NEWSFLASH...
ανάγνωση

Εμπορικός, οικονομικός και κοινωνικός ο ρόλος των εκθεσιακών κέντρων​

Εμπορικός, οικονομικός και κοινωνικός ο ρόλος των εκθεσιακών κέντρων​

Τα εκθεσιακά κέντρα δεν είναι μόνο πόλοι ανάπτυξης της οικονομίας, αλλά δομές που αντανακλούν τις κοινωνικές εξελίξεις και έχουν την ετοιμότητα να συμβάλλουν καίρια σε περιόδους κρίσεων. Η εκθεσιακή και συνεδριακή δραστηριότητα δεν είναι αποκομμένη από την σημερινή δραματική και παγκοσμίου βεληνεκούς συγκυρία, τη μοναδική τα τελευταία 100 έτη πανδημία του COVID-19.

Ο εθνικός εκθεσιακός φορέας στην μακρόχρονη ιστορία του έχει καταφέρει να λειτουργήσει κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, επιδεικνύοντας αντοχή και υπευθυνότητα απέναντι στους επισκέπτες, στους πελάτες και στους συνεργάτες του. Ο καθορισμός της ζημιάς από την αναστολή της εκθεσιακής δραστηριότητας έχει, όπως γίνεται αντιληπτό, ένα πολύ ευρύτερο οικονομικό αποτύπωμα.

Η επόμενη ημέρα της εκθεσιακής βιομηχανίας θα είναι σίγουρα πολύ πιο ασφαλής από την χθεσινή, αλλά είναι ακόμη δυσδιάκριτο το πότε θα επανεκκινήσουν οι εκθέσεις και υπό ποιες προϋποθέσεις. Στο πλαίσιο αυτό, είναι άτοπο να συζητάμε για πραγματοποίηση εκθέσεων με φυσική παρουσία πριν από το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021 και εφόσον προχωρήσει ομαλά το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά του κορονοϊού. Σε κάθε περίπτωση η εκθεσιακή δραστηριότητα με φυσική παρουσία παραμένει αναντικατάστατη, αλλά την ίδια στιγμή τα υβριδικά εκθεσιακά γεγονότα αναμένεται να διαδραματίζουν έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο διεθνώς.

Παράθεση - epixeiro.gr

Οι εκθέσεις με φυσική παρουσία δεν θα αντικατασταθούν ποτέ, γιατί έχουν το απόλυτο πλεονέκτημα της λειτουργίας των 5 αισθήσεων για τον επισκέπτη

Τα υβριδικά γεγονότα, τα οποία συνδυάζουν την ψηφιακή αλληλεπίδραση με την περιορισμένη και με πρωτόκολλο φυσική παρουσία ήδη αποτελούν μια πραγματικότητα για εκθεσιακούς οργανισμούς, οι οποίοι προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις της πανδημίας και ταυτόχρονα να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών τους. Είναι προφανές ότι οι εμπορικές εκθέσεις θα παίξουν καίριο ρόλο στην ανάκαμψη μετά την πανδημία, αλλά θα πρέπει να αλλάξουν. Κάθε διοργανωτής εκθέσεων πρέπει να κάνει και μία ψηφιακή πρόταση στην αγορά.

Το ψηφιακό κομμάτι της δραστηριότητάς μας δεν θα εξαφανιστεί μετά την πανδημία, αλλά θα παραμείνει και θα καλύπτει π.χ. ανάγκες ατόμων που δεν μπορούν να ταξιδέψουν και να συμμετέχουν με φυσική παρουσία. Ωστόσο, οι ψηφιακές εκθέσεις δεν έχουν δευτερογενείς επιπτώσεις στην τοπική οικονομία-ανάπτυξη. Το εκθεσιακό κέντρο δεν είναι μόνο υποδομές οικονομικού χαρακτήρα, αλλά έχει και κοινωνικό πρόσημο. Οι εκθέσεις με φυσική παρουσία δεν θα αντικατασταθούν ποτέ, γιατί έχουν το απόλυτο πλεονέκτημα της λειτουργίας των 5 αισθήσεων για τον επισκέπτη. Η διείσδυση των ψηφιακών εργαλείων στον χώρο των συνεδρίων και των εκθέσεων ούτως ή αλλιώς αποτελούσε μία πραγματικότητα πριν την πανδημία. Το ψηφιακό κομμάτι είναι σημαντικό, έγινε πιο σημαντικό τώρα και σε μια περίοδο κανονικότητας θα έχει αυξημένο ρόλο στη διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά θα συνοδεύει τη φυσική αλληλεπίδραση, δίνοντας παραπάνω δυνατότητες.

Η προσφορά των εκθέσεων στον τουρισμό

Παράλληλα, η εκθεσιακή δραστηριότητα συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό γεγονότων, ο οποίος έχει μεγάλη βαρύτητα, αλλά χρειάζεται διαφορετική στρατηγική, σε σχέση με τον υπόλοιπο τουρισμό.

Σύμφωνα με στοιχεία από την Παγκόσμια Ένωση Εκθέσεων, το 2020 η εκθεσιακή δραστηριότητα έπεσε στο 1/3 σε σύγκριση με προηγούμενα έτη, χάθηκε τζίρος 158 δισ. ευρώ, προέκυψε απώλεια 2 εκατ. θέσεων εργασίας και 260 εκατ. ευρώ συμβολαίων, τα οποία θα συνάπτονταν λόγω της συμμετοχής επιχειρήσεων σε εκθέσεις, δεν έγιναν.

Εύλογο είναι πως όλη αυτή η απώλεια είχε άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις και στον τουρισμό, καθώς και στις τοπικές οικονομίες στα σημεία που βρίσκονται και δραστηριοποιούνται τα εκθεσιακά κέντρα. Η ΔΕΘ-Helexpo προκαλεί επενδύσεις και τονώνει την οικονομία κάθε περιοχής, στην οποία πραγματοποιεί μικρότερες ή μεγαλύτερες δράσεις.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η εκθεσιακή δραστηριότητα συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό γεγονότων

Απολύτως ενδεικτικά είναι ορισμένα στοιχεία από μελέτη για την τουριστική διάσταση του προγράμματος φιλοξενίας εμπορικών επισκεπτών (Hosted Buyers Programme) της ΔΕΘ-Helexpo και μια αποτίμησή του για την χρονική περίοδο 2014-2016.

Μέσα στην τριετία 2014-2016, φιλοξενήθηκαν συνολικά 1.176 ξένοι εμπορικοί επισκέπτες σε 23 διαφορετικές κλαδικές εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo, πραγματοποιώντας πάνω από 17.000 προκαθορισμένα ραντεβού (b2b meetings) με εκθέτες (περίπου 15 ραντεβού κατά μέσο όρο ο κάθε εμπορικός επισκέπτης). Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα των παραπάνω εμπορικών επισκεπτών, διαπιστώθηκαν συνοπτικά τα εξής:

  • Το 31,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα αναφέρει ότι κατά την επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη επισκέφθηκε τα καταστήματα εστίασης της πόλης, το 22,0% αναφέρει ότι πραγματοποίησε αγορές από τα καταστήματα της πόλης, το 19,2% αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της πόλης και το 9,3%, αναφέρει ότι επισκέφθηκε τους τουριστικούς πόρους της γύρω περιοχής.
  • Το 50,8% των ερωτώμενων αναφέρει ότι θα επέλεγε τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό, το 29,9% αναφέρει ότι μάλλον θα την επέλεγε, ενώ το 13,9% δεν εκφέρει άποψη. Αντίθετα αρνητικό στο ενδεχόμενο επιλογής της Θεσσαλονίκης ως τουριστικό προορισμό δηλώνει μόλις το 5,4% των ερωτώμενων.
  • Οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 65,4% επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη ως τουρίστες μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Hosted Buyers της ΔΕΘ-Helexpo, έναντι 34,6% που δεν επισκέφθηκαν ξανά τη Θεσσαλονίκη.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ξεκάθαρα πόσο επηρεάζει την τοπική οικονομία και βεβαίως τον τουρισμό η εκθεσιακή δραστηριότητα.

Η ωφέλεια από την εκθεσιακή δραστηριότητα δεν είναι μια παράμετρος με θετικό γινόμενο μόνο για το σήμερα, αλλά κυρίως για το αύριο της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Τα εκθεσιακά κέντρα στην «μάχη» κατά της πανδημίας

Σε άμεση συνάρτηση με την προσφορά των εκθεσιακών κέντρων στην οικονομία είναι και η δραστηριότητα που έχουν αναπτύξει τους τελευταίους μήνες. Εκθεσιακά και συνεδριακά κέντρα σε όλο τον κόσμο μετατράπηκαν ταχύτατα σε νοσοκομεία, στέγες αστέγων και λοιπές υποστηρικτικές δομές, προκειμένου να καταστεί εφικτή η αναχαίτιση της πανδημίας.

Από την πλευρά της, η ΔΕΘ-Helexpo έχει συμπαραταχθεί στο πλευρό της κοινωνίας και της Πολιτείας στη «μάχη» με τον κορονοϊό. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποίησε τις ακόλουθες δράσεις:

  • Φιλοξενεί σε περίπτερό της στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης δομή φιλοξενίας αστέγων, κατόπιν αιτήματος της αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συμβάλλει στην ασφαλή διημέρευση και διανυκτέρευση των άστεγων συμπολιτών μας, αυτή την εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο.
  • Φιλοξενεί σε χώρο της στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης μονάδες αιμοδοσίας των νοσοκομείων ΑΧΕΠΑ και Θεαγενείου για τη διενέργεια αιμοληψιών.
  • Στεγάζει τρεις κινητές μονάδες αιμοδοσίας και πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης «Του Χαμόγελου του Παιδιού», στο Helexpo Maroussi, στην Αθήνα και
  • Προχώρησε στη διάθεση εξοπλισμού και ειδικών απολυμαντικών μηχανημάτων σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης.

Όπως και στα προηγούμενα δύσκολα χρόνια για την ελληνική οικονομία έτσι και τώρα ο εθνικός εκθεσιακός φορέας είναι ο «μπροστάρης» των εξελίξεων και της ανάκαμψης, σηματοδοτώντας το πέρασμα σε μια νέα εποχή και για την εκθεσιακή βιομηχανία με ακόμη περισσότερο ανθρώπινο και κοινωνικό πρόσημο.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr