NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Θες πραγματικά να γίνεις διάσημος επιχειρηματίας;

Θες πραγματικά να γίνεις διάσημος επιχειρηματίας;

Όταν ξεκινάς μια εταιρεία, πέραν της ελπίδας και των ονείρων που έχεις για την εξέλιξή της και το όραμα που η γέννησή της θέλει να εκπληρώσει, οφείλεις σε σένα και στους συνεργάτες σου που ξεκινάτε μαζί αυτό το ταξίδι, να έχεις και ένα απτό σχέδιο, δουλεμένο και σχεδιασμένο ώστε να σε οδηγήσει πιο κοντά στην εκπλήρωση του εταιρικού σου οράματος.

Το σχέδιο αυτό σίγουρα θα πρέπει να περιλαμβάνει μικρότερους στόχους που θα αξιοποιηθούν σαν σκαλοπάτια για να φθάσεις ως τον προορισμό. Αύξηση πελατειακής βάσης, συμφωνίες με σημαντικούς πελάτες, πρόσληψη κατάλληλου προσωπικού, εξέλιξη, κέρδος. Σε όλα αυτά μεγάλο ρόλο θα παίξει η προβολή που θα λάβεις και θα διεκδικήσεις.

Προβολή εναντίον Διαφήμισης

Όποια εταιρεία και αν ρωτήσεις, επιθυμεί την προβολή. Δεν έχει σημασία που, αρκεί να την προβάλει στο market group της. Social Media, TV, ηλεκτρονικός και γραπτός τύπος, όλα μπορούν να σε βοηθήσουν να αποκτήσει η εταιρεία σου περισσότερους πελάτες, περισσότερη φήμη, περισσότερη πιστότητα. Και φυσικά, είναι πιο φθηνό από την διαφήμιση. Αν κληθείς σε ένα πάνελ στην τηλεόραση λογικά δεν θα πληρώσεις τίποτα και θα έχεις την ευκαιρία για αρκετά λεπτά της ώρα να παρουσιάσεις την υπηρεσία σου ή την εταιρεία σου, σε αντίθεση με ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ που θα σου κοστίσει αρκετές εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ. Μια ολοσέλιδη καταχώρηση σε μια εφημερίδα κοστίζει αρκετά χρήματα σε σχέση με ένα ολοσέλιδο άρθρο με κύριο θέμα εσένα και την εταιρεία σου.

Όμως ποια είναι η διαφορά πέραν του χρηματικού ανάμεσα στα δύο; Η διαφήμιση δείχνει στο κοινό ότι πληρώσουμε. Η προβολή δείχνει στο κοινό κάτι που θα τον ενδιαφέρει. Αναρωτήσου: Με πόσο ενδιαφέρον παρακολουθείς τις διαφημίσεις της αγαπημένης σου μάρκας τσιγάρων συγκριτικά με ένα ρεπορτάζ - αφιέρωμα στο πως φτιάχνονται τα τσιγάρα που καπνίζεις; Σίγουρα το δεύτερο σε ενδιαφέρει πιο πολύ. Και δεν είσαι ο μόνος που το πιστεύεις. Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν πως καλύτερη τακτική για να θεσπίσεις αναγνώριση του brand σου είναι η Προβολή. Μάλιστα ο Al Ries, στο βιβλίο του «Positioning: The Battle for Your Mind» αναφέρει ξεκάθαρα πως η πλειονότητα των εταιρειών δεν πρέπει να «σπαταλά» λεφτά στην διαφήμιση για να γίνει γνωστή πριν το πετύχει ως ένα βαθμό μέσω των δημοσίων σχέσεων και της προβολής της.

Πόσο έτοιμος είσαι όμως για την προβολή;

Τον Φλεβάρη της τρέχουσας χρονιάς και ενώ το δημιούργημά του, μεσουρανούσε, ο προγραμματιστής του Flappy Bird, Dong Nguyen, αποφασίζει να αποσύρει από τις πλατφόρμες που ήταν διαθέσιμο προς πώληση, το παιχνίδι που τον έκανε πλούσιο αλλά και διάσημο. Το Flappy Bird, ήταν θέμα σε όλα τα περιοδικά και τις ιστοσελίδες του χώρου και φυσικά, τα social media είχαν πλημμυρίσει με σχετικές ειδήσεις. Αν και το λογικό θα ήταν να απολαμβάνει τα κέρδη της προβολής, ο κορεάτης Nguyen ένιωθε πως πνιγόταν σε αυτή την πλημμύρα. Αφού οι πρώτες του κραυγές, για να τον αφήσουν ήσυχο, οι δημοσιογράφοι και οι λοιποί που τον προσέγγιζαν, δεν απέδωσαν, με μια λιτή δήλωση στο twitter έκανε την μεγαλύτερη ίσως επιτυχία της καριέρα του, παρελθόν.

"Λυπάμαι χρήστες του Flappy Bird. Σε 22 ώρες το Flappy Bird θα είναι κάτω. Δεν αντέχω άλλο.»

Απρόσεκτη προσέγγιση στο θέμα προβολή και δημοσιότητα, αυξάνει εξαιρετικά τις πιθανότητες να γυρίσει εις βάρος σου. Αναρωτήσου: Πόσο τέλεια θα ήταν αν αυτή τη στιγμή σου έδινε κάποιος απεριόριστη προβολή σε ώρα αιχμής των μεγαλύτερων τηλεοπτικών καναλιών; Πόσο έτοιμος είσαι για να σε δουν εκατομμύρια να περιγράφεις το προϊόν σου ή την υπηρεσία σου; Θα τα έλεγες όπως τα λες στους επίδοξους πελάτες σου ή θα σε κυρίευε ο φόβος; Αν απάντησες το δεύτερο τότε ανήκεις στη μεγαλύτερη μερίδα των ανθρώπων.

Ο κυριότερος φόβος μας, σύμφωνα με έρευνα του National Institute of Mental Health της Αμερικής, είναι ο φόβος της δημόσιας αγόρευσης (Public Speaking). Μακράν μεγαλύτερος φόβος ακόμα και από τον ίδιο τον φόβο του θανάτου που έρχεται στη δεύτερη θέση. Θα περίμενε κανείς το αντίθετο καθώς ο φόβος του θανάτου χτυπάει στο αρχέγονο και βασικό ένστικτο της επιβίωσης.

Σκέψου μια στιγμή σαν πελάτης. Πως θα σου φαινόταν αν ο CEO μιας «πρωτοεμφανιζόμενης» εταιρείας έβγαινε στην τηλεόραση, προσπαθούσε να εξηγήσει κάτι και από το τρακ δεν έβγαινε νόημα, ίδρωνε και μπέρδευε τα λόγια του; Σίγουρα η πρώτη σου σκέψη δεν θα ήταν: «Πρέπει να αγοράσω οπωσδήποτε από αυτούς!».

Επεκτείνοντας τη σκέψη αυτή, αν εσύ δεν είσαι έτοιμος για μια τέτοια προβολή, είναι έτοιμο το website σου; Έχει τις πληροφορίες ή την δομή που απαιτείται για να εξυπηρετήσει εκατοντάδες επισκέψεις ή χιλιάδες ακόμα; Προχώρα την σκέψη λίγο πιο πέρα. Το τηλεφωνικό σου κέντρο μπορεί να εξυπηρετήσει 15 κλήσεις ταυτόχρονα ή στην δεύτερη γραμμή ακούγεται κατειλημμένο;

Δεν χρειάζεται πανικός φυσικά. Προετοιμασία χρειάζεται.

Πώς να διαχειριστώ την προβολή;

Μια προετοιμασία διαχείρισης επικείμενης προβολής, στη σύγχρονη εποχή, όπου οι πελάτες είναι αμείλικτοι και θα σε κατακρίνουν για τα λάθη σου, ακόμα περισσότερο και από τον άμεσο ανταγωνισμό σου, κρίνεται απαραίτητη. Η πληροφορία μοιράζεται άμεσα και η αξία του χρήματος κάνει τους ανθρώπους να ερευνούν περισσότερο πριν αγοράσουν από εσένα. Οπότε φρόντισε πριν γίνεις «διάσημος» να έχεις προσέξει τα εξής:

  1. Κατέγραψε σε ένα χαρτί όσα θες να πεις. Το γιατί προβάλλεσαι, ποιοι είναι οι στόχοι της προβολής, τι πρέπει να μάθουν οι άνθρωποι που σε διαβάζουν / παρακολουθούν. Κατέγραψε δυο τρεις ενδιαφέρουσες ιστορίες που θα μπορούσαν να περάσουν ένα μήνυμα σχετικά με τις υπηρεσίες σου και τις εφαρμογές της ή δώσε μερικά στοιχεία από τις έρευνές σου που θα ενδιαφέρουν το κοινό. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι « Ξέρετε πόσο δύσκολο πλέον είναι να πάρει κάποιος μια καλή σύνταξη; Σαν σύμβουλος θα δώσω στους ακροατές 5 προτάσεις για να έχουν μια πιο αποδοτική συνταξιοδοτική μέριμνα»
  2. Πάρε μαθήματα από καλύτερους σε αυτό από εσένα. Αν δεν είσαι σίγουρος για το πώς θα παρουσιαστείς και πως θα τοποθετηθείς, μίλα με ένα ειδικό επί της επικοινωνίας. Κάνε πρόβες μπροστά σε ανθρώπους που είναι αντικειμενικοί κριτές αλλά πάρε και πρακτικές συμβουλές από επαγγελματίες που μπορούν να αντιμετωπίσουν το κάθε σου πρόβλημα. Μην αφήνεις την εικόνα σου στην τύχη όταν πλέον είναι εξαιρετικά εύκολο με απλές κινήσεις να έχεις επαγγελματική καθοδήγηση. Δες το σαν επένδυση και για την επόμενη φορά, καθώς η γνώση μένει.
  3. Οργάνωσε την δομή και τις επιμέρους οντότητες της επιχείρησής σου σωστά. Μην περιμένεις να έρθει η προβολή για να την διαχειριστείς. Φρόντισε όλα να είναι σαν να είχες 1.000.000 πελάτες. Προσπάθησε στα πλαίσια του εφικτού να έχεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ένας επισκέπτης να διαβάσει στο site σου. Δεν θες να χάσεις έναν πιθανό πελάτη από έλλειψη πληροφοριών. Φρόντισε το Customer Care σου να είναι ενισχυμένο, τουλάχιστον για εκείνες τις στιγμές τις προβολής. Δεν θα αγοράσει κανείς κάτι που δεν έχει υποστήριξη. Ενημέρωσε άπαντες στο προσωπικό σου για το τι πρόκειται να γίνει ώστε να γνωρίζουν. Αν δεν βρουν εσένα για ένα σχόλιο, θα ψάξουν τους συνεργάτες σου.
  4. Αν κάτι δεν πάει καλά, συνέχισε κανονικά. Αν δεχθείς μια αρνητική κριτική σε δημόσια θέα, δεν χάθηκε ο κόσμος. Προχώρα σε όσα ορίζει η εξυπηρέτηση πελατών και αναλύουμε σε άρθρα στο ΗumanΑdvanced.com επί των παραπόνων. Μην αντιδράς άσχημα στην κριτική και μην απογοητεύεσαι. Δες το σαν ευκαιρία να γίνεις καλύτερος αλλά και σαν γνώση που θα σε εξελίξει.
  5. Αντιμετώπισε τα πάντα σα να είναι ένα ταξίδι. Δώσε μια ευκαιρία σε ικανότητες που δεν είχες ως τώρα δείξει στον εαυτό σου να φανούν. Αν θα βγεις πρώτη φορά σε μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό, φαντάσου ότι είναι και η πόρτα για να εξελίξεις τον εαυτό σου αλλά και την επιχείρησή σου στο επόμενο επίπεδο.

Το χρήμα πολλοί μίσησαν, τη δόξα όμως ουδείς. Και δεν την μίσησαν, ίσως γιατί δεν την είχαν ποτέ και δεν είχαν αντιληφθεί την δύναμή της αλλά και την ευθύνη που φέρνει. Στο κόσμο των επιχειρήσεων και της προβολής της εταιρικής σου υπόστασης, τόσο η προσωπική σου τοποθέτηση, ως εκπρόσωπος όσο και η οργανωτική δομή σου σαν εταιρεία, θα κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια επιτυχημένη προβολή που θα δημιουργήσει θετικές δυναμικές και σε μια αρνητική εικόνα που θα γίνει σημείο σχολιασμού και αστεϊσμών στο διαδίκτυο.

Η προσοχή είναι απαραίτητη. Η προετοιμασία το όπλο σου. Το άγχος, εχθρός που θα νικήσεις.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr