Οι Έλληνες στην εποχή της πανδημίας: Οι ανησυχίες και οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν
Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που προέκυψε από δεδομένα μελετών των YouGov και FocusBari, όσον αφορά στις τάσεις που δημιούργησε η πανδημία και το lockdown και τις απόψεις που εκφράζουν οι Έλληνες για τα συγκεκριμένα θέματα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, σχεδόν 1 στους δύο Έλληνες νοιώθει σήμερα ανησυχία, φόβο και άγχος, ενώ το 97% - σχεδόν όλοι δηλαδή) δημιούργησε μια νέα απασχόληση κατά τη διάρκεια του lockdown (όπως online αγορές, ταινίες/σειρές, χρόνο με την οικογένεια, δουλειές σπιτιού κτλ).
Την ίδια στιγμή, σχεδόν 1 στους 2 (46%) εργάστηκαν από απόσταση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ, ως βασική ανησυχία για την επόμενη ημέρα, εμφανίζεται το θέμα των οικονομικών και οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία, με το 91% να ανησυχεί πολύ/αρκετά. Ένα 78% ανησυχεί πολύ/αρκετά και για τα οικονομικά του νοικοκυριού του.
Η βασική ανησυχία για οικονομική ύφεση εκφράζεται παγκόσμια, με το 65% στην Ελλάδα να προβλέπει πως στους επόμενους 12 μήνες η οικονομία θα βρίσκεται σε ύφεση. Το ποσοστό αυτό είναι από τα υψηλότερα που καταγράφονται επί του θέματος, και το ξεπερνούν μόνο η Γαλλία με 76%, ακολουθούμενη από τη Φιλανδία και τη Μεγάλη Βρετανία (67% έκαστη).
Οι μεγαλύτερες ηλικίες συμπεριλαμβάνονται πλέον στον «ψηφιακό κόσμο», όντας ενεργοί χρήστες του διαδικτύου, με τα σχετικά ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο 8% για τις ηλικίες 55-64 και 10% για τις ηλικίες 65-74 (σύγκριση β εξάμηνου 2019 με α' εξάμηνο 2020).
Σημαντικά αυξημένη είναι και η ποικιλία συσκευών από τις οποίες μπαίνουν στο διαδίκτυο οι Έλληνες (από 2,8 συσκευές κατά μέσο όρο). Η σύγκριση δείχνει μια σημαντική αύξηση για τις «έξυπνες» τηλεοράσεις (με 52%), ενώ ακολουθούν laptop και desktop (με 32% και 31% αντίστοιχα). Μικρότερες αυξήσεις παρουσίασαν smartphone και tablet.
Ραγδαία εμφανίζεται και η αύξηση στην ποικιλία των χρήσεων, με μια άνοδο 32% για τα online webinars, 30% για τα online games, 28% για τις τραπεζικές συναλλαγές και 20% για την web TV. Παράλληλα, συνεχείς είναι και η εξάπλωση των social media, με τους μεγάλους «κερδισμένους» να είναι τα Pinterest, Twitter, LinkedIn και Snapchat.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, οι online αγορές ήρθαν για να μείνουν, με 4.289.000 Έλληνες e-shoppers. Παράλληλα, μετά το lockdown, παραμένουν κάποιες συνήθειες, όπως ο περισσότερος χρόνος χρήσης των social, οι περισσότερες διαδικτυακές αγορές και η αυξημένη προσοχή στα έξοδα.
Τέλος, οι Έλληνες φαίνονται διαχωρισμένοι στο αν θα πήγαιναν σε νυχτερινό κέντρο/club (με τους μισούς από όσους θα πήγαιναν να μην χρησιμοποιούν μάσκα), ενώ μόλις το 20% δεν θα πήγαινε σε μια ερωτική συνάντηση (με το 64% από το ποσοστό που θα πήγαινε να δηλώνει πως δεν θα χρησιμοποιούσε μάσκα). Το 35% δεν θα πήγαινε γυμναστήριο και μόλις το 1% δεν θα πήγαινε για ψώνια, αλλά το 82% αναφέρει πως θα το έκανε με μάσκα.
Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να γίνει μέλος του FocusOnline panel, ώστε να παίρνει μέρος σε έρευνες για διάφορα θέματα. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.
Σχόλια