NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Ο μετασχηματισμός των ψηφιακών επιχειρήσεων, η ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα

Ο μετασχηματισμός των ψηφιακών επιχειρήσεων, η ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα

Επαναπροσδιορίζουν τα μοντέλα λειτουργίας τους οι επιχειρήσεις ψηφιακής τεχνολογίας, δημιουργώντας νέες τάσεις στην αγορά. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός εισέρχεται σε δεύτερη φάση. Μπαίνουν στην ζωή μας τα σούπερ apps, οι ψηφιακές πολύπλατφόρμες. Θέλουν να τραβήξουν πελάτες από κάθε επιχειρηματικό τομέα για να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα. Σε πρώτη προτεραιότητα η ασφάλεια στο διαδίκτυο. Ερωτήματα και προτάσεις για την χρήση των προσωπικών δεδομένων.

Τρεις βασικές τάσεις καθοδηγούν τις επιχειρήσεις τεχνολογίας, των media, και τηλεπικοινωνιών, κάνοντάς τις να διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια από την πίτα της ψηφιακής αγοράς: η τάση της ενοποίησης των δραστηριοτήτων, το cloud και η μηχανική μάθηση, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Morgan Stanley.

Όσο οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις ζητούν περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, τόσο τα media, οι επιχειρήσεις τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών απλώνονται στην αγορά, αυξάνοντας την εμβέλεια τους. Επαναπροσδιορίζουν τις εφαρμογές τους και μετατρέπουν τις ψηφιακές πλατφόρμες τους σε μέσα πολλαπλής επικοινωνίας. Είτε μέσω της ενοποίησης δραστηριοτήτων ή την χρήση των big data, του cloud και της μηχανικής μάθησης στόχος τους είναι να αυξήσουν έσοδα τους, ‘προσκαλώντας’ στις πλατφόρμες τους νέες επιχειρήσεις οποιουδήποτε τομέα δραστηριοτήτων.

Οι δύο κύριες τάσεις που αλλάζουν την ζωή μας

1. Η ενοποίηση διεργασιών και το πέρασμα σε νέες αγορές

Το streaming “κατακεραύνωσε” το πακέτο καλωδιακής τηλεόρασης. Οι εταιρείες μέσων επικοινωνίας πραγματοποιούν εξαγορές για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα διαφημιστικών ροών μέσω streaming. Οι εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες streaming μουσικής ξεκίνησαν να ασχολούνται με το podcast, που είναι ραδιοφωνικές εκπομπές, ουσιαστικά που μεταδίδονται μέσω Διαδικτύου, με στόχο να μπουν στο διαφημιστικό προϋπολογισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ας θυμηθούμε ότι στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι εταιρείες τεχνολογίας κάποτε είχαν επικεντρωθεί σε ένα συγκεκριμένο τομέα, σήμερα να βρίσκονται δίπλα σε κάθε βήμα που κάνει ο πελάτης. Οι ψηφιακές πολυπλατφόρμες μπορούν για παράδειγμα να προσφέρουν δυνατότητα πληρωμών, παρακολούθηση τιμών, εκπτώσεις στην λιανική, ανταμοιβές, μπόνους, γεύματα, κλείσιμο ιατρικών ραντεβού, παιχνίδια, γνωριμίες ότι μπορεί να φανταστούμε. Και όλα αυτά οδηγούν σε μία έξοδο ‘που φέρει την ταμπέλα πώληση’.

Πολλές εταιρείες τεχνολογίας διερευνούν συνεργίες συνδυάζοντας πλατφόρμες αναζήτησης και κοινωνικής δικτύωσης. Οι πολυπλατφόρμες γράφει στην ανάλυση της η Morgan Stanley τροχοδρομούν και άλλες ψηφιακές εφαρμογές σκοπεύοντας σε δυνατότητες νέων συναλλαγών υπό ένα πάροχο, ακόμα και αν ισχυρίζονται ότι είναι από διαφορετικούς. Μία τάση είναι να θολώνουν το τοπίο είναι οι influencers.

2. Η μηχανική εκμάθηση επιτρέπει τα πάντα

Η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence), μηχανική μάθηση μπορούν να διευκολύνουν την αυτοματοποίηση περισσότερων και διαφορετικών τύπων εργασίας. Οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη βελτίωση των σημείων επαφής των πελατών μέσω αυτοματισμού, υπολογιστών μεγάλων δεδομένων και αποθήκευσης και υπηρεσιών cloud. Οι επιχειρήσεις στρέφονται επίσης στην AI για να τους βοηθήσουν να διαχειριστούν τα πολλαπλά ψηφιακά κανάλια. Είτε ανήκουν σε μέσα, όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, συνομιλία chat, κείμενο και φωνή ή πλατφόρμες επί πληρωμή, η AI υπόσχεται ενοποιημένη προσέγγιση καταναλωτών μέσω όλων αυτών των ροών, παρέχοντας παράλληλα καθοδήγηση δεδομένων για υποστήριξη και αντιπροσώπους πωλήσεων για τη βελτίωση των υπηρεσιών τους.

Ένας κόσμος ασφαλής ή ανασφαλής;

Ασφαλής όχι και τόσο θα λέγαμε με τόσους αόρατους χρήστες. Θέλει προσοχή σε αυτά που διαβάζουμε και εμπιστευόμαστε. Τα δεδομένα ομολογούν ότι η τεχνολογία όπως είναι σχεδιασμένη δεν μπορεί να είναι σύμμαχος 100% της ασφάλειας. Το σίγουρο ότι κάποιοι κερδίζουν πολλά.

Τι δήλωσε στο epixeiro.gr ο Νίκος Γεωργόπουλος

Ο κ. Νίκος Γεωργόπουλος, cyRM MBA CDPO Cyber Risks Advisor Cromar Insurance Brokers Ltd - Lloyd's Cover Holder, μίλησε στο epixeiro.gr για το νέο επιχειρηματικό μοντέλο και τους κινδύνους που διατρέχουν οι επιχειρήσεις για τα προσωπικά δεδομένα και για το Σχέδιο Επιχειρησιακής Συνέχειας.

Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του επιχειρηματικού μοντέλου μιας επιχείρησης δημιουργεί νέες δυνατότητες εξυπηρέτησης και προσέγγισης νέων πελατών απαιτεί όμως επένδυση στην ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων που χρησιμοποιεί. Το περιεχόμενο που προσφέρουν μέσω των νέων καναλιών προσέγγισης παίζει βασικό ρόλο στην εκπαίδευση των πελατών και αποτελεί εργαλείο προώθησης των υπηρεσιών τους. Οι σημερινές επιχειρήσεις είναι εκτεθειμένες σε περισσότερο εξελιγμένες απειλές και κινδύνους».

Χτύπησαν την πλατφόρμα Zoom

«Σημαντικό ρόλο στην διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού μιας επιχείρησης έχει και η χρήση εφαρμογών τρίτων (προμηθευτών) για την παροχή υπηρεσιών της. Πολλές φορές θέματα ψηφιακής ασφάλειας εντοπίζονται και σε αυτές τις εφαρμογές οι οποίες έχουν υιοθετηθεί από την κάθε επιχείρηση και οι πελάτες θεωρούν ότι για τυχόν δικά τους προβλήματα οφείλονται οι ίδιες. Πρόσφατα θέματα ασφάλειας αντιμετώπισε γνωστή πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης (Zoom) όταν διέρρευσε περιεχόμενο εταιρικών τηλεδιασκέψεων που την είχαν χρησιμοποιήσει σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Οι κανονισμοί GDPR, CCPA

«Η σωστή διαχείριση των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας αποτελεί πρόκληση για τις επιχειρήσεις μια και η μη συμμόρφωσής τους με τους κανονισμούς διαχείρισης δεδομένων που εκάστοτε ισχύουν (GDPR, CCPA) μπορεί να δημιουργήσει πλήγμα στην αξιοπιστία τους και απώλεια εμπιστοσύνης των πελατών τους σε αυτές ενώ παράλληλα μπορεί να τις φέρει αντιμέτωπες με υψηλά διοικητικά πρόστιμα, ενδεικτικά αναφέρουμε πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στην google για μη σωστή διακυβέρνηση προσωπικών δεδομένων πελατών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της».

Σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας

«Η εξασφάλιση της συνεχούς διαθεσιμότητας των δεδομένων των πελατών τους και των υπηρεσιών που προσφέρουν αποτελεί πρόκληση για κάθε εταιρία η οποία πρέπει να διαθέτει Σχέδιο Επιχειρησιακής Συνέχειας (Business Continuity Plan) για την αντιμετώπιση περιστατικών παραβίασης ασφάλειας ή άλλων περιστατικών που μπορούν να επηρεάζουν την λειτουργία τους και την κερδοφορία τους».

Τι προτείνει η Insurance Europe εν όψει αναθεώρησης του GDPR

Έχοντας κλείσει δύο χρόνια ζωής, εν όψει της επικείμενης αναθεώρησης του GDPR από την Κομισιόν η Insurance Europe τονίζει ότι η καινοτομία από την χρήση τεχνολογίας προσφέρει ευκαιρίες στην βελτίωση ασφαλιστικών προϊόντων προς τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Ωστόσο οι ρυθμίσεις του GDPR ή οι κατευθυντήριες γραμμές του EDPB υπονομεύουν τις ευκαιρίες αυτές καθώς δεν είναι φιλικές προς την καινοτομία και τον ρου της ψηφιακής εποχής. Ο EDPB αναφέρει η Insurance Europe ξεπερνά το γράμμα του Κανονισμού προσθέτοντας απαιτήσεις που περιορίζουν τις ρυθμίσεις. Επίσης τονίζει ότι ο Κανονισμός δεν εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Παραθέτει το παράδειγμα των cookies και tracers, σημεία που δημιουργούν κατακερματισμό και ανασφάλεια δικαίου, παρεμποδίζοντας την εφαρμογή του Κανονισμούς.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr