NEWSFLASH...
Coaching & Training
ανάγνωση

Αποκτήστε θετική στάση απέναντι στην αρνητική κριτική στην εργασία σας

Αποκτήστε θετική στάση απέναντι στην αρνητική κριτική στην εργασία σας

Είναι η κριτική που σας ασκείται στο χώρο εργασίας, από τον προϊστάμενο ή τους συναδέρφους σας, πάντα κάτι αρνητικό; Όχι απαραίτητα! Η κριτική μπορεί να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο για την επαγγελματική και προσωπική σας ανάπτυξη, αν αποκτήσετε μια θετική στάση για αυτή. Πώς μπορεί να γίνει αυτό;

Ακολουθώντας ορισμένες συμβουλές από τις παρακάτω:

  • Διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Αν προσποιηθείτε πώς παραμένετε ψύχραιμοι τη στιγμή που δέχεστε την κριτική, το μυαλό σας γρήγορα θα προσαρμοστεί με αυτή την αντίδραση και θα καταφέρετε στην πραγματικότητα τελικά να βρεθείτε σε αυτή την συναισθηματική κατάσταση. Ελέγχοντας τα συναισθήματά σας, θα καταφέρετε να γίνεται καλύτεροι ακροατές και να λάβετε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον τομέα εκείνο της εργασίας σας που χρειάζεται να βελτιώσετε. Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ελέγχετε τα συναισθήματά σας είναι να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές και να συγκεντρωθείτε σε αυτά που ακούτε, χωρίς ταυτόχρονα στο μυαλό σας να προσπαθείτε να τα «ερμηνεύσετε» από τη δική σας υποκειμενική οπτική γωνία. Απλώς ακούστε και λάβετε την πληροφορία.
  • Διατηρήστε θετικό τρόπο σκέψης. Αν η κριτική σας «ρίχνει» ψυχολογικά, θυμηθείτε ποιες είναι οι δεξιότητές σας και μερικά από τα επιτεύγματά σας, για την οποία είστε πολύ περήφανοι και μείνετε με αυτή τη σκέψη, κλείνοντας πίσω σας την πόρτα του γραφείου. Μην αφήσετε ένα σχόλιο να σας χαλάσει όλη τη μέρα, κουβαλώντας το μαζί από το γραφείο στο σπίτι. Σίγουρα η ζωή σας δεν είναι μόνο η δουλειά σας. Οπότε, βρεθείτε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα ή ασχοληθείτε με κάτι που θα σας ηρεμήσει πνευματικά και συναισθηματικά, όπως ο διαλογισμός, η γιόγκα ή άλλες μορφές άσκησης, ή δημιουργικής ενασχόλησης του μυαλού όπως η ανάγνωση ενός βιβλίου, που θα σας βοηθήσει να αποστασιοποιηθείτε από το αρνητικό κομμάτι της κριτικής που ακούσατε και να εμείνετε μόνο στο θετικό. Ποιο είναι αυτό; Πως ξέρετε πλέον πού χρειάζεστε βελτίωση και θα χρησιμοποιήσετε όλο το «οπλοστάσιο» γνώσεων και δεξιοτήτων που διαθέτετε για να βελτιωθείτε.
  • Να είστε ανοιχτόμυαλοι. Υπάρχει η πιθανότητα μέσα από την κριτική να ακούσετε πολύτιμες και χρήσιμες ιδέες από τους συναδέλφους σας για εκείνους τους τομείς, τους οποίους εκείνοι θεωρούν πως μπορείτε να βελτιώσετε. Σεβαστείτε τις διαφορετικές απόψεις και να έχετε κατά νου, ότι μπορεί να υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι εκτέλεσης μίας εργασίας από τον δικό σας, που μπορεί να λειτουργήσουν καλύτερα και να κάνουν τη δουλειά σας ευκολότερη και πιο αποδοτική. Τολμήστε λοιπόν, και την επόμενη φορά που θα είστε αποδέκτες μίας κριτικής, ζητήστε από τον προϊστάμενο ή συνάδερφό σας να σας πει τη γνώμη του σχετικά με το πώς πιστεύει εκείνος πως θα μπορούσε να εκτελεστεί μία εργασία πιο αποδοτικά. Έτσι δεν θα επικεντρωθείτε στο «πρόβλημα» απλώς που υπάρχει, αλλά μαζί θα δουλέψετε για την εύρεση μίας λύσης.
  • Δείξτε κατανόηση στο φαινόμενο της «κακιάς μέρας». Ο εργοδότης σας ή ο συνάδερφός σας μπορεί να έκανε ένα αρνητικό σχόλιο για την απόδοσή σας χωρίς πραγματικά να το εννοούσε, μόνο και μόνο επειδή ο ίδιος νιώθει πίεση στη δική του ζωή ή απλώς επειδή είχε κακή διάθεση εκείνη τη μέρα. Δώστε στους ανθρώπους, με τους οποίους συνεργάζεστε, χώρο και νοιώστε συμπόνια εάν παρατηρήσετε ότι δεν είναι σε καλή διάθεση ή βιώνουν διάφορα προβλήματα αυτή την περίοδο. Αν πάλι είναι θέμα χαρακτήρα και όχι απλώς μιας κακιάς μέρας, τότε αποδεχθείτε ως γεγονός το ότι δεν πρόκειται να ακούσετε ποτέ κάποιο θετικό σχόλιο από το άτομο αυτό, καθώς το έχει ως «χόμπι» να προσπαθεί να επηρεάζει αρνητικά τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων. Γυρίστε την πλάτη λοιπόν και να είστε ευγνώμονες που στη δική σας ζωή, έχετε πιο σημαντικά πράγματα να κάνετε από το να βρίσκετε χαρά στη λύπη των άλλων.

Μερικές φορές, δεν είναι η ίδια η κριτική που μας προκαλεί αρνητικά συναισθήματα και βλάπτει την αυτοπεποίθησή μας. Είναι ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε και χειριζόμαστε αυτή την κριτική, ο οποίος έχει αντίκτυπο σε ό, τι θα αισθανθούμε και στο πώς θα αντιδράσουμε. Έτσι, μια θετική ερμηνεία της κριτικής, θα οδηγήσει σε θετική αντίδραση, η οποία θα μας γλιτώσει από μία διαμάχη χωρίς ουσία, και επίσης θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε τον εαυτό μας και την ποιότητα της εργασίας μας!

 

line_100x5.png
valentinakordi.jpg

Η Βαλεντίνα Κόρδη είναι Προπονήτρια Ζωής & Εργασίας (Work & Life Coach) για Διοικητικά Στελέχη. Με πιστοποιημένες σπουδές στον τομέα του Mind Programming καθώς και σπουδές στον τομέα της Διοίκησης Επιχειρήσεων και HR Management και αντίστοιχη πολυετή εργασιακή εμπειρία, στηρίζει τους επαγγελματίες Διοίκησης στην επίτευξη των επαγγελματικών και προσωπικών τους στόχων. Δείτε την ιστοσελίδα της εδώ.

20x20_Email.png 20x20_Facebook.png 20x20_Twitter.png 20x20_linkedin.png
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr