NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

Το smartphone της Facebook που δεν είδαμε ποτέ

Το smartphone της Facebook που δεν είδαμε ποτέ

Το 2012, οι φήμες «οργιάζουν»: η Facebook φέρεται να θέλει να «μπει» στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, παρουσιάζοντας το δικό της smartphone. Κάτι που, τελικά, «περίπου» θα γίνει, καταλήγοντας σε μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές αποτυχίες.

Οι φήμες για ένα smartphone με την υπογραφή του γνωστού κοινωνικού δικτύου έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους λίγα χρόνια πριν. Η πρώτη φορά που θα δούμε κάτι που να πλησιάζει σε αυτό είναι το 2008, όταν η βρετανική Inq (η οποία έχει πλέον τερματίσει τη λειτουργία της) θα παρουσιάσει το INQ1, μια entry-level συσκευή που διατέθηκε στην Μεγάλη Βρετανία και ενσωμάτωνε χαρακτηριστικά του κοινωνικού δικτύου.

Λίγα χρόνια μετά, το 2010, οι φήμες θα κάνουν και πάλι την εμφάνιση τους. Απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας Techcrunch, ο Mark Zuckerberg θα διαψεύσει οτιδήποτε σχετικό: «Η ιστορία [που δημοσιεύθηκε] δεν είναι ακριβής. Η Facebook δεν κατασκευάζει smartphones. Η προσέγγισή μας ήταν πάντα να κάνουμε τα smartphones και τις εφαρμογές περισσότερο κοινωνικές».

Στα τέλη της ίδια χρονιάς και παρά το ότι η φημολογία συνεχιζόταν, ο Zuckerberg δεν θα εξηγήσει απλώς γιατί η εταιρεία δεν ετοιμάζει το δικό της τηλέφωνο, αλλά και γιατί αυτό θα ήταν μια κακή ιδέα: «Δεν πουλάμε hardware. Αυτό δεν είναι ακριβώς αυτό που κάνουμε. Και είναι πραγματικά καταστρεπτική αυτή η φήμη που κυκλοφορεί, γιατί εκείνοι με τους οποίους συνεργαζόμαστε θα νομίζουν ότι είμαστε ανταγωνιστές».

Τον Ιανουάριο του 2011 και λίγο πριν το Mobile World Congress εκείνης της χρονιάς, οι φήμες θα συνεχίσουν και θα κάνουν λόγο για δύο συσκευές, τις οποίες η Facebook φερόταν να ετοιμάζει σε συνεργασία με την ταϊβανέζικη HTC. Φημολογείται, τότε, ότι τα συγκεκριμένα smartphones θα είναι τα πρώτα που θα κάνουν χρήση του branding και των χρωμάτων της εταιρείας.

Μια μέρα αργότερα, ο Dan Rose, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης του Facebook, αρνείται τις φήμες και λέει ότι η HTC είναι «άλλο ένα παράδειγμα κατασκευαστή που έχει πάρει τα δημόσια API μας και τα έχει ενσωματώσει στη συσκευή της με ενδιαφέρον τρόπο», αρνούμενος ότι θα χρησιμοποιηθεί το branding της πλατφόρμας.

Την ίδια χρονιά, κάνει την εμφάνιση του και το INQ Cloud, άλλο ένα κινητό που θα ενσωματώσει σχετικές λειτουργίες. Αν και αυτό δεν θα αποτελέσει, για ακόμη μια φορά, ένα κινητό με την υπογραφή της Facebook, οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν για την «βαθιά» ενσωμάτωση των σχετικών χαρακτηριστικών. Λίγο καιρό μετά, θα εμφανιστεί και το HTC Status, που φέρει ακόμη και πλήκτρο για το Facebook.

Το 2011, η HTC θα κυκλοφορήσει δύο smartphones που θα παρέχουν ενοποίηση με τις υπηρεσίες της Facebook, το Status με πληκτρολόγιο και το Salsa. Τα δύο τηλέφωνα είχαν προεγκατεστημένες τις εφαρμογές του κοινωνικού δικτύου, μαζί με την ενσωμάτωση στη διεπαφή Sense και ένα αποκλειστικό πλήκτρο για άμεση πρόσβαση σε λειτουργίες κοινής χρήσης.

Ο Mark Zuckerberg θα αναφερθεί τότε στην πιθανότητα παρουσίασης περισσότερων «Facebook phones» στο εγγύς μέλλον. Στα τέλη του 2011 θα γίνει γνωστή η ύπαρξη του «Buffy» από την HTC και το ότι εταιρεία «πείραζε» το Android ώστε να φτιάξει το πρώτο «Facebook Phone», ενώ το 2012 οι New York Times θα γράψουν πως το γνωστό κοινωνικό δίκτυο αναζητά πρώην μηχανικούς της Apple ώστε να τους προσλάβει και να εργαστούν πάνω στη συσκευή.

Ο Zuckerberg θα αρνηθεί και πάλι τις φήμες, λέγοντας πως, ακόμη και αν έφτιαχναν κάτι τέτοιο, θα μπορούσαν να πείσουν μόλις 10 με 20 εκατομμύρια ανθρώπους να το χρησιμοποιήσουν. Μετά από ακόμη μερικές φήμες και φτάνοντας στον Απρίλιο του 2013, η Facebook θα ανακοινώσει ένα νέο event στο οποίο καλεί τους δημοσιογράφους σε μια νέα εκδήλωση: «Come See Our New Home on Android».

Την ημέρα του event, στις 4 Απριλίου του 2013, οι τεχνολογικοί συντάκτες περιμένουμε εναγωνιωδώς την παρουσίαση. Μάλιστα, ο υποφαινόμενος συντάκτης έχει εκείνη την ημέρα προγραμματισμένο ραντεβού το οποίο δεν μπορεί να ακυρώσει. Και καθώς βρίσκεται σε αυτό, ένας από τους συνεργάτες του παρακολουθεί την εκδήλωση και του στέλνει τα νέα.

Και αυτό που του μεταφέρει, είναι σχετικά απογοητευτικό. Αυτό που θα παρουσιάσει η Facebook είναι ένα smartphone με την ονομασία First, που απλώς ενσωματώνει τις λειτουργίες του κοινωνικού δικτύου. Κατά τη διάρκεια της ίδιας εκδήλωσης, θα ανακοινωθεί και το Facebook Home, το οποίο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε άλλες Android συσκευές ως launcher, στην αρχική οθόνη και την lockscreen.

Τα νέα ήταν απογοητευτικά για όσους περίμεναν μια διθυραμβική είσοδο της Facebook στην αγορά των smartphones. Το First θα λάβει μέτρια σχόλια και θα δεχθεί κριτική για την κακή κάμερα και την έλλειψη αφαιρούμενου χώρου αποθήκευσης. Η AT&T, ο αποκλειστικός πάροχος του στις ΗΠΑ, θα πουλήσει περίπου 15.000 κομμάτια, ενώ ο δημοσιογραφικός κόσμος θα το βάλει στις μεγαλύτερες αποτυχίες του τεχνολογικού κλάδου για το 2013.

Βέβαια, η ιστορία θα διαψεύσει τη δήλωση του Zuckerberg ότι «δεν πουλάει hardware». Το 2014 θα εξαγοράσει την Oculus, η οποία κατασκευάζει virtual reality headsets, έναντι ενός ποσού που θα φτάσει τότε τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Πλέον, έχει ενοποιήσει τις ομάδες γύρω από τα AR και VR στα «Facebook Reality Labs», ενώ τον περασμένο Οκτώβριο παρουσίασε το Oculus Quest 2, «from Facebook». Την ίδια στιγμή, αναπτύσσει και τις «έξυπνες» οθόνες Portal.

Η ιστορία της HTC θα εξελιχθεί διαφορετικά. Με τα μερίδια της στην αγορά των smartphone να μειώνονται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια (για παράδειγμα, είχαν πολλούς μήνες να κάνουν την εμφάνιση τους νέες συσκευές της, μέχρι που τον περασμένο Ιούνιο είδαμε τα πρώτα 5G smartphones της), η ταϊβανέζικη κατασκευάστρια προσπάθησε να διαφοροποιηθεί.

Η διαφοροποίηση θα έρθει σε συνεργασία με την Valve, για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας υπό την ονομασία Vive. Από την άλλη, αφότου συνεργάστηκε με την Google για το smartphone Pixel, θα πουλήσει περίπου το ήμισυ του σχεδιασμού και έρευνας, καθώς και δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας που σχετίζονται με τα smartphone, στην Google, το 2017, για 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Κάπως έτσι, η ιστορία έφερε τις δύο εταιρείες, Facebook και HTC, που κάποτε συνεργάστηκαν για την παρουσίαση ενός αποτυχημένου smartphone, ανταγωνίστριες στην αγορά των VR headsets. Και εμάς, να αναρωτιόμαστε τι θα είχε συμβεί στην αγορά των smartphones εάν κάποια πράγματα είχαν εξελιχθεί διαφορετικά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr