NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Ο 21χρονος που έβγαλε το πρώτο του εκατομμύριο πουλώντας pixels

Ο 21χρονος που έβγαλε το πρώτο του εκατομμύριο πουλώντας pixels

Είναι φορές που ορισμένες ιδέες ακούγονται τόσο απλές που ενδέχεται κάποιος να αναρωτηθεί «μα πως δεν το σκέφτηκα εγώ πρώτα;» Μια τέτοια σκέψη μπορεί να έρθει στο μυαλό στο άκουσμα της ιστορίας του Alex Tew, του ανθρώπου που αποφάσισε να γίνει εκατομμυριούχος πουλώντας pixels. Και τα κατάφερε.

Ο Tew θα ασχοληθεί από πολύ μικρός με την «επιχειρηματικότητα» και το εμπόριο. Στην κυριολεξία από πολύ μικρός, αφού σε ηλικία 5 ετών πουλάει κόμικς στο προαύλιο του σχολείου του έναντι 5 δολαρίων, δίνοντας δώρο και μια σοκολάτα. Τα επόμενα χρόνια θα επικεντρώσει στο beatboxing, την τέχνη της παραγωγής φωνητικών ήχων με μίμηση μουσικών οργάνων, και θα γίνει γνωστός ως «A-Plus». Θα δημιουργήσει και την πρώτη ηλεκτρονική κοινότητα επί του θέματος, το HumanBeatbox.com, που θα σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία. Λίγα χρόνια μετά θα την πουλήσει και θα βάλει πλώρη για άλλες δραστηριότητες.

Έχουμε πλέον φτάσει στο 2005 και ο Tew αναζητά έναν τρόπο να βγάλει λεφτά. Για την ακρίβεια, θέλει να βγάλει γρήγορα και πολλά λεφτά. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο ίδιος «ρώτησα τον εαυτό μου κάτι απλό: πώς θα μπορέσω να βγάλω ένα εκατομμύριο δολάρια;» Βασικός του στόχος ήταν να μπορέσει να πληρώσει το τριετές πανεπιστημιακό πρόγραμμα του Nottingham University που παρακολουθούσε γύρω από το business management. Αν και για τους περισσότερους σπουδαστές αυτό θα σήμαινε να πάρουν δανεικά ή να πιάσουν μια δουλειά, ο Tew είχε έναν διαφορετικό τρόπο στο μυαλό του.

Θα αποφασίσει, λοιπόν, κάτι που, αν και φαίνεται απλό, κανείς δεν είχε επιχειρήσει προηγουμένως να κάνει πράξη στο διαδίκτυο: να πουλήσει τα pixels μιας ιστοσελίδας για προβολή διαφημίσεων. Για αυτόν τον λόγο θα φτιάξει μια ιστοσελίδα που αποτελούνταν από ένα εκατομμύριο pixels και θα ξεκινήσει να τα πουλάει έναντι 1 δολαρίου το καθένα, σε μπλοκ των 10 × 10 (πουλούσε δηλαδή μόνο 100 pixels μαζί, ή περισσότερα). Και κάπως έτσι, μετά από 10 μέρες και με ένα αρχικό στήσιμο που του κόστισε 50 δολάρια, γεννήθηκε η «Million Dollar Homepage». Ο διαφημιζόμενος μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα pixels για να εμφανίσει μια εικόνα της επιλογής του, ένα σλόγκαν που θα αναδυόταν όταν ο δείκτης του ποντικιού θα πήγαινε πάνω σε αυτά, καθώς επίσης και έναν υπερσύνδεσμο.

«Κυριολεκτικά δεν είχα καθόλου χρήματα και ανησυχούσα για το πανεπιστήμιο» θα πει μετά από χρόνια. «Απλώς έκανα ένα brainstorming και κατέληξα στο συγκεκριμένο τρελό, "get-rich-quick" σχέδιο που στη συνέχεια πήρε τη δική του μορφή». Ο μοναδικός κανόνας που θα θέσει στους διαφημιζόμενος θα είναι πως τα pixels δεν μπορούν να περιέχουν διαφημίσεις ερωτικού περιεχομένου. Η υπηρεσία θα βγει «στον αέρα» στις 26 Αυγούστου του 2005 και τρεις μέρες μετά θα κάνει την πρώτη της πώληση, σε ένα φίλο του Twe που λειτουργούσε μια ιστοσελίδα γύρω από τη μουσική.

Μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες θα πείσει φίλους και συγγενείς να αγοράσουν pixels, έναντι ενός ποσού που έφτανε συνολικά τα 4.700 δολάρια. Δεν θα μείνει όμως με σταυρωμένα τα χέρια και θα χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο ποσό για να προσλάβει ένα PR agency που θα γράψει και θα προωθήσει ένα δελτίο Τύπου για τη συγκεκριμένη προσπάθεια. Το δελτίο Τύπου θα φτάσει στον Guardian και το BBC, ενώ θα κάνει την εμφάνιση του και σε άλλους ιστοτόπους, με σχετικά αφιερώματα. Από εκεί και πέρα, η ιστοσελίδα ξεκίνησε να βγάζει 3.000 δολάρια την μέρα. Ο ίδιος θα νοιώσει τότε σαν να κερδίζει λεφτά στην monopoly.

Μέχρι το τέλος του πρώτου μήνα, είχε φέρει έσοδα 250.000 δολαρίων και βρισκόταν στην 3η θέση της λίστας "Movers and Shakers" του Alexa, πίσω από εκείνη για την Britney Spears και το Photo District News. Στις 6 Οκτωβρίου, ο Tew θα αναφέρει ότι είχε δεχθεί συνολικά 65.000 μοναδικούς επισκέπτες. Μερικές ημέρες αργότερα, ο αριθμός θα αυξηθεί στους 100.000. Στις 26 Οκτωβρίου, δύο μήνες μετά την παρουσίαση του, το «Million Dollar Homepage» έχει διαθέσει περισσότερα από 500.900 pixels σε 1.400 πελάτες. Μέχρι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, δέχεται 25.000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε ώρα και βρίσκεται στην 127η θέση του Alexa. Εκείνη τη στιγμή, είχαν πωληθεί 999.000 από τα 1.000.000 pixel.

Την 1η Ιανουαρίου 2006, ο Tew θα ανακοινώσει ότι επειδή η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη για τα τελευταία 1.000 pixels, «το πιο δίκαιο και λογικό» θα είναι να τα δημοπρατήσει στο eBay αντί να χάσει «την ακεραιότητα» της προσπάθειας «ξεκινώντας μια δεύτερη Million Dollar». Η δημοπρασία θα διαρκέσει δέκα ημέρες και θα λάβει 99 προσφορές. Η προσφορά που τελικά θα κερδίσει θα είναι εκείνη των 38.100 δολαρίων από το MillionDollarWeightLoss.com, ένα διαδικτυακό κατάστημα προϊόντων διατροφής, αν και ο Tew περίμενε τότε ότι το τελικό ποσό της προσφοράς θα ήταν υψηλότερο.

Κάπως έτσι, η αρχική σελίδα του 1 εκατομμυρίου δολαρίων θα πραγματοποιήσει ακαθάριστο σύνολο εσόδων που ξεπερνούσε το 1 εκατομμύριο δολάρια μέσα σε πέντε μήνες. Μετά το κόστος, τους φόρους και μια δωρεά στο The Prince's Trust, μια φιλανθρωπική οργάνωση για νέους, ο Tew υπολόγιζε τότε ότι το καθαρό κέρδος του θα ήταν 650.000 με 700.000 δολάρια.

Μετά την επιτυχία της «Million Dollar Homepage» θα αρχίσει να αναζητά τα επόμενα βήματα του. Θα παρατήσει το κολέγιο - για το οποίο και ξεκίνησε όλη την παραπάνω προσπάθεια - μετά το πρώτο εξάμηνο, και θα μετακομίσει στο Λονδίνο. Και κάπου εκεί, θα ανακαλύψει πως δεν μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία της σελίδας. «Η επιτυχία μπορεί στην πραγματικότητα να είναι κακή και να σας διδάξει τα λάθος πράγματα», δηλώνει σήμερα. «Σκεφτόμουν ιδέες που θα τραβούσαν την προσοχή αντί να προσφέρουν αξία».

Μεταξύ του 2006 και του 2010, θα δοκιμάσει μια σειρά επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και ιδεών - μεταξύ των οποίων βρίσκονταν τα Pixelotto, OneMillionPeople και PopJam - που προσπάθησαν να «εκμεταλλευτούν» την φήμη και την επιτυχία της σελίδας Million Dollar. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Tew δεν κοιμόταν καλά, δεν έτρωγε σωστά και δεν έκανε τον διαλογισμό που συνήθιζε. Έβλαψε την ψυχική του υγεία, αλλά «κανείς δεν ήθελε να ακούσει για ένα παιδί που έβγαλε ένα εκατομμύριο δολάρια και κατέληξε με κατάθλιψη».

Χωρίς να καταφέρνει να επαναλάβει την προηγούμενη επιτυχία του, θα μετακομίσει στο Σαν Φρανσίσκο για να συνεργαστεί με τον φίλο του Michael Birch, τον ιδρυτή του Bebo, στον tech incubator Monkey Inferno, με στόχο να κάνει κάτι «τελείως διαφορετικό». Έναν χρόνο μετά θα ξεκινήσει την Calm, μια εφαρμογή με επίκεντρο τον διαλογισμό και την χαλάρωση. Ήταν τομείς που τον ενδιέφεραν από μικρό παιδί και το 2012 το νερό είχε μπει στο αυλάκι για τη δημιουργία της υπηρεσίας, παρά το ότι αρχικά οι επενδυτές δεν άκουγαν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την πρόταση που τους είχε για μια «Nike του μυαλού».

Αλλά αυτό δεν ήταν απαραίτητα κακό, δηλώνει σήμερα. «Όταν οι άνθρωποι λένε ότι η ιδέα σου είναι κάπως περίεργη ή ότι "δεν το καταλαβαίνω", αυτό μπορεί να είναι καλό. Και ήξερα στην καρδιά μου ότι αυτό ήταν το σωστό». Τώρα, αναφέρει πως η startup του έχει έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο και πως ο ίδιος, έχοντας περάσει από την αναπάντεχη δόξα, τον ξαφνικό πλούτο και την αναζήτηση για ακόμη περισσότερη φήμη στην αναζήτηση για ηρεμία και νόημα. σήμερα βρίσκεται κάπου στη μέση όλων αυτών, κάνοντας το όνειρο του πραγματικότητα.

Όσον αφορά στην ιστοσελίδα του 1 εκατομμυρίου, μια μελέτη του 2017 από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι από τους συνδέσμους που εμφανίζονται στα pixels είναι πλέον «νεκροί». Από τους 2.816 πρωτότυπους συνδέσμους, 547 (342.000 pixels, που πωλήθηκαν για 342.000 δολάρια) ήταν «νεκρά» και 489 (145.000 pixels, που πωλήθηκαν για 145.000 δολάρια) οδηγούσαν σε διαφορετικό domain. Η έκθεση σημείωνε, επίσης, ότι από τους υπόλοιπους συνδέσμους «η πλειονότητα δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζει τον αρχικό τους σκοπό».

Πηγές: thehustle, wikipedia, bbc, milliondollarhomepage

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr