NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Marketing: Επιστήμη ή Τέχνη;

Marketing: Επιστήμη ή Τέχνη;

Marketing: Ένας παγκόσμια αναγνωρισμένος όρος, ένας τεράστιος επαγγελματικός κλάδος ο οποίος προσελκύει χιλιάδες επαγγελματίες κάθε χρόνο. Εμπεριέχει δεκάδες εξειδικεύσεις και αρκετές μεθοδολογίες οι οποίες οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα: Δεν ξέρεις εάν θα δουλέψει για σένα.

Τι είναι λοιπόν το marketing και πως πρέπει να αντιμετωπίζεται; Χρειάζεται φαντασία ή μεθοδολογία για να πετύχει; Απαιτεί επιστημονικό υπόβαθρο ή καλλιτεχνική οπτική γωνία; Οι απόψεις ποικίλλουν. Η δική μας θα προκύψει απο την ανάλυση μερικών απο των πιο σημαντικών και απαραίτητων δραστηριοτήτων του μοντέρνου μάρκετινγκ (Modern Marketing).

Marketing Plan: Όλα ξεκινούν απο το πλάνο. Για τη δημιουργία ενός ρεαλιστικού και αποδοτικού πλάνου μάρκετινγκ, θα πρέπει να ακολουθηθεί μία μεθοδολογία, να δοθεί απάντηση σε σημαντικές ερωτήσεις και να ληφθούν υπόψη μεταβλητές, όπως οι σημαντικοί παράγοντες απόδοσης (Key Performance Indicators – KPI's) καθώς και η απόδοση της επένδυσης (Return on Investment – ROI). Ένα πετυχημένο marketing plan δε θα πρέπει να είναι απλά S.M.A.R.T αλλά S.M.A.R.T.E.R (Specific- Συγκεκριμένο, Measurable- Μετρήσιμο, Attainable- Εφικτό, Relevant- Σχετικό, Time Bound- Χρονικό Όριο, Evaluate- Αξιολόγηση, Re-Evaluate- Αξιολόγηση Ξανά). Οι επιστήμονες του μάρκετινγκ έχουν σαφές προβάδισμα για τη δημιουργία ενός marketing plan.

Branding: Η ταυτότητα της επιχείρησης θα πρέπει να βασιστεί στις αξίες και την κουλτούρα της εταιρίας. Οι marketers θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα έξυπνο και μοναδικό πλαίσιο, με σκοπό να διαφοροποιηθεί η επιχείρηση απο τους ανταγωνιστές και να διεκδικήσει το δικό της χώρο στο μυαλό του αγοραστικού κοινού. Η απόδοση του branding της επιχείρησης, δεν μπορεί να μετρηθεί απευθείας (για παράδειγμα logos είναι αυτά, logos είναι και αυτά). Η δημιουργία λοιπόν ενός καλού branding θα πρέπει να επιστρατευθούν καλλιτεχνικές και δημιουργικές δεξιότητες.

Τεχνική εφαρμογή: To σύγχρονο marketing, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το internet. Η διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησης, περιλαμβάνει ως επί το πλείστον ιστοσελίδες, blogs, e-shops, forums, applications κτλ, ενώ η αποτελεσματικότητα τους μετριέται με βάση τα clicks και το engagement μέσω των Analytics. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια όπου η χρήση των κινητών έχει αυξηθεί κατακόρυφα η παρουσία στο διαδίκτυο κρίνεται απολύτως απαραίτητη. Η επιστήμη των υπολογιστών έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας και οφείλουν οι marketers να την χρησιμοποιήσουν με σκοπό τη συμβολή και ενίσχυση του μάρκετινγκ.

Διαφήμιση: Η διαφήμιση είτε είναι για το διαδίκτυο, είτε για τα παραδοσιακά ΜΜΕ πρέπει να είναι βασισμένη σε συγκεκριμένα κριτήρια. Η δημιουργικότητα και η φαντασία αποτελούν το «άρμα» για να κεντρίσεις την προσοχή του κοινού και να πετύχεις την μέγιστη διασπορά της (virality), ενώ η δημιουργία συναισθηματικών δεσμών ανάμεσα στο brand και τον καταναλωτή είναι πολύ σημαντική στον θετικό επηρεασμό της λήψης αποφάσεων του αγοραστικού κοινού.

Τέλος, ακολουθεί ένα ενδιαφέρον διάγραμμα, το οποίο έχει δημοσιευθεί σε έρευνα του περιοδικού B2B σε συνεργασία με την Eloqua, το οποίο μας παρουσιάζει πως βλέπουν οι marketers τον συσχετισμό ανάμεσα στην τέχνη και την επιστήμη του marketing αναλύοντας 3 βασικές μεταβλητές (Branding, Campaign creation/deployment, Marketing measurement/reporting).

Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει, είναι ότι το marketing, είναι τέχνη και επιστήμη, γιαυτό μία καλή ομάδα marketing θα πρέπει να αποτελείται και από επιστήμονες αλλά και καλλιτέχνες του του είδους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr