NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Οι Έλληνες στην εποχή της πανδημίας: Οι ανησυχίες και οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν

Οι Έλληνες στην εποχή της πανδημίας: Οι ανησυχίες και οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν

Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που προέκυψε από δεδομένα μελετών των YouGov και FocusBari, όσον αφορά στις τάσεις που δημιούργησε η πανδημία και το lockdown και τις απόψεις που εκφράζουν οι Έλληνες για τα συγκεκριμένα θέματα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, σχεδόν 1 στους δύο Έλληνες νοιώθει σήμερα ανησυχία, φόβο και άγχος, ενώ το 97% - σχεδόν όλοι δηλαδή) δημιούργησε μια νέα απασχόληση κατά τη διάρκεια του lockdown (όπως online αγορές, ταινίες/σειρές, χρόνο με την οικογένεια, δουλειές σπιτιού κτλ).

focusbari_ellines_5.jpg?mtime=20200929183147#asset:212718

focusbari_ellines_6.jpg?mtime=20200929183149#asset:212719

Την ίδια στιγμή, σχεδόν 1 στους 2 (46%) εργάστηκαν από απόσταση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ, ως βασική ανησυχία για την επόμενη ημέρα, εμφανίζεται το θέμα των οικονομικών και οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία, με το 91% να ανησυχεί πολύ/αρκετά. Ένα 78% ανησυχεί πολύ/αρκετά και για τα οικονομικά του νοικοκυριού του.

focusbari_ellines_7.jpg?mtime=20200929183246#asset:212720

focusbari_ellines_8.jpg?mtime=20200929183247#asset:212721

Η βασική ανησυχία για οικονομική ύφεση εκφράζεται παγκόσμια, με το 65% στην Ελλάδα να προβλέπει πως στους επόμενους 12 μήνες η οικονομία θα βρίσκεται σε ύφεση. Το ποσοστό αυτό είναι από τα υψηλότερα που καταγράφονται επί του θέματος, και το ξεπερνούν μόνο η Γαλλία με 76%, ακολουθούμενη από τη Φιλανδία και τη Μεγάλη Βρετανία (67% έκαστη).

focusbari_ellines_9.jpg?mtime=20200929183329#asset:212722

Οι μεγαλύτερες ηλικίες συμπεριλαμβάνονται πλέον στον «ψηφιακό κόσμο», όντας ενεργοί χρήστες του διαδικτύου, με τα σχετικά ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο 8% για τις ηλικίες 55-64 και 10% για τις ηλικίες 65-74 (σύγκριση β εξάμηνου 2019 με α' εξάμηνο 2020).

focusbari_ellines_13.jpg?mtime=20200929183401#asset:212723

Σημαντικά αυξημένη είναι και η ποικιλία συσκευών από τις οποίες μπαίνουν στο διαδίκτυο οι Έλληνες (από 2,8 συσκευές κατά μέσο όρο). Η σύγκριση δείχνει μια σημαντική αύξηση για τις «έξυπνες» τηλεοράσεις (με 52%), ενώ ακολουθούν laptop και desktop (με 32% και 31% αντίστοιχα). Μικρότερες αυξήσεις παρουσίασαν smartphone και tablet.

focusbari_ellines_14.jpg?mtime=20200929183431#asset:212724

Ραγδαία εμφανίζεται και η αύξηση στην ποικιλία των χρήσεων, με μια άνοδο 32% για τα online webinars, 30% για τα online games, 28% για τις τραπεζικές συναλλαγές και 20% για την web TV. Παράλληλα, συνεχείς είναι και η εξάπλωση των social media, με τους μεγάλους «κερδισμένους» να είναι τα Pinterest, Twitter, LinkedIn και Snapchat.

focusbari_ellines_15.jpg?mtime=20200929183520#asset:212725

focusbari_ellines_16.jpg?mtime=20200929183522#asset:212726

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, οι online αγορές ήρθαν για να μείνουν, με 4.289.000 Έλληνες e-shoppers. Παράλληλα, μετά το lockdown, παραμένουν κάποιες συνήθειες, όπως ο περισσότερος χρόνος χρήσης των social, οι περισσότερες διαδικτυακές αγορές και η αυξημένη προσοχή στα έξοδα.

focusbari_ellines_18.jpg?mtime=20200929183616#asset:212728

focusbari_ellines_17.jpg?mtime=20200929183616#asset:212727

Τέλος, οι Έλληνες φαίνονται διαχωρισμένοι στο αν θα πήγαιναν σε νυχτερινό κέντρο/club (με τους μισούς από όσους θα πήγαιναν να μην χρησιμοποιούν μάσκα), ενώ μόλις το 20% δεν θα πήγαινε σε μια ερωτική συνάντηση (με το 64% από το ποσοστό που θα πήγαινε να δηλώνει πως δεν θα χρησιμοποιούσε μάσκα). Το 35% δεν θα πήγαινε γυμναστήριο και μόλις το 1% δεν θα πήγαινε για ψώνια, αλλά το 82% αναφέρει πως θα το έκανε με μάσκα.

focusbari_ellines_22.jpg?mtime=20200929183649#asset:212729

Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να γίνει μέλος του FocusOnline panel, ώστε να παίρνει μέρος σε έρευνες για διάφορα θέματα. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

focusbari_ellines_final.jpg?mtime=20200929183725#asset:212730

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr