NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Μάχες στους αιθέρες, το δίχτυ σωτηρίας και οι προσκρούσεις με το έδαφος

Μάχες στους αιθέρες, το δίχτυ σωτηρίας και οι προσκρούσεις με το έδαφος

Το 2020 θα καταχωρηθεί στα βιβλία ως το χειρότερο έτος για τις αεροπορικές. Η κληρονομιά που άφησε ο Covid-19 τις κάνει πιο φτωχές, επαναπροσδιορίζοντας τους στόχους τους.

Ανώμαλη προσγείωση για τον κλάδο των αερομεταφορών 84,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ προβλέπεται να είναι οι συνολικές ζημιές το 2020, 7,5 εκατομμύρια οι ακυρώσεις πτώσεων, 419 δισεκατομμύρια οι απώλειες εσόδων με πτώση 50%.

Πριν από το 2023, δεν θα επιστρέψει η παγκόσμια ζήτηση για τις αερομεταφορές στα επίπεδα προ Covid-19 εποχής. Η άνευ προηγουμένου κατρακύλα στα διεθνή αεροπορικά ταξίδια κάνει το 2020, τη χειρότερη στην ιστορία χρονιά για τις αερομεταφορές. Σύμφωνα με την Euler Hermes της Allianz αναμένεται πτώση 310 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στα συνολικά έσοδα των αεροπορικών να σημειώσουν κατακόρυφη πτώση κατά 310 δισεκατομμύρια στα 525 δισεκατομμύρια. Η κερδοφορία θα πάρει αρνητικό πρόσημο, με λειτουργικές απώλειες 60 δισεκατομμυρίων. Αν και τα λουκέτα ξεκλειδώνουν και τα σύνορα σταδιακά ανοίγουν, το κεντρικό σενάριο της Euler Hermes προβλέπει ότι η έξοδος θα διαρκέσει έξι μήνες, οδηγώντας σε τύπου ανάκαμψη U το 2021. Η πτώση της ζήτησης για αεροπορικές μεταφορές, αποτέλεσμα αυτών, θα κλείσει περίπου στο -37% το 2020, πριν γίνει ένα ριμπάουντ +39% και +10% το 2021 και 2022, αντίστοιχα.

Τα νέα από την Emirates

15 Ιουλίου: Η Ελλάδα στους πρώτους προορισμούς που άνοιξε η Εmirates

Πριν περάσουμε στα αποτελέσματα ερευνών που έγιναν και το πώς επέδρασε η πανδημία στους μεταφορείς, το epixeiro.gr διάλεξε μία αεροπορική της Μέσης Ανατολής, η οποία έχει επενδύσει στον προορισμό Ελλάδα και είναι σημαντική για την αγορά μας και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ο οποίος είχε φιλοξενήσει σε τελετή τα εγκαίνια της πτήσης από Αθήνα προς Ν. Υόρκη. To epixeiro.gr συνομίλησε με τoν Khalid Al Zarooni, Διευθυντής της Emirates για την Ελλάδα και την Αλβανία.

Πόσο σημαντικός προορισμός είναι η Αθήνα για την Emirates;

Η Αθήνα είναι ένας πολύ σημαντικός προορισμός για την Emirates στον οποίο έχουμε επενδύσει από την έναρξη των δραστηριοτήτων μας στην ελληνική αγορά το 1996. Τα τελευταία 24 χρόνια, η Emirates έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της σε πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες από και προς την Ελλάδα. Είμαστε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που συνέδεσε την Αθήνα απευθείας με το Ντουμπάι και από τον Μάρτιο του 2017, η μοναδική που προσφέρει απευθείας, καθημερινή πτήση μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ 365 ημέρες το χρόνο.

Μπορεί να επανέλθει η κίνηση μεταξύ Αθήνα και Ντουμπάι στα προ κορονοϊού επίπεδα;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πανδημία του κορονοϊού είχε τεράστιο αντίκτυπο στον ταξιδιωτικό κλάδο, συμπεριλαμβανομένης και της Emirates. Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε δραστικά μέτρα για τη διαχείριση του κόστους, καθώς και άλλες απαραίτητα κινήσεις προκειμένου να προστατέψουμε την επιχείρησή μας, ενώ προχωράμε σε προοδευτική επανέναρξη των δραστηριοτήτων μας. Αναμένουμε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 18 μήνες, προτού η ταξιδιωτική ζήτηση επιστρέψει στην κανονικότητα. Εν τω μεταξύ, συνεργαζόμαστε ενεργά με τις ρυθμιστικές αρχές και τα ενδιαφερόμενα μέρη, προκειμένου να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουμε την υγεία και την ασφάλεια τόσο των ταξιδιωτών όσων και των κοινοτήτων. Η Αθήνα ήταν ένας από τους πρώτους προορισμούς στους οποίους επανεκκινήσαμε τις επιβατικές πτήσεις και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους ταξιδιώτες από και προς την Ελλάδα από την επόμενη εβδομάδα, 15 Ιουλίου.

Τι αναφέρει η μελέτη της Allianz

Anus horribilis για τους αερομεταφορείς

Ο κλάδος θα χάσει το 30% του εργασιακού του δυναμικού, καθώς συρρικνώνεται και οι αεροπορικές, μη έχοντας άλλες επιλογές παίρνουν μέτρα για να φρενάρουν τις εκροές. Ακυρώνουν πτήσεις, προσεδαφίζουν τα αεροπλάνα τους, επιστρέφουν ναύλους, δίνουν voucher στην αξία των ναύλων. Παρά ταύτα και τη μαζική κρατική στήριξη ύψους 125 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δεν μπορούν να αποφευχθούν πρόσθετα μέτρα αναδιάρθρωσης το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Προς την κατεύθυνση αυτή, αναμένεται να χάσει θέσεις εργασίας το 1/3 του κλάδου -περίπου 750.000 πιλότοι, χειριστές αποσκευών, μηχανικοί και άλλοι.

Η κληρονομιά που μας αφήνει η πανδημία δεν αφήνει έξω τις αεροπορικές χαμηλού κόστους, οι οποίες εξαρτώνται από την πληρότητα των πτήσεων. Η συμμόρφωσή τους με τα πρωτόκολλα είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει τριγμούς στην κερδοφορία τους. Η κληρονομιά χτυπά, επίσης και άλλη μία “πόρτα”, τις αεροπορικές με υψηλή μόχλευση, όπως αυτές της Κίνας. Τούτων λεχθέντων, είναι πολύ πιθανό να δούμε ένα νέο κύμα ενοποιήσεων και συγκέντρωσης του κλάδου και περισσότερες πτωχεύσεις στα επόμενα δύο χρόνια, μετά τις πρόσφατες πτωχεύσεις των αερομεταφορέων Virgin, Australia, Avianca και Latam.

Τι ζητά η IATA και η ACI

Το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI) και η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ζητούν από τις κυβερνήσεις που έχουν επιβάλει πρωτόκολλα υγείας για περιορισμό της εξάπλωσης του ιού, να αναλάβουν να καλύψουν τις δαπάνες αυτές, τονίζοντας σε από κοινού τους δήλωση τις απώλειες δισεκατομμυρίων που έχει προκαλέσει η πανδημία και τα μέτρα.

Δεύτερο κύμα λοιμώξεων

Στην περίπτωση ενός δεύτερου κύματος λοιμώξεων, αναφέρει η Allianz η παγκόσμια οικονομία θα αντιμετώπιζε το σενάριο σχήματος L, στο οποίο η ζήτηση για τις παγκόσμιες αερομεταφορές δεν θα έφτανε στα επίπεδα προ κρίσης, πριν από τα μέσα του 2025.

Ο αέρας στις καμπίνες των αεροπλάνων

O αέρας στις καμπίνες των αεροσκαφών ελέγχεται περισσότερο από κάθε άλλο εσωτερικό χώρα. Ο αέρας ανταλλάσσεται με καθαρό αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον κάθε δύο ή τρία λεπτά στα περισσότερα αεροσκάφη. Είναι 20 έως 30 φορές πιο συχνά από τα περισσότερα κτίρια γραφείων. Και τα φίλτρα HEPA αφαιρούν ιούς -συμπεριλαμβανομένου του Covid-19 με κάθε φιλτράρισμα.

Η σύγχυση με τα πρωτόκολλα

Οι οδηγίες του ICAO περιγράφουν μια σειρά νέων μέτρων για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, τα οποία έχουν ήδη εισαχθεί από αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο διαπιστώνεται ένα συνονθύλευμα διαφορετικών πλαισίων που προκαλούν σύγχυση στους ταξιδιώτες παράλληλα προκαλούν περιττό κόστος συμμόρφωσης σε επιβάτες, αεροδρόμια και αερομεταφορείς.

Δια πυρός και δια σιδήρου

Τα πρωτόκολλα και η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η οικονομία κάνει τους ασφαλιστές επιφυλακτικότερους απέναντι στους αερομεταφορείς σε σχέση με κάθε άλλο κλάδο. Οι προβλέψεις για πτωχεύσεις και αφερεγγυότητες είναι πολύ ενισχυμένες. Οι παράγοντες που προκαλούν τριγμούς στους αερομεταφορείς σήμερα είναι: η διάρκεια της προσεδάφισης των αεροσκαφών, η βραχυπρόθεσμη έλλειψη ρευστότητας, το κόστος των καυσίμων, το κόστος συντήρησης, το κόστος των χρονομισθώσεων, οι μη κερδοφόροι προορισμοί, το κόστος του ανθρωπίνου δυναμικού.

Τι αναφέρει η Willis Tower Watson

Εξονυχιστικοί έλεγχοι από τους ασφαλιστές στις αεροπορικές

Οι ασφαλιστές εξετάζουν εξονυχιστικά κάθε κίνδυνο, κάνοντας αναλύσεις για τον κάθε έναν από αυτούς μεμονωμένα και για τον αντίκτυπο που δημιουργεί. Η διαμόρφωση του ασφαλίστρου δεσμεύει το ύψος των αποζημιώσεων που θα προκύψουν σε περιπτώσεις αξιώσεων. Κάθε χώρα διανύει διαφορετικές φάσεις. Κάθε αεροπορική έχει διαφορετικές απαιτήσεις και διαφορετικά επίπεδα ρευστότητας. Κάποιες έχουν λάβει κρατικά πακέτα διάσωσης και άλλες ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της κατάρρευσης.

Μην ξεχνάμε ότι οι ασφαλιστικές έχουν την υποχρέωση να λογοδοτήσουν στους μετόχους τους και να υποβάλλουν καταστάσεις, οι οποίες ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο έναντι φαινομένων πτώχευσης.

Τι σημαίνει αυτό

Οι ασφαλιστές θα δουν το ταμείο μείον, καθώς θα εισπράττουν λιγότερα ασφάλιστρα. Τα έσοδα από ασφαλιστήρια συμβόλαια που καλύπτουν κινδύνους επαγγελματικών ευθυνών και αστικές ευθύνες θα συρρικνωθούν και θα υπάρξουν τροποποιήσεις. Οι προσεδαφίσεις επίσης περιορίζουν τα έσοδα από την ασφάλιση του σκάφους και των μηχανών του.

Και όμως μπορεί να συμβεί: Ο Covid-19 δύνανται να επιφέρει υψηλότερες ζημιές από την τρομοκρατική ενέργεια στους Δίδυμους Πύργους τον Σεπτέμβριο του 2011, σε ασφαλιστές και αερομεταφορείς.

Ο αντίκτυπος για τον κλάδο ασφαλειών

Τα παγκόσμια βασικά ασφάλιστρα από τον κλάδο έφταναν στα επίπεδα των 4,25 δισεκατομμυρίων, ίσως και περισσότερο, προσφέροντας ισχυρή ρευστότητα. Οι αεροπορικές στην πλειονότητά τους περνούσαν το κόστος της ασφάλισης στους επιβάτες μέσω επιβαρύνσεων στα εισιτήρια.

Ύστερα, μπορεί οι ασφαλιστές να έχουν οφέλη σήμερα από τη μείωση των απαιτήσεων, ωστόσο τα αεροπλάνα άρχισαν να πετούν, απαιτήσεις μπορεί να προκύψουν και θα πρέπει να διαθέτουν ταμειακά αποθέματα. Μην ξεχνάμε ότι ο πρωταρχικό ρόλος της ασφάλισης είναι να λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας απέναντι στους ισολογισμούς των αερομεταφορέων.

Επίσης τα αεροσκάφη που είναι προσεδαφισμένα εξακολουθούν να εκτίθενται στον κίνδυνο. Τα πολλά συγκεντρωμένα αεροσκάφη σε μία τοποθεσία αυξάνουν την έκθεσή τους στον κίνδυνο. Φαινόμενα τρομοκρατικών επιθέσεων, φυσικών καταστροφών μπορεί να προκαλέσουν σημαντικές ζημιές αυξάνοντας τις αξιώσεις.

Τέλος, η μείωση των απαιτήσεων αντισταθμίζεται από την πτώση στα επίπεδα του ασφάλιστρου. Στο πλαίσιο αυτό ο κλάδος δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει στους αερομεταφορείς πολύ μεγάλες παραχωρήσεις.

Το 30% με 40% του ασφαλίστρου στον κλάδο καλύπτει έξοδα πριν εξεταστεί κάθε αξίωση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr