κυρίως τσάντα, όπως πάτοι, λουριά, καπάκια και άλλα σχέδια. Τα δύο ξεχωριστά μας σημεία σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι η ποιότητα κατασκευής των αξεσουάρ και τα πρωτοποριακά νέα σχέδια. Και στα δύο αρωγός είναι το γεγονός ότι έχουμε δική μας παραγωγή, στο εργαστήριό μας. Έτσι, δεν περιοριζόμαστε στα έτοιμα είδη του εμπορίου, αλλά έχουμε την δυνατότητα επιλογής των υλικών και απεριόριστες δυνατότητες σχεδιαστικά.

Ποια είναι, λοιπόν, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρέχετε;

Στην Younique Lab μπορεί να βρει κάποιος ένα καθετοποιημένο πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών ώστε να φτιάξει τη δική του τέλεια πλεκτή τσάντα σε επαγγελματικό επίπεδο. Εκτός από τα δερμάτινα ή φέλλινα προϊόντα που παράγουμε εμείς οι ίδιοι, παρέχουμε και επιλεγμένα προτεινόμενα νήματα, αλλά και ένα πλήρες πακέτο οδηγιών από την αρχή μέχρι το τέλος για το πώς θα δημιουργήσει ο ενδιαφερόμενος την τσάντα που έχει επιλέξει.

Πώς προμηθεύεστε τις πρώτες ύλες; Γιατί έχετε επιλέξει το δέρμα και τον φελλό; Ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους;

Από την πρώτη στιγμή είχαμε ως κόκκινη γραμμή μας την επιδίωξη της απόλυτης ποιότητας. Με γνώμονα αυτή την λογική, ότι θα παρέχουμε μόνο την καλύτερη δυνατή πρώτη ύλη και μόνο το καλύτερο δυνατό τελικό προϊόν, ήταν μονόδρομος να επιλέξουμε ως βασική πρώτη ύλη μας το γνήσιο δέρμα. Οι περισσότεροι κωδικοί μας (δουλεύουμε με πάνω από 45 ποιότητες και χρώματα δέρματος) είναι ελληνικής προέλευσης, εκτός από μια συγκεκριμένη σειρά που δεν την βρίσκαμε στην Ελλάδα και την εισάγουμε από Ιταλία. Συμπληρωματικά, αλλά στο ίδιο επίπεδο ποιότητας, έχουμε προσθέσει στην γκάμα μας και 12 σχέδια φυσικού φελλού, επιμένοντας έτσι εκτός από την ποιότητα και στην προτίμησή μας σε φυσικά υλικά. Πάντοτε στόχος μας ήταν και είναι να στηρίζουμε κατά το δυνατόν Έλληνες παραγωγούς και ελληνικές εταιρίες. Όπου αυτό είναι εφικτό, δεν το συζητάμε καν.

Younique-Lab-4455.jpg?mtime=20200602005845#asset:188320

Ποια είναι σήμερα η ζήτηση που υπάρχει για χειροποίητες τσάντες; Και ποιο το ποσοστό εκείνων των πελατών που θέλουν να τις κατασκευάσουν μόνοι τους;

Το πλέξιμο στην Ελλάδα είναι θα λέγαμε κομμάτι της παράδοσής μας. Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ιδιαιτέρως η ζήτηση σε είδη γύρω από την πλεκτή τσάντα. Αυτό έχει προκαλέσει και μεγάλη αύξηση του κλάδου σε βαθμό που πολλά παραδοσιακά καταστήματα νημάτων επιβιώνουν πλέον αποκλειστικά από το προηγουμένως συμπληρωματικό κομμάτι της πλεκτής τσάντας. Η κουλτούρα του χειροποίητου είναι άλλωστε εξέχουσα στον πολιτισμό μας. Από τα σεμεδάκια που έφτιαχναν οι γιαγιάδες μας και τόσα άλλα χειροποίητα προϊόντα που παράγει η ελληνική παράδοση και οικονομία. Αυτή η πολιτισμική επιρροή στις συμπεριφορές μας είναι που μας διακρίνει από την τυποποιημένη μαζικότητα της παγκοσμιοποίησης.

Σε μια εποχή που μάλλον κυριαρχεί η τυποποίηση, ποιος ο ρόλος των χειροποίητων προϊόντων στην αγορά της Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψιν και το θέμα του κόστους; Προσφέρονται επιχειρηματικές ευκαιρίες γύρω από αυτόν τον χώρο;

Ξεκινώντας από το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας, η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει διαπρέψει και συνεχίζει να είναι ξεχωριστή στον τομέα των χειροποίητων προϊόντων. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, από το 2010 και μετά, είναι αμέτρητα τα παραδείγματα νέων εταιρειών που έχουν ασχοληθεί με το χειροποίητο αξεσουάρ (σανδάλι, κόσμημα, τσάντα) και θα μπορούσα να πω ότι τα προϊόντα τους είναι εξαιρετικά και απόλυτα ανταγωνιστικά. Σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σε σχέση με τα έτοιμα κινέζικα ή άλλης προέλευσης προϊόντα, πολλές φορές είναι άμεσα ανταγωνίσιμα και σε επίπεδο τιμών. Όμως, δεν είναι αυτός ο στόχος. Ανέκαθεν, η σημαντικότερη διαφοροποίηση των προϊόντων που παράγονται στην Δύση είναι η παροχή ποιότητας σε όλες τις μορφές και όχι ο ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμών. Έτσι, τα δυνατά μας σημεία είναι η ποιότητα κατασκευής και το ποιοτικό design. Όταν μπαίνει και ο παράγοντας του χειροποίητου στο παιχνίδι, οι δυνατότητες σχεδιασμού αλλά και παραμετροποίησης του τελικού προϊόντος είναι αμέτρητες. Το χειροποίητο έχει πάντα θέση στις αγοραστικές επιλογές του κοινού που και λόγω παράδοσης ξέρει να αναγνωρίζει και να εκτιμά την ποιότητα και τις δυνατότητες παραμετροποίησης.

Μιλήστε μας για τα σεμινάρια που πραγματοποιείτε. Τι μπορεί να μάθει κάποιος σε αυτά; Ποιες οι συχνότερες απορίες ή λανθασμένες εντυπώσεις που υπάρχουν γύρω από τα χειροποίητα προϊόντα και την κατασκευή τους;

Τα σεμινάρια μας είναι η φυσική συνέχεια των προϊόντων μας. Τι εννοώ; Το ένα σκέλος είναι η σωστή και ποιοτική επιλογή αξεσουάρ και νήματος ώστε να έχουμε τα υλικά για να φτιάξουμε την τσάντα που θέλουμε. Το δεύτερο σκέλος, που είναι τα σεμινάρια, αφορά στην θεωρία και γνώση για την κατασκευή μιας τσάντας. Παρέχουμε το πιο ολοκληρωμένο πακέτο οδηγιών για την ολοκλήρωση μιας τσάντας με βελονάκι. Με την αγορά των υλικών, αξεσουάρ και νημάτων, όλη η γνώση παρέχεται από εμάς εντελώς δωρεάν! Τυπώνουμε οδηγίες και τις δίνουμε επί τόπου αν έρθετε από το κατάστημα αλλά, επιπλέον αυτού, διατηρούμε μια ομάδα στο facebook όπου ρωτάτε ότι θέλετε και σας απαντάει αμέσως η δασκάλα μας! Εκεί θα βρείτε και live που κάνουμε, όπου επίσης λύνονται απορίες για πλέξεις και ότι άλλο χρειάζεται επίδειξη!

Ίδια υποστήριξη έχουν και οι Online αγορές από το e-shop μας. Εκτός από αυτό, έχουμε και το κανάλι μας στο YouTube, όπου επίσης έχουμε υποστήριξη και για συγκεκριμένα μοντέλα μας, αλλά και ξεχωριστά για τεχνικές στησίματος της τσάντας, πλέξεις κτλ. Ως τελευταίο μέσο, πολλές φορές έχει χρειαστεί να παρέχουμε ακόμα και ιδιαίτερα μαθήματα! Με ένα μικρό κόστος φροντίζουμε για εκείνους που το κάνουν πιο επαγγελματικά ή έρχονται από την επαρχία να έχουν εξειδικευμένη μεταχείριση, ώστε να αποκτήσουν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά τις γνώσεις που επιθυμούν για να μπορούν να φτιάξουν μια άψογη χειροποίητη πλεκτή τσάντα που θα είναι απόλυτα εμπορεύσιμη και η ίδια με την σειρά της ως προϊόν. Μην νομίζετε ότι είναι κάτι εύκολο. Κάθε επιλογή που κάνεις (υλικό, σχέδιο, νήμα, πλέξη, βελονάκι κτλ) έχει την επίδραση του στο πώς θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Το πιο συχνό λάθος λόγω έλλειψης εξοικείωσης με το κομμάτι της πλεκτής τσάντας είναι η εντύπωση ότι είναι εύκολο να κατασκευαστεί αρκεί να ξέρει κάποιος από πλέξιμο. Όχι, οι απαιτήσεις από εκεί και πέρα είναι αρκετές και όσο απαιτείς από το αποτέλεσμα θα πρέπει να μαθαίνεις και για όλα τα παραπάνω στοιχεία.

Δραστηριοποιείστε στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Ποιες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση όπως η δική σας; Ποιες οι προτάσεις σας, προς βελτίωση των συνθηκών;

Υπάρχουν δύο τεράστια εμπόδια στην ελληνική πραγματικότητα, κοινά για όλους τους κλάδους τους επιχειρείν. Το ένα είναι οι υποδομές. Δεν λειτουργεί το Δημόσιο σε κανέναν τομέα όπως θα μπορούσε. Από την καθαριότητα και τα πεζοδρόμια έξω από το μαγαζί σου μέχρι και τα επιμελητήρια που δεν έχουν κανέναν ουσιαστικό ρόλο, όλες οι διαδικασίες είναι από χρονοβόρες ως απίστευτα κοστοβόρες, με μηδενική ανταπόδοση. Το δεύτερο δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το οικονομικό. Είναι απίστευτοι οι φόροι και οι οικονομικές υποχρεώσεις μια επιχείρησης σήμερα. Ο ιδιωτικός τομέας (υπάλληλοι και επιχειρήσεις) αγκομαχούν για να σηκώσουν αυτό το βάρος και ταυτόχρονα να ανταπεξέλθουν προτείνοντας κάτι ανταγωνιστικό στο διεθνές περιβάλλον που πλέον όλη η οικονομία κινείται θέλοντας και μη.

Younique-Lab-44.jpg?mtime=20200602005718#asset:188319

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την Younique Lab; Υπάρχουν νέα προϊόντα, ιδέες ή στόχοι που έχετε «στα σκαριά»;

Κάθε μέρα στην Younique Lab είναι μια μέρα εξέλιξης. Συνεχώς μιλάμε με προμηθευτές και δοκιμάζουμε δέρματα, νήματα και άλλα προϊόντα για να προτείνουμε πάντα ενημερωμένες λύσεις στους πελάτες μας. Έχουμε ξεχωριστό τμήμα σχεδιασμού και εξέλιξης προϊόντων που μια με δύο φορές τον μήνα έχει κάτι εντελώς καινούριο να προτείνει. Οπότε το νέο είναι η καθημερινότητά μας.

Επόμενος μεγάλος στόχος είναι το άνοιγμα σε νέες (διεθνής) αγορές. Ήδη αυτή την στιγμή που μιλάμε το 25% του τζίρου μας αφορά εξαγωγές και ο στόχος μας είναι να ξεπεράσει το 50% μέσα στο επόμενο 12μηνο, με συμμετοχή σε διεθνής εκθέσεις και ενίσχυση σημερινών συνεργασιών.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr